Σάββατο, Ιουλίου 24, 2021

Μικρούτσικος, Μητροπάνος, Τόκας , Αλκαίος : Μεγάλη η απουσία τους

ΣΑΝ ΠΛΑΝΟΔΙΟ ΤΣΙΡΚΟ


Ερμηνευτής: Δημήτρης Μητροπάνος

Στίχοι: Άλκης Αλκαίος

Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος


Σαν πλανόδιο τσίρκο τη ζωή μου τη σκόρπισα

Σε σταθμούς και πλατείες που με πας δε σε ρώτησα

Τώρα δίχως πυξίδα τα ταξίδια μου κάνω

Τη φωνή σου ακούω μα τι λες δε σε πιάνω.



Ελλάδα Βέμπο μου και Μαίριλιν Μονρόε

Ελλάδα Ελύτη μου και Έντγκαρ Άλαν Πόε

Ελλάδα μάγισσα παρθένα και τροτέζα μου

Ελλάδα Τούμπα Αλκαζάρ και Καλογρέζα μου.



Μια φορά μου γεννούσες ένα πάθος παράφορο

Τώρα παίζεις παιχνίδι που μ' αφήνει αδιάφορο

Δεν κερδίζω δεν χάνω σ' αγαπώ και σ' αρνιέμαι

Κι από ένα κλαράκι του γκρεμού σου κρατιέμαι.



Ελλάδα Βέμπο μου και Μαίριλιν Μονρόε

Ελλάδα Ελύτη μου και Έντγκαρ Άλαν Πόε

Ελλάδα μάγισσα παρθένα και τροτέζα μου

Ελλάδα Τούμπα Αλκαζάρ και Καλογρέζα μου.



Ελλάδα Βέμπο μου και Μαίριλιν Μονρόε

Ελλάδα Ελύτη μου και Έντγκαρ Άλαν Πόε

Ελλάδα μάγισσα παρθένα και τροτέζα μου

Ελλάδα Τούμπα Αλκαζάρ και Καλογρέζα μου.Το ζεϊμπέκικο του αρχάγγελου

Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Μουσική: Μάριος Τόκας


Του βάζεις δύσκολα του κόσμου αυτού του άμυαλου
και ξενυχτάς με το ζεϊμπέκικο του αρχάγγελου
γελάς με γέλιο δυνατό κι όποιος αντέξει
μετά ζητάς σιωπή που δε σηκώνει λέξη

Μοναχική και σπάνια
γυρνάς μεσ' στα Βαλκάνια
ανέμους να θερίσεις
σαν Παναγιά σ' έναν τεκέ
ψάχνεις του κόσμου το λεκέ
για να τον καθαρίσεις

Μελαχρινούς Θεούς τις νύχτες ονειρεύεσαι
και μ' όποιον ήλιο σεργιανάς τον ερωτεύεσαι
οχτώ μποφόρ κι οι δράκοι βγήκανε στο κύμα
παίρνεις μελάνι και φτερό και γράφεις ποίημα

Μοναχική και σπάνια
γυρνάς μεσ' στα Βαλκάνια
ανέμους να θερίσεις
σαν Παναγιά σ' έναν τεκέ
ψάχνεις του κόσμου το λεκέ
για να τον καθαρίσεις
Μοναχική και σπάνια
γυρνάς μες στα Βαλκάνια
ανέμους να θερίσεις
σαν Παναγιά σ' έναν τεκέ
ψάχνεις του κόσμου το λεκέ
για να τον καθαρίσεις. ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΤΟΛΟΡΕΣ

Ερμηνευτής: Δημήτρης Μητροπάνος

Στίχοι: Άλκης Αλκαίος

Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος

Στις ανθισμένες κορυφές
ζήτησες τη ζωή σου
στ' άστρα της γης και τ' ουρανού
το φως του παραδείσου
χαράζει η μέρα σαν γυαλί
στην κόψη κόβεις βόλτες
παρέα με λαθρόβιους
πότες και μηχανόβιους
παράταιρους ιππότες
Στου αιώνα την παράγκα
στρώσε τ' όνειρό σου μάγκα
με βρισιές και προσευχές
και της μάνας τις ευχές
Στου αιώνα την παράγκα
στρώσε τ' όνειρό σου μάγκα
στα κρυφά και ταπεινά
ψάξε τα παντοτινά
Για μια Ντολόρες χάραξες
το δέρμα σου μια νύχτα
και το κορμί σου κάρφωσες
στου φεγγαριού την πίστα
Μ' άφιλτρο τώρα κι αλκοόλ
τσακίζεις τη φωνή σου
ληστής, Πιλάτος και Χριστός
εκεί που στάζει ο Θεός
θ' απλώσεις τη ζωή σου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

  Μα γίνονται καταλήψεις και στο Columbia; Γιάννης Αλμπάνης NEWS 24/7 Κοίτα να δεις τι γίνεται στην Αμε...