Κυριακή, Σεπτεμβρίου 16, 2018

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ
στο πλαίσιο της Thessaloniki PhotoΒiennale 2018
παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας

του

ΚΩΣΤΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ 1985-2018

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ 1985-2018

Από την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018 ,
στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ,
Βίλα Καπαντζή – Βασιλίσσης Όλγας 108

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Μουσείο Μπενάκη

 
Τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου στις 20:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
έως 11 Νοεμβρίου 2018
Τρίτη έως Κυριακή 10:30 – 18:00, Δευτέρα κλειστά

Πληροφορίες: 2310 295 170 & 2310 295 177 

https://www.culturenow.gr/wp-content/uploads/2018/08/MIET_THMP_Antoniadis_5.jpg
 H έκθεση Φωτογραφίες, Αλήθειες και ψέματα 1985-2018 αναπτύσσεται σε οκτώ θεματικές ενότητες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους από το 1985 έως το 2018. Θραύσματα εικόνων της πόλης, εικονικές προτομές ηρώων, μυστικές συλλογές και υποθετικά ντοκουμέντα διερευνούν τη σχέση της φωτογραφίας με τη μνήμη, την πραγματικότητα και το φανταστικό. Ο Κωστής Αντωνιάδης, προσκαλώντας συστηματικά ετερόκλητα στοιχεία και μορφές σε νέους συσχετισμούς, αναδεικνύει την ιδιότητα της φωτογραφίας να ελίσσεται ανάμεσα σε χρήσεις και νοήματα.
Φθαρμένες εικόνες προσώπων και σωμάτων συνθέτουν το νήμα των αφηγήσεών του. Τη δεκαετία του 80, εμφανίζονται αρχικά σε διαφημιστικά ταμπλό και στους τοίχους ερειπωμένων κατοικιών της Αθήνας ενώ λίγα χρόνια αργότερα αναδύονται μέσα από γυάλινες φωτογραφικές πλάκες του 19ου αιώνα και ξεθωριασμένες σελίδες σημειωμάτων.
Το 2013, ανανεώνοντας τα φωτογραφικά υλικά και τις μεθόδους επεξεργασίας τους υιοθετεί νέες προσεγγίσεις: Πρόσωπα τυπωμένα σε αιωρούμενες διαφάνειες συσχετίζονται με ήρωες ή ηρωίδες της αρχαίας τραγωδίας, της όπερας και του θεάτρου ενώ σε άλλη ενότητα, τεμαχισμένα αντρικά και γυναικεία σώματα συνθέτουν νέες μορφές.
Η πιο πρόσφατη εργασία που παρουσιάζεται στην έκθεση αποτελεί συνέχεια των ερωτημάτων που έχουν τεθεί και παλαιότερα από τον Κωστή Αντωνιάδη για τη σχέση της πραγματικότητας με την απεικόνισή της. Υιοθετώντας τη μορφή φωτογραφικού δοκιμίου ακολουθεί τις μεταλλάξεις που υφίστανται φωτογραφικά ντοκουμέντα της πορείας των προσφύγων μέχρι την ενσωμάτωσή τους σε μουσειακούς χώρους, καλώντας μας να αναρωτηθούμε τι απομένει εντέλει σε αυτά από την πραγματική ιστορία που αναπαριστούν.
Ιδιαίτερη θέση στο έργο του Αντωνιάδη κατέχουν φωτογραφίες του οικογενειακού του λευκώματος, το οποίο ο ίδιος ανασυνθέτει σε μια συνεχώς εξελισσόμενη εγκατάσταση με πόζες ανοίκειες – στιγμιότυπα στα οποία ο καλλιτέχνης διεισδύει ψηφιακά ή σκηνές στις οποίες φαντάσματα της οικογένειας εμφανίζονται σε ύφος πνευματιστικής φωτογραφίας του 19ου αιώνα.
Κάθε θεματική ενότητα αποτελεί μια σύντομη ως επί το πλείστον σπουδή πάνω στη υλική φθορά και τη μνήμη, την αλήθεια και το ψέμα – έννοιες που ο Κωστής Αντωνιάδης φαίνεται να δοκιμάζει στο σώμα της φωτογραφίας με την προειδοποίηση (ή ομολογία) πως στις φωτογραφίες του «οποιαδήποτε ομοιότητα με την πραγματικότητα ή άλλες εικόνες είναι αναπόφευκτη».

https://www.culturenow.gr/wp-content/uploads/2018/08/Photobiennale-2018-Afisa-sta-exarxeia%CE%99-kostis-antoniadis.jpg

φωτογραφία

Αντωνιάδης Κωστής

O Kωστής Aντωνιάδης γεννήθηκε στην Aθήνα το 1949. Σπούδασε Φυσική στο Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και φωτογραφία στο Institut Francais de la Photographie στο Παρίσι. Aπό το 1977 διδάσκει φωτογραφία αρχικά στην A.Σ.Γ.Δ.T. των KATEE Aθήνας στα τμήματα Γραφιστικής, Διακόσμησης και Γραφικών Τεχνών. Tο 1984 ανέλαβε την οργάνωση του Tμήματος Φωτογραφίας, το οποίο εντάχθηκε στη Σχολή Γραφικών και Kαλλιτεχνικών Σπουδών του T.E.I. Aθήνας. Διετέλεσε προϊστάμενος του τμήματος Φωτογραφίας τις περιόδους 1985 έως το 1992 και 2000 έως το 2003. Από το 1977 έως το 1985 εργάσθηκε ως φωτογράφος στο χώρο της διαφημιστικής φωτογραφίας. Έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και παράλληλα ως ιδρυτικό μέλος του Φωτογραφικού Kέντρου Aθηνών από το 1979 έχει διοργανώσει εκθέσεις φωτογραφίας ελλήνων και ξένων φωτογράφων.
Από το 2002 έως το 2005 διετέλεσε διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: