Τετάρτη, Ιουλίου 10, 2024

Το φιλί του θανάτου (1947): απολαυστικό κλασικό φιλμ νουάρ

https://www.filmy.gr/wp-content/uploads/2024/02/Kiss-of-Death-1947-50.jpgΤο φιλί του θανάτου –

Kiss of Death (1947 film)




    Ηθοποιοί: Anthony Ross, Brian Donlevy, Coleen Gray, Howard Smith, Karl Malden, Richard Widmark, Taylor Holmes, Victor Mature
    Σκηνοθεσία:

Henry Hathaway . Photograph by Album - PixelsΧένρι Χάθαγουεϊ (Henry Hathaway) βιογραφία


    Είδος: Crime, Drama, Film-Noir, Thriller
    Πρεμιέρα: January 1, 1970
    Γλώσσα: Αγγλικά
    Σινεμά:ΝΟΥΑΡ


Bίκτορ Ματούρ - Το φιλί του θανάτου (1947)
Ο μικροκακοποιός Νικ Μπιάνκο συλλαμβάνεται κι επειδή αρνείται να καταδώσει τους συνεργάτες του πηγαίνει φυλακή. Το μόνο που επιμένει είναι πως θέλει η γυναίκα του και το παιδί του να είναι ασφαλή. Μαθαίνοντας, όμως, πως η σύζυγος του αυτοκτόνησε, καρφώνει τον φίλο του και παίρνει αναστολή. Θα παντρευτεί ξανά και θα αρχίσει να έχει την ευτυχισμένη ζωή που δεν είχε, ως τη στιγμή που ο φίλος του βγαίνει από τη φυλακή με πάθος για εκδίκηση.


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Η ταινία απέσπασε Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού (Richard Widmark).

2 υποψηφιότητες για Όσκαρ (1948):

    Β’ Ανδρικού Ρόλου (Richard Widmark)
    Σεναρίου (Eleazar Lipsky)

*****************************

https://www.filmy.gr/wp-content/uploads/2024/02/Kiss-of-Death-1947-8.jpgΓια τους φανατικούς του Θερινού σινεμά

ΚΡΙΤΙΚΗ


Το Φιλί του Θανάτου (Kiss of Death 1947) του Henry Hathaway με τους Richard Widmark, Victor Mature, Coleen Gray. 

ΠΗΓΉ: Ζήσης Μπαρτζώκας (http://www.cine.gr/film.asp?id=713544&page=4)

Από τα χείλη της δεν υπάρχει διαφυγή!
Όσοι έχετε δει την ταινία του Barbet Schroeder Kiss of Death με τον David Caruso και Nicolas Cage, ξέρετε, πάνω-κάτω, τι να περιμένετε από την ομότιτλη ταινία του 1947 με τον Victor Mature στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τον Richard Widmark στην παρθενική του εμφάνιση που του απέφερε την μοναδική υποψηφιότητα για βραβείο όσκαρ και τον έκανε αμέσως σταρ. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που αξίζει να δείτε την ταινία· ο ψυχοπαθής κακοποιός με τα γουρλωτά μάτια και το περίεργο γέλιο. https://scontent.fskg5-2.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/40215527_1828936900523418_458206657533444096_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=13d280&_nc_eui2=AeEDjzeeqYX3SouB39TVHWMZGsgBJaFqghIayAEloWqCEsEXOOJvCgGLIroddCSWq4tjZXsnkNv8JU68mzerzqnp&_nc_ohc=hD5InQXoksgQ7kNvgHUg1Sh&_nc_ht=scontent.fskg5-2.fna&oh=00_AYDZ1UEXMHYlpH-X1hpKdxMgbhlmWP21qnZ31x_bFAFPSQ&oe=66B43138Η ιστορία όμως επικεντρώνεται στον (χτυπημένο από τη μοίρα και την κοινωνία) κακοποιό Richard Widmark που συλλαμβάνεται για ληστεία και μπαίνει (για πολλοστή φορά) στη φυλακή, αφού δεν καταδίδει τους συνεργούς του. Όταν μάθει όμως στην πορεία ότι αυτοκτόνησε η γυναίκα του, επειδή όλοι οι πρώην συνεργάτες του τον παράτησαν και δεν συντηρούσαν (όπως είχε συμφωνηθεί) τη γυναίκα και τα παιδιά του, αποφασίζει να δράσει. Και ο μοναδικός τρόπος είναι να γίνει καρφί.

Ενδιαφέρον το σενάριο και η πλοκή της ιστορίας που επιμελήθηκε ο Ben Hecht, ένας από τους καλύτερους σεναριογράφους της εποχής του κλασικού Χόλιγουντ. Η ταινία όμως κάνει «κοιλιά» σε πολλά σημεία ίσως εξαιτίας της βαρετής σκηνοθετικής προσέγγισης του... επαγγελματία Henry Hathaway. Προσπαθώντας να δώσει μια πιο ρεαλιστική εικόνα με σκηνές σε αληθινούς χώρους φυλακών, δικαστηρίων κ.λ.π. (κάτι που θα αποδώσει καλύτερα στους Σταυροφόρους της δικαιοσύνης), χάνει σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι. Ο κύριος λόγος τελικά που αξίζει να δείτε την ταινία —όπως προείπαμε— είναι για να ανακαλύψετε το εκρηκτικό ντεμπούτο του Widmark.
>

Δεν υπάρχουν σχόλια: