Το «Μπιγκ Χιτ» του Κάρολου Ζωναρά κυκλοφορεί (ελεύθερο) ανάμεσά μας!
Μια από τις πιο ιδιοσυγκρασιακές ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων κυκλοφορεί online ελεύθερη, διεκδικώντας την προσοχή και τη θέση που της αξίζει.
Στην προσπάθειά του να εξιχνιάσει τα αίτια της αυτοκτονίας
ενός συναδέλφου του, ο υπαστυνόμος Αριστείδης Κορμάς θα βρεθεί
μπλεγμένος σε μια εφιαλτική περιπέτεια, όπου οργανωμένο έγκλημα και
αστυνομία αποτελούν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Το «Μπιγκ Χιτ» είναι ένα φιλμ νουάρ. Μια ταινία που παίζει με το φιλμ νουάρ. Ενα φιλμ που παίζει με το νουάρ. Ενα νουάρ που παίζει με τις προκαθορισμένες έννοιες του φιλμ. Σύμφωνα με τον Κάρολο Ζωναρά είναι μια ταινία πρόδηλα βασισμένη στο «Big Heat» του Φριτζ Λανγκ αλλά και μια ταινία που πρώτα ακούγεται και μετά βλέπεται - επικεντρώνοντας εδώ στην τόσο ατμοσφαιρική ιδιομορφία της να είναι ντουμπλαρισμένη «προκαταβολικά» από άλλους ηθοποιούς από αυτούς που υποδύονται σε playback τους χαρακτήρες της.
Το «Μπιγκ Χιτ» είναι μια ταινία ενός δημιουργού που, εδώ, περισσότερο από όλη τη φιλμογραφία του, αποδεικνύει πως η εμμονική σινεφιλία μπορεί να είναι η αρχή μιας νέας δημιουργίας και πως ο πειραματισμός έχει νόημα όταν υπηρετεί την αφήγηση. Το «Μπιγκ Χιτ» είναι μια ταινία που ενώ ανακαλύφθηκε γρήγορα από την κριτική ως μια εξέχουσα περίπτωση του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, δεν απέκτησε ποτέ το κοινό και το θαυμασμό που της αναλογεί.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Mπιγκ Χιτ»
Τώρα το «Μπιγκ Χιτ» κυκλοφορεί ελεύθερο στο YouTube για όποιον θέλει να το δει για πρώτη φορά ή να το επανεκτιμήσει - σε κάθε περίπτωση να απολαύσει καθαρόαιμο σινεμά που, μέσα από τη ρετρό φόρμα του μιλάει ανοιχτά για το σήμερα ενός κόσμου που διαχρονικά φωτίζεται από το σκοτάδι (του).
Μπιγκ Χιτ του Κάρολου Ζωναρά | Σενάριο & Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς (σε συνεργασία στους διαλόγους με τον Γιώργο Γιαννόπουλο και τον Δημήτρη Φραγκιόγλου) | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος | Οπερατέρ: Θοδωρής Μιχόπουλος | Σκηνικά & Κοστούμια: Κατερίνα Ζουράρη | Μακιγιάζ & Κομμώσεις: Michèle Ivanoff | Μοντάζ: Ελένη Τόγια | Ηχοληψία Πρόζας: Αδριανός Παπαμάρκου | Μουσική: Αλέξανδρος Χρηστάρας & Μιχάλης Νιβολιανίτης | Σχεδιασμός Ήχου & Μιξάζ: DNA Lab | Παραγωγός: Veronique Leclerc | Εκτέλεση Παραγωγής: Λευτέρης Δανίκας
Ηθοποιοί | Μελέτης Γεωργιάδης - με τη φωνή του Δημήτρη Μαύρου | Katia O’Wallis - με τη φωνή της Βίβιαν Κοντομάρη, ως Λώρη και τη δική της φωνή ως Μισέλ | Γρηγόρης Γαλάτης - με τη φωνή του Παύλου Ευαγγελόπουλου | Ευγενία Αποστόλου - με τη φωνή της Βιβής Κόκα | Αλεξ Σπυρόπουλος - με τη φωνή του Αλέξη Σταυράκη | Δημήτρης Λιόλιος - με τη φωνή του Δημήτρη Καραβιώτη | Δημήτρης Βαμβόλης - με τη φωνή του Μελέτη Γεωργιάδη | Γιάννης Κριθαράς - με τη φωνή του Δημήτρη Καραβιώτη | Αννα Στάτσκαγια - με τη δική της φωνή | Βασίλης Μιχαλόπουλος - με τη φωνή του Νίκου Ορφανού | Κρις Ραντάνοφ - με τη φωνή του Δημήτρη Καραβιώτη | Λεωνίδας Σούλης - με τη φωνή του ∆ημήτρη Καραβιώτη και ο Σπύρος Μπιμπίλας σε βουβό ρόλο.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
…για τον ιδιόμορφο τρόπο κατασκευής της ταινίας…
Όλοι οι διάλογοι στο έργο ηχογραφήθηκαν προκαταβολικά. Μέχρι να ξεκινήσουν τα γυρίσματα είχε ήδη φτιαχτεί κάτι σαν ραδιοφωνικό δράμα. Οι ηθοποιοί που υποδύθηκαν τους ρόλους αυτό που ουσιαστικά έπρεπε να κάνουν ήταν να παίξουν τα λόγια σε “playback”. Η επιλογή αυτή του προ-ηχογραφημένου λόγου, εκτός του ότι απετέλεσε ένα εξαιρετικό βοήθημα ώστε να μειωθεί δραστικά ο χρόνος των γυρισμάτων -όλα έγιναν μέσα σε 20 μέρες-, έδωσε τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν στο καστ και ερασιτέχνες ηθοποιοί.
Αυτό το πείραμα εδραίωσε την πεποίθησή μου ότι ψυχή της υποκριτικής είναι ο λόγος, η φωνή. Μπορεί να ακούγεται περίεργα και σίγουρα θα ήταν μεγάλο λάθος να παραγνωρίσει κανείς την κινησιολογία του σώματος ή την εκφραστική του προσώπου, όμως το άκουσμα της φωνής χωρίς αμφιβολία έρχεται πρώτο, είναι αυτό που σε αγγίζει. Η εικόνα ακολουθεί.
Το «Μπιγκ Χιτ», είναι, θα έλεγα, μια εφαρμογή αυτού του «Δόγματος», ότι πρώτα ακούμε και μετά βλέπουμε.
Κάρολος Ζωναράς
Διαβάστε ακόμη: Ο Κάρολος Ζωναράς μιλάει στο Flix: «Δεν μου αρέσουν οι ταινίες που είναι «αληθινές»
Το «Μπιγκ Χιτ» είναι ένα φιλμ νουάρ. Μια ταινία που παίζει με το φιλμ νουάρ. Ενα φιλμ που παίζει με το νουάρ. Ενα νουάρ που παίζει με τις προκαθορισμένες έννοιες του φιλμ. Σύμφωνα με τον Κάρολο Ζωναρά είναι μια ταινία πρόδηλα βασισμένη στο «Big Heat» του Φριτζ Λανγκ αλλά και μια ταινία που πρώτα ακούγεται και μετά βλέπεται - επικεντρώνοντας εδώ στην τόσο ατμοσφαιρική ιδιομορφία της να είναι ντουμπλαρισμένη «προκαταβολικά» από άλλους ηθοποιούς από αυτούς που υποδύονται σε playback τους χαρακτήρες της.
Το «Μπιγκ Χιτ» είναι μια ταινία ενός δημιουργού που, εδώ, περισσότερο από όλη τη φιλμογραφία του, αποδεικνύει πως η εμμονική σινεφιλία μπορεί να είναι η αρχή μιας νέας δημιουργίας και πως ο πειραματισμός έχει νόημα όταν υπηρετεί την αφήγηση. Το «Μπιγκ Χιτ» είναι μια ταινία που ενώ ανακαλύφθηκε γρήγορα από την κριτική ως μια εξέχουσα περίπτωση του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, δεν απέκτησε ποτέ το κοινό και το θαυμασμό που της αναλογεί.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Mπιγκ Χιτ»
Στο «Μπιγκ Χιτ», ο Κάρολος Ζωναράς κάνει μια σπουδή πάνω στο φιλμ-νουάρ, το συγκεκριμένο αλλά, φυσικά, και ολόκληρο το τόσο γοητευτικό και σύνθετο είδος. Σκηνοθετεί (και ντουμπλάρει εξολοκλήρου!) ένα κλασικό φιλμ νουάρ στη σύγχρονη Αθήνα, με θαυμάσιο πρωταγωνιστή τον Μελέτη Γεωργιάδη και μια δημιουργική απόδοση ενός ατμοσφαιρικού, βρώμικου κόσμου! | Λήδα Γαλανού (Flix)
Τώρα το «Μπιγκ Χιτ» κυκλοφορεί ελεύθερο στο YouTube για όποιον θέλει να το δει για πρώτη φορά ή να το επανεκτιμήσει - σε κάθε περίπτωση να απολαύσει καθαρόαιμο σινεμά που, μέσα από τη ρετρό φόρμα του μιλάει ανοιχτά για το σήμερα ενός κόσμου που διαχρονικά φωτίζεται από το σκοτάδι (του).
Μπιγκ Χιτ του Κάρολου Ζωναρά | Σενάριο & Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς (σε συνεργασία στους διαλόγους με τον Γιώργο Γιαννόπουλο και τον Δημήτρη Φραγκιόγλου) | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος | Οπερατέρ: Θοδωρής Μιχόπουλος | Σκηνικά & Κοστούμια: Κατερίνα Ζουράρη | Μακιγιάζ & Κομμώσεις: Michèle Ivanoff | Μοντάζ: Ελένη Τόγια | Ηχοληψία Πρόζας: Αδριανός Παπαμάρκου | Μουσική: Αλέξανδρος Χρηστάρας & Μιχάλης Νιβολιανίτης | Σχεδιασμός Ήχου & Μιξάζ: DNA Lab | Παραγωγός: Veronique Leclerc | Εκτέλεση Παραγωγής: Λευτέρης Δανίκας
Ηθοποιοί | Μελέτης Γεωργιάδης - με τη φωνή του Δημήτρη Μαύρου | Katia O’Wallis - με τη φωνή της Βίβιαν Κοντομάρη, ως Λώρη και τη δική της φωνή ως Μισέλ | Γρηγόρης Γαλάτης - με τη φωνή του Παύλου Ευαγγελόπουλου | Ευγενία Αποστόλου - με τη φωνή της Βιβής Κόκα | Αλεξ Σπυρόπουλος - με τη φωνή του Αλέξη Σταυράκη | Δημήτρης Λιόλιος - με τη φωνή του Δημήτρη Καραβιώτη | Δημήτρης Βαμβόλης - με τη φωνή του Μελέτη Γεωργιάδη | Γιάννης Κριθαράς - με τη φωνή του Δημήτρη Καραβιώτη | Αννα Στάτσκαγια - με τη δική της φωνή | Βασίλης Μιχαλόπουλος - με τη φωνή του Νίκου Ορφανού | Κρις Ραντάνοφ - με τη φωνή του Δημήτρη Καραβιώτη | Λεωνίδας Σούλης - με τη φωνή του ∆ημήτρη Καραβιώτη και ο Σπύρος Μπιμπίλας σε βουβό ρόλο.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
…για τον ιδιόμορφο τρόπο κατασκευής της ταινίας…
Όλοι οι διάλογοι στο έργο ηχογραφήθηκαν προκαταβολικά. Μέχρι να ξεκινήσουν τα γυρίσματα είχε ήδη φτιαχτεί κάτι σαν ραδιοφωνικό δράμα. Οι ηθοποιοί που υποδύθηκαν τους ρόλους αυτό που ουσιαστικά έπρεπε να κάνουν ήταν να παίξουν τα λόγια σε “playback”. Η επιλογή αυτή του προ-ηχογραφημένου λόγου, εκτός του ότι απετέλεσε ένα εξαιρετικό βοήθημα ώστε να μειωθεί δραστικά ο χρόνος των γυρισμάτων -όλα έγιναν μέσα σε 20 μέρες-, έδωσε τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν στο καστ και ερασιτέχνες ηθοποιοί.
Αυτό το πείραμα εδραίωσε την πεποίθησή μου ότι ψυχή της υποκριτικής είναι ο λόγος, η φωνή. Μπορεί να ακούγεται περίεργα και σίγουρα θα ήταν μεγάλο λάθος να παραγνωρίσει κανείς την κινησιολογία του σώματος ή την εκφραστική του προσώπου, όμως το άκουσμα της φωνής χωρίς αμφιβολία έρχεται πρώτο, είναι αυτό που σε αγγίζει. Η εικόνα ακολουθεί.
Το «Μπιγκ Χιτ», είναι, θα έλεγα, μια εφαρμογή αυτού του «Δόγματος», ότι πρώτα ακούμε και μετά βλέπουμε.
Κάρολος Ζωναράς
Διαβάστε ακόμη: Ο Κάρολος Ζωναράς μιλάει στο Flix: «Δεν μου αρέσουν οι ταινίες που είναι «αληθινές»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου