Παρασκευή, Αυγούστου 31, 2018

Πως θα 'ρθεις να με βρεις ξανά ελπίζω κι η πόρτα της καρδιάς μου είναι στο γάντζο


Σταβέντο ή Σοτοβέντο, είναι κοινός "φραγκολεβαντίνικος" ναυτικός όρος εκ της ιταλικής, που σημαίνει υπήνεμα, δηλαδή η πλευρά του πλοίου, ή σκάφους, ή όρμος ή λιμένας που δεν προσβάλλεται από τον υφιστάμενο κατά περίπτωση άνεμο, ή κυματισμό, π.χ. "σταβέντο πόρτο" ή "σταβέντο λιμάνι", "σταβέντο κόστα" (= υπήνεμη ακτή). Όταν γίνεται αναφορά σε λιμένες, όρμους και ακτές, χωρίς χάρτη, θα πρέπει ν΄ αναφέρεται απαραίτητα για ποιον ή ποιους ανέμους τυγχάνουν αυτοί, αυτού του χαρακτηρισμού.

Η φράση "πλέω σταβέντο" σημαίνει αντιπαρέρχομαι άλλο πλοίο, ή νησίδα, ή ξέρα από την υπήνεμη (ως προς εκείνο ή εκείνης) πλευρά, εφόσον βεβαίως το υφιστάμενο βάθος το επιτρέπει, η οποία διέλευση σαφώς και είναι η ασφαλέστερη, υπό τον υφιστάμενο άνεμο ή κυματισμό.

Σημειώνεται ότι από τη "σταβέντο πλευρά" του σκάφους γίνεται η προσέγγιση λέμβων, πλοηγίδας, ή η αποεπιβίβαση επιβατών εν όρμω, ως και η καθέλκυση σωστικών λέμβων προς διάσωση ναυαγών.

    Αντίθετος όρος είναι σοφράνο

Σχετική εικόναΣΤΑΒΕΝΤΟ
Μουσική: Θανάσης Γκαϊφύλλιας

Στίχοι: Θανάσης Αβραμίδης




Μ' οργή και κακιωμό ένας τυφώνας

το πέλαγο βαθιά ανακατεύει

και λύτρωση η ψυχή μου να γυρεύει

τη νύχτα αυτή που γίνηκε αιώνας

Το SOS έχει η καρδιά μου τώρα εκπέμψει

την ύστατη απευθύνω ικεσία

σε μια αφροντυμένη οπτασία

δική σου, έχει ο νους μου πια σαλέψει



Σταβέντο, περπατάω στην κουβέρτα

και μέσα στο χαμό παραμιλάω

τα κύματα με πάνε και δεν πάω

σε ξέφρενη αλήθεια σούρτα φέρτα

Δεν έχω πια κορμί, έχω κουρέλια

σμπαράλια το σαρκίο μου έχει γίνει

που καίγεται, σε διάπυρο καμίνι

θα πέσω κι ας κρατιέμαι από τα ρέλια



Το πέλαγος αυτό θα με δροσίσει

δυο μέτρα μένουν ως το παραπέτο

κι ο χάρος πειρατής μ' ένα μουσκέτο

μεσόφρυδα όπου να 'ναι θα χτυπήσει

Ανάξιο της θάλασσας θρασίμι

π' αγέρωχη αφρίζει από κάτου

η άλλη όψη θα 'ναι του θανάτου

λικνίζομαι κι εγώ σ' ένα ταξίμι



πνιγμένου ναυτικού οργανοπαίχτη

που αγάπησε πολύ ωσάν κι εμένα

κι ονείρατα στη θάλασσα αφημένα

τον δίκασαν τον άμοιρο σαν φταίχτη

και πριν τη δυστυχία μου να ρίξω

στο πέλαγο που μαίνεται ακόμα

φιλί γλυκό μου έδωσες στο στόμα

εγώ στην αγκαλιά μου θα σε πνίξω



Μου σφύριξες και τέρμα το παλάντζο

διαλέγω τη ζωή που δεν ορίζω

πως θα 'ρθεις να με βρεις ξανά ελπίζω

κι η πόρτα της καρδιάς μου είναι στο γάντζο

Οι δαίμονες της ζωής και το αμερικάνικο όνειρο

Πηγή: oanagnostis.gr



Οι Χιλμπίληδες είναι οι φτωχοί, λευκοί Αμερικάνοι της εργατικής τάξης, σκωτοϊρλανδικής καταγωγής που διαβιούν σε αχανείς, αγροτικές εκτάσεις μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Σύμφωνα με τα όσα παρουσιάζει, εναργώς και με εκφραστική αμεσότητα, το βιβλίο τού Βανς, οι Χιλμπίληδες ακολουθούν τους δικούς τους νόμους περί τιμής, και οι πράξεις τους υποκινούνται από μια βαθιά συντηρητική και σεξιστική νοοτροπία. Πρόκειται για μια κοινότητα κλειστή, ξενοφοβική, όπου επικρατεί έντονα το θρησκευτικό συναίσθημα (με κυρίαρχο τον Ευαγγελικό Προτεσταντισμό), και που εδώ και δεκαετίες μαστίζεται από τα προβλήματα της ανεργίας, των εθισμών, και της ενδοοικογενειακής βίας.
Ο ήρωας της ιστορίας του βιβλίου είναι ο ίδιος ο συγγραφέας του, ο Τζέιμς Ντέβιντ Βανς*, που εξιστορεί την ζωή του στην  Μιντλτάουν του Οχάιο, όπου γεννήθηκε, και στο Τζάκσον Κεντάκυ, τόπο καταγωγής τής οικογένειας της μητέρας του. Πρόκειται για τις αναμνήσεις του από μια δύσκολη παιδική και εφηβική ηλικία, γεμάτη αστάθεια, εγκατάλειψη και βία, καθώς και για την εξιστόρηση της εντυπωσιακής ανέλιξής του σε απόφοιτο της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Γέιλ.
Σε αντίθεση με άλλα βιβλία που εμπλέκουν την αυτοβιογραφία με τη λογοτεχνική αφήγηση, ο Βανς δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εγκυρότητα των όσων παρουσιάζει. Σημαντικός, από αυτή την άποψη, είναι ο αριθμός των υποσημειώσεων που αφενός υποστηρίζουν την ανάλυση του συγγραφέα, αφετέρου μπορούν να λειτουργήσουν ως βιβλιογραφικοί δείκτες για όποιον αναγνώστη επιθυμεί να ενημερωθεί περισσότερο για τα όσα ενδιαφέροντα – και, για το ευρύ αναγνωστικό κοινό, μάλλον άγνωστα – δεδομένα εκθέτει ο Βανς.
Η ανάδυση και μετάδοση προσωπικών αναμνήσεων συνδυάζεται στο Τραγούδι του Χιλμπίλη με την έκθεση κοινωνιολογικών, ιστοριογραφικών, ακόμη και μακροοικονομικών δεδομένων – το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, εγείρει όμως, σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, ζητήματα εγκυρότητας των όσων εκτίθενται στο κείμενο. Αναρωτιέμαι, λόγου χάριν, αν ο Βανς έχει προσαρμόσει την πραγματικότητα στις ακαδημαϊκές έρευνες που παραθέτει για την εσωτερική μετανάστευση και τις συνήθειες της κοινωνικής τάξης στην οποία ανήκει, ή αν απλώς επικαλείται τις έρευνες ώστε  να προσδώσει αληθοφάνεια και να αυξήσει την πειστικότητα της μαρτυρίας του. Όπως και να ’χει, το αποτέλεσμα του συνδυασμού βιογραφίας και κοινωνικών επιστημών δίνει στο έργο του ξεχωριστό ενδιαφέρον και δημιουργεί ένα ιδιαίτερο πλαίσιο όπου πρόσφατα ιστορικά γεγονότα ενδεδυμένα με λογοτεχνικότητα επιτυγχάνουν τον συγκερασμό του ατομικού με το κοινωνικό.
Ένα σημαντικό ζήτημα που διερευνά το βιβλίο είναι το στίγμα της καταγωγής, καθώς θέτει ερωτήματα για τη σχέση που έχει η κοινωνική τάξη με την πιθανότητα υλοποίησης του Αμερικανικού Ονείρου, της κοινωνικής και οικονομικής ανέλιξης, δηλαδή, πολιτών που γεννήθηκαν σε υποβαθμισμένο περιβάλλον, αποκομμένο από τις μητροπόλεις και από όσα αυτές μπορούν να προσφέρουν στους κατοίκους τους. Ο πρωταγωνιστής επιτυγχάνει, παρά την ταπεινή καταγωγή του, να αποκτήσει πανεπιστημιακή μόρφωση και συνεπώς τα εφόδια που του διασφαλίζουν μια άνετη ζωή — όμως πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο για την πλειονότητα των φτωχών, λευκών Αμερικανών εργατικής τάξης;
Κατά την άποψή μου, το ερώτημα αυτό δεν λαμβάνει ικανοποιητική απάντηση στο βιβλίο, εφόσον ο υπερφωτισμός της προσωπικής ιστορίας τού συγγραφέα αφήνει στη σκιά ζητήματα κάπως πιο περίπλοκα, που αφορούν τις δομικές δυσκολίες μετάβασης μιας ολόκληρης κοινότητας σε διαφορετική κοινωνικοοικονομική κατηγορία, εν αντιθέσει με την σπάνια κι αξιοθαύμαστη περίπτωση ανέλιξης ενός και μόνο μέλους της.
Στον πρόλογο του βιβλίου ο Βανς δηλώνει πως ο συγγραφικός στόχος του είναι να κατανοήσουν οι αναγνώστες πώς είναι να προέρχεσαι από ένα τόσο εξαθλιωμένο περιβάλλον.
«Θέλω οι άνθρωποι να καταλάβουν τι συμβαίνει στη ζωή των φτωχών, και τις ψυχολογικές επιπτώσεις που έχει η πνευματική και υλική ανέχεια πάνω στα παιδιά μας. Θέλω οι άνθρωποι να καταλάβουν πώς νιώσαμε η οικογένειά μου κι εγώ το Αμερικάνικο Όνειρο. Θέλω οι άνθρωποι να καταλάβουν πώς βιώνεται η κοινωνική ανέλιξη. Και θέλω οι άνθρωποι να καταλάβουν κάτι που εγώ το έμαθα πολύ πρόσφατα: ότι για όσους από εμάς είχαμε την τύχη να ζήσουμε το Αμερικάνικο Όνειρο, οι δαίμονες της ζωής που αφήσαμε πίσω μας συνεχίζουν να μας κυνηγάνε.»
Η οικογένεια του Βανς είναι η τυπική οικογένεια Χιλμπίληδων, όπου οι συναισθηματικές μεταπτώσεις των κηδεμόνων, η ψυχική και ενίοτε η σωματική βία, οι εθισμοί σε αλκοόλ και ουσίες, η αγάπη για τα όπλα, το νταηλίκι, οι νεανικές εγκυμοσύνες, η πρόωρη διακοπή της εκπαίδευσης αποτελούν μέρος μιας κανονικότητας που κληρονομείται από γενιά σε γενιά και την οποία μοιράζονται ολόκληρες κοινότητες λευκών της εργατικής τάξης που κατοικούν στον Νότο. Ο συγγραφέας επιρρίπτει το μεγαλύτερο βάρος των ευθυνών στους ίδιους τους Χιλμπίληδες που δεν δείχνουν συχνά την απαραίτητη θέληση να αλλάξουν τη ζωή τους, αποφεύγουν τη σκληρή εργασία και επαφίονται στην βοήθεια της κρατικής Πρόνοιας για να επιβιώσουν, ή που ελπίζουν ότι θα διασφαλίσουν ένα φωτεινότερο μέλλον μέσω της θεϊκής επιφοίτησης και αρωγής.
Ο Βανς θεωρεί ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι επαρκές και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται για την αδιαφορία, την τεμπελιά ή τις απουσίες των μαθητών — για όλα αυτά, σύμφωνα με τον συγγραφέα, φταίνε οι διαλυμένες, ευθυνοφοβικές, δυσπροσάρμοστες οικογένειες των μαθητών. Άλλωστε ο ίδιος απέδειξε ότι αν κάποιος εργαστεί σκληρά και πραγματικά το θέλει, μπορεί να ξεφύγει από αυτή τη ζωή και να αποκτήσει σταδιακά όλα όσα χρειάζεται για να εξασφαλίσει μια ευτυχισμένη καθημερινότητα.
Το πρόβλημα μίξης πεζογραφικών ειδών γίνεται στο σημείο αυτό αρκετά έντονο. Στο μέτρο που ο Βανς αποβλέπει στο να διαβαστεί η αυτοβιογραφία του και ως άσκηση κοινωνιολογικής διάγνωσης, η  προσέγγισή του είναι, νομίζω, απλουστευτική. Οι διαχρονικές ευθύνες τόσο της πολιτειακής όσο και της ομοσπονδιακής διακυβέρνησης υποτιμώνται, ενώ η αίσθηση ματαιότητας των εφήβων προβάλλεται ως πολιτισμική ιδιομορφία, αγνοώντας ίσως το γεγονός ότι για τους περισσότερους από αυτούς η ενηλικίωση συνοδεύεται από τη συνειδητοποίηση ότι κανένα κολεγιακό δίπλωμα δεν μπορεί να διασφαλίσει την έξοδο από την ανέχεια και το εισιτήριο στην μεσοαστική ζωή.
Η ελληνική έκδοση του βιβλίου είναι εξαιρετικά επιμελημένη – θετική εντύπωση προκαλεί η ρέουσα γλώσσα της μετάφρασης ενός κειμένου που βρίθει ιδιωματικών εκφράσεων. Το βιβλίο θα ικανοποιήσει τους αναγνώστες που αναζητούν διαρκώς δεδομένα κι ενδιαφέρονται για την διακρίβωση πληροφοριών ή την εγκυρότητα μιας ιστορίας αλλά όχι απαραίτητα και τους λάτρεις τής λογοτεχνίας για τους οποίους το σημαντικότερο είναι ο τρόπος που θα δομηθεί και θα ειπωθεί μια ιστορία, ανεξάρτητα από το εάν αντικατοπτρίζει επακριβώς τα γεγονότα.
info: Τζέιμς Ντέιβιντ Βανς, Το τραγούδι του Χιλμπίλη, μετάφραση: Αριστείδης Μαλλιαρός (Εκδόσεις ΔΩΜΑ)

Αποτέλεσμα εικόνας για james david vance*J. D. Vance - Wikipedia

The Daily 202: Why the author of 'Hillbilly Elegy' is moving home t

 

Πώς ο φλώρος βγήκε από το κλουβί



ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ψεύτικες οι ιατρικές γνωματεύσεις της αποφυλάκισης Φλώρου!

Παντελώς πλαστές είναι οι ιατρικές «γνωματεύσεις» της αποφυλάκισης του Αρ. Φλώρου, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο του Ευαγγελισμού και συγκεκριμένα της διοικήτριας του Ευαγγελισμού Π. Γκουλάκη - Μητσάκη.
Όπως αναφέρει το σχετικό έγγραφο, η γιατρός που έβαλε υπογραφή στη σχετική γνωμάτευση δεν υπήρξε, καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής της στον Ευαγγελισμό, ιατρός κλάδου ΕΣΥ, με αποτέλεσμα η σφραγίδα της να είναι «ανυπόστατη», ενώ επιπρόσθετα  δεν υπήρξε καμία υπογραφή του επιστημονικά υπεύθυνου «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣ ΥΠΝΟΥ» ή του καθηγητή της Κλινικής Εντατικής Θεραπείας.
Σημαντικό, είναι επίσης το γεγονός, πως τα αποτελέσματα της μελέτης δεν συνοδεύονται και από το θεραπευτικό κομμάτι της μελέτης c-pap, κάτι που είναι απαραίτητο σε τέτοιες περιπτώσεις.
Παράλληλα, δεν υπάρχει καμία ιατρική βεβαίωση για ΚΕΠΑ υπογεγραμμένη από τον επιστημονικά υπεύθυνο του εργαστηρίου μελέτης ύπνου. 
Αναλυτικά το έγγραφο: 
Από Νοσοκομείο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ προς ΕΦΚΑ
ΘΕΜΑ: Παροχή στοιχείων
Σε συνέχεια του υπ’ αριθμόν…. Εγγράφου μας και στα πλαίσια διερεύνησης των αναφερομένων στα υπ’ αριθμόν(…) έγγραφα που μας αποστείλατε, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:
Α. Όπως προκύπτει από τα τηρούμενα στην υπηρεσία μας στοιχεία η κυρία Λάμπρου Καλλιρρόη του Κωνσταντίνου, ιατρός-πνευμονολόγος με γνωστικό αντικείμενο πνευμονολογία-διαταραχές του ύπνου τοποθετήθηκε στην Α κλινική εντατικής θεραπείας ως πανεπιστημιακή υπότροφος σε εφαρμογή του υπ αριθμόν (…)
Σημειώνουμε ότι η ως άνω αναφερόμενη ιατρός δεν υπήρξε καθόλη τη διάρκεια της παραμονής της στον Ευαγγελισμό, ιατρός κλάδου ΕΣΥ και ως εκ τούτου η σφραγίδα της στο έγγραφο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΥΠΝΟΥ ΤΟΥ ΦΛΩΡΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ «ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ ΚΕΘ» είναι ανυπόστατη.
Επιπρόσθετα το ανώτερο έγγραφο δεν φέρει την υπογραφή του επιστημονικά υπεύθυνου του ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣ ΥΠΝΟΥ ή του καθηγητή της Κλινικής Εντατικής Θεραπείας.
Β. Το ως άνω έγγραφο αποτελεσμάτων μελέτης ύπνου δεν συνοδεύεται και από το θεραπευτικό κομμάτι της μελέτης c-pap.
Γ. Δεν υπάρχει ιατρική βεβαίωση-γνωμάτευση για ΚΕΠΑ υπογεγραμμένη από τον επιστημονικά υπεύθυνο του εργαστηρίου μελέτης ύπνου ή του καθηγητή κλινικής εντατικής θεραπείας.
Η ΔΙΟΙΚΗΤΡΙΑ ΓΝΑ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ – ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΟΛΥΚΛΙΝΙΚΗ»
Π. Γκουλάκη – Μητσάκη 
Διαψεύδει κατηγορηματικά ο Αριστείδης Φλώρος
Διαψεύδει κατηγορηματικά το περιεχόμενο της επιστολής της διοικήτριας του Ευαγγελισμού, ο Αριστείδης Φλώρος.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η εν λόγω γιατρός –που αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο του Ευαγγελισμού-, δεν τον εξέτασε ποτέ, μολονότι όμως οι εξετάσεις άπνοιας πραγματοποιήθηκαν όντως στο εν λόγω νοσοκομείο.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, παρέμεινε στο νοσοκομείο για εξετάσεις για 24 ώρες ως κρατούμενος και στη συνέχεια η σχετική γνωμάτευση απεστάλη από το νοσοκομείο στο ψυχιατρικό κατάστημα Κορυδαλλού την οποία υπέγραφε ο κ. Ζακυνθινός, υπεύθυνος του αρμόδιου τμήματος του Ευαγγελισμού.
Η βεβαίωση για τις παραπάνω εξετάσεις όπως υποστηρίζει βρίσκεται στον φάκελό του στο ΚΕΠΑ.
To documentonews.gr μετά τις διαμαρτυρίες του κυρίου Φλώρου και των δικηγόρων του συνέχισε το ρεπορτάζ:
Οι δημοσιογραφικές πηγές του Documento είναι κατηγορηματικές πως, η επίμαχη γνωμάτευση ήταν μέσα στο φάκελο που απεστάλη από τον ΕΦΚΑ προκειμένου να διερευνηθεί η υπόθεση.
Η βασική γνωμάτευση στην οποία στηρίχτηκαν σε σχέση με την υπνική άπνοια, υπογράφεται πράγματι από την κυρία Λάμπρου Καλλιρρόη και είναι η βασική γνωμάτευση στην οποία βασίστηκε η απόφαση για το ποσοστό της αναπηρίας.
Σε ότι αφορά πάλι τον ισχυρισμό Φλώρου ότι το χαρτί της άπνοιας υπογράφτηκε από τον κ. Ζακυνθινό, όντως στον φάκελο του ΚΕΠΑ υπάρχει η υπογραφή του αλλά μόνο στην εξέταση σπιρομέτρησης.

Η εκπληκτική ομορφιά του Βόρειου Αιγαίου από ψηλά


Ψάχναμε για μας ένα μοτίβο επαναλαμβανόμενο σαν τη θάλασσα, δαντέλα στην ακτογραμμή του χρόνου

Αποτέλεσμα εικόνας για Ακτή ΒουλιαγμένηςΑκτή Βουλιαγμένης


Από την αγκαλιά μας έσταξαν αμέτρητοι γλάροι,
μαζεύονται τώρα στην οροφή της Ωκεανίδας.
Καλαμωτή στην καντίνα
ήλιος ακόμα
ο πύργος του ναυαγοσώστη
αποδυτήρια
μαγιό ελάχιστα
στην άκρη της επιθυμίας.
Έσπασα πάνω σου, κάθε κομμάτι
κυκλώνα τυλίχτηκε, μέχρι μέσα έφτασε
μέσα βαθιά, στο μάτι του κυκλώνα
σε άχρονη ακινησία.
Ρωτάς πώς γίνεται να διαρκέσουμε χέρι με χέρι.
Να λιώνουμε κλεισμένοι σε δίωρο καύσωνα 
και μετά χώρια ο καθένας να στερεοποιείται στη ρουτίνα του
και πάλι ρευστοί μαζί, και χώρια άκαμπτοι πάλι.
Ψάχναμε για μας  ένα μοτίβο επαναλαμβανόμενο
σαν τη θάλασσα, δαντέλα
στην ακτογραμμή του χρόνου.
Ομπρέλες
καλαμωτή στην καντίνα
φιλί σωσίβιο
αποδυτήρια
στην άκρη της επιθυμίας
ήλιος ακόμα.
Κάτι  τόσο μοναδικό διατηρείται  
μόνο αν δεν γίνει μοτίβο.
Όταν παρόν και μέλλον
σβήσουν για πάντα στην καρδιά. 
Εδώ και τώρα. Χωρίς επανάληψη. Χωρίς μοτίβο.
 
 Πέτρος Πολυμένης
Πηγή: avgi-anagnoseis.blogspot.com

Ο ΟΜΟΙΟΣ ΤΟΝ ΟΜΟΙΟ ΚΙ Η ΚΟΠΡΙΑ ΣΤΑ ΛΑΧΑΝΑ


Συνάντηση με νόημα Μαρινάκη-ΣαββίδηΣυνάντηση με νόημα Μαρινάκη-Σαββίδη


Εξαιρετικό πολιτικό ενδιαφέρον αποκτά το αιφνιδιαστικό «συμφιλιωτικό» ραντεβού των επιχειρηματιών Σαββίδη και Μαρινάκη προκειμένου «να αποκαταστήσουν» τις μεταξύ τους σχέσεις πέραν του χλοοτάπητα όπου αναγκαστικά είναι αντίπαλοι. Οι πρόεδροι του ΠΑΟΚ και του Ολυμπιακού συναντήθηκαν το μεσημέρι της Πέμπτης σε γνωστό ξενοδοχείο της Αττικής, σύμφωνα με
αποκλειστικές πληροφορίες του zougla.gr
.
Η χρονική στιγμή της συνάντησης έχει την σημασία της. Για τον Ιβάν Σαββίδη έκλεισε ένας κύκλος ερωτοτροπίας με την σημερινή κυβέρνηση που κατέληξε σε ένα ηχηρό διαζύγιο. Έκτοτε ο επιχειρηματίας από τη Ρωσία είναι μόνος του. Δεν διαθέτει επιχειρηματικά ερείσματα που να έχουν ιδιαίτερη αξία πολλαπλασιαστή μετά και την πώληση του Consortium στο Ροστώφ στη Ρωσία όπου υπαγόταν και η βιομηχανία ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη.
​Το σημαντικότερο είναι πώς ο Ιβάν Σαββίδης απομονώθηκε πολιτικά μετά την κρίση στις σχέσεις Ρωσίας ΕλλάδαςΕίναι δε άδηλο αν τελικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα παραμείνει στα χέρια του επιχειρηματικού σχήματος στο οποίο κατακυρώθηκε και όπου ο κ. Σαββίδης έχει ένα 15%. Το σημαντικότερο είναι πώς ο Ιβάν Σαββίδης απομονώθηκε πολιτικά μετά την κρίση στις σχέσεις Ρωσίας Ελλάδας η οποία κορυφώθηκε με τις εκατέρωθεν απελάσεις διπλωματών αλλά και την δραστική μείωση παροχής βίζας σε ρώσους πολίτες με ιδιαίτερη δραστηριότητα (ποικίλων μορφών) στη Βόρειο Ελλάδα.
Η αποκάλυψη της εμπλοκής του Ιβάν Σαββίδη στο κύκλωμα χρηματοδότησης ακροδεξιών κύκλων στην γειτονική ΠΓΔΜ από το Ινστιτούτο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας με στοιχεία που καταδεικνύουν την εμπλοκή στελεχών του εθνικιστικού VMRO στο Μοναστήρι, προκειμένου να ακυρωθεί η Συμφωνία των Πρεσπών, καθιστά τον Ρώσο επιχειρηματία ευάλωτο. Η σαφής προειδοποίηση των Αμερικανών προς την κυβέρνηση πώς οι συνεργάτες του κ Σαββίδη που διεκδίκησαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «Είναι βιτρίνα ρωσικών συμφερόντων» επικρέμεται ως Δαμόκλεια Σπάθη πάνω από τα επιχειρηματικά ή άλλα σχέδια.

Περιορισμένη πια και η ελευθερία κινήσεων του ρώσου επιχειρηματία με συγκεκριμένους κύκλους της Εκκλησίας, Ιεράρχες και παράγοντες του Αγίου Όρους, μετά την εμφανή ανάμιξη Ιεραρχών στην δημιουργία της οργάνωσης φάντασμα «Αυτοκρατορική Ορθόδοξη Παλαιστινιακή Ένωση». Τόσο το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης όσο και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχουν πλήρως ενημερωθεί. Επακολούθησε η δημοσίευση άρθρου στους Financial Times για τη δραστηριότητα του ρωσικού παράγοντα στο στρατηγικής σημασίας λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Αυτά για τον Ιβάν Σαββίδη
Πριν από δύο μήνες σε Non Paper του Μαξίμου η κυβέρνηση κατήγγειλε δύο επιχειρηματίες, έναν εκ Πειραιώς και έναν εκ Θεσσαλονίκης οι οποίοι συστηματικά υπονομεύουν την κυβέρνηση. Είχε προηγηθεί μία νυκτερινή δήλωση του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη πώς «είναι ζήτημα χρόνου η πτώση της κυβέρνησης».
​Κύκλοι του Μαξίμου με καλή γνώση των πραγμάτων κάνουν λόγο για κινήσεις των νομικών του Μαρινάκη, οι οποίοι φέρονται να τον προειδοποίησαν πώς «τον Οκτώβριο τα πράγματα θα είναι δύσκολα»Δύο μήνες αργότερα με απόφαση του Συμβουλίου Εφετών απορρίφθηκε η προσφυγή του Βαγγέλη Μαρινάκη κατά του πορίσματος της Προϊσταμένης Εισαγγελίας Πειραιά Ειρήνης Τζίβα βάσει της οποίας διώκεται σε βαθμό κακουργήματος ο εφοπλιστής για την υπόθεση NOOR1 και τη μεταφορά των δύο τόνων ηρωίνης στην Ελευσίνα από τον Περσικό Κόλπο.
Η απόρριψη και αυτής της προσφυγής σήμανε συναγερμό στο περιβάλλον του Βαγγέλη Μαρινάκη. Ιδιαίτερα στο νομικό του γραφείο. Κύκλοι του Μαξίμου με καλή γνώση των πραγμάτων κάνουν λόγο για κινήσεις των νομικών του εφοπλιστή οι οποίοι φέρονται να τον προειδοποίησαν πώς «τον Οκτώβριο τα πράγματα θα είναι δύσκολα».
Γιατί τον Οκτώβριο; Διότι υπολογίζεται πώς τότε θα κληθεί ο εφοπλιστής από την Εισαγγελέα Διαφθοράς για την τελική κατάθεση του, ανωμοτί, ώστε να καταλήξει η δικαιοσύνη στην τελική διαμόρφωση της διώξεως.
Άλλωστε ο εφοπλιστής αντιμετωπίζει και ένα άλλο πρόβλημα εσχάτως. Ο μήνας του μέλιτος έληξε και όσοι πίστεψαν στις επενδυτικές προοπτικές της εξαγοράς του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη (ΔΟΛ) από τον Βαγγέλη Μαρινάκη, διαψεύδονται. Επαγγελματικές Ενώσεις άρχισαν ήδη να αποδομούν τα σχέδια του εφοπλιστή αλλά και να καταγγέλλουν τις εργασιακές συνθήκες στις εφημερίδες τις οποίες ελέγχει.
Οι απολύσεις στα ΝΕΑ και το ΒΗΜΑ είναι πια δεκάδες. Οι δημοσιογράφοι που ορκίζονταν στο όνομα του τώρα προβαίνουν σε δεύτερες σκέψεις. Η αξιοπιστία των εντύπων του υποβιβάζεται και η δομική κομματική σχέση των εφημερίδων με τον κομματικό μηχανισμό της Νέας Δημοκρατίας υποβαθμίζουν τα περιθώρια παρέμβασης τους στην κοινωνία. Άλλωστε το καταδεικνύουν και οι κυκλοφορίες.

Η Ελλάδα έχει ήδη εισέλθει σε έναν άτυπο μεν, υπαρκτό δε, προεκλογικό αγώνα. Υπάρχουν τέσσε ανοικτές υποθέσεις. Η υπόθεση NOVARTIS, η Υπόθεση NOOR1 , η υπόθεση των οικονομικών των κομμάτων και η υπόθεση Παπαντωνίου. Όλες με φανερές ή αθέατες πολιτικές εμπλοκές και επιπλοκές.
Είναι λοιπόν προφανές πώς οι δύο επιχειρηματίες, ο ένας εκ Θεσσαλονίκης και ο άλλος εκ Πειραιώς, έχουν πολύ περισσότερα στοιχεία πους τους ενώνουν παρά από εκείνα που τους χωρίζουν. Πολιτικά πάντα.
Οι «εχθροπραξίες» του παρελθόντος
Ο Ιβάν Σαββίδης και ο Βαγγέλης Μαρινάκης πολλές φορές στο παρελθόν είχαν βρεθεί στα… χαρακώματα, με αφορμή το ποδόσφαιρο.
Πριν τα όσα συνέβησαν στο επεισοδιακό παιχνίδι της περασμένης περιόδου, με το ρολό της ταμειακής που βρήκε τον Χάβι Γκαρθία και αποτέλεσε τον λόγο για να τιναχτεί το παιχνίδι στον… αέρα, πριν καν ακόμη υπάρξει δράση στην αναμέτρηση, η ΠΑΕ ΠΑΟΚ είχε καταφερθεί αρκετές φορές εναντίον του Μαρινάκη, ενώ και η πλευρά Μαρινάκη, μέσω του επίσημου Ολυμπιακού, είχε στάξει αρκετές φορές... χολή προσωπικά για το αφεντικό του «δικεφάλου» του Βορρά
Μία από τις πιο πρόσφατες ήταν στις 8 Ιανουαρίου, όταν ο ισχυρός άνδρας του Ολυμπιακού σε συνάντησή του με τους ρεπόρτερ της ομάδας του Πειραιά είχε εξαπολύσει μύδρους εναντίον του Ιβάν Σαββίδη με αφορμή τη στάση της Κυβέρνησης απέναντι στους «ερυθρόλευκους» και τον ίδιο προσωπικά.
«Εγώ δεν έχω αναλάβει ποτέ δημόσια έργα, ούτε ξαφνικά από το πουθενά βρέθηκα ιδιοκτήτης εργοστασίου τσιγάρων, ούτε αγόρασα κάποια κρατική επιχείρηση όπως η ΣΕΚΑΠ και μου χάρισαν τα πρόστιμα, ούτε μου χάρισαν πρόστιμα στο ποδόσφαιρο. Εμείς τα πληρώνουμε μέχρι τελευταία δεκάρα. Ούτε νοίκιασα κρατικό ξενοδοχείο με χαμηλό τίμημα, ούτε μπήκα στο Λιμάνι και στην τελική, δεν έχω κανέναν Κυβερνητικό ανάγκη» ανέφερε με νόημα ο Μαρινάκης με την αντίδραση από τον Ιβάν Σαββίδη, μέσω της ΠΑΕ ΠΑΟΚ να είναι άμεση.
«Είναι εμφανής και κατανοητή η πίεση του κ. Μαρινάκη και του έμμισθου επικοινωνιακού του «στρατού» να φιλοτεχνήσουν το προσωπικό του προφίλ. Αντιλαμβανόμαστε γιατί το έχει ανάγκη, όχι όμως και το λόγο που επιθυμεί να συγκριθεί με τον κ. Σαββίδη. Ίσως να μπορούσε να το κάνει αν τον ενδιέφερε κι εκείνον να επενδύσει στην ελληνική οικονομία.
Υπό διαφορετικές συνθήκες θα τον καλούσαμε να δώσει εξηγήσεις για τις εμπρηστικές του δηλώσεις στην Ελληνική Δικαιοσύνη, αντιλαμβανόμαστε όμως ότι και τα δικαστήρια έχουν φόρτο εργασίας για να τα απασχολεί μονοπωλιακά ως κατηγορούμενος ο κ. Μαρινάκης» απάντησαν τότε κύκλοι της ασπρόμαυρης ΠΑΕ.
Παλιότερα και συγκεκριμένα στις 2 Μαρτίου του 2016 αιτία για να ανταλλάξουν πυρά οι δύο παράγοντες αποτέλεσε ο αγώνας Κυπέλλου ανάμεσα στον ΠΑΟΚ και τον Ολυμπιακό στην Τούμπα.
Με την ομάδα του Πειραιά να προηγείται 2-1, το ματς διεκόπη στο 89ο λεπτό όταν μετά την αποβολή του Μακ, εισέβαλαν οπαδοί των «ασπρόμαυρων» και το ματς δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Τότε μάλιστα ο Ιβάν Σαββίδης αποφάσισε ο ΠΑΟΚ να μην κατεβεί στον επαναληπτικό στο Καραϊσκάκη, κίνηση που έφερε την τιμωρία του συλλόγου με αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα.

Πέμπτη, Αυγούστου 30, 2018

Ξεχειλίζοντας από πάθος

  Το 'Φως στη Βαβυλώνα' είναι μια μουσική ομάδα δρόμου από την Κωνσταντινούπολη, που προκαλεί εντύπωση για την ποικιλοχρωμία του ήχου της  και το πάθος των ερμηνευτών της.


 50 AΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ


ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΠΕΡΕΣ

O KOYΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ

Α' ΠράξηΣτην Σεβίλλη, ο κόμης Αλμαβίβα μεταμφιεσμένος ως φτωχός φοιτητής Λιντόρο, επιχειρεί να κατακτήσει την καρδιά της όμορφης Ροζίνας. Η κοπέλα μένει μαζί με τον προστάτη της δόκτορα Μπάρτολο, ο οποίος επίσης επιθυμεί να την νυμφευτεί. Προκειμένου να προσεγγίσει την Ροζίνα, ο Αλμαβίβα ζητά τη βοήθεια του Φίγκαρο, κουρέα της περιοχής, ο οποίος παλαιότερα υπήρξε στην υπηρεσία του. Ο Φίγκαρο προθυμοποιείται να τον βοηθήσει. Ο Ντον Μπαζίλιο, δάσκαλος της μουσικής, πληροφορεί τον φίλο του Ντον Μπάρτολο, πως στην Σεβίλλη έχει φτάσει ο Αλμαβίβα γοητευμένος από την ομορφιά της Ροζίνας. Τού εξηγεί όμως ότι γνωρίζει έναν σίγουρο τρόπο προκειμένου να εξουδετερώσει τον αντίπαλο: τη συκοφαντία. Ταυτόχρονα, βάσει σχεδίου του Φίγκαρο, ο Αλμαβίβα/Λιντόρο εισέρχεται στην κατοικία του Ντον Μπάρτολο ως μεθυσμένος στρατιώτης, προσκομίζοντας μια υποτιθέμενη άδεια διανυκτέρευσης από την στρατιωτική υπηρεσία. Ο Ντον Μπάρτολο αρνείται να συμμορφωθεί και από τη φασαρία που δημιουργείται, έρχεται η αστυνομία. Ωστόσο, ο αστυνομικός γνωρίζει τον κόμη Αλμαβίβα κι έτσι, προς τεράστια έκπληξη του Ντον Μπάρτολο, όχι μόνον δεν τον συλλαμβάνει, αλλά τον αφήνει ελεύθερο. 

Β’ ΠράξηΟ Αλμαβίβα επιστρέφει στην κατοικία του Ντον Μπάρτολο αυτή τη φορά μεταμφιεσμένος ως δάσκαλος μουσικής, λέγοντας ότι ο Ντον Μπαζίλιο είναι ασθενής. Καταφθάνει ο Φίγκαρο για την καθημερινή περιποίηση του Ντον Μπάρτολο και  καταφέρνει με τέχνη να πάρει το κλειδί του μπαλκονιού της Ροζίνας. Πρόθεσή του είναι να βοηθήσει τον Αλμαβίβα να ελευθερώσει την αγαπημένη του. Απροειδοποίητα φτάνει ο Ντον Μπαζίλιο, τον οποίο ο Αλμαβίβα δωροδοκεί, προκειμένου να φύγει χωρίς να δημιουργήσει πρόβλημα. Η Μπέρτα, οικονόμος του σπιτιού, σχολιάζει την ανοησία του αφεντικού της, που θέλει να νυμφευτεί γυναίκα τόσο νεώτερη του. Ο Ντον Μπάρτολο αποφασίζει να κινηθεί γρήγορα κι έτσι ζητά να έρθει συμβολαιογράφος να τελέσει τον γάμο. Δείχνει στη Ροζίνα την επιστολή που εκείνη είχε στείλει προς τον Λιντόρο και της λέει πως την πήρε από τον κόμη Αλμαβίβα. Η Ροζίνα αισθάνεται ότι ο αγαπημένος της την πρόδωσε και δέχεται να παντρευτεί το Ντον Μπάρτολο. Ξεσπά καταιγίδα. Φτάνουν ο Φίγκαρο και ο Αλμαβίβα από το μπαλκόνι προκειμένου να απαγάγουν τη Ροζίνα. Το μυστήριο της διπλής ταυτότητας του Αλμαβίβα/Λιντόρο λύνεται και το ζευγάρι συμφιλιώνεται. Εμφανίζεται ο Ντον Μπαζίλιο με τον συμβολαιογράφο, ο οποίος αντί του Ντον Μπάρτολο παντρεύει τον Αλμαβίβα με τη Ροζίνα. Αργοπορημένος έρχεται με την αστυνομία ο Ντον Μπάρτολο. Δεν έχει όμως άλλη επιλογή από το να υποταχθεί στο πεπρωμένο του. Ο γάμος έχει ήδη γίνει και όλοι είναι προσκεκλημένοι στο παλάτι του Κόμη, για να γιορτάσουν το χαρμόσυνο γεγονός.
Πηγή: nationalopera.gr
************************
ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΝΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ "ΚΟΥΡΕΑ" ΣΤΗΝ NATIONAL OPERA OF NEW YORK
Figaro - Alan Titus (Alan Titus - Wikipedia)
Il Conte Almaviva - Henry Price (Henry Price (tenor) - Wikipedia)
Rosina - Beverly Sills (Beverly Sills - Wikipedia)
Don Basilio - Samuel Ramey (Samuel Ramey - Wikipedia)

Dr. Bartolo - Donald Gramm
Berta - Diane Curry
Fiorello - William Ledbetter
Un Ufficiale - Don Yule



Ζάλευκος, Σόλων, Ανάχαρσης, Energa

Είναι μοιραίο άραγε;

Παντελής Μπουκάλας

πηγή: Καθημερινή

Για τον Ζάλευκο γνωρίζουμε ελάχιστα πράγματα, κι αυτά δεν είναι απολύτως εξακριβωμένα. Δεν μπορούμε λοιπόν να συμπεράνουμε με ασφάλεια αν ήταν μορφή της ιστορίας ή των μύθων. Θρυλείται ότι έζησε τον 7ο αιώνα π.Χ. στους Επιζεφύριους Λοκρούς της Κάτω Ιταλίας και ότι υπήρξε ο πατέρας των πρώτων γραπτών νόμων των Ελλήνων. Αυτός εισήγαγε την αρχή της ανταπόδοσης (του αντιπεπονθότος), αφαίρεσε δε από τους δικαστές την εξουσία να ορίζουν την ποινή για κάθε αδίκημα αυθαιρέτως, κατά βούληση. Ίσως είχε διακρίνει ότι η βούληση αυτή δεν ήταν πάντα καθαρή, αλλά επηρεαζόταν από φιλίες και δουλείες – με πρώτη και χειρότερη τη δουλεία του χρήματος. Ενδεχομένως γι’ αυτό του αποδίδεται (από τον Ιωάννη Στοβαίο) ο συσχετισμός των νόμων με τους ιστούς της αράχνης: πνίγουν τις μύγες και τα κουνούπια, πλην οι σφήκες και οι μέλισσες τους σπάνε και ξαναβρίσκουν την τερπνή ελευθερία τους: «Ζάλευκος ο των Λοκρών νομοθέτης τους νόμους έφησε τοις αραχνίοις ομοίους είναι· εάν μεν γαρ εμπέση μυία ή κώνωψ, κατέχεται· εάν δε σφηξ ή μέλιττα, διαρρήξασα αφίπταται· ούτω και επί τους νόμους».
Προφανής η αλληγορία, φαίνεται ότι συμπύκνωνε το κοινό περί αδικίας αίσθημα, που μάλλον το είχαν νιώσει οι άνθρωποι με τις πρώτες κιόλας νομοθετικές απόπειρες. Ακριβώς λοιπόν επειδή ο περί αραχνίων και νόμων λόγος κωδικοποιούσε τη συλλογική εμπειρία, θα μπορούσε να έχει οποιονδήποτε πατέρα. Ο Πλούταρχος λ.χ., στον Βίο του Σόλωνα, τον αποδίδει στον Ανάχαρση, τον Σκύθη σοφό: «Ο Ανάχαρσης περιγελούσε τις προσπάθειες του Σόλωνα, που πίστευε ότι θα περιορίσει τις αδικίες και την πλεονεξία των πολιτών με γραπτούς νόμους. Γιατί φρονούσε πως οι νόμοι μοιάζουν με τον ιστό της αράχνης. Πιάνουν τους αδύναμους και τους μικρούς, αλλά οι δυνατοί και οι πλούσιοι τους σπάζουν». «Υπό δε των δυνατών και πλουσίων διαρραγήσεσθαι...». Κάτι μάς θυμίζει; Κάτι θυμίζει σ’ εμάς, όπως και στους γονείς, τους παππούδες, τους προπαππούδες μας;
Είναι μοιραίο άραγε; Ο Σόλων, που πίστευε ότι οι συμπολίτες του θα συμμορφωθούν στους νόμους, εναντιώθηκε στην πικρόχολη γνώμη του Ανάχαρση. Πλην, αποφαίνεται ο Πλούταρχος, «ταύτα μεν ως Ανάχαρσις είκαζεν απέβη μάλλον ή κατ΄ελπίδα του Σόλωνος». Τα πράγματα πήγαν κατά την πρόβλεψη του Σκύθη, όχι κατά την ελπίδα του Αθηναίου. Το αποφυλακισθέν στέλεχος της Energa, που δεν το βαραίνουν λίγα, είναι ένας εκ των πολλών «δυνατών και πλουσίων» που μάλλον θα συμφωνούσαν με τον Ζάλευκο και τον Ανάχαρση.

ΣΚΑΪ: μονομερής, ψευδής, αντιδημοκρατικός και πανάθλιος!

Συνεχίστε το εμπάργκο στο ΣΚΑΪ!


του Νίκου Μωραΐτη
Πηγή: altsantiri.gr

 Ο ΣΥΡΙΖΑ έσπασε σήμερα το εμπάργκο των στελεχών του στο ΣΚΑΪ. Τεράστιο λάθος. Φανταστείτε πώς θα ήταν τα διαγγέλματα του Γκέμπελς με έναν Εβραίο δίπλα να προσπαθεί να αρθρώσει τη δική του άποψη.
Ο νέος αναπληρωτής υπουργός εμπορικής ναυτιλίας (σ.σ. Νεκτάριος Σαντορινιός) βγήκε το πρωί στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Αν αυτή η κίνηση σημαίνει ότι σπάει το εμπάργκο του ΣΥΡΙΖΑ προς τον τηλεοπτικό σταθμό, πρόκειται για ένα τεράστιο λάθος.
Το εμπάργκο που επιβλήθηκε μετά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, είχε δύο άμεσες συνέπειες: Έπαψε ο ΣΚΑΪ να μπορεί να καλεί ένα – δύο συγκεκριμένα επικοινωνιακώς αδύναμα ή γραφικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με σκοπό να τον παρουσιάσει ως κόμμα ηλιθίων. Έπαψε ένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ να γίνεται βορά στους ανθρωποφάγους καλεσμένους – δημοσιογράφους στα πολιτικά τραπέζια του τηλεοπτικού σταθμού.
Από τις πυρκαγιές και μετά, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό: ΝΑ ΑΠΟΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΝ ΣΚΑΪ. Ο συγκεκριμένος σταθμός δεν είναι παρά ο επικοινωνιακός βραχίονας της σημερινής ΝΔ του Άδωνι, του Βορίδη, των φασιστοειδών της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν είναι τηλεόραση, είναι το γυαλί του κόμματος.
Η παρουσία ενός στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ σε ένα πάνελ φασιστοειδών δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να νομιμοποιεί τον σταθμό ως δημοσιογραφικό κανάλι. «Να, ορίστε, εκφράζονται όλες οι απόψεις» μπορεί να πει ο κάθε εντεταλμένος δημοσιογράφος του καναλιού.
Η παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ στα πάνελ του καναλιού της ΝΔ δίνει στο κανάλι το άλλοθι πλουραλισμού που επιθυμεί. Τόσες μέρες απολαύσαμε έναν ΣΚΑΪ όπως ακριβώς είναι: μονομερής, ψευδής, αντιδημοκρατικός και πανάθλιος. Αν η κυβέρνηση θολώσει την εικόνα που η ίδια βοήθησε να αναδειχθεί, θα πρόκειται για μία τεράστια γκάφα.
Ο καθένας πρέπει να φαίνεται όπως ακριβώς είναι. Φανταστείτε πώς θα ήταν τα διαγγέλματα του Γκέμπελς με έναν Εβραίο δίπλα να προσπαθεί να αρθρώσει τη δική του άποψη.