(ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΠΡΟΣΤΑΖΕΙ)
Πρωτοποριακό για την εποχή του δράμα αστυνομικής πλοκής , που ξεφεύγει από τον τυπικό κύκλο των ταινιών νουάρ , επειδή θίγει το διαχρονικά οξύ πρόβλημα των φυλετικών προλήψεων στις ΗΠΑ. Ένας προσοντούχος νεαρός μαύρος γιατρός αναλαμβάνει τη θεραπεία δύο τραυματισμένων λευκών ρατσιστών
αδελφών, που έχουν συλληφθεί για ληστεία και έχουν μεταφερθεί στο νομαρχιακό νοσοκομείο.
Ο γιατρός υποψιάζεται ότι ο ένας από τους δύο ληστές έχει όγκο στον εγκέφαλο και τον φροντίζει με ιδιαίτερο ζήλο , αλλά στη διάρκεια μιας ειδικής εξέτασης που επιχειρεί να του κάνει , ο τραυματίας πεθαίνει, χωρίς ο γιατρός να φταίει.
Ο αδελφός του πεθαμένου κατηγορεί τον μαύρο γιατρό ως δολοφόνο λόγω φυλετικού μίσους και αρνείται να δώσει την άδεια για να γίνει νεκροτομή .
Από το σημείο αυτό και πέρα το θέμα παίρνει πελώριες διαστάσεις με γενίκευση των φυλετικών ταραχών ...
Παρά τις σεναριακές της αδυναμίες , η ταινία είναι σκηνοθετημένη με ξεκάθαρο στόχο να στηλιτεύσει τον ρατσισμό . Προφανής είναι η αντίληψη ότι το φυλετικό μίσος βρίσκει πρόσφορο έδαφος στον κόσμο των εξαθλιωμένων, αμόρφωτων μαζών, γεγονός πολλαπλά επιβεβαιωμένο από την Ιστορία.
Ο μανιχαϊστικός διαχωρισμός των χαρακτήρων , αναδεικνύει την ανάγκη για την ύπαρξη ψυχωμένων ιδεαλιστών , που θα ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι στην ευθυνόφοβη επίσημη γραφειοκρατία, απαιτώντας Δικαιοσύνη.
Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι πειστικές, με προεξάρχουσα αυτήν του "αιώνια κακού" του Χόλιγουντ Ρίτσαρντ Γουίντμαρκ , αλλά και του νεαρού Σίντεϊ Πουατιέ, για τον οποίο αποτελεί το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο.Σημειωτέον ότι ο Γουίνμαρκ έπαιξε την ίδια χρονιά ένα σημαντικό ρόλο στη συγκλονιστική ταινία του Ζιλ Ντασέν Η Νύχτα και η Πόλη.
Υπέροχη η φωτογραφία της ταινίας με τα υποβλητικά ασπρόμαυρα κοντράστ , που τονίζουν το δραματικό χαρακτήρα της.
Σκηνοθεσία: Joseph L. Mankiewicz Σενάριο: Joseph L. Mankiewicz, Lesser Samuels Ηθοποιοί: Richard Widmark, Linda Darnell, Stephen McNally.
No Way Out (1950 film) - Wikipedia
Ο γιατρός υποψιάζεται ότι ο ένας από τους δύο ληστές έχει όγκο στον εγκέφαλο και τον φροντίζει με ιδιαίτερο ζήλο , αλλά στη διάρκεια μιας ειδικής εξέτασης που επιχειρεί να του κάνει , ο τραυματίας πεθαίνει, χωρίς ο γιατρός να φταίει.
Ο αδελφός του πεθαμένου κατηγορεί τον μαύρο γιατρό ως δολοφόνο λόγω φυλετικού μίσους και αρνείται να δώσει την άδεια για να γίνει νεκροτομή .
Από το σημείο αυτό και πέρα το θέμα παίρνει πελώριες διαστάσεις με γενίκευση των φυλετικών ταραχών ...
Παρά τις σεναριακές της αδυναμίες , η ταινία είναι σκηνοθετημένη με ξεκάθαρο στόχο να στηλιτεύσει τον ρατσισμό . Προφανής είναι η αντίληψη ότι το φυλετικό μίσος βρίσκει πρόσφορο έδαφος στον κόσμο των εξαθλιωμένων, αμόρφωτων μαζών, γεγονός πολλαπλά επιβεβαιωμένο από την Ιστορία.
Ο μανιχαϊστικός διαχωρισμός των χαρακτήρων , αναδεικνύει την ανάγκη για την ύπαρξη ψυχωμένων ιδεαλιστών , που θα ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι στην ευθυνόφοβη επίσημη γραφειοκρατία, απαιτώντας Δικαιοσύνη.
Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι πειστικές, με προεξάρχουσα αυτήν του "αιώνια κακού" του Χόλιγουντ Ρίτσαρντ Γουίντμαρκ , αλλά και του νεαρού Σίντεϊ Πουατιέ, για τον οποίο αποτελεί το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο.Σημειωτέον ότι ο Γουίνμαρκ έπαιξε την ίδια χρονιά ένα σημαντικό ρόλο στη συγκλονιστική ταινία του Ζιλ Ντασέν Η Νύχτα και η Πόλη.
Υπέροχη η φωτογραφία της ταινίας με τα υποβλητικά ασπρόμαυρα κοντράστ , που τονίζουν το δραματικό χαρακτήρα της.
Σκηνοθεσία: Joseph L. Mankiewicz Σενάριο: Joseph L. Mankiewicz, Lesser Samuels Ηθοποιοί: Richard Widmark, Linda Darnell, Stephen McNally.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου