ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δεν είναι ιδιωτικοποίηση ή ενοικίαση, είναι ξεπούλημα!
Δεν νομίζω ότι στο πρόγραμμα της Ν.Δ. υπήρχε η λέξη «ξεπούλημα» των μοναδικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) που διαθέτει σήμερα η χώρα.
Αληθεύει ότι η απόφαση του Δ.Σ. για την προκήρυξη του διαγωνισμού ελήφθη εν κρυπτώ σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης αντί για τα γραφεία του ΟΛΘ, για να αποφευχθούν οι αντιδράσεις;
Ναι. Από συμβούλουςφαντάσματα.
Και ότι ορισμένα μέλη του Δ.Σ. που είχαν μεταβεί κατά λάθος στο λιμάνι φυγαδεύτηκαν με σκάφος του Λιμενικού διά θαλάσσης για να μη συναντηθούν με τους βουλευτές που διαδήλωναν στην κεντρική πύλη;
Το πληροφορηθήκαμε και αυτό.
Μια τόσο σημαντική απόφαση έπρεπε να ληφθεί από τη Διοίκηση ή από τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας ΟΛΘ Α.Ε.;
Μια τέτοια απόφαση δεν θα έπρεπε να ληφθεί ποτέ και από κανέναν.
Θυμάστε άλλη τόσο μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στο λιμάνι;
Εδώ και 22 χρόνια, ποτέ. Ακόμα και όταν διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού μας τα ΝΑΤΟϊκά στρατεύματα για την πρώην Γιουγκοσλαβία.
Ποιος έδωσε την εντολή;
Η απόφαση προέρχεται από πολύ ψηλά. Άλλωστε, υπήρχε και εισαγγελέας στην κινητοποίηση.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ είναι δεδομένη. Εσείς θα συνεχίσετε τις κινητοποιήσεις;
Για εμάς τίποτα δεν είναι δεδομένο. Επιμένουμε ότι αυτή η απόφαση ευνοεί το ιδιωτικό μονοπώλιο και οδηγεί σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις τα λιμάνια και την οικονομία της χώρας.
Η εμπλοκή πολυεθνικών στα λιμάνια υπαγορεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μονόδρομο για την κυβέρνηση;
Όχι όμως με αυτό τον τρόπο. Η Ε.Ε. θέτει όρους και κανόνες, μιλάει για υγιή ανταγωνισμό.
Το ΚΚΕ όμως καταγγέλλει ότι η αντίστροφη μέτρηση για τις ιδιωτικοποιήσεις ξεκίνησε το 1999, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ.
Εκείνος ο σχεδιασμός «μιλούσε» για εταιρεία δημόσιου χαρακτήρα. Δεν έχει καμιά σχέση με τη σημερινή εξέλιξη.
Τελικά, είναι ιδιωτικοποίηση ή ενοικίαση για ορισμένα χρόνια;
Είναι ξεπούλημα!
Ο ΣΕΜΠΟ αποτελεί την πιο κερδοφόρα δραστηριότητα στον ΟΛΘ;
Το 60% περίπου των εσόδων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Πόσα χρήματα θα κερδίζει κάθε χρόνο ο ιδιώτης από τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων;
Πολύ περισσότερα από αυτά που κερδίζει σήμερα η εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε.
Και ποιοι θα ελέγχουν τις αυξήσεις στις τιμές διακίνησης των κοντέινερ;
Ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Όποιος λέει ότι μπορεί να ελεγχθούν οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες κοροϊδεύει τον εαυτό του.
Μπορεί να εκχωρηθεί η εκμετάλλευση των λιμανιών ακόμα και σε τουρκική εταιρεία;
Λάθος. Το λιμάνι της Σιγκαπούρης, στη Μέκκα του καπιταλισμού, παραμένει δημόσιο.
Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι οι ιδιώτες θα υπερτριπλασιάσουν την εμπορική κίνηση και θα μετατρέψουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε πύλη για τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ούτως ή άλλως θα υπάρξει μεγάλη αύξηση. Υπάρχουν μελέτες που το επιβεβαιώνουν εδώ και δέκα χρόνια.
Και ότι δεν πρόκειται να θιγούν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των διοικητικών, χειριστών μηχανημάτων, λιμενεργατών.
Κανένας δεν διασφαλίζει τίποτα, από τη στιγμή που θα εμπλακούν πολυεθνικές εταιρείες.
Και αυτοί που ισχυρίζονται ότι όσο μεγαλύτερα θα είναι τα έσοδα του ιδιώτη από τη διακίνηση φορτίων τόσο θα αυξάνονται τα έσοδα για τον ΟΛΘ;
Τεράστια κέρδη μόνο για τις πολυεθνικές.
Και ότι η πολυεθνική εταιρεία θα εκσυγχρονίσει το λιμάνι;
Μπορούμε να το κάνουμε και μόνοι μας πολύ καλύτερα.
Και ότι θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και εκτός λιμανιού, σε συναφή επαγγέλματα;
Εξαρτάται από τις «ορέξεις» του κάθε ιδιώτη. Ενδέχεται και να χαθούν θέσεις εργασίας.
ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ
Εκπαιδευτικού
Παρά τη δυσώδη αποφορά της «Ζαχοπουλιάδας» και του «DVD - γκέιτ», ο κυβερνητικός «μεταρρυθμιστικός» οίστρος-παραμένει αμείωτος. Στο στόχαστρό του τώρα ο πλέον κερδοφόρος τομέας των λιμανιών Πειραιά - Θεσσαλονίκής, οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων, που τουλάχιστον για 30 χρόνια «παραχωρούνται» - έτσι ονομάζεται αισχυντηλά και απατηλά η ιδιωτικοποίησή τους - σε διεθνές ιδιωτικό μονοπώλιο.
Ήδη τον Ιούνιο του 2005 οι λιμενεργάτες του Πειραιά, μετά από απεργία 22 ημερών και κατάληψη του ΟΛΠ, απέτρεψαν την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, εκτιμώντας σωστά ότι ήταν το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών -κι ας θεωρεί «ξύλινη» τη λέξη αυτή ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης που έχει συνηγορήσει «για το καλό της πόλης» (!) στο ξεπoυπoύλιασμα του λιμανιού - που ξεκίνησε με την επί ΠΑΣΟΚ μετοχοποίησή του.
Το κυβερνητικό επιχείρημα ότι η κερδοφορία των λιμανιών «δεν επαρκεί για τις τεράστιες επενδυτικές τους ανάγκες» και άρα, πρέπει να «παραχωρηθούν στους port operators» είναι έωλο και αγοραίο, καθώς αγνοεί προκλητικά τον κοινωνικό ρόλο των λιμανιών και τη συμβολή τους στην τοπική και περιφερειακή οικονομία. Στην περίπτωση π.χ. της Θεσσαλονίκης, το φορτίο που διακινείται αντιστοιχεί στο 40% του ΑΕΠ της Κ. Μακεδονίας.
Γι' αυτό έχουν απόλυτο δίκιο η ΟΜΥΛΕ και η ΓΣΕΕ που στην εμπεριστατωμένη έκθεσή τους τον περασμένο Μάη τονίζουν ότι, παρά τον «αυξανόμενο ρόλο του ιδιωτικού τομέα στη λιμενική βιομηχανία, το Δημόσιο παραμένει ισχυρό, αφού για παράδειγμα το 90% του -θαλάσσιου εμπορίου της ΕΕ το διαχειρίζονται λιμάνια που οι επενδύσεις και οι αποφάσεις τιμολόγησης κύρια των υποδομών εξαρτώνται από τις χρηματοδοτήσεις των δημοσίων λιμενικών αρχών. Αντίθετα όσο αυξάνει η παρέμβαση του ιδιωτικού τομέα στις λιμενικές δραστηριότητες, τόσο μικρότερες είναι οι θετικές επιδράσεις στην τοπική οικονομία».
Και πώς απαντά σ' όλα αυτά η κυβέρνηση, προς δόξαν του «διαλόγου»: με κλομπς και δακρυγόνα και με επιθέσεις των δυνάμεων καταστολής - άλλη «ξύλινη» λέξη που διαγράφεται από τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου για λόγους γλωσσικής ή πολιτικής «ορθότητας»!
Επειδή «της Θεσσαλονίκης της πρέπει το λιμάνι», πρέπει να κινητοποιήσει όλα τα διαχρονικής αξίας «αντισώματά» της απέναντι σ' αυτούς που στρατηγικός τους σχεδιασμός είναι να τη μετατρέψουν σε μια ακατοίκητη τερατούπολη, σ΄ ένα «Ελ Ντοράντο» για την αδηφάγο «ιδιωτική πρωτοβουλία».
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, «Επωνύμως», 21/1/08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου