Πέμπτη, Αυγούστου 30, 2007

ένας σταυρός για τον Τριαντάφυλλο


Επειδή δεν ανήκω στην κατηγορία των πολιτών
που απαξιώνουν συνολικά την Πολιτική,
Επειδή πιστεύω βαθιά στην κοινοβουλευτική δημοκρατία,
παρ' όλες τις αδυναμίες , τις στρεβλώσεις και τις αγκυλώσεις
που εμφανίζουν οι δημοκρατικοί μας θεσμοί,
Επειδή είμαι απόλυτα αηδιασμένος από την πολιτική
πρακτική που ακολούθησαν τις τελευταίες δεκαετίες
τα δύο μεγάλα κόμματα που διαχειρίζονται τη ζωή μου,
Επειδή είναι αδήριτη ανάγκη η ενίσχυση του Κοινοβουλίου μας
με ανθρώπους άφθαρτους και αποφασισμένους να δώσουν
μάχες για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας
ΘΑ ΔΩΣΩ ΣΤΑΥΡΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ
ΣΤΟΝ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΜΗΤΑΦΙΔΗ,
ΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ,
ΤΟΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΝΘΡΩΠΟ,
ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ,
ΤΟΝ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗ,
ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
ΩΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΤΟΥ ΣΥ.ΡΙΖ.Α
ΣΤΗΝ Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης γεννήθηκε στην Άνω Τούμπα Θεσσαλονίκης το 1947 από γονείς πρόσφυγες.
Μαθητής συμμετείχε στους αγώνες του «15% για την Παιδεία» και του «114».
Ως φοιτητής ήταν Γραμματέας του τελευταίου πριν τη Χούντα Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών Φιλοσοφικής του Α.Π.Θ.
Για την αντιδικτατορική του δράση καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη.
Εκλέχτηκε επανειλημμένα στα Δ.Σ. των τοπικών Συλλόγων Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ΣΙΕΛΘ – ΣΕΦΙΕ, αντιπρόσωπος στην ΟΙΕΛΕ και Γενικός Σύμβουλος του ΕΚΘ.

Μέλος της Κ.Ε. της «Εργατικής Διεθνιστικής Ένωσης» από το 1975 και του «Εργατικού Επαναστατικού Κόμματος» από το 1985. Υπεύθυνος σύνταξης στη Θεσ/νίκη της εφημερίδας «Σοσιαλιστική Αλλαγή».
Εργάζεται ως φιλόλογος στο 4ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσ/νίκης. Είναι Πρόεδρος της Γ΄ ΕΛΜΕΘ και Γενικός Σύμβουλος της ΕΔΟΘ - Ν.Τ./ΑΔΕΔΥ.
Μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής και της Π.Ε. Θεσ/νίκης του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ. Γ.Γρ. της «Εταιρίας Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων 1940-1974» και μέλος του Δ.Σ. του «Συνδέσμου Φυλακισθέντων – Εξορισθέντων Αντιστασιακών1967-74» .
Συμμετέχει στο «Ελληνικό Κοινωνικό Φόρουμ κατά της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης».
Υποψήφιος της δημοτικής κίνησης «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ» ( 2002-4) και του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. το 2004.

Αρθρογραφεί στις εφημερίδες ΑΥΓΗ και ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ.

Το think tank του μικρού Κωστάκη

Ονομάζεται Γιάννης Λούλης . Είναι επαγγελματίας πολιτικός αναλυτής και επικοινωνιολόγος, με εντυπωσιακό βιογραφικό σπουδών. Ως σύμβουλος "στρατηγικής επικοινωνίας" δίνει επί χρόνια τις αναλύσεις και τα φώτα του στον Καραμανλή.
Αυτός έχει φτιάξει το προφίλ του παντογνώστη και iron made πρωθυπουργού,
αυτός τον έπεισε να προκηρύξει πρόωρες εκλογές, αυτός κατευθύνει
τις κινήσεις του μέσα στα αποκαΐδια του προεκλογικού αγώνα.
Φημολογείται ότι αυτήν την περίοδο ο μικρός Κωστάκης δεν πάει
δημοσίως ούτε προς πιπί του χωρίς να τον συμβουλευτεί
και αν τρέχει βλοσυρός από υπουργείο σε υπουργείο, για να μοιράσει
λεφτά στους άμοιρους πυροπαθείς, η τρεχάλα του οφείλεται
στις επινοήσεις του Λούλειου εγκεφάλου.
Οι δημοσκοπήσεις όμως λένε ότι το κόμμα του δεν πάει καλά
και ότι υπάρχει η πιθανότητα να χάσει τις εκλογές.
Στην περίπτωση που συμβεί το απευκταίο, ερωτούμε τον κύριο Λούλη:
Θα προσφέρει εργασία στο μικρό Κωστάκη , για να θρέψει
την οικογένειά του, ή θα κλείσει την εταιρεία του
και θα πάρει των ομματιών του για το εξωτερικό,
προς αναζήτηση κάποιου άλλου ανεπάγγελτου play boy,
για να τον κάνει πρωθυπουργό;

Thievery Corporation :"The time we lost our way"

THIEVERY CORPORATION
The Time We Lost Our Way

My mind is full bursting over
With all this things I can't remember
Every little single memory reminds me of you
My eyes were weary with all this tears
You left your shadow in my dreams
All my doubts seem to disappear when you came along
Flowers melting up into the sky
Hear my heart where our love colides
We hear the songs we found in the times we lost our way
From without words cannot describe
What caused the stars to fall deep inside?
Every little memory reminds me of you
Our days are gone lost forever
Reflecting light glistening under wather
Naturally this could be everything that seems so unreal
Flowers melting up into the sky
Hear my heart where our love colides
We hear the songs we found in the time we lost our way
Gentle memories replace our tears
All love we had is still right here
We hear the songs we found in the time we lost our way…

Τετάρτη, Αυγούστου 29, 2007

Κάνιστρο εκλεκτής Ποίησης

Νίκος Γκάτσος
(8 Δεκεμβρίου 1911 - 12 Μαΐου 1992)

Πού πας Ελλάδα

Μεσημεράκι σε ζητώ
μεσάνυχτα σε βρίσκω
κι αντί για ήλιο σου πετώ
του φεγγαριού το δίσκο.

Πού πας Ελλάδα
πού πας Ελλάδα
σε τι σκοτάδια πέφτεις
μην παίρνεις φόρα
στην κατηφόρα
ξεθώριασε ο καθρέφτης.

Χρόνια και χρόνια σε ρωτώ
ποιος φταίει για τόσα λάθη
κι εσύ μιλάς για όνειρα
και ξοφλημένα πάθη.

Πού πας Ελλάδα
πού πας Ελλάδα
για πού κατηφορίζεις
έρχεται μπόρα
και αυτή την ώρα
κανένα δεν ορίζεις.

Μπηκαμε σ' άλλην εποχή
το μήνυμά της άκου
και βάλε στο γραμμόφωνο
τραγούδια του Ξαρχάκου.

Πού πας Ελλάδα
πού πας Ελλάδα
σε τι νερά βουλιάζεις
τώρα φυλάξου
όλα θ' αλλάξουν
και πάψε να ουρλιάζεις.
Φωτογραφία: Κώστας Σακελλαρόπουλος

Blog+Fwd=Hopeland

Ένα μικρό μέρος από την εντυπωσιακή συγκέντρωση
των bloggers της Θεσσαλονίκης,

που έσπευσαν αυθόρμητα,
σήμερα το απόγευμα,
στο Λευκό Πύργο,

για να εκφράσουν σιωπηλά τη διαμαρτυρία τους απέναντι
σε όσα τραγικά συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες στον τόπο μας.
Τα μαύρα τους ρούχα ήταν μια συμβολική υπόμνηση
του εφιάλτη της πύρινης λαίλαπας στις χαροκαμένες περιοχές
της πανέμορφης Πελοποννήσου
αλλά και της οργής και της θλίψης τους για τους
αφανείς ενόχους και φανερούς υπαίτιους
για τη μεγαλύτερη δοκιμασία που περνάει η πατρίδα μας
τα τελευταία τριάντα χρόνια.




Όροι

κεφαλόποδα τα [efalópoδa] O40 : (ζωολ.) ομοταξία μαλακίων. [λόγ. < νλατ. cephalopoda <>
Θαλάσσια κεφαλόποδα .
***



Όχι, δεν είναι δείγμα ανθρώπινου κεφαλόποδος, του τύπου
Βύρωνος του Ασυμμέτρου, είναι ο ίδιος ο Βύρων Ασύμμετρος.

ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΔΕΣ

ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΔΕΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ο ΜΕΓΑΣ
Ως Υπουργός Δημοσίων Έργων έβαλε τα θεμέλια
για το οικιστικό μπάχαλο της σημερινής Ελλάδας.
Ως προδικτατορικός Πρωθυπουργός ευνόησε
το παρακράτος της άκρας δεξιάς και τη βία και τη νοθεία στις εκλογές.
Ως μεταχουντικός Πρωθυπουργός ομαλοποίησε την πολιτική ζωή
και έβαλε τη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας άσκησε άψογα τα καθήκοντά του.

----Ο μικρός Κωστάκης

Έως τα σαράντα του ανεπάγγελτος και χαροκόπος.
Πρωθυπουργός εκ συγγενείας προς το θείο του
Κωνσταντίνο τον Μέγα,
ρητορολάγνος, επικοινωνιακός και πομπωδώς θεατρικός,
έδωσε προς στιγμήν την εντύπωσιν αποφασιστικού
πολιτικού, δια να αποδειχθεί
όμως ταχέως ότι
αυτά που έλεγε ήταν λόγια του αέρα
και ότι το βασικό προσόν αυτού και των συνεργατών του
ήταν η ανικανότητα.
Η ιστορία θα τον καταγράψει ως τον πολιτικό
που επί των ημερών του εκάη ολοσχερώς
η Πελοπόννησος και βυθίστηκε η Ελλάδα στην έσχατη απόγνωση.
Βλέποντάς τον όπως κινείται και εκφράζεται μετά την τραγωδία,
ο ουδέτερος παρατηρητής ασφαλώς σχηματίζει την εντύπωση
ότι ο μικρός Κωστάκης δε νιώθει ενοχές για το κακό που
έκανε στην Ελλάδα.
Εμείς θα προσθέσουμε ότι το ίδιο αθώοι νιώθουν και όσοι
ετοιμάζονται να τον ξαναψηφίσουν...

Τετάρτη, Αυγούστου 22, 2007

ΣΑΤΙΡΙΚΟΙ ΣΤΙΧΟΙ (13)

Στην αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία,
που με έκανε σήμερα να τρέχω,
μέσα
στον καύσωνα, και να μαζεύω υπογραφές
από τους μανδαρίνους διαφόρων υπηρεσιών
για μία απλούστατη αστική μου υπόθεση.


ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΑΠΛΙΩΤΗΣ
(1887-1951)

ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ


Πρωτοκόλλησέ την΄ στοιχειοθέτησέ την΄
Και φακέλωσέ την και συσχέτισέ την΄
Πιστοχρέωσέ την΄
Κάτσε διάβασέ την και μελέτησέ την΄
-Πολυπρόσεξέ την- πολυεξέτασέ την-
Κι ύστερα ...άφησέ την κι απαράτησέ την κι αναζήτησέ την,
Γράψε -στούπωσέ την΄ ράψε – ξήλωσέ την΄
Μονογράφησέ την΄ προσυπόγραψέ την΄
Ήτοι, μ' ένα λόγο: “ Διενέργησέ την”΄
Καθαρόγραψέ την και ...παράπεμψέ την΄
Κ' επανάφερέ την ή διαβίβασέ την
Ή ανακοίνωσέ την με τα “κατωτέρω”
(Ό,τι ξέρεις, ξέρω...).
Με τα “περαιτέρω!”- Μ' όλα τα “λαμβάνω”.
Κι “επαναλαμβάνω”, (δεν καταλαμβάνω!...).
Μ' όλα τα “ερευνήσας” και τα “αναδιφήσας”
(Φτου΄κι απ' την αρχή σας)- Κάργα υπομονή σας΄
Και δεν τ' ανευρίσκω και τα “υπομιμνήσκω”
Μ' όλα τ' ¨αναφέρω” μ' όλας τας τιμάς,
Για τα “περαιτέρω”΄ για τα “καθ' υμάς”
(Η μικρή ιστορία μιας αναφοράς...).

Ο βιασμός της Ιστορίας

"Δριμεία κριτική δέχεται ο Βλαντίμιρ Πούτιν για την απόφαση να ξαναγραφούν επί το πατριωτικότερο τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας. ΄Οπως αναφέρει Το Βήμα (21.08.2007), ρώσοι ιστορικοί και διανοούμενοι καταγγέλλουν ότι το Κρεμλίνο επιστρέφει στη σοβιετική πρακτική του ενός εγκεκριμένου βιβλίου για κάθε μάθημα, με στόχο την κυβερνητική προπαγάνδα.

Στο νέο σχολικό εγχειρίδιο με τίτλο "Η Σύγχρονη Ιστορία της Ρωσίας, 1945-2006", ο Ιωσήφ Στάλιν χαρακτηρίζεται "αμφιλεγόμενη" προσωπικότητα. Το βιβλίο γράφει: ¨Ενώ κάποιοι τον θεωρούν εκπρόσωπο του κακού, άλλοι τον αναγνωρίζουν ως ήρωα για τον ρόλο του στον Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο (δηλ. τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο) και για την επέκταση της επιρροής της χώρας'.

Επιπλέον, υπάρχουν ελάχιστες αναφορές στις πιο σκοτεινές πλευρές του παρελθόντος της σοβιετικής Ρωσίας: για τις διαβόητες δίκες της Μόσχας, για τους μαζικούς εκτοπισμούς επί Στάλιν και για τα στρατόπεδα γκουλάγκ.


Αυτό ή παρόμοια βιβλία μπορεί να είναι σύντομα η μοναδική επιλογή την οποία θα έχουν οι ρώσοι δάσκαλοι στο μάθημα της Ιστορίας. Νέος νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε φέτος το καλοκαίρι, δίνει στην κυβέρνηση το απόλυτο δικαίωμα να διαλέγει τα βιβλία τα οποία θα διδάσκονται στα σχολεία.

'Στην επίσημη, την κρατική εκδοχή της Ιστορίας, το κύριο γεγονός του 20ού αιώνα είναι η νίκη στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Ολοκαύτωμα σχεδόν δεν διδάσκεται στη Ρωσία, ούτε η ιστορία των γκουλάγκ. Η περίοδος του Στάλιν συνδέεται μόνο με την έμφαση στη νίκη μας στον πόλεμο', λέει και ο Μπορίς Ντούμπιν, ειδικός του Κέντρου Λεβάντα, ενός think tank."
Από το e-paideia.net

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ
Γνήσιο τέκνο του πάλαι ποτέ "κομμουνιστικού" καθεστώτος
ο μέγας Βλαντίμιρ ξεπληρώνει
τα ρούβλια που ξόδεψε αυτό για να τον εκπαιδεύσει στην KGB
"στον αγώνα κατά του εσωτερικού και εξωτερικού εχθρού".
Έτσι έκρινε ο πρώην μυστικός πράκτορας της διαβόητης υπηρεσίας, που έστειλε
στο θάνατο και στα γκουλάγκ δεκάδες εκατομμύρια αθώων ανθρώπων,
νιώθει άβολα μπροστά στην εμείλικτη αλήθεια ,
που πέταξε στα σκουπίδια της ιστορίας τους πόθους και τους αγώνες
των ανθρώπων για μια πραγματική απελευθέρωση του
ανθρώπου από τον άνθρωπο.
Στο σκοτάδι λοιπόν οι Δίκες της Μόσχας, οι δολοφονίες του
Μπουχάριν, του Κάμενεφ, του Ζηνόφιεφ, του Τουχατσέφσκι και του Τρότσκι,
καμιά επικριτική αναφορά για ένα τερατώδες σύστημα λογοκρισίας
που υποχρέωνε τους Μαγιακόφσκι και Φαντέγεφ να αυτοκτονήσουν
και τον Προκόφιεφ να «ομολογήσει» ότι είναι «ένοχος ατονικότητας,
συχνά στενά συνδυασμένης με φορμαλισμό"...

«Κραυγή για το αύριο»

AUSCHWITZ

«Κραυγή για το αύριο»

του Τριαντάφυλλου Μηταφίδη,
εκπαιδευτικού


«Κορίτσια, Ελληνίδες, εάν βγείτε μια μέρα ζωντανές απ’ εδώ…, διηγηθείτε στον κόσμο κι εσείς με τη σειρά σας… Να, εδώ, ήταν τα αποδυτήριά τους. Να…αυτοί…είναι οι φούρνοι…», έλεγαν ψιθυριστά στις σκελετωμένες Εβραιοπούλες του Άουσβιτς–Μπιρκενάου, οι κρατούμενοι -νεκροκομιστές του Ζόντερ Κομάντο, καθώς ανατίναζαν με δυναμίτη τη βαρβαρότητα του 20ου αιώνα.
Οι δήμιοι Ναζί επείγονταν να εξαφανίσουν κάθε ίχνος από το σατανικό τους έργο, καθώς τους πλησίαζε απειλητικά ο Κόκκινος Στρατός, που προέλαυνε στην Πολωνία το Γενάρη του 1945.

Ξαναζωντάνεψαν αυτές οι συγκλονιστικές στιγμές από τις σελίδες του βιβλίου της σημαδεμένης ανεξίτηλα με το Νο 76859 Μπέρρυ Ναχμία, καθώς, στις 9 Αυγούστου, με σφιγμένο στομάχι και καρδιά μια ομάδα εκπαιδευτικών από τη Θεσσαλονίκη σταθήκαμε ευλαβικοί προσκυνητές της ιερής μνήμης των εκατομμυρίων θυμάτων του Ολοκαυτώματος στο Οσβιέτσιμ (Άουσβιτς) της Κρακοβίας, στο πλαίσιο της εκδρομής που οργάνωσε ο Συνεταιρισμός Καθηγητών Β. Ελλάδας.
Νιώθαμε να κυκλοφορούν ανάμεσά μας οι σκιές των εξεγερμένων Εβραίων συμπολιτών μας που ανατίναξαν το 3ο κρεματόριο τον Οκτώβριο του 1944. Τότε που πνίγηκε στο αίμα και η εξέγερση της Βαρσοβίας, η μεγαλύτερη πράξη αντίστασης στην κατεχόμενη Ευρώπη που κράτησε 63 μέρες. Οι Ναζί σκότωσαν 200.000 πολίτες και ισοπέδωσαν την πολωνική πρωτεύουσα.
Εντυπωσιακή και ελπιδοφόρα η παρουσία παιδιών και νέων ανάμεσα στους επισκέπτες της πιο επιστημονικά οργανωμένης γενοκτονίας - πριν τις αμερικάνικες ατομικές βόμβες στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι - και «ορθολογικά» σχεδιασμένης μετατροπής εκατομμυρίων ανθρώπων σε πρώτη ύλη για την παραγωγή λιπασμάτων, σαπουνιών, υφασμάτων, αμπαζούρ… «Αρμπάιτ μαχτ φράι» , δηλαδή «Η εργασία απελευθερώνει»(!)
Υποχρεωτική, σύμφωνα με απόφαση της πολωνικής κυβέρνησης, η επίσκεψη στο Άουσβιτς για τα παιδιά της σχολικής ηλικίας.
Άραγε πόσοι μαθητές της Θεσσαλονίκης ξέρουν πως υπάρχει εβραϊκό μουσείο στο κέντρο της πόλης; Πόσοι φοιτητές ξέρουν ότι σπουδάζουν σε σχολές που κτίστηκαν πάνω στα λεηλατημένα συντρίμμια του εβραϊκού νεκροταφείου, που κατέστρεψαν οι ιερόσυλοι Ναζί, σπάζοντας τους δεσμούς μιας παράδοσης που ανέτρεχε στους ξεριζωμένους από την Ισπανία το 1492 Σεφαραδίτες;
Έτσι προετοίμασαν, ουσιαστικά, την εκτόπιση – εξόντωση 49.000 Σαλονικιών Εβραίων στα στρατόπεδα του θανάτου.

«Αυτοί που δεν θυμούνται το παρελθόν είναι καταδικασμένοι να το ξαναζήσουν», προειδοποιεί στην είσοδο του μουσείου του Άουσβιτς η πολυσήμαντη ρήση του Ισπανού φιλόσοφου Σανταγιάνα. Λέω "πολυσήμαντη", γιατί η καλλιέργεια της μνήμης ή της λήθης κάθε άλλο παρά αθώα υπόθεση είναι.
Αντίθετα, είναι ένα πολυδιάστατο ιστορικό, ηθικό και προπαντός πολιτικό ζήτημα - ενδεικτική η «βιβλιομαχία» γύρω από το σχολικό εγχειρίδιο της Στ΄ τάξης Δημοτικού. «Γιατί η μνήμη εργαλειοποιήθηκε. Το Ολοκαύτωμα έγινε κρατική ιδεολογία στο Ισραήλ και πυροδότησε μια βιομηχανία μνήμης», όπως γράφει χαρακτηριστικά ο Α. Λιάκος στο πρόσφατο βιβλίο του «Πώς το παρελθόν γίνεται ιστορία;» .

Το χειρότερο, κατά την ταπεινή μου γνώμη αλλά και της «κοινότητας των ιστορικών», είναι ότι, στο όνομα της καταπολέμησης του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, το Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε. αποφάσισε τον περασμένο Απρίλιο την επιβολή ενός είδους κρατικής μνήμης και ιστορικής αλήθειας, ποινικοποιώντας την «άρνηση ή τη μείωση της σημασίας του Ολακαυτώματος, των γενοκτονιών ή των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας».
Μάλιστα τα δύο επόμενα χρόνια όλες οι χώρες-μέλη πρέπει να εκδώσουν σχετικούς νόμους, που θα προβλέπουν ποινές φυλάκισης ακόμα και τριών χρόνων! Αυτό το κλίμα έχει ενθαρρύνει τον αντισοβιετικό ρεβανσισμό και νεομακαρθισμό στην Α. Ευρώπη, με αποτέλεσμα να ποινικοποιούνται συλλήβδην όχι μόνο τα σταλινικά εγκλήματα αλλά και οι ίδιες οι κομμουνιστικές ιδέες.

Η απόκρισή μας στην εναγώνια «κραυγή για το αύριο» των νεκρών ή επιζώντων του Ολοκαυτώματος των Εβραίων, των Τσιγγάνων, των ομοφυλόφιλων, των ποικίλων θυμάτων της «φυλετικής υπεροχής» πρέπει να είναι ο πολιτικός μετασχηματισμός της ιστορικής μνήμης, όπως είναι η αναγνώριση-αποκατάσταση των ιστορικών αδικιών, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η καταπολέμηση των ανισοτήτων και κάθε μορφής διακρίσεων.
Απέναντι στις εθνικιστικές κραυγές των «ιστοριοφυλάκων» σε Ανατολή και Δύση, πρέπει να υπερασπίσουμε την ελευθερία της ιστορικής έρευνας, «γιατί δεν είναι πολυτέλεια των ολίγων.
Οι ιστορικές σπουδές είναι σαν τη συνείδηση. Μπορεί να μην αισθανόμαστε άνετα μαζί της, αλλά αν τη στομώσουμε , τότε χάνουμε οποιαδήποτε δυνατότητα αυτογνωσίας», όπως σωστά υπογραμμίζει ο Α. Λιάκος, σχολιάζοντας τη λογοκριτική απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών της Ε.Ε.

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, "ΕΠΩΝΥΜΩΣ",
Δευτέρα 20 Αυγούστου 2007.

ΖΗΤΩ Ο ΝΕΟΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ


Στίχος από προεκλογικό σύνθημα ΝεοΔημοκρατικό:

".......................................................
να σβήσουμε τον ήλιο, ν' ανάψει ο πυρσός!"

ΣΧΟΛΙΟ
ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΒΛΕΠΩ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟΣΟ ΑΝΟΙΧΤΑ
ΤΗΝ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΤΟΥΣ
ΣΤΟ ...ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ!

ΕΙΝΑΙ Ή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΠΟΛΗ;


ΕΙΝΑΙ Ή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΠΟΛΗ;

Κατά τον κύριο Βαγγέλη Πλάκα , πολιτικό συντάκτη της εφημερίδας “Μακεδονία”, η Θεσσαλονίκη δεν είναι “συντηρητική” πόλη και ο χαρακτηρισμός αυτός είναι ένας “τοπικός μύθος, που εφευρέθηκε για να αιτιολογήσει την πολιτική και κοινωνική αδυναμία(!) όσων τον χρησιμοποιούν”. (Βλ. Μακεδονία, 15/8/2007).
Αιτιολογώντας την “ερεθιστική” άποψή του ο κ. Πλάκας υποστηρίζει ότι ο “μαρασμός” και η “μιζέρια” της πόλης μας οφείλονται στο “ότι ουδέποτε τα τελευταία χρόνια μπόρεσε (αυτή) να πιστέψει στις δικές της δυνάμεις, να τις κρατήσει και να τις υποστηρίξει”, με αποτέλεσμα να εξαρτάται όλο και περισσότερο από την Αθήνα, να αφήνει τις βιομηχανίες της να κλείνουν ή να μεταναστεύουν και να ευνοεί την ανάπτυξη μόνο των καφετεριών, που έχουν κατακλύσει όλους τους χώρους.
Τα επιχειρήματα του κυρίου Πλάκα μοιάζουν με το μπούμερανγκ που επιστρέφει οδυνηρά στον κάτοχό του, αφού είναι προφανές ακόμη και σε ένα πρωτάκι του Δημοτικού ότι όταν μια πόλη δεν μπορεί να πιστέψει στις δικές της τις δυνάμεις και αφήνεται μοιρολατρικά στην τύχη της, όπως γράφει, τότε τι άλλο εκτός από συντηρητική είναι αυτή;
Όταν μάλιστα η πόλη αυτή, παρά την οικονομική της δυσπραγία, εξακολουθεί να εμπιστεύεται τη διοίκησή της στη Δεξιά, υπερψηφίζει τη Δεξιά στις νομαρχιακές και εθνικές εκλογές , συντηρεί έναν άκρως επικίνδυνο ακροδεξιό πυρήνα στους κόλπους της , επιδεικνύει ένα απίστευτο κόλλημα με την Εκκλησία και τις παρεκκλησιαστικές οργανώσεις και αποκλείει ή εξοστρακίζει από τη διοίκηση των θεσμών όλους σχεδόν τους προοδευτικούς πνευματικούς ανθρώπους της, δεν της αξίζει η προσωνυμία της συντηρητικής και μαραζιάρας αλλά της οπισθοδρομικής και για το λόγο αυτό ας ετοιμάζεται για τα χειρότερα.
Που , όπως φαίνεται, βρίσκονται προ των πυλών της.
Εκτός αν η ...Μεγαλόχαρη βοηθήσει τον πολιούχο Άγιό της να κάνει και κανένα σύγχρονο θαύμα...

Σατιρικοί στίχοι12 (Αμμιανός)

ΑΜΜΙΑΝΟΣ
(4ος αι. π.Χ.)

Έστω μητρόπολις πρώτον πόλις, είτα λεγέσθω
Μητρόπολις΄ μη νυν , ηνίκα μηδέ πόλις.
Παλατινή Βιβλιοθήκη, Τα σκωπτικά, 98.

****


Ας γίνει η μητρόπολη πρώτα πόλη και μετά ας ονομαστεί
Μητρόπολη΄ όχι τώρα, που δεν είναι καν πόλη.


Χαρισμένο σε όσους διατείνονται ότι η Θεσσαλονίκη είναι
… «μητρόπολη των Βαλκανίων»

ΟΙ ΓΛΟΙΩΔΕΙΣ


ΟΙ ΓΛΟΙΩΔΕΙΣ
Διαγκωνίζονται για το ποιος θα πρωταρπάξει την εικόνα και θα βρεθεί μπροστά μπροστά στις πομπές και στις λιτανείες.
Για να τους δει φυσικά το χριστεπώνυμο πλήρωμα των ψηφοφόρων στην τηλεόραση και να τσεκάρει την ατόφια θρησκευτικότητά τους.
Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Οι χαμούρηδες πολιτικοί, που δεν έχουν το θεό τους από τις καραμπινάτες λαμογιές και τις δημόσιες αμαρτίες τους , ή οι θεοφοβούμενοι υποκριτές που καθημερινά απαρνούνται τον κύριό τους πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρις, που λέει και το βαγγέλιο;

ΠΟΘΕΝ Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΙΣ ΤΩΝ ΡΟΥΒΛΙΩΝ;


ΔΙΑΛΟΓΟΣ

-Πόθεν η προέλευσις των ρουβλίων που εσχάτως εισρέουν αφειδώς εις την Ελλάδα και με τα οποία αγοράζονται τα πάντα, από τα καλύτερα φιλέτα γης έως τα ταπεινά ψαροκάικά της;
-Εκ των οικονομημένων Ρώσων.
-Και ποιοι είναι αυτοί οι “οικονομημένοι” Ρώσοι;
-Να... όσοι έχουν πλουτίσει μετά την πτώση του κομμουνισμού, στελέχη του παλαιού καθεστώτος, νέοι, δυναμικοί, άνθρωποι, που φιλοδοξούν να πιάσουν τον ταύρο απ' τα κέρατα...
-Και με τι είδους οικονομικές δραστηριότητες πιάνουν όλοι αυτοί τους ταύρους τους από τα κέρατα;

-Γιατί επιμένεις να κάνεις την ίδια σπαστική ερώτηση; Υπονοείς τίποτε; Τι σε ενδιαφέρει ο τρόπος απόκτησης των χρημάτων τους; Εκείνο που μετράει είναι ότι οι άνθρωποι πληρώνουν καλά.
-Δε λέω ... πληρώνουν καλά οι άνθρωποι, αλλά όσο σκέφτομαι ότι ίσως η προέλευση αυτού του χρήματος είναι βρόμικη, αναστατώνομαι και προβληματίζομαι για το δικό μας μέλλον.
-Έλα μωρέ, πώς κάνεις έτσι; Το χρήμα ανέκαθεν δεν είχε οσμή! Μάθε να είσαι ρεαλιστής και άσε κατά μέρος τις ιδεαλιστικές σου ευαισθησίες. Εξάλλου δε βλέπεις πώς έχουν αποκτήσει τον πλούτο τους οι δικοί μας έχοντες και κατέχοντες; Στους Ρώσους, στους Βούλγαρους και στους λοιπούς Ανατολικούς θα κολλήσουμε τώρα;

ΕΙΣΑΙ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΜΑΓΚΑΣ; ΠΑΡΕ ΤΟ ΟΠΛΟ ΣΟΥ!

Είσαι Κρητικός μάγκας; Πάρε το όπλο σου!

-Για τις προεκλογικές συγκεντρώσεις ή τις νίκες του κόμματός σου.
-Για τις επινίκειες εκδηλώσεις της αγαπημένης σου ομάδας.
-Για τις χαρμόσυνες στιγμές του βίου σου.

- Για τις παράνομες δοσοληψίες και δραστηριότητές σου με τα λαθραία τσιγάρα, το οπλεμπόριο, το πορνεμπόριο, τις ζωοκλοπές και τις χασισοφυτείες.

-Για τις προσωπικές διαφορές σου με τους συμπολίτες σου.
-Για τις κληρονομικές διαφορές με τους συγγενείς σου.
- Για την υπεράσπιση αυτού που νομίζεις ότι είναι η τιμή και η υπόληψή σου, όταν “θίγεται” από έναν υπαινικτικό λόγο, ένα διαπεραστικό βλέμμα, ένα στραβό χαμόγελο, μία περιφρονητική γκριμάτσα .
-Για τη σκορδόπιστη που σε εγκατέλειψε και γι΄ αυτόν που σου την έφαγε.
-Για την προσωπική σου υπεράσπιση από τα κακόβουλα άτομα.
-Για να εξοντώνεις ανυπεράσπιστα θηράματα και, όταν δεν τα βρίσκεις, για να γαζώνεις πινακίδες , γάτες και σκύλους.

Το όπλο είναι η προέκταση του ανδρισμού σου, είναι η εμφανής απόδειξη του μορίου σου σε διαρκή στύση, είσαι ο Άντρας που γ..... και δέρνει. Χωρίς αυτό χάνεις το θάρρος σου, ζαλίζεσαι , μπερδεύεις τα λόγια σου , τρεκλίζεις. Χωρίς αυτό είσαι ένα τίποτα , ένα σκέτο μηδενικό! Με αυτό είσαι το δεκάρι το καλό!...

Scorpions : "Humanity"

I've been swallowed by your kindness
Every part of me is breaking down
You have let me feel so helpless
As if I couldn't drown

It was only love
you understood the need in me
So much tenderness
you wrapped me in humanity

You touched my soul
My very being
You made me whole
Now life has new meaning
Got a second chance
You can see a change in me
And as we dance
You wrap me in humanity

Others walked on by in their blindness
but you refused to let me be
My disguise you saw behind this
You pushed on and set me free

And it was in protection
You held on with such certainty
Embraced by your affection
As you wrapped me in humanity

You touched my soul
My very being
You made me whole
Now life has new meaning
Got a second chance
You can see the change in me
And as we dance
You wrap me in humanity

Τρίτη, Αυγούστου 14, 2007

Εορταστικό...





Εγώ θα πάω στην Παναγία τη Σουμελά,
μαζί με τον ευλαβή Γιωργάκη! Εσείς;






Εγώ θα πάω στην Παναγία
της Μηχανιώνας , για ψητό σαρδελάκι!



ΤΑΦΡΟΣ 66- Η ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ

Κατασκευάσθηκε το 1935, όταν αποξήράνθηκε η λίμνη των Γιαννιτσών.
Έχει συνολικό μήκος 39 χλμ. και ο λόγος ύπαρξής της είναι να να συγκεντρώνει τα πλεονάζοντα επιφανειακά νερά της λεκάνης από την Πέλλα και την Ημαθία και να αρδεύει τις παρόχθιες γεωργικές εκτάσεις.
Τα νερά της Τάφρου 66 χύνονται στον ποταμό Αλιάκμονα και δι' αυτού στο Θερμαϊκό. Το Δέλτα του Αλλιάκμονα σχηματίζει μαζί με τα Δέλτα των ποταμών Αξιού και Λουδία έναν υγροβιότοπο, προστατευόμενο θεωρητικά από τη σύμβαση Ramsar.
Η σημασία της Τάφρου για την ανάπτυξη των περιοχών απ' όπου διέρχεται είναι αναμφισβήτητα πολύ μεγάλη, όμως τις τελευταίες δεκαετίες το κανάλι έχει εξελιχθεί σε οικολογικό εφιάλτη εξαιτίας της εγκληματικής ιδιωτικής δράσης αλλά και της αδιαφορίας της Πολιτείας, που , παρά τις επενειλημμένες δεσμεύσεις της, δεν έχει κάνει τίποτα έως τώρα.
Όσοι έχουν επισκεφθεί τις περιοχές που βρίσκονται δίπλα από τη Τάφρο 66 έχουν διαπιστώσει το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής που προκαλεί.
Οι κονσερβοποιίες φρούτων , οι δεκάδες βιοτεχνίες που λειτουργούν κατά μήκος του καναλιού, οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων που αδειάζουν το αστικά λύματα στα νερά του και οι ασυνείδητοι γεωργοί που ρίχνουν τα ληγμένα φυτοφάρμακά τους ή ξεπλένουν τις ραντίστρες τους στα νερά του έχουν μετατρέψει την τάφρο σε αγωγό θανατηφόρων δηλητηρίων, που μολύνουν τις περιοχές σε μεγάλη έκταση και καταστρέφουν στο πέρασμα τους κάθε πηγή ζωής.
Η εξαφάνιση της χλωρίδας και της πανίδας, η αποξυγόνωση, ο ευτροφισμός, η αφόρητη δυσοσμία , οι μαζικοί θάνατοι ψαριών, η αυξημένη παθογένεια των κατοίκων των παρόχθιων περιοχών και ο θάνατος του Θερμαϊκού συνιστούν τη μεγαλύτερη απειλή για το ευρύτερο οικοσύστημα του κάμπου αλλά και της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Διαβάστε στο σημερινό φύλλο της καλής εφημερίδας ο Αγγελιοφόρος ( την οποία συγχαίρουμε για την οικολογική της ευαισθησία) το ρεπορτάζ της Μαρίας Λίτου για τ
ο τριτοκοσμικό αίσχος της Τάφρου 66. Θα σκεφθείτε ασφαλώς με φρίκη: " Είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά τα φριχτά στη γειτονιά μου; Όπως πάμε , θα μας πεθάνουν όλους μια ώρα αρχύτερα! Τι κάνουν οι πολιτικοί μας; Γιατί δεν έγινε τίποτε έως τώρα;".
Πριν βιαστείτε να απαντήσετε στα αγωνιώδη ερωτήματά σ
ας, σκεφθείτε ότι σε λίγο έρχονται εκλογές και ότι οι δολοφόνοι του Θερμαϊκού θα ζητήσουν για μια ακόμη φορά την ψήφο σας, τάζοντάς σας λαγούς με πετραχήλια.Θα τους πιστέψετε και πάλι;

Ατάκες 28

"Τα νιάτα είναι σκλάβοι των ονείρων!"
Emile-Auguste Chartier, dit
Alain
(1868 - 1951)
Άγγλος φιλόσοφος και παιδαγωγός

"Ποία τα όνειρα πολλών σημερινών Ελληνοπαίδων;
Ρεαλιστικώς εκφραζόμενα συνοψίζονται στις εξή φράσεις:
- να τρώω καλά
- να ντύνομαι καλά
- να διαβάζω μόνο αθλητικές φυλλάδες
- να χαρτζιλικώνομαι τακτικά
- να διασκεδάζω σκυλοπρεπώς
- να διαθέτω τσίλικο αμάξι
- να είμαι κάργα ποδοσφαιροπαδός, Ορθόδοξος και Ελληναράς
-να πίνω τη φραπεδιά μου αραχτά και χαλαρά
και να μη δίνω δεκάρα για τις σπουδές μου
και για όσα συμβαίνουν γύρω και πέρα μου.
Γενικώς
ΕΓΩ ΝΑ ΠΕΡΝΑΩ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ Γ...."
Γιάννης


Σατιρικοί στίχοι 11(Κλεάνθης Τριαντάφυλλος)

Κλεάνθης Τριαντάφυλλος
(1849-1889)
[Σατιρικός ποιητής και δημοσιογράφος,
εξέδωσε μαζί με το Βλάση Γαβριηλίδη
το μαχητικό σατιρικό έντυπο Ραμπαγάς (1878).
Η καυστική πένα του ενόχλησε το Παλάτι,
που τον φυλάκισε αρκετές φορές, με αποτέλεσμα
να κλονιστεί η υγεία του και να αυτοκτονήσει.]

ΛΑΕ-ΒΑΣΙΛΙΑ

Λαέ σε κλέβουν, σε γελούν μεγάλοι τσαρλατάνοι!
Πριν φας εσύ την κότα σου την τρώει η αλεπού!
Το βιος σου ξένοι χαίρονται και μοιάζεις τον τσοπάνη
που μές στη βαρυχειμωνιά δεν ξέρει από πού
στου λύκου τον αγριεμό θα πρωτοτρέμ' η στάνη!...

Λαέ, μεγάλε Βασιλιά, που παίζεις με το Θρόνο,
που μία σκούφια νυχτικιά για στέμμα του περνάς΄
που του φωνάζεις άξαφνα : "Γκρεμίσου! σε σαρώνω!"
Τι μαύρο μαύρο μήνυμα για μερικούς μηνάς
και τι καινούριο μούντζωμα με τον καινούριο χρόνο;

Α! μούντζωμα , μουντζούρωμα δεν έδωκες ακόμα
σ' εκείνους οπού σ' έχουνε μουντζουροβουτηχτό...
Μα τα 'χασες και συ, λαέ! είν' η πατρίδα κόμμα,
σε ζώνει με συνδυασμό αδιάντροπο, φριχτό
και σε ζαλίζ' η φοβερή της ρουσφετίλας βρόμα!

Λαέ, σε κλέβουν, σε γελούν μεγάλοι τσαρλατάνοι!
Πριν φας εσύ την κότα σου την τρώει η αλεπού!
Το βιος σου ξένοι χαίρονται και μοιάζεις τον τσοπάνη
που μές στη βαρυχειμωνιά δεν ξέρει από πού
στου λύκου τον αγριεμό θα πρωτοτρέμ' η στάνη!...

Η Κλειώ στον κήπο- Μπέρτολτ Μπρεχτ

Μπέρτολτ Μπρεχτ

Γενέθλια πόλη του το Άουγκσμπουργκ της Βαυβαρίας (1898).
Έγραψε πολλά θεατρικά έργα, ποιήματα και μικρά πεζογραφήματα.
Εμπνευστής του "επικού θεάτρου", που αποστασιοποιεί το θεατή από
τους κεντρικούς ήρωες των έργων του και τον καλεί να προσηλώσει το
βλέμμα του στις αντικειμενικές συνθήκες που παράγουν τη θεατρική δράση.
Μεγάλοι σταθμοί στη σύντομη ζωή του η εγγραφή του
στο Κομμουνιστικό Κόμμα Γερμανίας , η αυτοεξορία του στις ΗΠΑ τα χρόνια
του ναζισμού και η επιστροφή του στην Ανατολική Γερμανία,
όπου , το 1949, ίδρυσε το θρυλικό θίασο του Μπερλίνερ Ανσάμπλ.
Παρά την απογοήτευσή του από το σταλινισμό, έμεινε έως το τέλος
της ζωής του ( 14 Αυγούστου 1956) πιστός στις πολιτικές του ιδέες.
Τα θεατρικά του έργα " Η όπερα της πεντάρας" (1928),
" Η Μάνα Κουράγιο" (1941), "Ο κύριος Πούντιλα και ο
υπηρέτης του Μάτι" (1948), "Ο καυκασιανός κύκλος
με την κιμωλία (1948) και
"Η άνοδος και η πτώση του Αρτούρο Ούι (1959)
έχουν μπει πια στο κλασικό ρεπερτόριο όλων των μεγάλων θεάτρων.

"Τα φτερά του έρωτα"

Με αφορμή την ημέρα γενεθλίων του σκηνοθέτη Wim Wenders (1945),
ας θυμηθούμε το ποιητικό αριστούργημά του
"Τα φτερά του έρωτα" (1987).
Με ηχητική επένδυση το θαυμάσιο τραγούδι των Scorpions
"Send me an angel", βλέπουμε σκηνές από την
ταινία που σημάδεψε το τελευταίο τέταρτο του 20ού αιώνα.
Όπου ο εκπεσών εξ ουρανού (άφυλος, αναίσθητος και
μονοχρωματικά βλέπων) άγγελος προσαρμόζεται
στον αντιφατικό αλλά πολυδιάστατο κόσμο των ανθρώπων.

Send me an angel
(Scorpions)


The wise man said just walk this way

To the dawn of the light
The wind will blow into your face
As the years pass you by
Hear this voice from deep inside
Its the call of your heart
Close your eyes and your will find
The passage out of the dark

Here I am
Will you send me an angel
Here I am
In the land of the morning star

The wise man said just find your place
In the eye of the storm
Seek the roses along the way
Just beware of the thorns

Here I am
Will you send me an angel
Here I am
In the land of the morning star

The wise man said just raise your hand
And reach out for the spell
Find the door to the promised land
Just believe in yourself
Hear this voice from deep inside
Its the call of your heart
Close your eyes and your will find
The way out of the dark

Here I am
Will you send me an angel
Here I am
In the land of the morning star
Here I am
Will you send me an angel
Here I am
In the land of the morning star

Δευτέρα, Αυγούστου 13, 2007

Ο θάνατός τους η... ζωή μας!

Τους καταστρέφουν ασύστολα τη γη .
Τους ξεριζώνουν φασιστικά από τον ίδιο τους τον τόπο.
Τους σκοτώνουν με τα καυσαέρια και τη λιγνιτοφόρα σκόνη.
Τους πετούνε στην ανεργία.
Για να έχουμε εμείς τις βολές και τις ανέσεις του ηλεκτρισμού: τα ενεργοβόρα κλιματιστικά και όλες τις απαραίτητες ή περιττές συσκευές, που συσσωρεύουμε στα σπίτια μας, χωρίς να ντρεπόμαστε που λίγα χιλιόμετρα παραπέρα κάποιοι υποφέρουν για να περνούμε εμείς καλά .
Εμείς οι δήθεν αθώοι για τα ενεργειακά εγκλήματα των κυβερνήσεών μας, εμείς οι υπερευαίσθητοι για τους σφαγιασμούς των ποδοσφαιρικών ομάδων μας από τους πουλημένους διαιτητές , αλλά Πόντιοι Πιλάτοι για τα καρκινογόνα τοπία της Πτολεμαΐδας και της Κοζάνης.
Σε μια χώρα που βασίζει ακόμα την ενεργειακή της πολιτική πάνω στο λιγνίτη, η ευτυχία ημών των αστών θα στηρίζεται στον αφανισμό των ολίγων και ανήμπορων επαρχιωτών . Αργά ή γρήγορα όμως θα έρθει και η δική μας σειρά.
Ευχαριστώ το φίλο Στέφανο Η. που μου έστειλε το συγκλονιστικό βίντεο.

Κάνιστρο εκλεκτής Ποίησης-Άγγελος Σικελιανός


Άγγελος Σικελιανός
(1884-1951)

Θαλερό

Φλογάτη, γελαστή, ζεστή, από τ' αμπέλια απάνωθεν
εκοίταγε η σελήνη·
κι ακόμα ο ήλιος πύρωνε τα θάμνα, βασιλεύοντας
μες σε διπλή γαλήνη.

Bαριά τα χόρτα, ιδρώνανε στην αψηλήν απανεμιά
το θυμωμένο γάλα,
κι από τα κλήματα τα νια, που της πλαγιάς ανέβαιναν
μακριά-πλατιά τη σκάλα,

σουρίζανε οι αμπελουργοί φτερίζοντας, εσειόντανε
στον όχτο οι καλογιάννοι, 10
κι άπλων' απάνω στο φεγγάρι η ζέστα αραχνοΰφαντο
κεφαλοπάνι...

Στο σύρμα, μες στο γέννημα, μονάχα τρία καματερά,
τό 'να από τ' άλλο πίσω,
την κρεμαστή τους τραχηλιά κουνώντας, τον ανήφορο
ξεκόβαν το βουνίσο.

Σκυφτό, τη γης μυρίζοντας, και το λιγνό λαγωνικό,
με γρήγορα ποδάρια,
στου δειλινού τη σιγαλιά βράχο το βράχο επήδαγε
ζητώντας μου τα χνάρια. 20

Kαι κάτου απ' την κληματαριά την άγουρη μ' επρόσμενε,
στο ξάγναντο το σπίτι,
σωστό τραπέζι πόφεγγε, λυχνάρι ομπρός του κρεμαστό,
το φως του Aποσπερίτη...

Eκεί κερήθρα μόφερε, ψωμί σταρένιο, κρύο νερό
η αρχοντοθυγατέρα,
οπού 'χε από τη δύναμη στον πετρωτό της το λαιμό
χαράκι ως περιστέρα·

που η όψη της, σαν της βραδιάς το λάμπο, έδειχνε διάφωτη
της παρθενιάς τη φλόγα, 30
κι απ' τη σφιχτή της ντυμασιά, στα στήθια της τ' αμάλαγα,
χώριζ' ολόρτη η ρώγα·

που ομπρός από το μέτωπο σε δυο πλεξούδες τα μαλλιά
πλεμένα είχε σηκώσει,
σαν τα σκοινιά του καραβιού, που δε θα μπόρει' η φούχτα μου
ναν της τα χερακώσει.

Λαχανιασμένος στάθη εκεί κι ο σκύλος π' αγανάχτησε
στα ορτά τα μονοπάτια,
κι ασάλευτος στα μπροστινά, με κοίταγε, προσμέ-
νοντας
μια σφήνα, μες στα μάτια. 40

Eκεί τ' αηδόνια ως άκουγα, τριγύρα μου, και τους καρπούς
γευόμουν απ' το δίσκο,
είχα τη γέψη του σταριού, του τραγουδιού και του μελιού
βαθιά στον ουρανίσκο...

Σα σε κυβέρτι γυάλινο μέσα μου σάλευε η ψυχή,
πασίχαρο μελίσσι,
που όλο κρυφά πληθαίνοντας γυρεύει σμάρια ωσάν τσαμπιά
στα δέντρα ν' αμολήσει.

Kι ένιωθα κρούσταλλο τη γη στα πόδια μου αποκάτωθε
και διάφανο το χώμα 50
γιατί πλατάνια τριέτικα τριγύρα μου υψωνόντανε
μ' αδρό, γαλήνιο σώμα.

Eκεί μ' ανοίξαν το παλιό κρασί, που πλέριο ευώδισε
μες στην ιδρένια στάμνα,
σαν τη βουνίσια μυρουδιά, σύντας βαρεί κατάψυχρη
νύχτια δροσιά τα θάμνα...

Φλογάτη, γελαστή, ζεστή, εκεί η καρδιά μου δέχτηκε
ν' αναπαυτεί λιγάκι
πά' σε σεντόνια ευωδερά από βότανα, και γαλανά
στη βάψη από λουλάκι...

(από την ενότητα Λυρικός Βίος, B΄, Ίκαρος 1968)

Διάγγελμα του Γεωργίου Θάμνου προς τους ιθαγενείς της υδρογείου

"Μέχρι τώρα σε έβλεπα με τους δορυφόρους μου
ακόμη και όταν σφιγγόσουν στην τουαλέτα σου.
Με τη Νομοθετική Πράξη για την Προστασία της Αμερικής 2007,
που σημειωτέον "πέρασε" με τις ψήφους των ηλίθιων Δημοκρατικών,
θα έχω τη δυνατοτητα να ακούω
και τις τηλεφωνικές
συνδιαλέξεις σου.
Είσαι πια υπό πλήρη έλεγχο. Η ζωή σου μου ανήκει.
Είμαι το αφεντικό και είσαι ο υποτακτικός μου.
Μην τυχόν κάνεις καμία στραβή,
γιατί του Γουαντανάμο δεν είναι μακριά.

Κανένα έλεος για τους εχθρούς της Αμερικής.
Ξαναγράφω την παγκόσμια ιστορία από την αρχή.
Ανθρώπινα δικαιώματα και άλλες τέτοιες μαλακίες
είναι το καλύτερο λίπασμα για τα μεταλλαγμένα καλαμπόκια μου.
Η ασφάλεια και η ευημερία της Αμερικής
από τώρα και στο εξής
θα αποτελεί το μοναδικό προορισμό της ζωής σου.

Έξι λόγοι για τους οποίους δε θα δω τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου

1. Επειδή η Κίνα γράφει συστηματικά στα παλιά της τα παπούτσια τα ανθρώπινα δικαιώματα: φυλακίζει τους πολιτικούς αντιφρονούντες, επιβάλλει σκληρή λογοκρισία στα ΜΜΕ και στο Ιντερνέτ, παρενοχλεί δικηγόρους, διώκει δημοσιογράφους, οικολόγους και κοινωνικούς ακτιβιστές, θέτει σε κατ' οίκον περιορισμό θρησκευτικούς ηγέτες κλπ.
2. Επειδή η Κίνα εκτόπισε βίαια 1.500.000 άτομα από το κέντρο του Πεκίνου, για τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων.
3. Επειδή η Κίνα παραβιάζει όλες τις διεθνείς συμβάσεις για τα εργασιακά δικαιώματα, επιβάλλοντας απαράδεκτες συνθήκες εργασίας σε όσους ασχολούνται με τα ολυμπιακά, και όχι μόνο, έργα και, το χειρότερο, ανέχεται την εργασία δωδεκάχρονων παιδιών.
4. Επειδή η Κίνα είναι η χώρα με την πιο ευτελή, την πιο πρωτόγονη, την πιο επικίνδυνη καπιταλιστική παραγωγή, η οποία , ρυπαίνοντας με ιλιγγιώδεις ρυθμούς το παγκόσμιο περιβάλλον, τείνει , με τη συνενοχή των πολυεθνικών εταιρειών, να εξοντώσει τις εθνικές οικονομίες όλων των χωρών του κόσμου και να βυθίσει στη φτώχεια τους λαούς τους.
5. Επειδή η Κίνα ευθύνεται για τη βία σε πολλές περιοχές του κόσμου, με το να ενισχύει, οικονομικά και στρατιωτικά, διεφθαρμένα και αυταρχικά καθεστώτα, που οδηγούν εκατομμύρια ανθρώπους στο θάνατο, όπως συμβαίνει με το Νταρφούρ του Σουδάν.
6. Επειδή η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή , ενώ δέσμευσε την Κίνα για μια σειρά από μεταρρυθμίσεις στον τομέα των ανθρώπινων δικαιωμάτων, δεν της "έτριξε τα δόντια" , όταν διαπίστωσε ότι δεν είχε σημειωθεί ουδεμία πρόοδος. Αντιθέτως, προτίμησε να τα κάνει πλακάκια με το μονοκομματικό καθεστώς, για να μη ζημιωθούν οι πολυεθνικές που επένδυσαν δισεκατομμύρια ευρώ για το δεκαπενθήμερο πανηγυράκι.

ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ,
ΕΓΩ ΘΑ ΕΧΩ ΚΛΕΙΣΤΗ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΟΥ.

Mohammad Khatami: "Το πειστήριον του εγκλήματος"

"Τι χρείαν έχομεν επιπροσθέτων μαρτυριών;
Το πειστήριον του εγκλήματος είναι προφανές,
διότι η εικών της τηλοψίας ουδέποτε ψεύδεται,
εάν καθοδηγείται υπό του Θεού.
Ο Μοχάμεντ Χαταμί
(πρώην πρόεδρος του ευσεβεστάτου και πανορθοδόξου Ιράν)
είναι ένοχος θανάτου,
διότι ετόλμησεν να αγγίξει δημοσίως
την ρυπαράν χείρα εκπροσώπου τινός του διαβόλου.
Ως γνωστόν η γυνή συγκαταλέγεται εις τα ακάθαρτα θηλαστικά,
τα οποία οφείλει έκαστος ανήρ και δη ιερωμένος να μην εγγίζει.
Ο Χαταμί ,
παραβιάσας κατ' επανάληψιν τους ιερούς κανόνας του Ισλάμ,
μετετράπη εις πόρνην της πολιτικής
και πρέπει να θανατωθεί!"

Γεροντάκος τις,
έλλην ιεροσπουδαστής
δι' αλληλογραφίας

Θηροφονικά

Στις 20 Αυγούστου θα ξεκινήσει για φέτος η κυνηγητική περίοδος, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ε. Μπασιάκου, μολονότι , λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας , της δραματικής καταστροφής των βιοτόπων, της αποψίλωσης των δασών από τις πυρκαγιές και της ανεξέλεγκτης άντλησης των υδάτων, επιβάλλεται επιτακτικά η απαγόρευσή της.
Αυτές είναι στην πράξη οι οικολογικές ευαισθησίες που διακρίνουν
την Κυβέρνησή μας και τους εκλεκτούς Υπουργούς τους.
Οι απανταχού ανά την επικράτειαν εραστές της θήρας
είναι υπερήφανοι για τους λαμπρούς εκπροσώπους τους
και γι' αυτό ετοιμάζονται να τους ξαναψηφίσουν στις προσεχείς εκλογές.

Το όνειρο του Γεροντάκου...

Serena Ryder : "Just Another Day"

Ιt's just another day, it's just another day
and now that I can see, why don't you come with me
'cause it's just another day

It's just another day, it's just another day
and now that I can see, why don't you come with me
'cause it's just another day

Come with me, come with me, come with me, it's just another day.

It's just another day, it's just another day
and now that I can see, why don't you come with me
'cause it's just another day.

And now that I can see, why don't you come with me
'cause it's just another day.

And now that I can see, why don't you come with me
'cause it's just another day.

Ατάκες27

"Δε φοβάμαι να πεθάνω! Απλώς δε θέλω να είμαι παρών όταν αυτό συμβεί."
Woody Allen
(1935- )
Γιάννης: " Κι εγώ , Γούντι αθάνατε, κι εγώ!..."

Σατιρικοί στίχοι10

Μικέλης Άβλιχος (2)
(1844-1917)



ΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΑΣ

Ω σεις, που θέσιν έχετε υψηλή,
που κρίνετε του κόσμου τ' αδικήματα,
που νεύετε κι ανοίγει η φυλακή
ελεύθεροι να κάνετε ατοπήματα,

που τη ζωή το χέρι σας κρατεί
κάθε πολίτη την τιμή, τα χτήματα,
ακούσετε της Μούσας τη φωνή
που δε φοβάται φυλακή, προστίματα:

Το ζύγι της η Θέμις δε σας δίνει,
σαν άχυρο το δίκιο να ζυγίζετε
για να 'χετε καιρό για το σεργιάνι.

Κι αν δε διψάτε για δικαιοσύνη
την πλάστιγγα κάνετε τηγάνι,
που μέσα εκεί τον κόσμο να τηγανίζετε.

...και μία γέννηση.


Άλφρεντ Χίτσκοκ (13/8/1899-1980)

Άγγλος σκηνοθέτης, από τους μεγαλύτερους του 20ού αιώνα.
Οι αστυνομικές ιστορίες και οι γεμάτες μυστήριο ταινίες,
που σκηνοθέτησε με απαράμιλλη μαεστρία,
του προσέδωσαν δικαίως τον τίτλο " ο μετρ του σασπένς".

Στο σύντομο βιντεο που παρακολουθείτε καταγράφονται σκηνές
από μεγάλες επιτυχίες του, όπως
"Στη σκιά των μεγάλων γιγάντων",
"Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά",
"Ψυχώ",
"Δεσμώτες του ιλίγγου" κ.α.

Ένας θάνατος...

Ο Ferdinand Victor Eugène Delacroix (γεν. 1798)
άφησε την τελευταία του πνοή στις 13 Αυγούστου 1863.
Υπήρξε ο πιο σημαντικός
από τους ρομαντικούς Γάλλους ζωγράφους και ένας από τους
πιο ένθερμους δημοκράτες της εποχής του.

Η Ελευθερία που οδηγεί το λαό (1830)

Τα έργα του ξεχωρίζουν για τη
δυναμική χρησιμοποίηση του χρωστήρα και την περίτεχνη

απόδοση των οπτικών εφέ.
Άσκησε βαθύτατη επίδραση στους ιμπρεσιονιστές,
ενώ το πάθος του για την Ανατολή και τον εξωτισμό
επηρέασε τους καλλιτέχνες του συμβολισμού.
Ο θάνατος του Σαρδανάπαλου (1827)

Ο Ντελακρουά συντάραξε την Ευρώπη με τους πίνακές
του που εμπνεύστηκε από την Ελληνική Επανάσταση
και βοήθησε όσο λίγοι το κίνημα του φιλελληνισμού.

Η σφαγή της Χίου (1824)

Η Ελευθερία που ξεψυχά στα ερείπια του Μεσολογγίου (1827)