Η Ακαδημία Αθηνών, διαβόητος από τη γέννησή του θεσμός λόγω των υπερσυντηρητικών εγκεφάλων που έχει στις τάξεις του, έκανε πάλι το θαύμα της. Χάθηκαν, φαίνεται, οι μεγάλοι Έλληνες μουσικοί (συνθέτες και καλλιτέχνες) που βρίσκονται εν ζωή (π.χ. ο συνθέτης Δημήτρης Τερζάκης ή οι "λαϊκοί" Λεοντής , Μαρκόπουλος κ.α) , ώστε σκέφτηκαν να εκλέξουν ως Ακαδημαϊκό τον ...Λεωνίδα Καβάκο , έναν ομολογουμένως διακεκριμένο δεξιοτέχνη του βιολιού , 54 μόλις ετών(!), με γκρίζο όμως παρελθόν στα καλλιτεχνικά διοικητικά δρώμενα στη χώρα.
Παραλείπουμε το γεγονός ότι , ενώ ποτέ δε βρήκε να πει ούτε μία λέξη για τα Μνημόνια που ρήμαξαν τη χώρα, αλλά από το 2015 και μετά δεν υπάρχει ύβρις που να μην την έχει εκτοξεύσει κατά του ΣΥΡΙΖΑ, στον οποίο καταλογίζει όλα τα δεινά του τόπου από καταβολής του κόσμου.Νωπή ακόμα είναι η "μνημειώδης" ατάκα του στην Καθημερινή:« Ο δεύτερος λόγος που έφυγα (από την Ελλάδα) –και δεν φοβάμαι να το πω– ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Μου δημιουργούσε τεράστια δυστυχία αυτή η αισθητική με αρνητικό πρόσημο…».
Εδώ όμως δεν κάνουμε κριτική για τις βλακωδώς εμπαθείς πολιτικές ρήσεις του ατόμου , αλλά ανατρέχουμε στα έργα και τις ημέρες του εκλεκτού αυτού κυρίου, στο διάστημα 1995-2000, μια θλιβερή περίοδο που αυτός και οι υψηλοί προστάτες του προσπαθούν επιμελώς να εξαφανίσουν από τη συλλογική μνήμη .
Ήταν η εποχή που η κυβέρνηση Σημίτη τον έχρησε με πολλά ταρατατζούμ καλλιτεχνικό διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης , το έξοχο μουσικό σύνολο που κοσμεί την πόλη και την Ελλάδα, για να τον αποπέμψει , στην ουσία, στο τέλος αυτής της πενταετίας εν μέσω μιας πρωτοφανούς θύελλας αντιδράσεων που ξεσηκώθηκαν από τους ίδιους τους μουσικούς.
Οι λόγοι ήταν πολλοί: σοβαρή διοικητική ανεπάρκεια , εριστική συμπεριφορά και κακομεταχείριση-υποβάθμιση πολλών μουσικών της ορχήστρας , σκανδαλώδης απουσία από τα διευθυντικά του καθήκοντα, έλλειψη προγραμματισμού εκδηλώσεων , οικονομική χρεοκοπία του οργανισμού .
Φυσικά , όλα αυτά σήμερα , δύο δεκαετίες μετά, φρόντισαν κάποιοι να τα κάνουν "περασμένα-ξεχασμένα". Δείτε , παρακαλώ, πόσο καλά ρετουσαρισμένα είναι τα βιογραφικά σημειώματα που κυκλοφορούν στη διαδικτυακή πιάτσα για τον περί ου ο λόγος, όπου όσα ντροπιαστικά συνέβησαν εκείνη την εποχή έχουν , στην κυριολεξία εξαφανιστεί. Μπείτε στη Βικιπαίδεια και δείτε το λήμμα που αφορά την αφεντιά του, όπου αραδιάζονται τα παγκόσμια κατορθώματά του ως καλλιτέχνη , αλλά για την "πολεμική" παρουσία του στη Θεσσαλονίκη αφιερώνεται η εξής λακωνική αράδα : «Στην Ελλάδα, επί πενταετία, μέχρι το 2000, ο Καβάκος υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης»!
Λεωνίδας Καβάκος - Βικιπαίδεια
Γιατί , άραγε, ο συντάκτης της Βικιπαίδεια αφιερώνει μόλις μία πρόταση για τις μέρες του Καβάκου στη Θεσσαλονίκη; Η ερώτηση είναι ασφαλώς ρητορική, αφού όλοι όσοι ασχολούνται με τα καλλιτεχνικά της δύσμοιρης αυτής πόλης γνωρίζουν ιδίοις ωσί και όμμασι την περιπέτεια που έζησε η ΚΟΘ στα χέρια αυτού του ανθρώπου, ο οποίος λίγο έλειψε να τη διαλύσει...Η ΕΙΔΗΣΗ =>Πρώτο Θέμα: Τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Λεωνίδας Καβάκος ..
ΠΗΓΗ : Ριζοσπάστης
1. Εισαγγελέας - καταγγελίες κατά του Λ. Καβάκου .
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας) .
Σάββατο 3 Φλεβάρη 1996
Προκαταρκτική έρευνα για την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, παρήγγειλε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Σ. Κατσαρέλης, μετά από καταγγελίες και μήνυση που έχει υποβληθεί, σχετικά με τον τρόπο που εκτελεί τα καθήκοντά του ο καλλιτεχνικός διευθυντής Λεωνίδας Καβάκος.Όπως ισχυρίζονται οι μηνυτές, "ο Λ. Καβάκος δεν μπορεί να διαχειριστεί την ΚΟΘ, γιατί σπανίως βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, παραμελεί τις υποχρεώσεις του και εισπράττει μεγάλο μισθό, τον οποίο δεν αξίζει με βάση την προσφορά του".Επίσης, αναφέρουν ότι για να μπορεί να λειτουργεί η Ορχήστρα στο διάστημα της απουσίας του, έχει αφήσει υπογεγραμμένα λευκά έντυπα και επιταγές στη διάθεση των αναπληρωτών του.Γεγονός επικίνδυνο για την οικονομική διαχείριση της ΚΟΘ.
Να σημειώσουμε ότι μέχρι πριν λίγους μήνες ο Λ. Καβάκος υπέγραφε μέσω φαξ τις εντολές για την πληρωμή των εργαζομένων. Σύμφωνα με πληροφορίες του "Ρ", ο Λ. Καβάκος έχει, ήδη, κληθεί δύο φορές για παρόμοιες καταγγελίες από τον πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης και δεν παρουσιάστηκε.
Πάντως, τις παραπάνω καταγγελίες επιβεβαιώνουν και οι μουσικοί της ΚΟΘ, που επίσης σημειώνουν πως "θα έπρεπε να διωχτεί ο Λ. Καβάκος, αφού, ενώ κατέχει δημόσια διευθυντική θέση, παρουσιάζεται στη δουλιά του μόνο μία με δύο φορές το μήνα ή το δίμηνο". Εξάλλου, οι μουσικοί καταγγέλλουν ότι οι πρόσφατες προσλήψεις 17 μόνιμων μουσικών "δεν έγιναν με αντικειμενικά κριτήρια", και εκτός αυτού, "μετέφερε παλιούς μουσικούς στις τελευταίες σειρές της Ορχήστρας και στη θέση τους έβαλε στις πρώτες σειρές νέους και άπειρους". Κίνηση η οποία "αντίκειται στον κανονισμό λειτουργίας της ΚΟΘ" και ενέχει την έννοια της "δίωξης", μια και οι παλιοί μουσικοί ήταν αυτοί που πρώτοι αντέδρασαν στην ελλιπή έως ανύπαρκτη προσφορά του καλλιτεχνικού διευθυντή, Λεωνίδα Καβάκου.
Παραιτήθηκε ο Γερμανός αρχιμουσικός της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) Ολαφ Κοχ, καταγγέλλοντας για ανικανότητα τον καλλιτεχνικό διευθυντή Λ. Καβάκο, για απουσία προγραμματισμού και μια άνευ προηγουμένου αδικαιολόγητη κόντρα με τους μουσικούς.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, σύμφωνα με τον ίδιο τον Ο. Κοχ, ήταν η ματαίωση των τριών συναυλιών της ΚΟΘ σε Λαμία, Αθήνα και Λεμεσό. Η συναυλία στην Αθήνα ματαιώθηκε μετά από απόφαση των υπευθύνων του Μεγάρου Μουσικής, που ήταν και ο παραγωγός της εκδήλωσης, με πρόσχημα πως ο χρόνος πρόβας δεν αρκούσε, ώστε να ετοιμαστεί η ορχήστρα. Αφορμή για τη ματαίωση στάθηκε η στάση εργασίας που πραγματοποίησαν οι μουσικοί την περασμένη Τρίτη, διεκδικώντας συσσωρευμένες οικονομικές οφειλές 3 ετών, οι οποίες ανέρχονται σε 6 εκατ. δραχμές, καθώς και την καταβολή των δεδουλευμένων των δύο τελευταίων μηνών στους 50 ωρομίσθιους που απασχολεί η ορχήστρα.
Στην πραγματικότητα, οι μουσικοί καταγγέλλουν πως πρόκειται για υπονόμευση του έργου της ΚΟΘ. Η προετοιμασία ξεκίνησε από τις 6 Σεπτέμβρη και ο αρχιμουσικός έκρινε πως η ορχήστρα ήταν πανέτοιμη για τις συναυλίες.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες ο Ο. Κοχ, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ΚΟΘ, εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση εναντίον του Λ. Καβάκου για τον οποίο εκτός των άλλων ανέφερε πως είναι ανίκανος να διευθύνει αυτή την ορχήστρα και αρνείται να επιλύσει έστω και τα πιο μικρά προβλήματα που αντιμετωπίζει. Τονίστηκε επίσης η διαρκής απουσία του Λ. Καβάκου, η έλλειψη προγραμματισμού και οι διαρκείς εμπρηστικές δηλώσεις του εναντίον των μουσικών.
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις οι μουσικοί, ζητούν πλέον ευθέως την απομάκρυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενώ για τη συνολικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων της ΚΟΘ προτείνουν καθοριστικές αναδιαρθρωτικές κινήσεις στον οικονομικό τομέα, με πρώτη την προκήρυξη μόνιμων θέσεων, ώστε τα χρήματα των επιχορηγήσεων από το ΥΠΠΟ κλπ, να αξιοποιούνται για την ανάπτυξη του έργου και των δράσεων της ορχήστρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου