ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ : ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΔΙΧΑΖΕΙ
75 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΡΙΧΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ
Με αφορμή το σάλο που έχει ξεσπάσει από την απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη, να ονομάσει μια αίθουσα του REX, αίθουσα Ελένη Παπαδάκη, της μεγάλης ηθοποιού που εκτελέστηκε από την ΟΠΛΑ του ΕΛΑΣ, στις μάχες του Δεκέμβρη του 1944, η Έλενα Ακρίτα ανάρτησε το παρακάτω σημείωμα στο fbQ
«Σαν να παράγινε το κακό με τους ανιστόρητους και την Ελένη Παπαδάκη. Την αποκαλούν ‘συνεργάτιδα των Γερμανών’ χωρίς να υπάρχει παραμικρό αποδεικτικό στοιχείο - μα ούτε ένα; Ήμουν 20 χρονών και μαθήτευα τότε δίπλα στον σπουδαιότατο Μάριο Πλωρίτη στην μετάφραση θεατρικών κειμένων. Εκείνος μού διηγήθηκε όλη την ιστορία της Παπαδάκη - την οποία ο ίδιος θεωρούσε διαχρονικά την μεγαλύτερη ελληνίδα ηθοποιό.
Μού εξιστόρησε λεπτομερώς την ζωή της από το ξεκίνημα της λαμπρής καριέρας της έως την άγρια κι άνανδρη δολοφονία από τον ανεκδιήγητο ‘καπετάν Ορέστη’ και τον Μακαρώνα. Κρίμα που δεν τον μαγνητοφώνησα τότε, γιατί ο Πλωρίτης γνώριζε την ιστορία από πρώτο χέρι.
Τη ρετσινιά της ‘καταδότριας’ τής την έριξαν τα φθονερά μισόλογα των ηθοποιών της εποχής (γυναικών κυρίως) που την μισούσαν γιατί ήταν μακράν η καλύτερη.
Κι επειδή στις μέρες μας η Ελένη Παπαδάκη δολοφονείται αγρίως για τρίτη φορά, όσοι θεωρουν πως κακώς τιμάται από το Εθνικό Θέατρο, ας μοιραστούν θερμή παράκληση μαζί μας τις ενοχοποιητικές αποδείξεις και τα σχετικά ντοκουμέντα. Γραπτά βεβαίως βεβαίως. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.»
_______________________________________________________
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ;ΜΙΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ
Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη ζωή, το έργο και τον τραγικό θάνατο της ηθοποιού ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ.
Μάνος Ελευθερίου:( Ελένη Παπαδάκη) : «Η γυναίκα που πέθανε δύο φορές» .
Ένα μυθιστόρημα για το μαρτυρικό τέλος της μεγάλης τραγωδού στα "Δεκεμβριανά", γραμμένο με τη μορφή μιας φανταστικής ιστορίας για τα παιχνίδια που παίζει ο χρόνος ακόμα και σ’ εκείνους οι οποίοι κάποτε κρατούσαν μαστίγιο.
75 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΡΙΧΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ
Με αφορμή το σάλο που έχει ξεσπάσει από την απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη, να ονομάσει μια αίθουσα του REX, αίθουσα Ελένη Παπαδάκη, της μεγάλης ηθοποιού που εκτελέστηκε από την ΟΠΛΑ του ΕΛΑΣ, στις μάχες του Δεκέμβρη του 1944, η Έλενα Ακρίτα ανάρτησε το παρακάτω σημείωμα στο fbQ
«Σαν να παράγινε το κακό με τους ανιστόρητους και την Ελένη Παπαδάκη. Την αποκαλούν ‘συνεργάτιδα των Γερμανών’ χωρίς να υπάρχει παραμικρό αποδεικτικό στοιχείο - μα ούτε ένα; Ήμουν 20 χρονών και μαθήτευα τότε δίπλα στον σπουδαιότατο Μάριο Πλωρίτη στην μετάφραση θεατρικών κειμένων. Εκείνος μού διηγήθηκε όλη την ιστορία της Παπαδάκη - την οποία ο ίδιος θεωρούσε διαχρονικά την μεγαλύτερη ελληνίδα ηθοποιό.
Μού εξιστόρησε λεπτομερώς την ζωή της από το ξεκίνημα της λαμπρής καριέρας της έως την άγρια κι άνανδρη δολοφονία από τον ανεκδιήγητο ‘καπετάν Ορέστη’ και τον Μακαρώνα. Κρίμα που δεν τον μαγνητοφώνησα τότε, γιατί ο Πλωρίτης γνώριζε την ιστορία από πρώτο χέρι.
Τη ρετσινιά της ‘καταδότριας’ τής την έριξαν τα φθονερά μισόλογα των ηθοποιών της εποχής (γυναικών κυρίως) που την μισούσαν γιατί ήταν μακράν η καλύτερη.
Κι επειδή στις μέρες μας η Ελένη Παπαδάκη δολοφονείται αγρίως για τρίτη φορά, όσοι θεωρουν πως κακώς τιμάται από το Εθνικό Θέατρο, ας μοιραστούν θερμή παράκληση μαζί μας τις ενοχοποιητικές αποδείξεις και τα σχετικά ντοκουμέντα. Γραπτά βεβαίως βεβαίως. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.»
_______________________________________________________
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ;ΜΙΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ
Ελένη Παπαδάκη - Βικιπαίδεια
Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη ζωή, το έργο και τον τραγικό θάνατο της ηθοποιού ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ.
Μάνος Ελευθερίου:( Ελένη Παπαδάκη) : «Η γυναίκα που πέθανε δύο φορές» .
Ένα μυθιστόρημα για το μαρτυρικό τέλος της μεγάλης τραγωδού στα "Δεκεμβριανά", γραμμένο με τη μορφή μιας φανταστικής ιστορίας για τα παιχνίδια που παίζει ο χρόνος ακόμα και σ’ εκείνους οι οποίοι κάποτε κρατούσαν μαστίγιο.
Δεκέμβριος 1944. Μες στην παραφροσύνη ενός εμφυλίου πολέμου, το ευτελέστερο πράγμα είναι η ανθρώπινη ζωή. Η ερωτική σχέση της με τον κατοχικό πρωθυπουργό Ι. Ράλλη προδιέγραψε και την τύχη της .
«Τη συνέλαβαν και το ίδιο βράδυ την εκτέλεσαν. Ανθρωποθυσία;
Εκείνο όμως το γυμνό σώμα που της αποδόθηκε δεν ήταν το δικό της. Το μοιραίο λάθος έγινε μέσα στον πανικό και την απόγνωση του αδελφού της στο νεκροτομείο. Έτσι, στο άγνωστο σώμα δόθηκε το ένδοξο όνομά της.
Εκείνη όμως ζούσε. Αλλού.
Πενήντα χρόνια μετά ένας νέος γιατρός προσπαθεί να μάθει την αλήθεια από κείνον που συνέλαβε τη γυναίκα, την Καλλιτέχνιδα. Να μάθει τι κρύβεται πίσω από την ηλικιωμένη γυναίκα που περιθάλπει σπίτι του και που ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι Εκείνη.
Είναι όμως Εκείνη; Ποιο φως μπορεί να φωτίσει το παρελθόν μας και τη ζωή μας, ακόμα κι αν εμφανιστούν εκατό μάρτυρες και εκατό χαρτιά;»
«Τη συνέλαβαν και το ίδιο βράδυ την εκτέλεσαν. Ανθρωποθυσία;
Εκείνο όμως το γυμνό σώμα που της αποδόθηκε δεν ήταν το δικό της. Το μοιραίο λάθος έγινε μέσα στον πανικό και την απόγνωση του αδελφού της στο νεκροτομείο. Έτσι, στο άγνωστο σώμα δόθηκε το ένδοξο όνομά της.
Εκείνη όμως ζούσε. Αλλού.
Πενήντα χρόνια μετά ένας νέος γιατρός προσπαθεί να μάθει την αλήθεια από κείνον που συνέλαβε τη γυναίκα, την Καλλιτέχνιδα. Να μάθει τι κρύβεται πίσω από την ηλικιωμένη γυναίκα που περιθάλπει σπίτι του και που ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι Εκείνη.
Είναι όμως Εκείνη; Ποιο φως μπορεί να φωτίσει το παρελθόν μας και τη ζωή μας, ακόμα κι αν εμφανιστούν εκατό μάρτυρες και εκατό χαρτιά;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου