Σάββατο, Σεπτεμβρίου 13, 2014

Η ανεντιμότητα ως βάση της κυρίαρχης πολιτικής συμπεριφοράς


Γαλάνης Δημήτρης  

ΝΕΡΙΤ: Το φάντασμα της δημόσιας   ραδιοτηλεόρασης


Η παραίτηση των δύο κορυφαίων στελεχών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου κ. Αντώνη Μακρυδημήτρη και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου κ. Ροδόλφου Μορώνη, την Πέμπτη ήρθε να επιβεβαιώσει με τον πιο δραματικό τρόπο το γεγονός ότι οι μεγαλόστομες κυβερνητικές εξαγγελίες για ανεξάρτητη δημόσια τηλεόραση ήταν απλά ψεύτικες υποσχέσεις.

Η κυβέρνηση έκλεισε την ΕΡΤ, έστειλε στον δρόμο 2.700 εργαζόμενους και ζημίωσε τον προϋπολογισμό μιας χώρας -που αντιμετωπίζει μία από τις πιο δύσκολες οικονομικές κρίσεις της νεότερης ιστορίας της- με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ υποσχόμενη μια νέα εποχή για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση, ανεξάρτητη από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της πολιτικής εξουσίας. Ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Σίμος Κεδίκογλου δήλωνε ότι η ΕΡΤ θα αντικατασταθεί από μία νέα εταιρεία, έναν «δημόσιο αλλά όχι κρατικό, ούτε κομματικά ελεγχόμενο σταθμό», με βάση τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δικτύων.

Δεκατέσσερις μήνες μετά η κυβέρνηση προσφέρει στους πολίτες που πληρώνουν ανταποδοτικό τέλος από την 1η Ιανουαρίου ένα μόρφωμα παγκοσμίου πρωτοτυπίας χωρίς προσωπικό, χωρίς πρόγραμμα και χωρίς προοπτικές, στο οποίο επικρατεί η απόλυτη αδιαφάνεια, ενώ οι παθογένειες και οι στρεβλώσεις του αμαρτωλού παρελθόντος συνεχίζονται ακάθεκτα.

Η ελληνική κυβέρνηση είχε την ευκαιρία να δημιουργήσει πραγματικά μια νέα δημόσια ραδιοτηλεόραση και το κλείσιμο της ΕΡΤ, παρά το σοκ που προκάλεσε, θα μπορούσε να ήταν μια ευκαιρία για μία νέα αρχή.

Δυστυχώς η κυβέρνηση, εκτός του ότι αποδεικνύεται ανίκανη να στήσει μια εταιρεία που έστω να λειτουργεί κανονικά μέσα σε δεκατέσσερις μήνες, συνεχίζει να διαχειρίζεται τη δημόσια ραδιοτηλεόραση σαν ένα παραμάγαζο όπου οι πιέσεις και οι παρεμβάσεις είναι καθημερινό φαινόμενο.

Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και την απίστευτη «κλικαρχία» που καλλιέργησαν οι ιθύνοντες του νέου φορέα όλο αυτό το διάστημα, καταλαβαίνει κανείς γιατί η ΝΕΡΙΤ είναι απλά ένα φάντασμα, ένας αντικατοπτρισμός που οι έλληνες πολίτες καλούνται να χρηματοδοτούν με 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο.   

Όσο για τα περί ανεξαρτησίας, όπως σημείωσε και ο κ. Μορώνης στο Facebook, «αν διακηρύττεις ότι θέλεις να φτιάξεις κάτι ανεξάρτητο, αντικειμενικό και ποιοτικό αλλά δεν το εννοείς, μην το αναθέτεις σε κάποιον που το εννοεί...»

Παραφράζοντας θα λέγαμε ότι αν δεν έχεις σκοπό να φτιάξεις κάτι ανεξάρτητο, αντικειμενικό και ποιοτικό, μην το διακηρύττεις γιατί απλά εκτίθεσαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έβδομη Ήπειρος (Der siebente Kontinent): η αποδόμηση μιας οικογένειας ως συμβολική προειδοποίηση του επερχόμενου τέλους της ανθρωπότητας

  Έβδομη Ήπειρος (Der siebente Kontinent)   Σκηνοθέτης: Michael Haneke Μίχαελ Χάνεκε(1942) Σενάριο: Michael Haneke, Johanna Teicht Ηθοποιο...