Τρίτη, Αυγούστου 05, 2008

ΚΟΝΤΑ , ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ

ΜΑΚΡΙΑ , ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ, ΕΔΩ ΒΡΟΜΑΕΙ,
ΜΑΚΡΙΑ, ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ, ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΠΑΕΙ...
ΜΑΚΡΙΑ, ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ, Σ' ΕΝΑ ΝΗΣΙ,
ΚΟΝΤΑ , ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ.


[......] πόλις μεγάλη με μικρούς ανθρώπους...

ΚΑΝΙΣΤΡΟ ΕΚΛΕΚΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ

Τόλης Καζαντζής
(1938-1991)

ΠΑΝΟΡΑΜΑ
Εδώ , κύριοι, βλέπετε τη Θεσσαλονίκη:
πόλις μεγάλη με μικρούς ανθρώπους.
Να ο Λευκός Πύργος , η Καμάρα και άλλα πολλά.
Οι σπουδασταί ανυπολόγιστα πρόσωπα,

ζουν ακόμη στα όνειρα.
Οι αστοί βιοπαλαισταί-
λέξη ηρωική μα άχρωμη πια.
Υπάρχουν κι άλλοι που καλοπερνούν,

μα αυτοί είναι λίγοι, πολύ λίγοι.
Υπάρχουν και διανοούμενοι,
γράφουν πράγματα εξωφρενικά.
Τα πάρτυ τακτικά. Τα βαριούνται τελικά.

Από δω, κύριοι, το πιο χρήσιμο σημείο της πόλεως.
Είναι ο τόπος που παν τα ζευγαράκια.
Ξέρετε, οι άνθρωποι αγαπιούνται και στη Θεσσαλονίκη.
Το λιμάνι- σα λιμάνι.
Οι εκκλησίες μπόλικες

αρκετά απλόχωρες για μετάνοιες.
Οι ζητιάνοι πολλοί΄οι φιλεύσπλαχνοι λίγοι-
φαύλος κύκλος.
Γενικά , πρόσωπα και πράγματα

καταδικασμένα εις θάνατον.

Αρκετά για πενήντα λεπτά.
Τέλος.
"Οι εκκλησίες μπόλικες
αρκετά απλόχωρες για μετάνοιες..."

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΙΣ ΟΚΤΩ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΡΙΕΣ



ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ-ΕΡΩΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΚΟΥΡΑΚΗ
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ
ΣΤΙΣ ΟΚΤΩ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΡΙΕΣ

ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 2007


01/08/2008

Πρωτοφανώς εσπευσμένη η εκτέλεση απόφασης πρωτοβάθμιου πειθαρχικού οργάνου, που επιφέρει ανεπανόρθωτη και μη αναστρέψιμη βλάβη στις διωκόμενες εκπαιδευτικούς
Ερώτηση Τ.Κουράκη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης επέβαλαν σκληρές και εξοντωτικές ποινές (3μηνη αργία) στις οκτώ βαθμολογήτριες του μαθήματος των Αγγλικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2007. Οι δυο από αυτές είχαν καταγγείλει την παραποίηση της βαθμολογίας στα γραπτά των Αγγλικών, στο εξεταστικό κέντρο της Πυλαίας.
Η πλειοψηφία των ΠΥΣΔΕ, δηλαδή τα στελέχη της διοίκησης - μέλη τους με τη διαφωνία των
αιρετών μελών, επέβαλαν τις παραπάνω ποινές μη λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι βαθμολογήτριες αλλοίωσαν τις βαθμολογίες των γραπτών και τη δήλωσή τους ότι δεν είχαν τη βούληση να παραβούν το υπαλληλικό τους καθήκον, αλλά ενήργησαν ύστερα από παράνομη εντολή της Προέδρου του Βαθμολογικού Κέντρου. Ενώ η απόφαση δέχεται τους βασικούς ισχυρισμούς των διωκομένων, δηλαδή ότι ενήργησαν κατόπιν εντολής της προϊσταμένης τους και ότι δεν πληρούται η υποκειμενική υπόσταση του αδικήματος της πλαστογραφίας διότι δεν είχαν δόλο ή σκοπό παραπλάνησης (αναφέρει κατά λέξη ότι «Από τη διαδικασία δεν προέκυψε ότι οι διωκόμενες ενήργησαν με κίνητρο να ωφελήσουν ή να βλάψουν κάποιους υποψήφιους»), με λογικά ανακόλουθο σκεπτικό τις κηρύσσει ένοχες.
Η αντίφαση αυτή καταδεικνύει την αναγκαιότητα της κρίσης της υπόθεσης από τα ποινικά Δικαστήρια, κατʼ εξοχήν αρμόδια να ερμηνεύσουν και να εφαρμόσουν τους ποινικούς νόμους.
Επειδή, η πλειοψηφία των ΠΥΣΔΕ Δυτικής και Ανατολικής Θεσ/νίκης λειτούργησε με κύριο κριτήριο όχι την απόδοση της δικαιοσύνης αλλά την εξυπηρέτηση των σκοπιμοτήτων της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ που επιδίωξε από την πρώτη στιγμή να κατασκευάσει εξιλαστήρια θύματα προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι πραγματικά πολιτικά και ποινικά υπεύθυνοι και υπόλογοι.
Επειδή, αν το υπουργείο Παιδείας συμπεριφέρεται έτσι στους εκπαιδευτικούς που κάνουν το καθήκον τους (καταγγελία της παραποίησης), την επόμενη φορά που θα συμβούν τέτοιες σκανδαλώδεις παρατυπίες στις πανελλήνιες εξετάσεις οι εκπαιδευτικοί δεν θα καταγγείλουν τις παρανομίες για να μην υποστούν κυρώσεις
Επειδή, η απόφαση του ΠΥΣΔΕ δίνει το δικαίωμα προσφυγής στο αντίστοιχο δευτεροβάθμιο πειθαρχικό Συμβούλιο
Επειδή, το ΠΥΣΔΕ αρνήθηκε το αίτημα για συμπληρωματική ΕΔΕ και κλήση ουσιαστικών μαρτύρων
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σκοπεύει έστω και τώρα να παρέμβει ώστε να μην εκτελεστεί η απόφαση, η οποία θα επιφέρει ανεπανόρθωτη και μη αναστρέψιμη βλάβη στις διωκόμενες, μέχρι την τελεσιδικία της;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης
1. Μπράβο στο Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ,
που έπραξε το βουλευτικό αυτονόητο.
Όμως , αν δεν απατώμαι, ουδείς
προοδευτικάριος βουλευτής εκ του "αριστερού¨ΠΑΣΟΚ
και του "επαναστατικού" ΚΚΕ δεν έδειξε ότι
συγκινήθηκε από το δράμα των καθηγητριών,
2. Όσο για τους Προκρούστηδες των ΠΥΣΔΕ,
αναμένω από τους συναδέλφους τους
μάχιμους εκπαιδευτικούς να τους περιφρονήσουν
με την έσχατη περιφρόνηση που τους αξίζει.
Καμία συναλλαγή σε προσωπικό επίπεδο με αυτά τα άτομα
.
Μόνο η αυστηρά υπηρεσιακή...

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑ: Δημοκρατία:Το τέλειο αμυντικό σύστημα

Image:101st Airborne Division helos during Operation Iraqi Freedom.jpg

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


" Σε όλη τη διάρκεια του 20ού αιώνα, η δημοκρατία νικούσε πάντα στο τέλος, γιατί ήταν το τέλειο αμυντικό σύστημα, ένα είδος πολιτικού «κατενάτσιο». Κέρδισε σχεδόν όλες τις μάχες και στο πολιτικό και στο στρατιωτικό επίπεδο, χάρη στην τέλεια αμυντική στρατηγική της.
Η επιθετική μορφή της δημοκρατίας, που εκφράζεται ως εξαγώγιμο προϊόν σε τριτοκοσμικές χώρες, είναι έμπνευση του 21ου αιώνα και είναι άκρως ατυχής, γιατί αποδομεί την αμυντική υπόστασή της, την καθιερώνει ως επιθετικό σύστημα και την καταδικάζει σε αποτυχία."

Πέτρος Μάρκαρης*
Βιβλιοδρόμιο, Τα Νέα , 2/8/2008



*Θεατρικός συγγραφέας που εξελίχθηκε σε μυθιστοριογράφο
με πανευρωπαϊκή απήχηση, ο και πρόεδρος του Δ.Σ.
του Κέντρου Βιβλίου Πέτρος Μάρκαρης γράφει συστηματικά
αστυνομικές ιστορίες που πατούν γερά πάνω στη μεταπολεμική
ελληνική ιστορία «φωτογραφίζοντας» συχνά τους πρωταγωνιστές της.

Δευτέρα, Αυγούστου 04, 2008

ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Θέλετε να απολαύσετε τη μαγευτική θάλασσα του Αιγαίου,
αλλά τρέμετε μήπως σας βρει κανένα κακό;
Λαχταράτε να ζήσετε μαγικές στιγμές σε κάποιο
ελληνικό νησί, αλλά φοβάστε μήπως σας γυρίσουν σε
φέρετρο στην πατρίδα σας;
Μη φοβάστε!
ΕΛΑΤΕ ΣΤΟ ΚΑΛΟΝΗΣΙ!
Το Καλονήσι σας εγγυάται υπέροχες διακοπές,
χωρίς να κινδυνεύει η υγεία σας.
Στο Καλονήσι δεν υπάρχουν μπράβοι με πτυσσόμενα γκλομπς,
που σκοτώνουν για ασήμαντη αφορμή τους νέους τουρίστες,
στο Καλονήσι δεν κυκλοφορούν στους δρόμους ψυχοπαθείς
με κομμένα κεφάλια στα χέρια τους,
οι Καλονησιώτες δεν σας ντουφεκάνε όταν πλησιάζετε τις χασισιές τους .
Το νησί μας κατοικείται από χρηστούς ανθρώπους, αγνά πλάσματα που
είναι η προσωποποίηση της καλωσύνης και της ανιδιοτέλειας.
Τα πρόσωπα των κατοίκων του είναι φυσικώς χαμογελαστά,
η ευγένεια και η ανθρωπιά είναι οι βασικές τους ιδιότητες,
που καλλιεργούνται συστηματικά μέσα σ' ένα περιβάλλον
έξαρσης και διακονίας των υψηλών αξιών.
Στο Καλονήσι δεν υπάρχουν τσαμπουκάδες,
δεν υπάρχουν νευροπαθείς, δεν υπάρχουν ρατσιστές
ούτε στυγνοί εκμεταλλευτές των τουριστών.
Εδώ η χωριάτικη σαλάτα δεν πωλείται σε τιμή αστακού
ούτε το δωμάτιο μιας ταπεινής πανσιόν στοιχίζει
όσο η σουίτα των νεονύμφων του Hilton στο Παρίσι.
Το Καλονήσι είναι περιβόητο
για τον υψηλό πολιτισμό των κατοίκων του.
Γι' αυτό τα άλλα νησιά το ζηλεύουν και θέλουν τον αφανισμό του.
Τους χαλάμε, λένε, τη θαλασσινή πιάτσα.
Εμείς είμαστε περήφανοι που νιώθουμε καλοί
και χρήσιμοι στους συνανθρώπους μας,
που γελούμε και χαιρόμαστε τη ζωή μαζί τους.
Κι ας λένε οι ανταγωνιστές μας κοροϊδευτικά
ότι δεν είμαστε καλοί αλλά... κάλοι.
Εμείς λέμε:" Καλύτερα κάλοι παρά αχώνευτοι!"


«Προκρούστειοι» δικαστές

«Προκρούστειοι» δικαστές

του Τριαντάφυλλου Μηταφίδη,
εκπαιδευτικού


Δεν ξέρω αν διάβασαν τη «Δίκη» του Φ. Κάφκα τα στελέχη της Διοίκησης – μέλη των Πειθαρχικών Συμβουλίων που καταδίκασαν σε βαριές ποινές τις οχτώ βαθμολογήτριες για την παραποίηση της βαθμολογίας των γραπτών των Αγγλικών στις Εισαγωγικές Εξετάσεις του 2007.
Σίγουρα όμως οι συναδέλφισσες που υφίστανται τις εργασιακές και οικονομικές συνέπειες των «δίκαιων ποινών» -ποινές που σύμφωνα με τον αρειμάνιο Υπουργό Παιδείας «προστάτευσαν» τη χαμένη τιμή των «Πανελληνίων Εξετάσεων»- βιώνουν το αφόρητο, το παράλογο της άδικης τιμωρίας τους, όπως οι ήρωες του καφκικού αριστουργήματος. Γιατί το σκεπτικό της απόφασης, αναποδογυρίζοντας τη λογική, προσπαθεί να «στοιχειθετήσει» με νομικούς και λεκτικούς ακροβατισμούς τον πειθαρχικό κολασμό των βαθμολογητριών, αν και «από τη διαδικασία δεν προέκυψε ότι οι διωκόμενες ενήργησαν με κίνητρο να ωφελήσουν ή να βλάψουν κάποιους υποψήφιους…αλλά συμμορφούμενες σε προδήλως παράνομη προσταγή της κατά νόμον προϊσταμένης τους προέδρου του Βαθμολογικού Κέντρου».
Αυτό όμως δεν εμποδίζει τους «προκρούστειους δικαστές» των βαθμολογητριών να μετατρέψουν, λίγο παρακάτω, την «προσταγή» σε «προαιρετική … εντολή»(!), αφού το κύριο μέλημά τους ήταν να αποδείξουν ότι δεν υπήρξε «προφορική εντολή» του ΥΠΕΠΘ για την αλλαγή των βαθμών – σε πείσμα των μαρτυρικών καταθέσεων.
«Βασιλικότεροι του βασιλέως», όχι μόνο απέρριψαν το ελαφρυντικό της «νομικής πλάνης», που τουλάχιστον αναγνώριζε στις διωκόμενες το παραπεμπτικό πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, αλλά, προκαλώντας το κοινό περί δικαίου αίσθημα, θεωρούν ότι οι δύο βαθμολογήτριες που κατήγγειλαν την παραποίηση των βαθμολογιών δεν «απενοχοποιούνται», διότι «η πράξη της αλλοίωσης των γραπτών είχε ολοκληρωθεί και το πειθαρχικό αδίκημα είχε συντελεστεί».
Γιατί λοιπόν εξανίστανται, όταν η αιρετός στο ΠΥΣΔΕ-Πειθαρχικό Συμβούλιο Δυτικής Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει την καταδικαστική απόφαση «άνωθεν»
υπαγορευμένη;
Ενεργώντας ως εκτελεστικά όργανα του ΥΠΕΠΘ, εξάντλησαν όλη την αυστηρότητά τους εις βάρος των βαθμολογητριών-εξιλαστήριων θυμάτων της κυβερνητικής πολιτικής: Πριν καν τελεσιδικήσει η απόφαση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και πριν εκδικαστεί η υπόθεση στο ποινικό δικαστήριο, έσπευσαν στην εν ψυχρώ εκτέλεση της ανάλγητης απόφασής τους, «πατώντας» στις αντιφάσεις της κείμενης νομοθεσίας.
Η εκπαιδευτική οικογένεια, το συνδικαλιστικό κίνημα στο σύνολό του πρέπει, απέναντι σ’ αυτό το μήνυμα υποταγής των εργαζομένων που εξέπεμψαν τα υπό κυβερνητικό έλεγχο Πειθαρχικά Συμβούλια, να απαντήσουν με την έμπρακτη εκδήλωση της αλληλεγγύης τους προς τις χειμαζόμενες συναδέλφισσες, τιμώντας τις υπογραφές και τις δημόσιες δεσμεύσεις τους.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, «ΕΠΩΝΥΜΩΣ», 4/8/08


Πώς να χαρακτηρίσω τους εντιμότατους
υπηρέτες της δημοσιοϋπαλληλικής δικαιοσύνης
των δύο ΠΥΣΔΕ της Θεσσαλονίκης;

Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου,
για να μην εκστομίσω καμιά βαριά κουβέντα.
Αντί ύβρεως όμως, εγώ τους εύχομαι
να τους χαίρεται το κόμμα τους ,
να τους καμαρώνουν οι δικοί τους
και να τους... αποφεύγουν οι συνάδελφοί τους.
Διότι δεν ξέρει κανείς τι μπορεί να του συμβεί,
αν πέσει στα χέρια τους...
Λοιπόν, όχι πολλά πάρε-δώσε μαζί τους!

Αμ πώς!

1. "Σε πολυτελέστατο ξενοδοχείο πέντε αστέρων της Ρόδου έμενε η ηγεσία και οι επιτελείς του Πυροσβεστικού Σώματος, την ίδια ώρα που οι πυροσβέστες, που μεταφέρονταν από άλλες περιοχές της χώρας για να σβήσουν την πυρκαγιά που κατέκαιγε για έξι ολόκληρες ημέρες το νησί, στοιβάζονταν -όπως κατήγγειλαν συνδικαλιστές- σε στρατόπεδο και με ένα σάντουιτς και ένα μπουκαλάκι νερό, καλούνταν να δώσουν μάχη με τη φωτιά."
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ( 4/8/2008)
****
2. "Πήγαμε στην Πάτρα , για να σβήσουμε τη φωτιά στην Ηλεία,
και σταμάτησαν τα πυροσβεστικά μας οχήματα στη γέφυρα
του Ρίου-Αντίριου απαιτώντας να πληρώσουμε... διόδια!"
Καταγγελία Διοικητή Επαρχιακής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας
σε γνωστό Ρ/Σ της Αθήνας
****

3. " Δεν πήρανε το μάθημά τους. Ακούγατε πέρισυ τις βαρύγδουπες
δηλώσεις τους, ότι θα κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο,
για να μην επαναληφθεί η τραγωδία της Πελοποννήσου.
Σας πληροφορώ ότι οι δαπάνες φέτος για την πυρόσβεση
μειώθηκαν κατά ...30%!
"
Δήλωση Διοικητή Επαρχιακής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας
σε γνωστό Ρ/Σ της Αθήνας



"Εγώ έχω να πω ότι κάναμε
ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν!
Σχετικά με τη διαμονή των αρχηγών και επιτελών
του Π.Σ. σε ξενοδοχείο 5 αστέρων,
οι άνθρωποι το επέλεξαν , επειδή
από την ταράτσα του είχαν καλύτερη θέα
προς την κατεύθυνση της πυρκαγιάς.
Όσον αφορά τα διόδια που ζητήθηκαν από
τα πυροσβεστικά στο Ρίο, πρέπει
να πω ότι, κι αν είσαι και παπάς,
με την αράδα σου θα πας!
Αμ πώς!"


ΕΙΚΟΝΑ ΣΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΟΥ ΜΟΙΑΖΩ

ΕΙΚΟΝΑ ΣΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΟΥ ΜΟΙΑΖΩ

Δίπλα στην είσοδο του σούπερ μάρκετ Grand Mασούτης, στη Θέρμη.
Η τετράτροχη "γουρούνα" καμαρώνει παρκαρισμένη στο
χώρο του που προορίζεται για τα αυτοκίνητα
των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες .
Πριν από λίγο έχει μπει στο κατάστημα η κάτοχος του ρυπογόνου
τέρατος, μια υγιέστατη δίποδη ξανθιά γουρούνα , 30 περίπου Μαΐων,
η οποία , πριν αποχωριστεί την Πίγκι της,
θα ακουστεί να λέει στο κινητό της:
" Αν μου το κάνεις αυτό , μωρή χαμούρα,
θα σου το βγάλω τρίχα-τρίχα το μαλλί!".
Η σκηνή αυθεντικότατη, με τη σφραγίδα της μαρτυρίας
του Γεροντάκου, που λίγο έλειψε να πάθει εγκεφαλικό,
αλλά τελικά επιβίωσε.


ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ...

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ...
Γυναίκες και παιδιά προσπαθούν να μπουν στο γήπεδο προκειμένου  να σωθούν από τους οπαδούς του ΠΑΟΚ, αρκετοί εκ των οποίων μπήκαν στο γήπεδο έχοντας κάνει χρήση ουσιών
"Εξέλιξη για γέλια και για κλάματα είχε το σαββατιάτικο φιλικό παιχνίδι του ΠΑΟΚ με αντίπαλο τον Πανσερραϊκό στης Σέρρες. Για κλάματα επειδή μια μερίδα επικίνδυνων οπαδών του «Δικεφάλου» προκάλεσε αδικαιολόγητα επεισόδια θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα μικρών παιδιών και για γέλια, επειδή το παιχνίδι επίσημα διεκόπη λόγω προβλημάτων στον φωτισμό![.......]"

Άρχισαν τα όργανα.
"Τι είχες , Γιάννη, τι είχα πάντα!" και
"Τα ίδια , Παντελάκη μου, τα ίδια , Παντελή μου!".
Ξεκινάμε λοιπόν τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν με μία από τα ίδια :
Οι ανεγκέφαλοι να δέρνονται,
Οι υπάνθρωποι να δέρνουν,
Τα βαμπίρ να πίνουν αίμα,
Οι Αρχάνθρωποι να αναστατώνουν το σύμπαν,
να καταστρέφουν περιουσίες και να καίνε αυτοκίνητα.
Έτσι απλά, όπως έκαναν κάθε χρόνο,
όπως θα κάνουν και του χρόνου και του παραχρόνου.
Εκτός εάν τους σταματήσουμε,
Εκτός εάν τους κόψουμε το βήχα μια για πάντα ,
Εκτός εάν τους απομονώσουμε ,
Εκτός εάν τους καταδικάσουμε να ζουν στις σπηλαιώδεις τρώγλες τους,
αποκομμένοι και περιφρονημένοι απ' όλους,
Εάν δεν τους δίνουμε σημασία,
Εάν πάψουμε να τους συμπεριφερόμαστε σαν να είναι
άνθρωποι, αφού είναι ανθρωποειδή, αφού
ανήκουν στην κατώτερη κλίμακα του ζωικού βασιλείου.
Από δω και μπρος τους γυρίζουμε την πλάτη, δεν καταδεχόμαστε
να συναγελαζόμαστε μαζί τους,
δεν συνυπάρχουμε στους κοινούς χώρους.
Μένουμε μακριά από τα ανθρωποειδή του σκότους,
γιατί βλάπτουν σοβαρά την υγεία μας.
Αγνοούμε τους αγώνες των ομάδων τους,
κλείνουμε το δέκτη της τηλεόρασής μας,
όταν εμφανίζονται αυτοί στην εικόνα,
δε διαβάζουμε τις πατσαβουροφυλλάδες τους .
Και προπαντός δεν ενδίδουμε στον πειρασμό να
θεωρούμε μεσίες τα νέα αφεντικά των ομάδων τους,
αυτούς τους χυδαίους γκλαμουράτους που έρχονται
δήθεν ως σωτήρες, ενώ στην ουσία ψοφούν για δόξα και χρήμα.
Γι' αυτό ανέχονται ή κανακεύουν τους αλήτες τους.
Έχοντας τόσους τσάμπα πραιτωριανούς του σκοινιού
και του παλουκιού ποιος από τους
παμπόνηρους επιχειρηματίες που "διοικούν"
την ομάδα δε θα αισθανόταν πανίσχυρος;




Ούτε κηπουροί στο BBC δεν θα ήμασταν οι περισσότεροι

[...] Ο Αντώνης Αλαφογιώργος, αφού σπούδασε στο Λονδίνο και δούλεψε στο BBC, ήρθε στην Αθήνα και γυρνώντας όλα τα κανάλια, κατέληξε στη ΝΕΤ. Εχει εδώ διευθυντή σύνταξης τον Βασίλη Πελέκη, αρχισυντάκτη τον Γιώργο Θεοδωράκη και για τα ρεπορτάζ τον Πρόδρομο Παπαηλιόπουλο. «Καλά είναι εδώ...», μου λέει, «...έχεις τη δυνατότητα να έχεις καλά ρεπορτάζ, να καλύπτεις θέματα στο εξωτερικό. Είχαμε αποστολή στο Γιοχάνεσμπουργκ πρόσφατα και τώρα ετοιμαζόμαστε για τις αμερικανικές εκλογές».

Δημοσιογράφος:
-Ο παρουσιαστής δεν παίζει ρόλο;

Αλαφογιώργος:
«Φυσικά. Πιθανόν να ήρθε η ώρα του μπόγια. Να περάσει από όλα τα κανάλια και να μαζέψει αρκετό κόσμο. Θα 'χει πολύ δουλειά ο τηλεοπτικός μπόγιας»!

Δημοσιογράφος:
-Μα δεν καταλαβαίνω. Δεν υπάρχουν κριτήρια επιλογής; Εδώ οι περισσότεροι έχετε σπουδάσει σε Αμερική και Αγγλία.


Αλαφογιώργος:
Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

«Ούτε κηπουροί στο BBC δεν θα ήμασταν οι περισσότεροι.
Εκεί το να είσαι δημοσιογράφος στην τηλεόραση είναι επάγγελμα.
Εδώ είναι κουμπαριές, γνωριμίες και παρέες!».


Περιοδικό On Off της Κ. Ελευθεροτυπίας, τ. 283( 3/08/2008)



ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: Νίκος Παπάζογλου



ΑΧ , ΕΛΛΑΔΑ , Σ' ΑΓΑΠΩ!


Χαρά στον Έλληνα που ελληνοξεχνά
και στο Σικάγο μέσα ζει στη λευτεριά
εκείνος που δεν ξέρει και δεν αγαπά
σάμπως φταις κι εσύ καημένη
και στην Αθήνα μέσα ζει στη ξενιτιά

Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ
και βαθιά σ' ευχαριστώ
γιατί μ' έμαθες και ξέρω
ν' ανασαίνω όπου βρεθώ
να πεθαίνω όπου πατώ
και να μην σε υποφέρω

Αχ Ελλάδα θα στο πω
πριν λαλήσεις πετεινό
δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι
μ' εκβιάζεις μου κολλάς
σαν το νόθο με πετάς
μα κι απάνω μου κρεμιέσαι

Η πιο γλυκιά πατρίδα
είναι η καρδιά
Οδυσσέα γύρνα κοντά μου
που τ' άγια χώματα της
πόνος και χαρά

Κάθε ένας είναι ένας
που σύνορο πονά
κι εγώ είμαι ένας κανένας
που σας σεργιανά

Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ
και βαθιά σ' ευχαριστώ
γιατί μ' έμαθες και ξέρω
ν' ανασαίνω όπου βρεθώ
να πεθαίνω όπου πατώ
και να μην σε υποφέρω

Αχ Ελλάδα θα στο πω
πριν λαλήσεις πετεινό
δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι
μ' εκβιάζεις μου κολλάς
σαν το νόθο με πετάς
μα κι απάνω μου κρεμιέσαι

Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μουσική: Βάσω Αλαγιάννη
Εκτέλεση: Νίκος Παπάζογλου

Κυριακή, Αυγούστου 03, 2008

Ο τουρισμός βλάπτει σοβαρά την εκπαίδευση

Ελλάδα
Ο τουρισμός βλάπτει σοβαρά την εκπαίδευση



«Καλύτερα ξενοδόχος παρά επιστήμονας» λένε χαριτολογώντας οι κάτοικοι των τουριστικών περιοχών της χώρας. Αξίωμα που αποκτά τη δική του ξεχωριστή αξία τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου τα ελληνικά νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας υποδέχονται επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, όπως αναφέρει Το Βήμα (31.07.2008), ο τουρισμός αποδεικνύεται «ανταγωνιστικός» προς την εκπαίδευση. Παρ΄ ότι τα τελευταία χρόνια τα εισοδήματα των κατοίκων των τουριστικών περιοχών της χώρας έχουν βελτιωθεί, οι εκπαιδευτικοί δείκτες έχουν ακολουθήσει την αντίθετη πορεία.

Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του πληθυσμού, ο ένας στους πέντε νέους ηλικίας 15-29 ετών που κατοικεί σε κάποια από τις τουριστικές περιοχές της χώρας (νησιά Αιγαίου, Κρήτη, Χαλκιδική κ.α.) διακόπτει την εκπαίδευσή του στο Δημοτικό. Το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μικρότερο από 12,5%. Παράλληλα, στις παραπάνω περιοχές ο ένας στους δύο νέους 15-29 ετών δεν φοίτησε ποτέ του στο Λύκειο ή στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση. Σε περιοχές όπως ο Νομός Λασιθίου της Κρήτης, μάλιστα, το ποσοστό ατόμων 15-29 ετών που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο μετά το Δημοτικό ή σταματούν το σχολείο στο Γυμνάσιο φθάνει στο 50% του πληθυσμού... Οπως αναφέρουν εκπαιδευτικοί και αναλυτές της εκπαίδευσης, στις περιοχές αυτές το σχολείο λειτουργεί απλώς ως ένας παράγοντας που στερεί από τα παιδιά τον ελεύθερο χρόνο τους. Τον χρόνο, δηλαδή, κατά τον οποίο θα μπορούσαν να προσφέρουν την «εργατική τους δύναμη» στην αυξημένη ζήτηση που δημιουργεί η βιομηχανία του τουρισμού. Υπάρχουν, βέβαια, και οι ακραίες περιπτώσεις νησιών, όπως η Κίμωλος, στα οποία υπήρξαν και χρονιές όπου στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο δεν παρουσιάστηκε κανένας μαθητής...

Συνολικά 50.000 παιδιά εγκατέλειψαν το Γυμνάσιο τα τελευταία χρόνια σε ολόκληρη τη χώρα. Σήμερα ο τουρισμός αντιπροσωπεύει το 16% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας μας και το 18% της συνολικής απασχόλησης. Με εισπράξεις πάνω από 10 δισ. ευρώ από τον τουρισμό η Ελλάδα κατατάσσεται 10η στον κόσμο, καλύπτοντας το 26% των εξαγωγών της σε αγαθά και υπηρεσίες.

Οπως αναφέρουν οι έρευνες αναλυτών της εκπαίδευσης, οι Κυκλάδες, τα Ιόνια Νησιά και οι τουριστικές περιοχές της Κρήτης αποτελούν τις πλέον αναπτυγμένες τουριστικά περιοχές της χώρας, στις οποίες και χτυπάει το «σήμα κινδύνου» για το εκπαιδευτικό επίπεδο των κατοίκων τους. Ενα ποσοστό 26% των ατόμων μεταξύ 15 και 29 ετών του Νομού Ζακύνθου κατέχει σήμερα μόνο το απολυτήριο Δημοτικού, ενώ στον Νομό Ρεθύμνου το ποσοστό αυτό είναι 18,5% και στον Νομό Κέρκυρας το 18%. Οι νέοι και οι νέες τις ίδιας ηλικίας που έχουν σταματήσει τη μόρφωσή τους στο Γυμνάσιο φθάνουν στο 53,5% στον Νομό Ζακύνθου, στο 50,5% στον Νομό Λασιθίου, στο 46,5% στον Νομό Κυκλάδων και στο 46% στον Νομό Κέρκυρας.
"Καλέ κύριε Μανόλη, γιατί είστε τόσο οπισθοδρομικός;
Ακόμα στέλνετε το Βασίλη στο σχολείο;
Εμένα ο πατέρας μου με σταμάτησε,
για να ασχοληθώ με τα ενοικιαζόμενα δωμάτιά μας!
Τι μου χρειάζονται τα γράμματα , λέει."

Και Ημερολόγιο των Ολυμπιακών Αγώνων ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Και Ημερολόγιο των Ολυμπιακών Αγώνων
ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, που θεωρείται από πολλούς ως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής της αρχαιότητας, ήταν στην πραγματικότητα ένα περίπλοκο μηχανικό ημερολόγιο για τον προσδιορισμό της ημερομηνίας διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων, ενώ, όπως αναφέρει η Καθημερινή (31.07.2008), οι δημιουργοί του φαίνεται πως είχαν σχέση με τον Μαθηματικό Αρχιμήδη, σύμφωνα με πρόσφατη επιστημονική μελέτη.

Ο μηχανισμός, ηλικίας 2.100 ετών, έχει προκαλέσει την περιέργεια ειδικών, από την ημέρα της ανακάλυψής του από Έλληνες σφουγγαράδες το 1901, στο ναυάγιο ρωμαϊκής γαλέρας. Οι ειδικοί εμφάνισαν πολυάριθμες θεωρίες, που ήθελαν το Μηχανισμό των Αντικυθήρων να είναι αστρονομική συσκευή, χωρίς ωστόσο να έχουν εξηγήσει τη λειτουργία του.

Το 2006, ειδικοί χρησιμοποιώντας τομογράφο ακτίνων Χ επιβεβαίωσαν τη θεωρία, εξασφαλίζοντας τρισδιάστατη απεικόνιση των τροχαλιών από τις 29 ταχύτητες που απέμειναν στη συσκευή, αλλά και των μικροσκοπικών γραμμάτων, που βρίσκονται χαραγμένα κάτω από τα εξαρτήματα. Η επιστημονική ομάδα διαπίστωσε ότι η συσκευή ήταν ικανή να υπολογίζει τα δίσεκτα έτη σε ετήσιο ημερολόγιο 365 ημερών, καθώς και το 19ετές ημερολόγιο των Βαβυλωνίων, αλλά και τρόπο καθορισμού των ηλιακών εκλείψεων, σε σεληνιακό κύκλο 223 μηνών.

Σε νέα επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύεται στο αυριανό τεύχος της επιστημονικής επιθεώρησης «Nature», οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν τη λειτουργία συγκεκριμένου τροχού, που κατέγραφε τις ημερομηνίες διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας.

«Νιώσαμε πραγματική έκπληξη. Ο εντοπισμός των Ολυμπιακών είναι εύκολη υπόθεση, που δεν μπορεί να απαιτεί περίπλοκη συσκευή. Η ανακάλυψη μας προκάλεσε μεγάλη έκπληξη. Οι Αγώνες είχαν, όμως, τόσο μεγάλη πολιτιστική και κοινωνική σημασία, που δεν θα ήταν αδιανόητο να περιέχονται στις λειτουργίες του Μηχανισμού», λέει ο επικεφαλής της έρευνας, Τόνι Φριθ.

Η συσκευή ήταν τόσο συμπαγής, που θα μπορούσε να χωρέσει σε μικρό κουτί, σε μέγεθος τόμου εγκυκλοπαίδειας. Η χρήση του, όμως, συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο σεναριολογίας. Ίσως να βοηθούσε τους πλουσίους να προβλέπουν τον καταλληλότερο χρόνο για τη διεξαγωγή γάμων ή ακόμη και πολεμικών επιχειρήσεων, εικάζει ο δρ Φριθ, που σπεύδει να τονίσει ότι δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία που να στηρίζουν οποιαδήποτε θεωρία για τη χρήση του Μηχανισμού.

Η επιστημονική ομάδα μετέφερε γιγάντιο ειδικό μηχάνημα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, όπου φιλοξενείται ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων. Το μηχάνημα, με κωδική ονομασία «Μπλέιντ Ράνερ», αξιοποιείτο στην αεροναυπηγική για τον εντοπισμό μικροσκοπικών ραγισμάτων στις ατράκτους αεροσκαφών. Χάρη στο Μπλέιντ Ρλανερ, η ομάδα ερευνητών διαπίστωσε ότι το ημερολόγιο των Βαβυλώνιων, όπως υπάρχει στο Μηχανισμό, περιέχει κορινθιακές ονομασίες μηνών. Αυτό οδήγησε την ομάδα να χρονολογήσει με ακρίβεια τη συσκευή, που κατασκευάσθηκε λίγες μόλις δεκαετίες μετά το θάνατο του Αρχιμήδη στις Συρακούσες της Σικελίας, το 212 πΧ. Αν ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων προήλθε πράγματι από τις Συρακούσες, δημιουργήθηκε από τη μαθηματική σχολή του Αρχιμήδη.
e-paideia.net

Απόψεις του Μηχανισμού των Αντικυθήρων από την γραφιστική εξομοίωση του «Εργαστήριο Τεχνολογίας Εκπαίδευσης» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Πάτημα σε κάθε εικόνα οδηγεί σε μεγαλύτερη)

Τα σχέδια από το http://www.physics4u.gr/articles/2006/ypologistis_antikithiron.html

Λόγιον πνεύμα

Ο Αλέξανδρος Φιλαδελφεύς (1866-1955)
υπήρξε διαπρεπής αρχαιολόγος και πνευματωδέστατος λόγιος.
Χρημάτισε Διευθυντής των Μουσείων Ακροπόλεως και Ολυμπίας,
ίδρυσε τα μουσεία Ναυπλίου, Νικόπολης και Σικυώνας,
πραγματοποίησε ανασκαφές στην Κόρινθο και τη Νικόπολη
και ήταν ένας από τους πρωτεργάτες αναβίωσης των
Ολυμπιακών Αγώνων στη νεότερη εποχή.
Το 1928 κυκλοφόρησε το μνημειώδες έργο "Μνημεία των Αθηνών"
Μνημεία Αθηνών.
Ο Φιλαδελφεύς ήταν δεινός γνώστης της Ελληνικής γλώσσας
στην ιστορική της εξέλιξη, γεγονός που αποδεικνύεται
και από το ευθυμογραφικό κειμενάκι που έστειλε το 1906
στο περιοδικό του Σκόκου "Ημερολόγιον".
Τα χαριτωμένα παιχνιδίσματα του Φιλαδελφέα με τις λέξεις
δείχνουν επίσης άνθρωπο με υψηλή αίσθηση του χιούμορ,
ιδιότητα συνήθως άγνωστη σε επιστήμονες
αφοσιωμένους ψυχή τε και σώματι στη διακονία της επιστήμης τους.

ΔΙΑΤΙ;

_____________________

Εν Νεαπόλει της Ιταλίας

Φίλτατε,

ΕΠΙΤΡΕΨΟΝ μοι να σοι απευθύνω μερικάς απορίας , ων επιζητώ την εξήγησιν.
Μακράν της πατρικής γης διατελών ελησμόνησα ολίγον την πάτριον διάλεκτον και
διά τούτο δεν δύναμαι να εννοήσω πώς εξηγείτε υμείς εν Ελλάδι τας ακολούθους
παραδοξολογίας της νεοελληνικής.

Διατί λ. χ. να λέγωμεν:

Πιάνο και όχι αφίνω;
Μετοχή και όχι Μετοβήτα;
ταχίνι και όχι βραδύνι;
Ιατρός και όχι Ιαπίνης;
Μυολογία και όχι Ποντικολογία;
Σελήνη και όχι Σεδένει;
σοφάς και όχι σοφός;
παραβάνι και όχι παραβγάζει;
Καπαδόκης και όχι Λαμβδαδόκης;
απόχη και όχι αποναί;
Εθνική Τράπεζα και όχι Εθνική Καρέκλα;
Επί ξηρού ακμής και όχι επί χλωρού ακμής;
βάζο και όχι βγάζο;
Κυρία της Τιμής και όχι σπαρματσέτα της τιμής;
υπότροφος και όχι αλογότροφος;
ευγένεια και όχι ευμουστάκεια;
Ισπανία και όχι εις χαρτία;
ξενοδοχεία και όχι Ξενοαγγεία;
Μεγάλα Πνεύματα και όχι με καφέ πνεύματα;
νύχι και όχι πύχυ;
σύκο και όχι κάτσε;
αθηναίοι και όχι αθηνογέροντες;
Διατί το θηλυκόν του αοιδός δεν είναι αηδία;
Νεκρά θάλασσα και όχι ψόφια;
αυγοτάραχον και όχι αυγοσυχία;
Ρώμη και όχι ρακί;
καμηλαύχι και όχι καμηλοπαρδαλαύχι;
Περί λύχνων αφάς και όχι Περί λύχνων να πιης;
παρακάμω και όχι παραδίνω;
υποψία και όχι ονοψία;
Διατί επί τέλους να λέγωμεν Φιλόππαπος και όχι...

ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ


ΚΑΝΙΣΤΡΟ ΠΟΙΗΣΗΣ

Θεσσαλονίκη : Η Μονή Βλατάδων στις αρχές του 20ού αιώνα.



Όταν το φεγγάρι κατέβαινε
η ψυχή μου ανέβαινε
προς τον αέρα των ζωγραφισμένων αυλικών
που συζητούν ήσυχα στους πίνακες.
Οι συγγραφείς στις χλόες μιλούν στα νερά.
Κατέβαινα τη Βενιζέλου
χωρίζοντας τους πανσέδες αριστερά
και κάτι λουλούδια δυτικά δεξιά
και τώρα μέσα στους καθρέφτες του καύσωνα
αντί να κοιτάξω να μιλήσω με τον ήλιο
ακούω κρυφά τους επιχειρηματίες.

ΤΑΚΗΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ


Ο Άγιος Δημήτριος με δύο παιδιά . Ψηφιδωτό του 7ου αιώνα ,
που διασώζεται στο ναό του Αγίου στη Θεσσαλονίκη.

Ελλάδα είν' η Μύκονός της!

" Τι είναι η Ελλάδα;
Μην είναι οι όμορφοι κάμποι και τα ψηλά βουνά της;
Μην είναι τα μαγευτικά παράλια και τα νησιά της;
Μην είναι τα αρχαία χαλάσματα κι η πλούσια ιστορία της;
Μην είναι οι φιλόξενοι και καλόκαρδοι άνθρωποί της;
Τίποτε απ' όλα αυτά! Ελλάδα είν' η Μύκονός της!"

Ο ηλιοψημένος κούρος, ο Άνθρωπος και οι κροκόδειλοι

1. Ο ηλιοψημένος κούρος κραυγάζει :
" Κάτω τα χέρια από τον τουρισμό μας!"
και προτείνει ιδιωτική αστυνομία
στη θέση της... πολυάσχολης πραγματικής Αστυνομίας.



2. Ο τραγικός πατέρας αφήνει τους πάντες άφωνους
με την Ανθρωπιά , την Ευγένεια και τη Γενναιοδωρία του.
Ο 20χρονος Αυστραλός ξυλοκοπήθημε μέχρι θανάτου, κατά τη διάρκεια διακοπών του στη Μύκονο



3. Οι ημεδαποί κροκόδειλοι των τουριστικών business
χύνουν κροκοδείλεια δάκρυα
για το "μεμονωμένο συγκλονιστικό γεγονός".

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Οι κροκόδειλοι, κατά το αρχαίο ανέκδοτο, έκλαιγαν για να σαγηνεύσουν
τα υποψήφια θηράματά τους ή επειδή ένιωθαν τύψεις για τα
αθώα θύματά τους...

Ο ηλιοψημένος κούρος


Περιφέρεται από νησίου εις νησίον
σκορπώντας απλόχερα δηλώσεις για όλα τα γούστα.

Ψηλός , ωραίος και προπαντός ηλιοψημένος
ο τέλειος κούρος της τουριστικής σκυλοκατάστασης,
που σε στιλ, λίγο γκλάμουρ, λίγη ρετσίνα, λίγη θάλασσα και τ' αγόρι μου
πουλάει φύκια σε τιμές γνησίων μεταξοκορδελών .
Ως υπουργός όμως ο άνθρωπος αυτός μιλάει τη φωνή της παρωχημένης
τουριστικής λογικής, αυτής που εστιάζεται στη με κάθε τίμημα
αύξηση των τουριστικών προβάτων.
Διότι ως πρόβατα ασφαλώς θεωρούνται τα εκατομμύρια
των ημεδαπών και των ξένων που καταφεύγουν για
λίγη ξεκούραση και πολλή διασκέδαση στις διάφορες περιοχές της χώρας μας.
Τα πρόβατα αυτά οι τσοπάνηδες της αρπαχτής φροντίζουν
να τα εξυπηρετήσουν καταλλήλως.
Άλλοι τα αρμέγουν , άλλοι τα κουρεύουν , άλλοι τα ξυρίζουν,
άλλοι τα ταΐζουν, άλλοι τα ποτίζουν, άλλοι τα σαλαγάνε από αμμοτόπι
σε αμμοτόπι, για να φάνε κανένα αρμυρίκι,
άλλοι τα μαντρώνουν , και όλοι τους τα περιποιούνται καταλλήλως
ξαμολώντας τα λυσσασμένα τσοπανόσκυλά τους , οσάκις κάνουν το λάθος
και δυσφορήσουν ή παραπονεθούν ή αγριέψουν λιγάκι
για την κακομεταχείριση που δέχονται.
Ο Σπηλιωτόπουλος ξέρει πολύ καλά την συμπεριφορά της τουριστικής
ακρίδας , που επιπίπτει επί των πορτοφολίων μας και ροκανίζει άπληστα
ακόμα και το τελευταίο λεπτό που μας έχει απομείνει.
Ο Σπηλιωτόπουλος όμως είναι γνήσιο τέκνο του νεοφιλελευθερισμού
και το μόνο που τον νοιάζει είναι η αύξηση των αφίξεων
και η πληρότητα των ενοικιαζόμενων δωματίων.
Όλα τα άλλα είναι γι' αυτόν ψιλά γράμματα.
Μην τον ακούτε που μιλάει για ποιότητα υπηρεσιών,
ευγενική αντιμετώπιση των τουριστών και άλλα τέτοια κουραφέξαλα.
Κοτσάνες είναι αυτά που λέει , όπως κοτσάνες ήταν όσα
έλεγαν και οι προκάτοχοί του.
Αν είχαν γίνει όσα υπόσχονταν κατ' έτος , εδώ και πενήντα χρόνια,
οι διάφοροι τύποι που πέρασαν από το κακόφημο υπουργείο του,
σήμερα θα μιλούσαμε για έναν παραδείσιο τόπο.
Όμως το μπουρδέλο που ονομάζεται Τουριστική Ελλάς
δεν έγινε εν μία νυκτί. Συνέβαλαν σ' αυτό οι πάντες :
οι ασυνείδητοι μεγάλοι πορνοβοσκοί και οι μικροί
σωματέμποροι , προπάντων όμως τα επώνυμα κρατικά αφεντικά τους.





ΜΟΡΦΕΣ:Sidonie Gabrielle Colette

Image:SidonieGabrielleColette.jpg
Sidonie Gabrielle Colette
(Μία ελεύθερη γυναίκα)
(1873- 3/08/1954)

* Γεννήθηκε στο Saint-Sauveur-en-Puisaye της Βουργουνδίας, στις 28 Ιανουαρίου 1873. Πέρασε ευτυχισμένα τα παιδικής και εφηβικής ηλικίας , γεγονός που τονίζεται συχνά στα έργα της.
* Εγκατέλειψε την πατρίδα της το 1893 και την ίδια χρονιά παντρεύτηκε το συγγραφέα και κριτικό της μουσικής Henri Gauthier-Villars, τον επονομαζόμενο Willy, δεκατέσσερα χρόνια μεγαλύτερό της, ο οποίος την έφερε στο Παρίσι και έγινε ο μέντοράς της.
*Ο σύζυγός της διέγνωσε το συγγραφικό ταλέντο της και την "ανάγκασε" να γράψει την πετυχημένη σειρά μυθιστορημάτων υπό τον τίτλο "Claudine". Όλα τα μυθιστορήματα κυκλοφόρησαν φέροντας την υπογραφή του και , όταν αποκαλύφθηκε η απάτη, το γεγονός θεωρήθηκε μεγάλο σκάνδαλο.
* Το 1906 η Colette χώρισε τον Willy και για ένα διάστημα έκανε καριέρα ως μίμος και ηθοποιός στο μουσικό θέατρο.
*Το 1912 παντρεύτηκε τον Henry de Jouvenel , διπλωμάτη καριέρας και δημοσιογράφο, με τον οποίο απέκτησε μία κόρη. Από το 1913 , εγκαταλείποντας το θέατρο , ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη δημοσιογραφία και τη συγγραφή μυθιστορημάτων σε φυλλάδια.
* Ο γάμος της Colette με τον Jouvenele θα διαλυθεί το 1925, αλλά δέκα χρόνια αργότερα η η δυναμική γυναίκα δε θα διστάσει να πάει κόντρα στις προκαταλήψεις και να παντρευτεί, για τρίτη φορά, τον Maurice Goudeket, κοντά στον οποίο βρήκε , επιτέλους την ευτυχία.
* Η ακαδημαϊκή αναγνώριση θα έρθει μετά τη λέξη του Β΄Παγκόσμιου Πολέμου, όταν θα τιμηθεί με το μετάλλιο της " Λεγεώνος της Τιμής" (1945) και θα γίνει Πρόεδρος της Ακαδημίας Goncourt, με την ψήφο των περισσότερων μεγάλων συγγραφέων της εποχής της (1949).
* Η Colette "κοιμήθηκε" σαν σήμερα στο Παρίσι, το 1954, έχοντας αφήσει πίσω της 50 περίπου μυθιστορήματα, πολλά από τα οποία έγιναν μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες, ορισμένα μάλιστα από αυτά εξακολουθούν να διαβάζονται με ζωηρό ενδιαφέρον και στις μέρες μας.
" Αγαπώ το παρελθόν μου. Αγαπώ το παρόν μου.
δεν ντρέπομαι για ό,τι είχα και δε λυπάμαι που δεν το έχω πια."
Colette , " Cheri"

ΟΙ ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΤΑΚΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΟΙ ΑΔΥΣΩΠΗΤΕΣ ΑΤΑΚΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

1.
«Το κράτος δεν αντιμετωπίζει την Ελλάδα ως χώρα, αλλά ως τουριστικό νησί που ζει παρασιτικά. Ο παρασιτισμός όμως εξοντώνει τους λαούς. Όλη η κουλτούρα γίνεται τουριστική. Και όλα αρχίζουν από την πολιτιστική πολιτική, τι θέατρο θέλει να κάνει. Το κράτος, ως εκπρόσωπος ενός δικού του βασιλείου, σκέπτεται τι του είναι πιο βολικό. Δημιουργεί το θέατρο που του είναι ευχάριστο και επειδή το συμφέρει, το κρατάει σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Αυτό βλέπω να συμβαίνει στην Ελλάδα. Το ελληνικό θέατρο έχει τον προσανατολισμό που έχουν τα εστιατόρια στην Πλάκα. Είναι πολύ μακριά από το ευρωπαϊκό θέατρο. Έχει να διανύσει μια τρομερή διαδρομή για να το συναντήσει. Λόγω της απουσίας εκπαίδευσης, της απουσίας σοβαρής φροντίδας του κράτους, δεν ξέρω αν θα τα καταφέρει ποτέ. Οι άνθρωποι του θεάτρου δεν βρίσκουν υποστήριξη και αντίστοιχα δεν έχουν δύναμη αντίστασης. Χρειάζονται παιδαγώγηση, χρήματα. Έχοντας τόσο ταλαντούχους ανθρώπους, τέτοια κολοσσιαία ιστορία, το κράτος φτύνει το θέατρο, το απομονώνει, το κάνει καλοκαιρινών διακοπών, θέατρο- θέρετρο».

2.
«Όσο καιρό δουλεύω εδώ, έχω ένα συναίσθημα που δεν μπορώ να υπερνικήσω. Καλλιτεχνικά, μου δημιουργεί ανασφάλεια. Νιώθω σαν τον λαγό σε ξένο δάσος. Και ενώ ζω υπό συνθήκες ηρεμίας- καλός καιρός, φιλόξενος κόσμος, συνεργασία με δημιουργικούς και πρόθυμους ανθρώπους- υπάρχει αυτή η επίμονη, περίεργη αίσθηση, ένα συνεχές αίσθημα κινδύνου, που δεν ξέρω από πού θα μου ΄ρθει και από πού να φυλαχτώ. Η Ελλάδα είναι κλειστή χώρα. Και αυτό είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα του πολιτισμού σας. Κάνετε φεστιβάλ, αλλά απλώς το κοιτάτε. Πρέπει να μάθετε πώς να το αναπτύξετε, να το βελτιώσετε. Σαν να έχετε κριθαράκι στο μάτι. Είναι κλειστό και συνέχεια πρήζεται. Ίσως να μην είναι έτσι, να κάνω λάθος. Μπορεί να ευθύνεται το προσωπικό μου συναίσθημα για τις χώρες του Νότου."
Ανατόλι Βασίλιεφ,
χημικός που έγινε αλχημιστής του θεάτρου,
διαμόρφωσε τον μύθο του δημιουργώντας τη δική του
μέθοδο σκληρής δουλειάς, χωρίς ωράρια, χωρίς αργίες,
με σκληρή εκπαίδευση σώματος και πνεύματος.

Το βασικό του μότο είναι : «Χρειάζεται ταλέντο για να παίξει
κάποιος βιολοντσέλο, αλλά χρειάζεται να έχει
το βιολοντσέλο για να παίξει».
Αυτό το καλοκαίρι σκηνοθέτησε τη "Μήδεια"
του Ευριπίδη για τo ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας ,
με πρωταγωνίστρια τη Λυδία Κονιόρδου.

ΣΗΜ. : Τα αποσπάσματα αποσπάστηκαν βιαίως
από τη συνέντευξη που έδωσε ο σκηνοθέτης
στην κ. Έλενα Δ. Χατζηιωάννου στα χθεσινά "Νέα"
(Βιβλιοδρόμιο- σελ. 16)Γύρω γύρω όλοι οι του θιάσου , στη μέση (μπροστά) ο Βασίλιεφ

Σάββατο, Αυγούστου 02, 2008

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: Gracias a la vida -(Violeta Parra- ΧΙΛΗ)

Violeta Parra: "Gracias a la vida"



ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ VIOLETA PARRA ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
---------------------------------------- ----
Violeta del Carmen Parra Sandoval (October 14, 1917 - February 5, 1967) was a notable Chilean folklorist. She set the basis for "The New Song" (La Nueva Canción chilena), a renewal of Chilean folk music. Parra was born in San Carlos, province of Ñuble, a small town in southern Chile. She was involved in the leftist movement and the Chilean Socialist Party. She established the first Peña, (now known as la Peña de los Parra). A peña is a social and political community center. The word is Spanish for "hard rock." There are now many peñas throughout Chile, Latin America, and in North America, Europe, and Australia. They serve the expat communities that fled Chile after the CIA-backed coup of 1973 that overthrew Salvador Allende's democratically elected socialist administration.
Violeta Parra is a member of the prolific Parra family. Her brother is the notable modern poet, Nicanor Parra. Her son, Ángel Parra, and her daughter, Isabel Parra, are also important figures in the development of Nueva Canción in Chile.
She committed suicide at the age of fifty.
Her most famous song, Gracias A la Vida, was popularized in the US by Joan Baez. It remains one of the most covered Latin American songs in history.

________________________________________
ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΣΤΙΧΩΝ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
(VIOLETA PARRA)


Thanks to life


Thanks to life, which has given me so much
It has given me two eyes, and when I open them

I clearly distinguish black from white
And in the high sky, its starry depths,
And from the crowds, the man that I love.

Thanks to life, which has given me so much
It has given me hearing, which in all its breadth Day and night records crickets and canaries,Hammers, turbines, barking, dark clouds,And the tender voice of my beloved one.

Thanks to life, which has given me so much
It has given me sound and the alphabet
And with it the words to think and speak
Mother, friend, brother, and the light that brightens The path of the soul of my loved one.

Thanks to life, which has given me so much
It has kept my tired feet walking
With them I walked through cities and puddles,Beaches and deserts, mountains and plains And your house, your street and your courtyard.

Thanks to life, which has given me so much
It gave me my heart, which shakes its frame
When I look at the fruit of the human brain
When I look at good ones so far from bad ones
When I look at the bottom of your light-color eyes.

Thanks to life, which has given me so much
It has given me laughter and it has given me tears
Thus I distinguish between joy and pain,
They are all elements of my song
and of all your songs, which is the same song and of everyone's song, which is my own song

Οι αγαθές προθέσεις κάθε Έλληνα πολιτευτή


KOYIZ
Φωτογραφία: Η Βουλή των Ελλήνων

ΕΡΩΤΗΣΗ

Ποιες είναι οι αγαθές προθέσεις
κάθε Έλληνα πολιτευτή;




ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Οι προθεσεις ΣΥΝ και ΑΝΤΙ!
Κάθε Έλληνας πολιτευτής θέλει να μπει στη Βουλή,
για να γίνει είτε συμ-πολιτευόμενος είτε αντι-πολιτευόμενος!
"Άλα του , του πολιτευτάκια!"

Επίγραμμα εις φθονερόν

ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ
ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΝ
ΕΙΣ ΕΝΑΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΝ ΕΘΝΙΚΟΝ ΜΑΣ ΤΥΠΟΝ
Image:Antonio reproaching Shylock-Tales from Shakespeare.gif

Επίγραμμα εις φθονερόν

"Χθες φίδι τον εδάγκασε και σήμερα μαθαίνω
πως πέθανε... ποιος απ' τους δυο; - το φίδι το καημένο!

Γ. Κ. Στρατήγης
(1860-1938)

[Ημερολόγιον Σκόκου, 1906]

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΠΑΛΑΚΙΕΣ 2

" Όπως η Μαντόνα, έτσι κι εγώ
θέλω να γίνω πιο γνωστή κι απ' τον Θεό".

Βαρυσήμαντη δήλωση της Τζούλιας Αλεξανδράτου,
στις διαφωτιστικές Ειδήσεις του STAR


2074872047_2588d56818_height=

Κάτι τέτοιες μπαλακίες λέγανε κάποιες
τεχνητώς κεχρωσμένες χαζές

και βγήκαν τα ανέκδοτα για τις ξανθές!

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΠΑΛΑΚΙΕΣ


" Εγώ είμαι πολύ χαδιάρα, ζουζουνιάρα.
Θέλω χαδάκια και μασαζάκια στην πλατούλα
και στα πατουσάκια πριν μου κάνει ο άλλος έρωτα".

Βαρυσήμαντη δήλωση της Εύας Λάσκαρη
στις διαφωτιστικές Ειδήσεις του STAR


"Πάτα , ζούλα τις πατούσες μια εδώ κι μια εκεί.
την ανάβεις , την κορώνεις σαν κατάξερο δαδί!
Κι αν την πλάτη λίγο τρίψεις , γίνεις πλέον τρυφερός
η ζουζούνα θα σε κάνει παρανάλωμα πυρός!


ΜΟΡΦΕΣ : Thomas Gainsborough


Thomas Gainsborough: ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους
που έβγαλε ποτέ η Αγγλία. Πέθανε σαν σήμερα το 1788, σε ηλικία 61 ετών.
Για την προσωπικότητά του και το

σπουδαίο ταλέντο του , περισσότερες πληροφορίες
στην παρακάτω διεύθυνση:

http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/gainsborough/




ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ...

"Με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (στις 10 Ιούλη) το μάθημα των θρησκευτικών θεωρείται προαιρετικό, καθώς για την απαλλαγή από αυτό θα απαιτείται δήλωση του κηδεμόνα ή του ίδιου του μαθητή εάν είναι ενήλικος, στην οποία θα αναφέρεται η επιθυμία απαλλαγής, χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης επιλογής."

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ Το πρώτο βήμα έγινε! Οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε.
Σε μια χώρα βαθύτατα συντηρητική ως προς
το θέμα της
κατοχύρωσης του δικαιώματος
του αυτοπροσδιορισμού
απέναντι στη θρησκεία,
σε μια χώρα όπου η θρησκευτική πλύση
εγκεφάλου
ξεκινάει εξ απαλότατων ονύχων χρειάζεται
μπόλικο τσαγανό
να προχωρήσεις
σε μιαν τέτοιαν απόφαση.

Είναι προς τιμήν του Υπουργού Παιδείας
τό ότι κατάφερε
να περάσει αυτό το μέτρο ,
που βάζει μια τάξη πάνω σ'ενα
θέμα-πονοκέφαλο
για κάθε διυθυντή σχολείου της
πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τώρα χρειάζεται να γίνουν και τα υπόλοιπα βήματα,
που θα αφήσουν να πνεύσει ο άνεμος του
εκσυγχρονισμού στην ταλαίπωρη Εκπαίδευσή μας.

Ειδικότερα πρέπει:

α. να μετατραπεί το μάθημα των Θρησκευτικών

από όργανο προπαγάνδας μίας και μόνο θρησκείας,

σε εργαλείο εμβάθυνσης πάνω στην ταυτότητα
των θρησκειών
όλου του κόσμου,
β. να αντικατασταθεί η στρατοπεδικού χαρακτήρα
συγκέντρωση των μαθητών για την "πρωινή προσευχή"

στην αυλή του σχολείου από μία ευπροσήγορη
υποδοχή των μαθητών
στην αίθουσα τελετών ,
όπου θα ξεκινούν την ημέρα τους
μέσα
σ' ένα κλίμα ψυχοσυναισθηματικής ανάτασης

για την πρόσληψη της πολυδιάστατης γνώσης ,
γ. να αφαιρεθούν τα εικονίσματα από τις αίθουσες,
και να αντικατασταθούν από αντίγραφα μεγάλων καλλιτεχνών,
πολλά από τα οποία κάλλιστα μπορεί να είναι
αποτυπώσεις θρησκευτικών επεισοδίων,
δ. να σταματήσει η προκλητική σύνδεση του
σχολείου
με την Εκκλησία και τις παραθρησκευτικές
οργανώσεις,
γεγονός που σε ορισμένες περιπτώσεις
παίρνει τη μορφή
βιασμού της συνείδησης των μαθητών.
Επιτέλους, οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε
ότι οι ρόλοι
Σχολείου- Εκκλησίας δεν είναι ταυτόσημοι ,
αλλά οφείλουν να είναι απολύτως διακριτοί.
Άλλη αποστολή έχει το σχολείο και άλλη η Εκκλησία.
Επαφίεται στους γονείς να επιλέξουν αν ,
εκτός
από τις γνώσεις και τις αξίες που προσλαμβάνουν
μέσα στο σχολείο τα παιδιά τους,
χρειάζεται
και η θρησκευτική επικουρία,
η οποία πρέπει
να παρέχεται στους
ευκτήριους οίκους της Εκκλησίας
και στις
δραστήριες οργανώσεις και τα ιδρύματα
που αυτή διαθέτει.


Ποτέ δεν ξαναγύρισε καμιά ιστορία πίσω...

'Αποψη της Ανατολικής Θεσσαλονίκης στις αρχές του 20ού αιώνα.

EMMANUEL DE CATHELINEAU

Θεσσαλονίκη ( Salonique)
Απρίλιος 1916

Από την πόλη ανάμεσα κι από τα τείχη δίπλα
διάβηκα κι είδα άγιους ναούς, που ευώδιαζαν κεριά,
και μάρμαρα πολύχρωμα και θόλους που αστράφταν,
λείψανα τέχνης και καιρών, που εφύγαν ιερά.

Κι ανάμεσα στα λείψανα, που σαύρες τριγυρίζουν,
στους θόλους, στους παλιότοιχους και μες στα τόξ' αυτά
τη νύχτα τούτη άπειρα φαντάσματα πλανιόνται
με μάτια άδεια, που βλέμματα σκορπούν αστραφτερά.

Κι από ένα στόμα ολόδοντο μια οχλαλοή σκορπιέται,
που αποζητά το τωρινό για το παλιό όνειρό τους
και μι' αλλη αναγέννηση για δόξα πιο νεκρή.

Το παρελθόν πια μάταια ξυπνά και συγκινιέται.
Ποτέ δεν ξαναγύρισε καμιά ιστορία πίσω.
Στο ίδιο ρέμα δεν μπορεί κανείς να ξαναμπεί.
Μετάφραση: Περικλής Στασινόπουλος
Περιοδικό "Μακεδονικά Γράμματα", τχ 2, 1.2.1944.

Η ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

"[........]Η σχέση μου με την ποίηση έχει τις ρίζες της στην εμμονή μου με τον Χρόνο και την Ιστορία.

Τον Χρόνο δεν τον βλέπω σαν απειλή ούτε σαν σύμμαχο αλλά σαν μια τρομερή δύναμη που κινεί τη ζωή. Μία από τις βαθύτερες φιλοδοξίες της ποίησης είναι η σύλληψη και η ακινητοποίηση της στιγμής, με στόχο την αιωνιότητα, αποφεύγοντας τις παγίδες της ρητορείας, τιθασεύοντας τη γλώσσα γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Ο ποιητικός χρόνος βρίσκεται στον αντίποδα του χρόνου της μουσικής που δεν καθηλώνεται. Η βραζιλιάνικη μουσική, η έντεχνη σάμπα, η μπόσα-νάβλα Λόμπος, Αντόνιο Κάρλος Ζομπίμ, Βινίσιους Ντε Μοραές.[........]
Στα ποιήματά μου δεν επιλέγω τα πρόσωπα με κριτήριο την εποχή μιας και θεωρώ την ιστορία, όπως και τη γλώσσα, μια αδιάκοπη εξελικτική διαδικασία. Δεν διαχωρίζω παρελθόν και παρόν. Τα στοιχεία που με ελκύουν είναι η αντιφατικότητα του χαρακτήρα τους, το αμφιλεγόμενο των πράξεών τους και η τραγική τους μοίρα. Αποσπασμένα από το ιστορικό τους πλαίσιο, αποκτούν μια καινούργια διάσταση. Εξάλλου υπάρχει το απρόβλεπτο του Λόγου και μια αίσθηση ελευθερίας, η ίδια η δύναμη που έχει η ζωή να συγκροτεί μορφές. Περιπλανήσεις στο αστικό και φυσικό τοπίο, προσωπική ζωή, ηθικά και αισθητικά διλήμματα έχουν τη σημασία και το ειδικό θεματολογικό τους βάρος, περισσότερο ίσως από οποιαδήποτε επιρροή θα μπορούσε να προέλθει από την ανάγνωση άλλων ποιητών. Τα θέματα είσαι ο ίδιος εσύ. Ταυτίζεσαι με αυτά. Η πιθανή επίδραση περιορίζεται στο ύφος, αν και τελική επιδίωξη του ποιητή είναι να κατακτήσει το δικό του. Κάλβος, Σολωμός, Σικελιανός, Καρυωτάκης, Εγγονόπουλος, Ρεμπό, Λαφόργκ, Βαγιέχο, Ασμπερι, Χέρμπερτ, Χίνεϊ [........]."

ΤΑΣΟΣ ΔΕΝΕΓΡΗΣ (ποιητής -μεταφραστής)


ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 01/08/2008