Το Δύο ημέρες, μία νύχτα (πρωτότυπος τίτλος: Deux jours, une nuit) είναι βέλγικη ταινία του 2014 των αδερφών Νταρντέν.
Η Σαντρά είναι εργαζόμενη σύζυγος και μητέρα. Λόγω ψυχολογικών προβλημάτων, έλειψε κάποιους μήνες από τη δουλειά της. Κατά τη διάρκεια της απουσίας της οι 16 συνάδελφοί της συνειδητοποίησαν πως μπορούν να ολοκληρώσουν τη δουλειά αν δουλέψουν λίγες ώρες παραπάνω. Το αφεντικό τους προσφέρει bonus 1.000 ευρώ επιπλέον, αν όμως γυρίσει η Σαντρά δε θα το πάρουν. Η Σαντρά έχει μπροστά της ένα Σαββατοκύριακο για να μπορέσει να τους μεταπείσει. [.........]Βικιπαίδεια =>Δύο ημέρες, μία νύχτα
*********************
Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα
Η συγκινητικότερη ταινία των Νταρντέν είναι ένα καίρια λιτό, ευθύβολο και απόλυτα επείγον κοινωνικό δράμα με μια αφοπλιστική Μαριόν Κοτιγιάρ.
Η Σαντρά έχει ένα σαββατοκύριακο να πείσει τους εργάτες συναδέλφους της να αλλάξουν γνώμη και να αποποιηθούν το μπόνους τους, όρο τον οποίο έχει θέσει η εργοδοσία ώστε να μη χάσει τη δουλειά της εκείνη. Η συγκινητικότερη ταινία των Νταρντέν είναι ένα καίρια λιτό, ευθύβολο και απόλυτα επείγον κοινωνικό δράμα με μια αφοπλιστική Μαριόν Κοτιγιάρ.
Παρασκευή
μεσημέρι κι ένα τηλεφώνημα σηκώνει την ξαπλωμένη στον καναπέ Σαντρά,
γνωστοποιώντας της πως η εργοδοσία του εργοστασίου όπου δουλεύει
αποφάσισε να κάνει περικοπές κι έχει θέσει τους 16 συναδέλφους της
μπροστά στο εξής δίλημμα: για να μην απολυθεί η Σαντρά, η οποία κάνει
χρήση της αναρρωτικής της άδειας λόγω ψυχολογικών προβλημάτων, θα πρέπει
να αποποιηθούν όλοι το ετήσιο μπόνους τους. Όπως την πληροφορεί η φίλη
της Ζιλιέτ, σε μια πρώτη ψηφοφορία 14 από τους 16 επέλεξαν να κρατήσουν
τα 1.000 ευρώ που αντιστοιχούν στον καθέναν. Υπάρχει όμως η δυνατότητα
για μια δεύτερη, τελική και μυστική ψηφοφορία το πρωί της Δευτέρας, η
οποία μπορεί να αλλάξει το αποτέλεσμα.
Αρχικά απρόθυμη και
φοβισμένη, η Σαντρά πείθεται τελικά να επισκεφθεί τους συναδέλφους τους
μέσα στο σαββατοκύριακο και να τους κάνει να αλλάξουν γνώμη. Σε ένα
δεκάλεπτο οι Νταρντέν μας έχουν συστήσει τη βασική ηρωίδα τους, μια
καταθλιπτική εργαζόμενη μητέρα, και μας έχουν ρίξει κατευθείαν στα
βαθιά, σε έναν απελπισμένο αγώνα ενάντια στο χρόνο. Το βασικό σεναριακό
δίλημμα μοιάζει σχεδόν απλοϊκό, αλλά το βελγικό σκηνοθετικό δίδυμο το
μετατρέπει δεξιοτεχνικά σε δραματικό σημείο εκκίνησης ενός αγωνιώδους
θρίλερ, το οποίο δεν ενδίδει ούτε στιγμή στους πειρασμούς του
μελοδράματος και του καταγγελτικού διδακτισμού. Αφενός διότι προσεγγίζει
το θεμελιακό οικονομικό/ψυχολογικό πρόβλημα με πολιτικό, καθαρά
διαλεκτικό τρόπο, τοποθετώντας το στο επίπεδο των κοινωνικών δομών και
των ταξικών αντιθέσεων, και αφετέρου διότι δεν αντιμετωπίζει τους
εργάτες ως κοινωνιολογικά δείγματα ή δραματουργικά σχήματα, αλλά ως
αληθινούς κινηματογραφικούς ήρωες με υπαρκτές ανάγκες, εσωτερικές
αντιφάσεις και απρόβλεπτες, διαφορετικές συμπεριφορές.
Γαλλία, Βέλγιο. 2014. Διάρκεια: 95
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου