Παρασκευή, Μαρτίου 25, 2022

Ο πόλεμος της προπαγάνδας στην Ουκρανία: η περίπτωση της «καταστροφής του θεάτρου της Μαριούπολης από τους Ρώσους»

Μαριούπολη Θέατρο συντρίμμια

Αναζητώντας τι όντως συνέβη στο θέατρο της Μαριούπολης - Στοιχεία που φέρνει στο φως ρεπορτάζ του GrayZone 



Σε άρθρο του για το The Gray Zone με τίτλο «Σκηνοθετήθηκε ο βομβαρδισμός του θεάτρου της Μαριούπολης από Ουκρανούς εξτρεμιστές του Αζόφ για να πυροδοτήσουν παρέμβαση του ΝΑΤΟ;» ο γνωστός δημοσιογράφος Μαξ Μπλουμενθαλ φέρνει στο φως μαρτυρίες κατοίκων της Μαριούπολης καθώς και στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στην πλατφόρμα Telegram νωρίτερα, και προειδοποιούσαν ρητά για επιχείρηση προβοκάτσιας (false flag) στο θέατρο της πόλης.

Τα στοιχεία αυτά, όπως σημειώνει, «υπονομεύουν την μέχρι στιγμής πιο συναισθηματικά φορτισμένη κατηγορία της Ουκρανίας εις βάρος της Ρωσίας», πως δηλαδή «στοχευμένα βομβάρδισε αθώα παιδιά που αναζητούσαν καταφύγιο μέσα στο θέατρο της Μαριούπολης».
Όπως αναφέρεται στο άρθρο, «τρεις μέρες πριν το βομβαρδισμό του θεάτρου της Μαριούπολης, κάτοικοι της περιοχής προειδοποιούσαν πως στο θέατρο θα λάμβανε χώρα μια επιχείρηση προβοκάτσιας από το ανοιχτά νεοναζιστικό Τάγμα Αζόφ, που είχε τον έλεγχο του κτηρίου και της γύρω περιοχής».

Μία μέρα πριν το βομβαρδισμό, στις 15 Μαρτίου, «μια ομάδα ανδρών φωτογραφήθηκε να τοποθετεί παλέτες στο ίδιο σημείο που την επόμενη μέρα χτυπήθηκε από εκρηκτικά».

Θέατρο Μαριούπολη

Στις 16 Μαρτίου, «ώρες μετά το λόγο του Προέδρου της Ουκρανίας προς το Κογκρέσο των ΗΠΑ» σχετικά με την επιβολή ζώνης απαγόρευσης πτήσεων πάνω από την Ουκρανία, «το γραφείο τύπου του Τάγματος Αζόφ διέδωσε την είδηση του βομβαρδισμού του θεάτρου της Μαριούπολης, χωρίς να υπάρχει κάλυψη από άλλα ειδησεογραφικά μέσα».

Παρότι στρατιώτες του Τάγματος «δημοσιεύουν συνεχώς βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα», δεν υπάρχει βίντεο του βομβαρδισμού του θεάτρου, παρά μόνο φωτογραφίες του κατεστραμμένου θεάτρου «στις οποίες δεν εμφανίζονται, ζωντανοί ή νεκροί, άμαχοι». Ο Μπλουμενθαλ σημειώνει πως «ενώ το υδατογράφημα του Τάγματος φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες, μέσα ενημέρωσης όπως το Βρετανικό Sky News αναπαρήγαγαν την είδηση αφαιρώντας το».

Παρά τους ισχυρισμούς για ισχυρό βομβαρδισμό που κατεδάφισε το κτήριο, όλοι οι πολίτες φαίνεται να διέφυγαν. Σύμφωνα με τον Μπλουμενθαλ, «πολίτες που εγκατέλειψαν τη Μαριούπολη έχουν καταθέσει πως βρίσκονταν υπό την κράτηση του Τάγματος Αζόφ, που τους χρησιμοποιούσε ως ανθρώπινες ασπίδες, και πως μαχητές της ανατίναξαν τμήματα του θεάτρου καθώς υποχωρούσαν».

«Από την αρχή της Ρωσικής εισβολής, στρατιώτες του Τάγματος Αζόφ έχουν βιντεοσκοπηθεί να εμποδίζουν αμάχους να εγκαταλείψουν τη Μαριούπολη – ακόμα και να τους επιτίθενται άγρια αφού τους έχουν αναγκάσει να βγουν από τα αυτοκίνητά τους.».

Ο δημοσιογράφος παρατηρεί πως το Τάγμα Αζόφ «είχε κέρδος από μια δραματική και αποκρουστική επίθεση που θα καταλογίζονταν στη Ρωσία. Καθώς το Τάγμα βρισκόταν σε πλήρη υποχώρηση από τη Μαριούπολη, η μόνη ελπίδα τους βρισκόταν στην πρόκληση της άμεσης παρέμβασης του ΝΑΤΟ».

Η Ρωσία, από την άλλη, «δεν είχε τίποτα να κερδίσει στοχεύοντας το κτήριο, και πρακτικά θα διασφάλιζε άλλο ένα πλήγμα στις δημόσιες σχέσεις της». Υπενθυμίζει επίσης πως το 40% του πληθυσμού της Μαριούπολης είναι εθνικά Ρώσοι.

 Μαριούπολη θέατρο συντρίμμια 3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...