Ανάμεσα στα χιλιάδες (τεράστιας αξίας) έργα που λαφυραγωγούσαν
συστηματικά οι Ναζί ήδη πριν την έναρξη του Β΄Π.Π., κυρίως στα πογκρόμ
που εξαπέλυαν κατά των Εβραίων,μα και στη διάρκεια του πολέμου στις
χώρες που πάταγαν το βρωμερό τους ποδάρι-έχουν λεηλατήσει κανονικότατα
και την Ελλάδα και τα κλεμμένα επιστρέφονται με το σταγονόμετρο ,τα 26
αρχαία που εδέησε να
επιστρέψει μόλις φέτος (!) η Αυστρία είναι ελάχιστα μπρος στα άπειρα που βούτηξε μόνον ο αυστριακός ναζί απόπατος
Γιούλιους Ρίνγκελ,γιατί
βέβαια δεκάδες ελεεινοί έρχονταν και μετά σαν τουρίστες τάχα και
επέδραμαν όπου είχαν τσεκάρει ότι υπήρχε αρχαιολογικό ενδιαφέρον,δηλαδή
παντού,για την Ελλάδα μιλάμε,και ομού και αντάμα με ντόπιους απόπατους
δεν άφηναν αρχαίο για αρχαίο,άλλα ζώα και οι ντόπιοι , δεν είναι άμοιροι
ευθυνών-, μεταξύ των άλλων λοιπόν βρέθηκαν το 2012 στο Μόναχο στο
διαμέρισμα του Cornelius Gurlitt,γιου του διάσημου ιστορικού τέχνης και
εμπόρου Hildebrand Gurlitt και εγγονό και φέροντος και το όνομά του του
επίσης γνωστού ιστορικού τέχνης Cornelius Gurlitt και πολλά αυθεντικά
έργα των Monet,Renoir, Matisse,Chagall,Dix,Franz Marc και του
Max Liebermann που
σήμερα το μπλογκ του Degas θέλησε να του κάνει ένα μικρό αφιέρωμα μα
έπεσε πάνω στη ναζιστική λεηλασία και δεν γινόταν να μην ειπωθούν και
δυο λόγια γι αυτήν.
Ο εγγονός Cornelius είχε κάνει την πάπια όλα αυτά τα χρόνια και
όσα δεν είχε μοσχοπουλήσει στα
πέρατα της γης τα είχε μαζεμένα στο Μόναχο και βέβαια ποιος ξέρει πόσα
και ποια ακριβώς ανήκαν σε Εβραίους.Την ανακάλυψη δημοσίευσε το
γερμανικό περιοδικό Focus έναν χρόνο μετά.Έγινε ο σχετικός
σαματάς,συγκινήθηκαν και φρίκαραν ενοχικά και βαθύτατα όλοι μα ο Gurlitt
κατόρθωσε να κρατήσει άλλα πολύτιμα που είχε στο σπίτι του στο
Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας, και με την αγάντα των νομικών διαδικασιών
που ακολούθησαν αλλά και τις συμφωνίες που έκανε ότι θα συνεργαζόταν για
να βρεθούν οι πραγματικοί ιδιοκτήτες ή οι απόγονοί τους ώστε να τους
επιστραφούν τα κλεμμένα κατόρθωσε να του επιστρέψουν και τη συλλογή του
Μονάχου,η οποία ,επειδή πρόλαβε και πέθανε , πήγε σαν κληρονομιά στο...
Μουσείο Καλών Τεχνών της Ελβετίας.
Διαβάστε περισσότερα,όσοι ενδιαφέρεστε για τέτοια θέματα-που είναι πολύ
σημαντικά κατά τη γνώμη μου και διόλου βαρετά-,στους συνδέσμους που
παραθέτω σαν πρώτα νήματα για να τραβήξει κάποιος ατελείωτες κλωστές
δραματικής ιστορίας από ένα τεράστιο,παγκόσμιο κουβάρι πλιάτσικου και
αρχαιοκαπηλειών και καθώς θα σας πηγαίνει το ένα στ΄άλλο σκεφτείτε το
μέγεθος της λεηλασίας στη διάρκεια πολέμων και κατοχών, και όχι μόνον
τότε, και μαζί και το μέγεθος της σημερινής πολιτικής υποκρισίας,που
επιτρέπει σπουδαία μνημεία πολιτισμού ενός λαού -ολόκληροι ναοί, αν
είναι δυνατόν-να είναι στολίδια σε ξένα μουσεία, χιλιάδες δηλαδή
χιλιόμετρα μακριά από τους τόπους τους.Και μη μου πείτε ότι αν ήταν η
Παλμύρα "στημένη"στα
μουσεία των(πιο) τυχερών αυτού του κόσμου θα είχε γλυτώσει,γιατί και η
πολιτική μας βλακεία/αναισθησία/αφέλεια και ο εν γένει γεωγραφικός μας
ρατσισμός (πρέπει να) έχουν τα όριά τους,οι πόλεμοι μόνο ουρανοκατέβατοι
δεν είναι και μερικά πράγματα δεν πρέπει να τα θεωρούμε απίθανο να μας
(ξανα)συμβούν,ειδικά στην ανοχύρωτη και δίχως σοβαρές ή και καθόλου
υποδομές Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου