Παρασκευή, Ιουλίου 31, 2009

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΤ ΕΞΙΠΕΡΙ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ


πέταξε για στερνή φορά από μια αεροπορική
βάση στην Κορσική
ο συγγραφέας του "Μικρού Πρίγκιπα"
και της "Νυχτερινής πτήσης"
Αντουάν Σεντ Εξιπερί.
Ο μεγάλος συγγραφέας χτυπήθηκε προφανώς
από γερμανικά
μαχητικά , βρίσκοντας το θάνατο
στα νερά της αγαπημένης του
Μεσογείου στα 44 μόλις χρόνια του.
Το 1998 ένας ψαράς ανακάλυψε τα συντρίμια
του αεροπλάνου του
και η επιχείρηση που στήθηκε
για την ανέλκυσή τους και
την εργαστηριακή τους
εξέταση επιβεβαίωσε την
ταυτότητα του αεροπλάνου
και τις συνθήκες της πτώσης του.

Στο ισπανόφωνο βιντεάκι που αναρτούμε
δίνεται στο σκηνικό της
όλης επιχείρησης
και δραματοποιούνται οι τελευταίες στιγμές
της μοιραίας πτήσης του Εξιπερί.

Η ΚΟΝΤΡΑ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ:

" Ο παρακάτω σκοτεινός τύπος είναι ο νταβατζής μου!
Με εκμεταλλεύεται ασύστολα: έχει εγκατασταθεί στο σπίτι μου,
με έχει γεμίσει μπετόν, μου έχει
στερέψει τα νερά,
μου έκαψε τα δάση, με ρυπαίνει με όλους

τους δυνατούς τρόπους και, το χειρότερο, εκπορνεύει
τα ελληνοχριστιανικά ήθη μου."

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:

" Μην τον ακούτε! Όσα λέει ο παραπάνω χλεμπονιάρης
είναι παραμύθια της Χαλιμάς! Αν δεν τα ήθελε ο κώτσος του,
δεν θα πάθαινε τίποτα απ΄' όσα τραβάει τώρα.
Αυτός είναι που ξεπάτωσε τις ελιές του , για να κάνει
τα χωράφια του παραθεριστικούς οικισμούς. Αυτός
έκανε τα στραβά μάτια για τα αυθαίρετα που έχτιζε ο πάσα εις
στην επικράτειά του, αυτός αισχροκερδεί στις υπηρεσίες
που παρέχει στους τουρίστες, αυτός αδιαφορεί για τη
ρύπανση των ακτών, για τις ανεξέλεγκτες γεωτρήσεις,
τους δεκάδες χιλιάδες βόθρους, το απέραντο σκουπιδαριό
που βλέπετε παντού, τα ύποπτα χοροπηδάδικα
με τις μπόμπες και τα χύμα ναρκωτικά.
Γι' αυτό καλό είναι ο παραπάνω τραβεστί
να μη μιλάει πολύ και να μη ρίχνει το φταίξιμο μόνο σε μένα.
Είπαμε:Αν δεν τα ήθελε ο κώτσος του,
δεν θα πάθαινε τίποτα απ΄ όσα τραβάει τώρα.

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Νίκος Δένδιας
Υπουργός Δικαιοσύνης,

Επειδή από εδώ και μπρος
(ως "μεγάλος αδελφός")
θα ελέγχει τις κινήσεις,
τα λόγια,
τη ζωή μας,
θα περιορίζει την Ελευθερία μας...

ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΝΙΣΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ

ΕΝΑΣ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ

Ήταν ένας περίεργος Αχιλλέας.
Ακύρωσε το άτρωτο
κι έγραψε και στην άλλη φτέρνα
και στο πρόσωπο και στο στήθος:
" Τρωτά, όλα τρωτά"!



ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΝΤΗΣ

(1914-2004)

ΕΙΠΕ






"Ο φόβος δεν είναι φυσική κατάσταση
για τον πολιτισμένο άνθρωπο."

Aung San Suu Kyi*


*Βιρμανίδα δημοκρατική πολιτικός, Βραβείο Νόμπελ για την Ειρήνη (1991). Φυλακίστηκε για τις ιδέες της και ζει επί 14 έτη σε κατ' οίκον περιορισμό.
Ξαναδικάζεται , επειδή έδωσε συνέντευξη σε δημοσιογράφο στο σπίτι της.

ΕΠΙΤΟΙΧΙΟ

Σκληρή κριτική της κυβερνητικής πολιτικής για τους μετανάστες από τους σημερινούς New York Times.Η αμερικανική εφημερίδα κάνει λόγο για κυρώσεις εναντίον της Ελλάδας από την Ευρωπαική Ενωση, λόγω της παραβίασης της συνθήκης του Δουβλίνου.
Από το TVXS.gr
Βαρβαρικά αν φέρεσαι στους ξένους, να το ξέρεις
στο λάκκο που τους έσκαψες μπορεί κι εσύ να πέσεις.

Η Ιστορία είναι τροχός κι αν τώρα στέκεσαι απάνω,
μεθαύριο μην απορείς σαν θα βρεθείς αποκάτω.


***

ΕΝΘΥΜΙΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ
10 Ιουλίου 1910. Λιμάνι της Πάτρας:
Έλληνες μετανάστες
επιβιβάζονται σε βάρκα , που θα τους
πάει στο πλοίο , για το ταξίδι
στη γη της επαγγελίας ( Αμερική).

Η (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ) ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Θεός: Χρειάστηκε μόλις έξι μέρες
για να δομήσει τον κόσμο.
Την δε εβδόμη ημέρα αναπαύτηκε.
Καραμανλής: Του πήρε πέντε χρόνια για να
αποδομήσει αναπαυόμενος την Ελλάδα... .
Για να πούμε και του στραβού το δίκιο,
δεν είναι και Θεός. Έχει όμως μέλλον
μπροστά του. Είναι μόλις 53 ετών...

Πέμπτη, Ιουλίου 30, 2009

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ "ΕΡΕΥΝΕΣ"


Η ΕΙΔΗΣΗ
Τα ίδια διατροφικά οφέλη με τα κανονικά τρόφιμα έχουν τα βιολογικά, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Όπως επισημαίνει η έρευνα, αν και οι καταναλωτές πληρώνουν αρκετά υψηλότερες τιμές για να αγοράσουν βιολογικά προϊόντα, τα τελευταία δεν έχουν ουσιαστική διαφορά από τα κανονικά, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων, όπως η βιταμίνη C, ο σίδηρος και το ασβέστιο.

Ανάλογο είναι το συμπέρασμα όσον αφορά το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά που παράγονται με βιολογικό/οργανικό τρόπο. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, «όπως προκύπτει από την ανάλυση, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή καμία ένδειξη που να υποστηρίζει την προτίμηση υπέρ των βιολογικών σε σχέση με τα συμβατικά τρόφιμα στη βάση της διατροφικής ανωτερότητάς τους».
Όμως οι επιστήμονες αναφέρουν ότι δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τις ανιχνεύσεις ζιζανιοκτόνων , φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων πάνω στα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.
Οι αναμενόμενες αντιδράσεις στα συμπεράσματα της έρευνας ήταν άμεσες. Η Soil Association, πρωτεργάτης στην ανάπτυξη των βιολογικών τροφίμων διεθνώς, δήλωσε απογοητευμένη, επέκρινε τη νέα μελέτη και ζήτησε να υπάρξει καλύτερη έρευνα πάνω στο θέμα. Κατά την Ένωση, η νέα έρευνα δεν έλαβε υπόψη της σχεδόν καμία από τις υπάρχουσες μελέτες που συγκρίνουν τα διατροφικά οφέλη των βιολογικών και των συμβατικών προϊόντων. Επεσήμανε επίσης ότι δεν υπάρχουν ακόμα επαρκείς έρευνες πάνω στις μακροπρόθεσμες συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία των παρασιτοκτόνων που χρησιμοποιούνται στη συμβατική γεωργία.

Η ΑΠΟΡΙΑ

Πώς γίνεται σοβαροί, υποτίθεται, επιστήμονες
να συνεξετάζουν βιολογικά και
συμβατικά προϊόντα και
να περιορίζονται μόνο στη σύγκριση των θρεπτικών τους χαρακτηριστικών
, χωρίς να ενδιαφέρονται για
τα δηλητήρια, με τα οποία ψεκάζουν και διαποτίζουν
τα προϊόντα οι ασχολούμενοι με τη συμβατική γεωργία
και κτηνοτροφία;
Καλά, οι άνθρωποι αυτοί μας περνούν για εντελώς
ξεκούδουνους; Τι θέλουν να μας πουν; Ότι τα
κόκκινα αγκωνάρια που που μας πλασάρουν στη λαϊκή
είναι τομάτες ή οι πρησμένοι όρχεις προέλευσης
Μανωλάδας είναι φράουλες;


Η ΥΠΟΨΙΑ

Υποψιαζόμαστε ότι η έρευνα έγινε κατά παραγγελία
κάποιας πολυεθνικής εταιρείας,
που ενεργοποιείται στο χώρο της παραγωγής
και διάθεσης συμβατικών προϊόντων,
όπως τα τελευταία χρόνια γίνεται συστηματικά
στην Αγγλία.
Γνωρίζουμε ήδη ότι κάθε πιθανή έρευνα υποβάλλεται
εκ των προτέρων σε μία επιτροπή, η οποία κρίνει
τη σκοπιμότητά της .
Το μοναδικό κριτήριο για την έγκριση της έρευνας
είναι η χρηματοδότησή της από ...
ιδιωτικούς
και όχι από κρατικούς πόρους. Το κράτος λέει
κυνικά στους ερευνητές ότι , αν θέλουν να
διεξαγάγουν την έρευνά τους, τότε οφείλουν να βρουν
και τους διαθέσιμους χρηματοδότες.

Εφόσον , λοιπόν, η έρευνα κρίνεται από μία εταιρεία
ενδιαφέρουσα (δηλαδή κερδοφόρα
ως προς τα αναμενόμενα αποτελέσματά της),
τότε μόνο προχωράει.
Αλλιώς, μένει στο ράφι, έστω κι αν
υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες δημόσιου οφέλους,
έστω κι αν σωθούν εκατομμύρια άνθρωποι.
Σιγά που νοιάζεται η εταιρεία για τη ζωή μας!
Για την κονόμα νοιάζεται...

ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Προσοχή στις διάφορες έρευνες που γίνονται
από αμερικάνικα και αγγλικά πανεπιστήμια.
Επειδή οι περισσότερες είναι περιορισμένους εύρους
και ιδιοτελούς ενδιαφέροντος,
δεν προσεγγίζουν σφαιρικά το αντικείμενό τους
και επομένως δε μας λένε όλη την αλήθεια.
Ποιος μας αποκλείε λ.χ. ότι η έρευνα που εξισώνει τα
βιολογικά με τα συμβατικά προϊόντα δεν
ήταν "στημένη" εκ των προτέρων από κάποια
εταιρεία , που πουλάει υβρίδια
οπωροκηπευτικών ή παράγει ζιζανιοκτόνα;
Βλέποντας λοιπόν τη στροφή
του κόσμου προς τα βιολογικά, ποιος μας εγγυάται
ότι η καλή πολυεθνικούλα μας δε λάδωσε
κάποιους φουκαράδες ερευνητές με ελαστική ηθική,
για να δουλέψουν με τους δικούς της όρους,
να δυσφημίσουν δηλαδή το κίνημα της πράσινης
επανάστασης και να ανακόψουν το ενδιαφέρον
των καταναλωτών για τα βιολογικά προϊόντα;




ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΟ ΝΤΥΜΑ

ΠΩΣ ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΜΙΝΑ (ΙΤΑΛΙΑ) ΤΟΥ 1965
ΧΑΛΑΕΙ ΚΟΣΜΟ ΕΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΡΟΥΧΟ


ΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑΙ ΓΟΝΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΕΣ


"Αι αμαρτίαι γονέων" είναι κληρονομικές...

Στα παιδιά αρέσει πολύ να μιμούνται τους μεγάλους. Τους αρέσει να κάνουν ότι ψωνίζουν σαν μεγάλοι, να ντύνονται με τα ρούχα τους, να αντιγράφουν τον τρόπο ομιλίας τους, ακόμα και τις κινήσεις τους. ΄Οπως αναφέρουν Τα Νέα (29.07.2009), σύμφωνα με την οικογενειακή σύμβουλο και ψυχολόγο κ. Έφη Σαρηγιαννίδου, αυτό συμβαίνει επειδή οι γονείς λειτουργούν ως πρότυπα προς μάθηση και αυτόματα μετατρέπονται σε πρότυπα προς μίμηση. «Το παιδί γνωρίζει τον κόσμο μέσα από τα μάτια των γονιών. Βλέπει, ακούει και μαθαίνει από αυτούς. Ό, τι υπάρχει μέσα στο σπίτι είναι εικόνα για το παιδί, από μία γκριμάτσα του πατέρα μέχρι το άγγιγμα της μητέρας όταν κοιμάται», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ήδη από την περίοδο της κύησης και μέχρι τα έξι του χρόνια το παιδί είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τους γονείς. «Μέσα από τα έργα των γονιών χτίζονται οι αξίες των παιδιών. Ωστόσο, πιο πολύ “μιλάει” μέσα τους αυτό που ζουν παρά αυτό που τους λένε», επισημαίνει η οικογενειακή σύμβουλος.

Τα παιδιά είναι επηρεασμένα από το σπίτι τους κυρίως στην Α΄ και λιγότερο στη Β΄ Δημοτικού, «είναι ο καθρέφτης της οικογένειας. Πάρα πολλές φορές μου έχει τύχει στην πρώτη συνάντηση με τους γονείς των παιδιών της Α΄ Δημοτικού, την εικόνα που βλέπω όλο τον προηγούμενο καιρό σε ένα παιδί να τη βλέπω ακριβώς και στον γονιό του. Πολύ ευγενικό παιδί, πολύ ευγενικοί και οι γονείς του», αναφέρει η δασκάλα κ. Αγγελική Μερκούρη.

Μετά την ηλικία των έξι ετών το παιδί, παρ΄ ό,τι εξακολουθεί να επηρεάζεται από τους γονείς, πηγαίνοντας στο σχολείο συναντά και άλλους παράγοντες που είναι ικανοί να αποτελέσουν με τη σειρά τους πρότυπα προς μίμηση. «Ένα παιδί που βλέπει τον πατέρα του να χτυπάει τη μάνα του, σχηματίζει ένα συγκεκριμένο πρότυπο στο μυαλό του. Όταν πάει σχολείο όμως κι έχει έναν δάσκαλο ο οποίος είναι φιλικός και συζητήσιμος, θα γνωρίσει ένα καινούργιο πρότυπο. Τότε, το παιδί θα είναι σε θέση να ξεκαθαρίσει μέσα του και να διαμορφώσει σιγά σιγά το δικό του ανδρικό πρότυπο», τονίζει η κ. Σαρηγιαννίδου.

«Δεν κάνω παρέα με Αλβανούς», είπε κάποτε ένας μαθητής στην κ. Μερκούρη, αναφερόμενος σε συμμαθητή του. Όταν εκείνη αναζήτησε τα αίτια, έλαβε την εξής απάντηση: «Η μαμά μού το έχει πει, δεν κάνει ούτε κι εκείνη». Ωστόσο, ακόμα και η μαθησιακή συμπεριφορά ενός παιδιού μπορεί να υποδηλώσει την κατεύθυνση που του δίνεται από την οικογένεια. «Κάποια παιδιά έχουν γραμμή από το σπίτι να “φαίνονται” μέσα στην τάξη. “Εσύ θέλω να είσαι ο πρώτος”, λέει ο πατέρας και το παιδί προσπαθεί με κάθε τρόπο να γίνει το επίκεντρο», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Μερκούρη.

Αναστρέψιμα είναι, σύμφωνα με την οικογενειακή σύμβουλο, τα αρνητικά πρότυπα που μπορεί να δώσει ένας γονιός στο παιδί του. «Το περιβάλλον επηρεάζει, αλλά δεν καθορίζει» προσθέτει, ενώ επισημαίνει ότι από τον άνθρωπο δεν χάνεται ποτέ το δικαίωμα της επιλογής. «Ανεξάρτητα από τις παιδικές εμπειρίες του, ο ενήλικος έχει ελεύθερη βούληση και μπορεί να πει όχι», λέει η κ. Σαρηγιαννίδου.

Όπως επισημαίνει όμως η οικογενειακή σύμβουλος κ. Σαρηγιαννίδου, το πιο σημαντικό για τους γονείς είναι να είναι ο εαυτός τους. Να μην προσποιούνται, γιατί το παιδί βλέπει τα πάντα. Μπορεί να είναι χαριτωμένο για τους γονείς, όπως λένε οι ειδικοί, όταν το παιδί τους αρχίζει να μιμείται όσους βρίσκονται γύρω του. Ωστόσο, θα πρέπει να ανησυχήσει την οικογένεια όταν ο μικρός αρχίζει να υιοθετεί κυρίως τις κακές συνήθειες των γονιών του. Αμερικανικές έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά έχουν ως πρότυπο τους γονείς στις καλές αλλά και στις κακές τους στιγμές.

Ενδεικτική είναι μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ντάρμουθ της Αμερικής, η οποία δείχνει ότι τα παιδιά ακόμη και στην ηλικία των 2 ετών επηρεάζονται από τις επιβλαβείς συνήθειες των γονιών τους, όπως το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ. Πήραν μάλιστα παιδιά ηλικίας από 2 έως 6 ετών και τα έβαλαν να κάνουν εικονικά ψώνια. Σε κάθε παιδί είπαν να διαλέξει ανάμεσα σε 73 προϊόντα που υπάρχουν στα σούπερ μάρκετ. Το αποτέλεσμα ήταν οι μικροί συμμετέχοντες να επιλέγουν πρώτα τσιγάρα κι έπειτα μπίρες και κρασί.

Ακόμη και στη διατροφή μιμούνται τα παιδιά τους γονείς. Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε σε ιατρικό περιοδικό για τα παιδιά και τους εφήβους, όσοι γονείς έτρωγαν λαχανικά έβλεπαν και τα παιδιά τους να υιοθετούν την ίδια συνήθεια. Αντίθετα, οι ενήλικοι που επέλεγαν για το τραπέζι φαγητά πλούσια σε ζάχαρη και αλάτι διαπίστωναν ότι και τα μικρά τους έδειχναν την ίδια προτίμηση.
e-paideia.net

Η ΓΡΙΠΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Ευρώπη
Συστάσεις προς παιδαγωγούς και δασκάλους,
εν όψει της νέας γρίπης


Σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί πρέπει να αφαιρέσουν τα κοινόχρηστα μαλακά παιχνίδια και και να αποθαρρύνουν τα παιδιά από το να μοιράζονται με τους συμμαθητές τους μαρκοδόρους, μολύβια και μουσικά όργανα. ΄Οπως αναφέρει η εφημερίδα The Guardian και αναδημοσιεύει η Καθημερινή (29.07.2009), τέτοια μικρά βήματα είναι δυνατόν να ανακόψουν την εξάπλωση της νέας γρίπης, αναφέρει η διεύθυνση Παιδιών, Σχολείων και Οικογενειών του υπουργείου Παιδείας της Βρετανίας.

Ειδικότερα, οι συστάσεις που εξέδωσαν οι ειδικές υπηρεσίες προς νηπιαγωγούς, δασκάλους και παιδαγωγούς σε βρεφονηπιακούς σταθμούς αναφέρουν ότι γενικά πρέπει να αποφεύγουν να δίνουν στα παιδιά μαλακά παιχνίδια καθώς αυτά δεν είναι δυνατόν να αποστειρωθούν ή να καθαριστούν με ευκολία. Επίσης τα παιδιά θα πρέπει να αποθαρρύνονται από το να μοιράζονται με συμμαθητές τους τα μολύβια, μαρκαδόρους όσο διαρκεί η πανδημία νέας γρίπης. Θα πρέπει, ωστόσο, να μάθουν να καθαρίζουν και να σκουπίζουν τα χέρια τους και τα διάφορα αντικείμενα που μοιράζονται με τους συμμαθητές τους. Επίσης, επ’ ουδενί δεν πρέπει να δανείζουν ή να δανείζονται πνευστά όργανα.

Εφόσον σε κάποιο σχολείο εμφανιστούν κρούσματα η διεύθυνσή του θα πρέπει να καταργήσει άμεσα τις συγκεντρώσεις των μαθητών καθώς αυτό απλά θα βοηθήσει στη μετάδοση του ιού. Εάν ξαφνικά κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα θα πρέπει ένα μέλος του προσωπικού, το οποίο θα έχει καθοριστεί εκ των προτέρων, να κάτσει μαζί και να το φροντίσει. Πρέπει, ωστόσο, να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου μεταξύ τους, εκτός, φυσικά, σε περίπτωση που το παιδί χρειαστεί κάποια βοήθεια. Ολα τα μέλη του προσωπικού που έρχονται σε επαφή με παιδιά που προσβλήθηκαν από τη νέα γρίπη οφείλουν να φορούν μάσκα στο πρόσωπο και ποδιά μιας χρήσης.

Πάντως, κατά την επεξηγηματική ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας υπογράμμισε ότι δεν συνιστά την κατάργηση όλων των κοινόχρηστων παιχνιδιών, αλλά την υιοθέτηση κανόνων υγιεινής που θα βοηθήσουν ώστε να μην επεκταθεί η γρίπη. Το πιο σημαντικό είναι να συνεχίσει η καθημερινή ζωή τους ρυθμούς της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ληφθούν κάποια απλά μέτρα για την προστασία των παιδιών, προσέθεσε ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου και κατέληξε ότι η σημαντικότερη συμβουλή που πρέπει να δοθεί προς τους γονείς είναι ότι παιδιά που έχουν εμφανή συμπτώματα γρίπης πρέπει να μένουν στα σπίτια τους και να μην έρχονται σε επαφή με συνομηλίκους τους.

Η βρετανική κυβέρνηση επιδεικνύει ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των ανηλίκων από τη νέα γρίπη. Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες τα παιδιά έως δεκαέξι ετών προσβάλλονται ευκολότερα από το νέο στέλεχος του ιού της γρίπης, ενώ αρκετά παιδιά έχουν πεθάνει από αυτό. Ιδιαίτερο φόβο στους ειδικούς δημιουργεί η πιθανότητα το νέο στέλεχος να βοηθάει στην εκδήλωση και επικράτηση δευτερογενών βακτηριακών λοιμώξεων.
e-paideia.net

ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΙΣ: ΧΕΝΡΙ ΜΟΥΡ

Henry Spencer Moore
(30 Ιουλίου 1898 – 1986)

Η αποθέωση του αφηρημένου στη γλυπτική.

ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

"Εντάξει, εντάξει!
Απεριόριστη τηλεόραση, καινούριο κινητό
και δική σου ιστοσελίδα στο Ιντερνέτ!
********************************************
"Μου ΄λεγαν ότι οι αστερίες
είναι
τα πιο καθαρά πλάσματα της θάλασσας
και δεν το πίστευα!
Γιατί όμως πλένονται στην παραλία;"

*******************************************

"Είπε: Τι Χαλκιδική και άλλες
μαλακίες μου λες
για διακοπές;
Πουθενά καλύτερα από το σπίτι σου!
"


*********************************************
ΜΠΑΜΠΗΣ ΣΟΥΒΛΑΚΙΕΝΣ ΠΑΝΤΣΕΝΤΙΑΝΟΥΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ...

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ... ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιοι είναι οι πιο πετυχημένοι πωλητές της χρονιάς;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο Σουφλιάς στα αυτοκίνητα
και ο Άνθιμος στα ασημένια κουταλάκια!

ΕΙΠΕ



"Que préfères-tu, celui qui veut te priver de pain au nom de la liberté ou celui qui veut t'enlever ta liberté pour assurer ton pain ?"

"Τι προτιμάς: αυτόν που θέλει να σου κόψει το ψωμί στο όνομα της ελευθερίας ή εκείνον που θέλει να σου στερήσει την ελευθερία , για να σου εγγυηθεί το ψωμί σου;"

[ΑΛΜΠΕΡ ΚΑΜΙ (1913-1960)]

ΕΠΙΤΟΙΧΙΟ


ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΛΥΜΠΟΥΣΑΜΕ
ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΒΥΘΟ.
ΣΤΗ ΛΑΣΠΗ ΚΑΤΩ ΜΕΙΝΑΜΕ,
ΒΓΑΛΑΜΕ ΤΟ ΣΚΑΣΜΟ.
ΣΚΑΤΙ ΓΡΑΣΙΔΙ ΤΩΡΑ ΒΟΣΚΟΥΜΕ,
ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΣΟΠΑΝΗ ΜΑΣ ΜΕΓΑΛΟ ΑΔΕΛΦΟ!

Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

"Ω, Ελευθερία! πόσα εγκλήματα έκαναν στο όνομά σου."

Η Marie-Jeanne Roland , μπροστά στη γκιλοτίνα, το 1793.


[...]«Η προτεινόμενη διάταξη αποτελεί μια αρνητική άλλως αποθετική ρύθμιση, η οποία αφενός αποκλείει την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 2472/1997 και κατά συνεκδοχή την εποπτική αρμοδιότητα της Αρχής σε ένα ευρύ πεδίο της κρατικής δράσης και, αφετέρου, αφήνει εντελώς αρρύθμιστη την επεξεργασία από δημόσιες αρχές προσωπικών δεδομένων, που θα συλλέγονται μέσω κλειστών κυκλωμάτων τηλεόρασης εγκατεστημένων σε δημόσιους χώρους.

Με τη ρύθμιση αυτή καθίσταται αναποτελεσματική η προστασία των προσωπικών δεδομένων, επειδή η πρόταση δεν αναφέρει όρια, κριτήρια ή εξειδικευμένες δράσεις της δημόσιας αρχής και συνεπώς αφήνει ανυπεράσπιστο το υποκείμενο του δικαιώματος. Για τους λόγους αυτούς η προτεινόμενη ρύθμιση δεν εναρμονίζεται με το Σύνταγμα και τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις.

Η διάταξη περιορίζεται να εξαιρέσει από την εφαρμογή του Ν. 2472/97 και τον έλεγχο της Αρχής τη λειτουργία συσκευών καταγραφής ήχου ή και εικόνας σε δημόσιους χώρους. Με το περιεχόμενο αυτό έχει χαρακτήρα αποθετικής ρύθμισης που δεν επιτρέπει στην Αρχή να διατυπώσει εποικοδομητικές προτάσεις. Συγχρόνως ο αρνητικός χαρακτήρας της ρύθμισης, δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις της πάγιας νομολογίας του ΕΔΔΑ για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νόμου, που περιορίζει ένα ατομικό δικαίωμα.

Ειδικότερα, η τροπολογία δεν χαρακτηρίζεται για την προβλεψιμότητα των συνεπειών της, εφόσον δεν περιέχει σαφείς και λεπτομερείς διατάξεις ως προς τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων, ώστε να παρέχονται στα υποκείμενα των δεδομένων επαρκείς εγγυήσεις κατά αυθαίρετων ή καταχρηστικών ενεργειών.

Απαιτείται εξειδίκευση του σκοπού της επεξεργασίας και δεν αρκεί η γενική αναφορά στη διαφύλαξη της δημόσιας ασφάλειας για την προστασία προσώπων και πραγμάτων. Παράδειγμα εξειδικευμένου σκοπού θα μπορούσε να είναι η αποτροπή των εγκλημάτων κατά τη ζωής, της προσωπικής ελευθερίας και της ιδιοκτησίας.

Η εξειδίκευση του σκοπού είναι απαραίτητη για τον έλεγχο τήρησης της κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ αρχής της αναλογικότητας, αν, δηλαδή, τα εφαρμοζόμενα μέτρα βιντεοεπιτήρησης, που συνεπάγονται επέμβαση από την κρατική εξουσία στην ιδιωτική ζωή και περιορισμό στο δικαίωμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τελούν σε πρόδηλη λογική συνάφεια με το σκοπό και είναι πρόσφορα και αναγκαία για την επίτευξή του.[...]
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ
"ΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ"

ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

Τετάρτη, Ιουλίου 29, 2009

ΜΕΛΑΝΙΕΣ...

ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΓΕΛΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΥΣ ΚΥΡΙΟΥΣ
ΔΙΑΤΥΠΩΣΕ ΤHΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗ ΜΝΗΜΕΙΩΔΗ ΡΗΣΗ;

"Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος μετάδοσης του νέου ιού της γρίπης
από την θεία κοινωνία. Τα κουταλάκια που χρησιμοποιούνται
είναι ασημένια και το ασήμι σκοτώνει όλα τα μικρόβια.
Επιπροσθέτως
σύμφωνα με την πίστη μας με την θεία
κοινωνία δεν μεταδίδεται καμιά ασθένεια
".



Τι το θες το κουταλάκι
Να μου δώσεις το φαρμάκι
Τι το δίνεις λίγο-λίγο
Δώσ' το μου όλο για να φύγω

Αφού δεν μπορείς να νιώσεις
Τη δική μου τη ψυχή
πάρε θάρρος να μου δώσεις
Τη χαριστική βολή
Τι το θες το κουταλάκι
Να μου δώσεις το φαρμάκι

Τι το θες το κουταλάκι
Να μου δώσεις το φαρμάκι
Τι το δίνεις στάλα-στάλα
Κι έχω βάσανα μεγάλα

ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΙΣ : ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ

Ρόμπερτ και Κλάρα Σούμαν

Robert Schumann
( 1810 – 29 Ιουλίου 1856)


Γερμανός συνθέτης , από τους στυλοβάτες
του ρομαντισμού
στη μουσική του 19ου αιώνα.
Πέθανε, σαν σήμερα, έγκλειστος σε άσυλο φρενοβλαβών,
όπου τον είχε κλείσει επί τρία χρόνια η γυναίκα του ,
Κλάρα Σούμ
αν, πιανίστρια και συνθέτιδα.
Η μανιοκατάθλιψη από την οποία υπέφερε
ο μέγας συνθέτης
εικάζεται, σύμφωνα με νεότερες
αρχειακές έρευνες , ότι οφειλόταν σε σύφιλη.

Ακούτε το "In Der Nacht" , ένα από τα πιο χαρακτηριστικά
πιανιστικά του
κομμάτια, πέμπτο στη σειρά του κύκλου
" Fantasiestücke" και αναφέρεται
στην τραγική ερωτική ιστορία
της "Ηρώς και του Λέανδρου",ενός
δημοφιλέστατου αρχαιοελληνικού
μύθου, ο οποίος συνεκίνησε
μεγάλους λογοτέχνες και καλλιτέχνες
της Δύσης,
αφότου ο Άλδος Μανούτιος τύπωσε το περίφημο
έργο του Μουσα
ίου "Τα καθ΄Ηρών και Λέανδρον" (5ος αι.).

"Η Ηρώ και ο Λέανδρος"

Ο Ρόμπερτ Σούμαν πίστευε ότι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις πιάνο και ο καλύτερος τρόπος για να το διδάξεις είναι να σπουδάζεις τα αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης, παράλληλα με την καθημερινή σου εξάσκηση
**********************************

ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ

ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΧΡΩΣΤΗΡΑ

John Turner - The Parting of Hero and Leander
Aivazovsky - The Wrath of the Seas
Johann Dahl - Peace at Sunset
Johann Dahl - Dresden in Moonlight
Eugene Delacroix - Champrosay Landscape
Caspar David Friedrich - Seashore by Moonlight
Peter Paul Rubens - Hero and Leander
Jean A.D. Ingres - Ruggiero Rescuing Angelica
Eugene Delacroix - The Death of Ophelia
Eugene Delacroix - Christ on the Lake of Gennezaret
Johann Dahl - Eruption of Vesuvius






ΤΣΕΛΕΝΤΑΝΟ ΚΑΙ ΜΙΝΑ , ΟΙ ΑΧΤΥΠΗΤΟΙ!

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Η ΙΤΑΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΜΠΕΡΛΟΥΣΚΟΝΙ
ΚΑΙ Η ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΛΕΓΚΑ...



lui: che t'aqgia fa... che t'eggia dì... tu si bella si bella si bella
ma me decest prima de spusarme ca tu cucinav bene e invece nu bip hai fatt quannu ce simmo spusate.
he: what should i do..what should i say...you're beautiful, beautiful, beautiful, but before marrying me you told me
you could cook well and instead since we got together
you didn't (beep) anything.

lei: teh... me quannu parli te metti pure a fischià..,
she: hey... but when you speak are you whistling too ?..

lui: quale fischio... chi ha fischieto...???
he: which whistle..who whistled?

lei: ho sentito un fischio...
she: I've heard a whistle...

lui: che t'aggia fa'... che t'eggia dì... che che t'aggia fa'
che t'aggia dì...
he: what should i do...what should i say...what should i do...
what should i say...

lei: madonne mie e che vuoi fa'. .???
she: my Virgin Mary, what would you do?

lui: tu si bella tu si bella, ma ti l'aggia fa'...
he: you're beautiful, beautiful but i must do it..

lei: che cosa...???
she: what?

lui: te lo devo fare..
he: i must do it to you...

lei: che cosa...???
she: what?

lui: ti devo fare un bel paliatone grosso, un paliatone che neanche quando te l'ha fatto tuo padre te lo puoi ricordare...
he: i must hit you, hit you so much, that you won't remember such a thing even from the time you got it from your fahter


lei: teh... e a chi vuoi fa lu pelietone. .io prima de spusarme
ero accussì cuntenta de spusarme cu te pecchè dicevo... penzevo.. chissà quante bella notte d'amore che passava con lui e invece no (bip) hai fatt... è inutile che fischi
she: hey... to whom do you wanna hit and slap...before going married I was so happy to marry you since I was saying... thinking... Goodness knows how many lovely nights I will pass with him and instead you didn't (beep) anything ... it's useless you whistle!

lui: ... e chi ha fischiato...
he: and who did whistle...

lei: tu non sapive fa l'amore e io... me so scucciata
che t'eggia di'... che t'aggia fa'... che t'aggie dì.. che t'aggia fa'.. tu non zai fa' l'amore e io non saccio cucenà
she: you don't know how to make love and I... I got bored
what should i say...what should i do...what should i say...
what should i do..you can't make love and I can't cook

lui: e io te facc no paliatone ti faccio un paliatone accussi
prime o poi tu te imbare... te imbare a cucine...
he: and i will slap you, will slap you so much so you gotta learn..you gotta learn to cook

lei: no io non inbaro, non imbaro per niende se tu non imbari e fare l'amore io non m'imbaro a cucinare manghe se m'accide de mazzate neanche se mi fai imboccare io non imbaro i'.
she: No, I won't learn, I won't absolutely learn,unless you learn how to make love I won't learn to cook even if you kill me by slaps, even if you force me,I won't learn, no.

lei: che t'aggia dì... che t'aggia fa'... (2 volte)
she: what should i say...what should i do... (2 times)

coro: che t'aggia dì... che t'aggia fa'... (4 volte)
choir:what should i say... what should i do... (4 times)

lei: nehh che vuoi fa'... che vuoi fa... mi vuoi picchiare?
she: and so.. what do you wanna do..do you want to beat me?

lui: no io te voio toccà
he: no... I want to touch you!

lei: ma io non saccio cucinà
she: but i can't cook

lui: e io ti taccio un paliatone
he: and then I will hit you.

coro: che t'aggia dì... che t'aggia fa'...
choir: what should I say...what should I do...fa l'amore
e io me so scucciata
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
tu nun zai fa' l'amore
e io nun saccio
cu cena`
e io te faccio
nu paliatone
ti faccio un
paliatone
accussi` prima o poi
tu te 'mbare
va fa n'culo
t'embare a
cucena`
no io non imbaro
non imbaro
per niende
se tu non imbari a
fare l'amore
io non m'imbaro a
cucinare
manghe se m'accide
de mazzete
neanche se mi
fai impiccare
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
neh che vuoi fa`
che vuoi fa`
mi vuoi picchiare
no io te voglio
tucca`
ma io nun saccio
cucina`
e io ti faccio un
paliatone
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`
che t'aggia di`
che t'aggia fa`

ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΤΟ ΤΗΣ ΠΗΓΑΔΑΣ


"Θέλω να πιστεύω ότι η πτώση μας στον πάτο του πηγαδιού
είναι πρόσκαιρη. Είμαι βέβαιος ότι όλες οι συνιστώσες μας
θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων που απαιτεί ο κόσμος
της Αριστεράς.Θα κάνουν σκαλομαρία
και θ'
ανεβούν στην επιφάνεια και τον καθαρό αέρα.
Εκτός, φυσικά, εάν δεν τα βρουν μεταξύ τους
και πνίξει η μία την άλλη!"

ΕΠΙΤΟΙΧΙΟ


ΕΝΑ ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΚΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΛΑΜΠΕΡΗ,
ΓΙΑ ΝΑ ΧΤΙΣΤΕΙ Τ’ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΘΕΛΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΩΣΤΗ!
ΘΕΛΕΙ ΦΩΤΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΝΑ ΛΑΜΨΕΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΓΙΑ,
ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΄ΧΕΙ ΣΤΡΑΒΗ ΜΑΤΙΑ.

ΘΕ ΜΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΣΤΟΡΑ,
ΤΟ ΧΤΙΣΑ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ,

ΘΕ ΜΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΣΤΟΡΑ,
ΤΟ 'ΦΤΑΣΑ ΩΣ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ!


ΚΑΗΚΑΝ ΑΠ' "ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ" ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ,
ΟΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΙΠΩΘΗΚΕ, ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑΝ ΒΟΥΝΤΟΥ.
ΠΑΤΟΖΕΣ Ο ΜΠΟΜΠ Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΕΦΕΡΕ ΠΟΛΛΕΣ,
ΣΤΟ ΑΨΕ ΣΒΗΣΕ ΕΡΙΞΕ ΤΟ ΜΠΕΤΟΝ ΚΙ ΕΒΑΛΕ ΣΚΑΛΩΣΙΕΣ.

ΘΕ ΜΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΣΤΟΡΑ,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ 'ΒΑΛΕΣ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΣΟΥ ΚΙ ΕΣΥ,

ΘΕ ΜΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΣΤΟΡΑ,
Μ' ΟΜΟΡΦΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ ΘΑ ΣΟΥ ΓΛΥΚΑΝΩ ΤΗΝ ΟΡΓΗ.


Η (ΓΕΝΕΘΛΙΟΣ) ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
(29 ΙΟΥΛΙΟΥ 1925- )



Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν
και χαρές ανείδωτες με σκιάσανε
οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων
μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

Στ' ανοιχτά του πελάγου με καρτέρεσαν
Με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε
αμαρτία μου να 'χα κι εγώ μιαν αγάπη
μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

Τον Ιούλιο κάποτε μισανοίξανε
τα μεγάλα μάτια της μες στα σπλάχνα μου
την παρθένα ζωή μια στιγμή να φωτίσουν
μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο
Οδυσσέας Ελύτης , «Άξιον Εστί» (απόσπασμα)

Τρίτη, Ιουλίου 28, 2009

Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


Stéphane Mallarmé
Le tombeau de Charles Baudelaire

Le temple enseveli divulgue par la bouche
Θαμμένος ο ναός από το στόμιο διαθρυλείται
Sépulcrale d'égout bavant boue et rubis
Του μνήματος ξέχειλη λάσπης με ρουμπίνι ροή
Abominablement quelque idole Anubis
Βδελυρώς κάποιου Άνουβι παράσταση ειδωλική
Tout le museau flambé comme un aboi farouche
Ρύγχος περιφλεγές σαν υλακή άγρια ενώ δονείται

Ou que le gaz récent torde la mèche louche
Ή όταν το αέριο σε θρυαλλίδα νέα στροφή εκχωρείται
Essuyeuse on le sait des opprobres subis
Γνωστή αποσπόγγιση των ρύπων πούχεν υποστεί
Il allume hagard un immortel pubis
Την πτήση ανάβει βλοσυρό μιας ήβης που διαρκεί
Dont le vol selon le réverbère découche
Και με τον φανοστάτη κέντρο ανέστια προπονείται

Quel feuillage séché dans les cités sans soir
Ποιο που ξεράθη φύλωμμα σε άστυ χωρίς βραδιά
Votif pourra bénir comme elle se rasseoir
Μες σ' ευλογίες αφιέρωμα θα ξανασμίξει πια
Contre le marbre vainement de Baudelaire
Στο μάρμαρο του Baudelaire μάταια σαν εκείνη

Au voile qui la ceint absente avec frissons
Με πέπλο ή ρίγος που την στέφει ενώ αποδημεί
Celle son Ombre même un poison tutélaire
Τούτη Σκιά του ωστόσο φαρμάκι ενίσχυση που δίνει
Toujours à respirer si nous en périssons.
Παντοτινά για αναπνοή αν χανόμαστε μ' αυτή.

"Τα Ποιήματα του Stéphane Mallarmé.
"
Μετάφραση:Γ. Σ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΑΣ
Εκδ. ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑ, 1992.

ΟΡΝΙΘΕΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΥΡΑΝ

-Πώς λέγεται το οβελιστήριο στο οποίο
ψηνόμαστε , Κατίνα;
-Μακρύς Γιαλός, Λουλού μου!
- Και πότε θα αλλάξουμε πλευρό;
- Θα εξαρτηθεί από την ένταση της πυράς!

ΜΕΛΑΝΙΕΣ...



ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΛΤΙΔΗΣ
(1956, Ιατρός)
[ Βουλευτής Ν.Δ. -Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων]

Όλως τυχαίως διαβάσαμε στην ιστοσελίδα
fileleutheros.pblogs.gr (2008/03/) / ΑΙΤΙΑ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ
ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ (1974-1982) ότι
το 1981 ιδρύθηκε η Φ.Ε.Π. (Φοιτητική Εθνική Πρωτοπορία),
η οποία είχε ιδεολογικό χαρακτήρα εθνικοσοσιαλιστικό
( "εθνικοκοινωνιστικό") με πρότυπο αρχηγού όχι τον Χίτλερ
αλλά τον Ιωάννη Μεταξά .
Τα μέλη της οργάνωσης θεωρούσαν ως φυσικό ηγέτη τους
τον Κωνσταντίνο Πλεύρη , άνοιξαν τρία γραφεία
( Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα) και εξέδωσαν δύο
εφημερίδες, την «Προβολή» στην Θεσσαλονίκη
και τη «Νέα Δύναμη» στην Αθήνα.

Γνωρίζει , άραγε, ο δημοκράτης Πρωθυπουργός μας, όστις
διακηρύσσει στεντορείως ότι δε συνεργάζεται με τα άκρα,
πως

υπεύθυνος της εθνικοσοσιαλιστικής εφημερίδας
"Προβολή" στη Θεσσαλονίκη
ήταν ο Κωνσταντίνος
Κιλτίδης,
ο οποίος όμως στο Βιογραφικό του , που είναι
αναρτημένο στην προσωπική του ιστοσελίδα , ουδέν σχετικό
αναφέρει , αντιθέτως μάλιστα διακηρύσσει ότι
"από τα φοιτητικά του χρόνια πρωτοστάτησε στους
κοινωνικούς αγώνες και στο συνδικαλισμό
και συνέδεσε τη ζωή του με την πολιτική,
αγωνιζόμενος για την παράταξη της ΝΔ";

ΔΙΠΛΟ ΚΟΥΙΖ

ΔΙΠΛΟ ΚΟΥΙΖ

Α/ Ποιον από τους εικονιζόμενους πολιτικούς
ετοιμάζονται οι εισαγωγείς αυτοκινήτων
να τον ανακηρύξουν ως "προστάτη άγιό" τους;

Β/ Ποιος επίσης από τους εικονιζόμενους θεωρείται
ο πιο πετυχημένος φορομπήχτης
από την εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;

ΜΑΘΕ , ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ!

Εντός της αγοράς, εκτός της γνώσης...


Τη στιγμή που οι γονείς του 19χρονου Πέτρου αναρωτήθηκαν: «Μα, τι κάνουμε; Τιμωρούμε ένα παιδί επειδή πέρασε στο Πανεπιστήμιο; Δηλαδή, αν δεν είχε πετύχει στις εισαγωγικές, θα ήταν σε καλύτερη μοίρα;», η ζωή του γιου τους άλλαξε θεαματικά. Ο φοιτητής των Οικονομικών Επιστημών και άριστος μαθητής βρέθηκε να ακολουθεί την επιθυμία του και να σπουδάζει μουσική στο Παρίσι. Σήμερα, στα 21 του, είναι ένας πολλά υποσχόμενος νεαρός συνθέτης που έχει το περιθώριο επιλογής ανάμεσα σε σημαντικά Πανεπιστήμια, τα οποία τον έχουν δεχτεί για να συνεχίσει τις σπουδές του.
Τι θα συνέβαινε αν οι γονείς αντιδρούσαν στην πρόθεση του γιου τους να προσανατολιστεί σε άλλο αντικείμενο σπουδών και επέμεναν να πάρει το πτυχίο του; σχολιάζει η Μαρία Κατσουνάκη στην Καθημερινή (25.07.2009).

Σενάριο πρώτο: Ο 19χρονος θα εγκλωβιζόταν σε μια σχολή, στην οποία κόπιασε μεν πολύ να εισαχθεί, αλλά ύστερα από τον πρώτο χρόνο συνειδητοποίησε ότι αλλού είναι η κλίση του, χωρίς να έχει καμία δυνατότητα διαφυγής. Ή θα έπρεπε να την τελειώσει και να δώσει, στη συνέχεια, κατατακτήριες εξετάσεις, ή να επιστρέψει και να (ξανα)δώσει εισαγω
γικές. Πρόκειται, για την καλύτερη εκδοχή.
Σενάριο δεύτερο: Ο 19χρονος θα εξελισσόταν (αν έφτανε ώς το τέλος) σε έναν διχασμένο επαγγελματία, που εγκατέλειψε το «θέλω» για να πορευτεί όπως όπως με την απροσδιοριστία τού «δεν ξέρω τι θέλω». Θα δούλευε στο τμήμα μάρκετινγκ μιας εταιρείας και στον «ελεύθερο χρόνο» του θα φαντασίωνε μια άλλη ζωή.
Σενάριο τρίτο: Ο 19χρονος θα σερνόταν επί έτη στα έδρανα των αμφιθεάτρων του Οικονομικού (αν παρακολουθούσε τα μαθήματα), θα εμφανιζόταν αραιά και πού στις εξεταστικές, θα δυστυχούσε πελαγωμένος σε μια βασανιστική αμφιθυμία και ένα διαρκές ανικανοποίητο.
Σενάριο τέταρτο (φανταστικό): Εάν ο 19χρονος είχε γενν
ηθεί σε άλλη χώρα της Ευρώπης, θα είχε, απλώς, τη δυνατότητα να αλλάξει αντικείμενο σπουδών.

Εάν συγκλίνουν σε ένα σημείο οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι είναι στη θλιμμένη εικόνα «του εγκλωβισμένου εισακτέου». Του υποψήφιου που πέτυχε την εισαγωγή του σε κάποιο ΑΕΙ, αλλά αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι η κατεύθυνση που ήθελε ή νόμιζε ότι ήθελε ή «υποχρεώθηκε» να θέλει.
Ο συνθέτης και μουσικολόγος Γιώργος Ζερβός, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (και πτυχιούχος Φυσικής), υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να «υπάρχει μία περίοδος χάριτος» για τους φοιτητές. Και, κυρίως, να υπάρχει ένα «προεισαγωγικό σύστημα, το οποίο θα διαβλέπει τις ανάγκες των
παιδιών». «Μια καλύτερη προετοιμασία στο Λύκειο», υπογραμμίζει ο Αθανάσιος Γκότοβος, καθηγητής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, «ώστε οι υποψήφιοι να ενημερώνονται για το περιεχόμενο των σπουδών και όχι για τα επαγγέλματα».
Πριν από τρία χρόνια, ένας σημαντικός πανεπιστημιακός δάσκαλος και ερευνητής, που δεν είναι πια ανάμεσά μας, ο Λευτέρης Παπαγιαννάκης, στην ερώτηση «αν είχατε τη δυνατότητα να επιφέρετε μόνο μία σημαντική αλλαγή στην παιδεία, ποια θα ήταν;», είχε απαντήσει, διά μιας, χωρίς περιστροφές ή αμφιταλαντεύσεις: «η ανασυγκρότηση του Λυκείου, η αυτονόμησή του από όλα τα μετά».
Είναι κοινός τόπος ότι ένας μεγάλος αριθμός υποψηφίων επιλέγει με βασικό κριτήριο τη μελλοντική αγορά εργασίας και βρίσκεται συχνά μπροστά σε αδιέξοδα. Φοιτητές που καθηλώνονται σε σπουδές οι οποίες ελάχιστα τους αφορούν, γιατί δεν μπορούν να στραφούν προ
ς άλλη κατεύθυνση χωρίς να καταβάλουν το τίμημα είτε του πισωγυρίσματος στις εισαγωγικές είτε του πειθαναγκασμού του πτυχίου.

«Η παιδεία δεν μπορεί να είναι πάντοτε μαζική. Πρέπει να έχει την ευελιξία να κρίνει και κατά περίσταση», λέει ο Γ. Ζερβός. Οσο για τις επιφυλάξεις και τα επιχειρήματα που διατυπώνονται, ότι εάν επιτραπούν οι οριζόντιες μετακινήσεις από τμήμα σε τμήμα ή από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο «καταστρατηγείται η αξιοκρατία», η απάντηση είναι ενσωματωμένη στο ίδιο το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων: τα μόρια δεν εκφράζουν πάντα ποιότητα.
Διατυπώνεται, επίσης, και μια ακόμη ένσταση: ότι μια ρύθμιση υπέρ της «κινητικότητας» θα προκαλούσε πληθωρισμό πτυχιούχων στην αγορά εργασίας. «Μα, ούτως ή άλλως υπάρχει πληθωρισμός και το πτ
υχίο δεν εξασφαλίζει ό,τι παλαιότερα», ο αντίλογος.
Συμπέρασμα; «Οι εποχές αλλάζουν και οι ρυθμίσεις μένουν, με συνέπεια να δημιουργείται ένα αυτιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο φτιάχνει κανόνες χωρίς να παρακολουθεί την κοινωνία», σύμφωνα με τον Αθ. Γκότοβο. Μια νέα γενιά παιδιών εξοικειώνεται με το «χρήσιμο», απεμπολώντας το «ευχάριστο». Ομως, το πανεπιστημιακό περιβάλλον οφείλει να καλλιεργεί κίνητρα, διαμορφώνοντας την προσωπικότητα μέσα από ένα εύρος ερεθισμάτων. Αν είναι αλήθεια ότι η ανάπτυξη έχει συνδεθεί ιστορικά με την οικονομία της αγοράς, είναι εξίσου αλήθεια ότι ο πολιτισμός και η κοινωνική συνοχή συνδέονται κυρίως με τον δημόσιο χώρο, την οικονομία της «μη αγοράς».
Οι πανεπιστημιακές σπουδές είναι ίσως η μόνη περίοδος στη ζωή του ενήλικα που μπορεί να προσδοκά, να δοκιμάζει, να τολμά, να επιθυμεί
και να μην «τιμωρείται» γι’ αυτό. Να βρίσκεται εντός της γνώσης και εκτός της αγοράς. Το επιτρέπουμε;
e-paideia.net
- Γιε μου, γιατί μισείς τα Μαθηματικά;
- Όχι μόνο αυτά , πατέρα, αλλά και τα Ελληνικά,
τη Χημεία, την Ιστορία, τη Φυσική, τη Γεωγραφία, την...
-Και τι θα απογίνεις στη ζωή, αν δε σπουδάσεις;
- Ό,τι έγινες εσύ , πατέρα, που είσαι αγράμματος,
αλλά βγάζεις λεφτά με το τσουβάλι πουλώντας
αυτοκίνητα!