Τρίτη, Φεβρουαρίου 25, 2020

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΨΕΥΔΩΣ ΔΙΑΔΙΔΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ ΝΑ "ΠΑΙΖΕΙ" ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΙΚΟ   ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ SITE ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ .
Ο λόγος προφανής: όποιος  θα την βάλει , κινδυνεύει να μην πάρει διαφήμιση από τη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ


Θεσσαλονίκη: Ιδού η Μελέτη για τα αρχαία της «Βενιζέλου»  – Πώς θα γίνει σταθμός μετρό χωρίς να μετακινηθούν (ΦΩΤΟ) 

 

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον κ. Βέττα για τους σπουδαστές της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ και παρουσιάστηκε χθες αναλυτικά στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ

Πηγή: thesstoday.gr

Μελέτη για την κατασκευή του σταθμού του μετρό Θεσσαλονίκης στη Βενιζέλου, χωρίς να γίνει 
 απόσπαση των αρχαιοτήτων παρουσιάστηκε σήμερα το μεσημέρι από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο ΟΤΜ ΑΤΕ, μελετητή του σταθμού Παναγιώτη Βέττα.
Ρεπορτάζ: Μιχαήλ Παπαβασιλείου
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο Π. Παναγιωτόπουλος της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ και είχε ως στόχο την ανάλυση της μελέτης μιας τεχνικής λύσης της κατασκευής του σταθμού με τις αρχαιότητες αμετακίνητες. Το αμφιθέατρο ήταν γεμάτο από ανθρώπους κάθε ηλικίας.
Στη διάλεξη έδωσαν το "παρών" ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, αλλά και ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μέτρο, Γιάννης Μυλόπουλος.
Για τα αρχαία τοποθετήθηκε και ο Γιάννης Μυλόπουλος. «Τα μεγάλα τεχνικά έργα δημιουργούνται με γνώμονα την επιστήμη και τα όρια που θέτει ο νόμος. Επιστημονικά εφόσον υπάρχει νόμιμη λύση, γνωρίζουμε όλοι πια είναι αυτή. Η αποδεκτή επιστημονικά νόμιμη λύση, είναι μια και είναι αυτή που μας παρουσίασε σήμερα ο κ. Βέττας», τόνισε ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ.
Την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί σχετικά με την διαχείριση των αρχαιοτήτων σχολίασε και ο Γιάννης Μπουτάρης, λέγοντας ότι τα συμφέροντα είναι πολιτικά και μόνο! «Δεν γίνεται να μην υπάρχει λύση, εδώ στο φεγγάρι πήγαμε, γι’ αυτό δεν θα βρεθεί κάτι; Παρότρυνα τον Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει μια «κωλοτούμπα» για το θέμα, όπως έκανε και ο Τσίπρας ούτως ή άλλως, αλλά απάντηση δεν λάβαμε τότε στο ΚΑΣ», ανέφερε ο κ. Μπουτάρης.
Την παρουσίαση-διάλεξη άνοιξε ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής, Κωνσταντίνος Λ. Κατσιφαράκης λέγοντας: «Είναι μια πολύ σημαντική εκδήλωση που αφορά ένα σημαντικό θέμα για τη πόλη. Υπάρχουν πολλοί παράμετροι, αλλά δυστυχώς απέκτησε και μια πολιτική χροιά το όλο θέμα. Γι’ αυτό τον λόγο ζητήθηκε από τον κ. Βέττα να παρευρεθεί στην εκδήλωση και να λύσει τις απορίες μας».
«Αν ο σταθμός αποφασίζονταν να καταργηθεί θα ήταν κρίμα. Ο σταθμός δεν θα μπορούσε να μετακινηθεί, εκτός από μια συγκεκριμένη γραμμή και όχι πουθενά αλλού, άρα το κέρδος μηδαμινό. Τέλος, τα κόστη θα ήταν μη συζητήσιμα, εφόσον ο σταθμός γίνονταν διαφορετικά», ανέφερε αρχικά ο κ. Βέττας.
«Σημαντικό γεγονός είναι να υπάρχει ασφάλεια για τον κόσμο που θα ανεβοκατεβαίνει στον σταθμό, αλλά και να φιλοξενηθούν όλες οι ηλεκτρολογικές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις του σταθμού. Επίσης, να σέβονται ότι έχουν υποστεί τόσα πολλά, για τόσα χρόνια αυτά τα αρχαία και θα υποστούν ακόμη περισσότερα εφόσον δεν υπάρξει η κατάλληλη προσοχή», πρόσθεσε ο μελετητής των αρχαίων του σταθμού της Βενιζέλου.
Το σημερινό έδαφος είναι στο συν 11 (μέτρα) από την θάλασσα στην Εγνατια και στα 4.5 (μέτρα) από τα αρχαία, ενώ υπάρχουν κάτω από τα αρχαία ακόμη 4 μέτρα περίπου όπου είχαν δημιουργηθεί οι πρώτες ανθρωπογενείς πράξεις. «Η πλάκα μπορεί να μην είναι ακέραιη, διότι εφόσον προστεθεί κι άλλη πλάκα με μπετόν από επάνω, που το υλικό είναι νέο, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν προβλήματα στα παρακάτω στρώματα» διευκρίνισε.
Αρχές σχεδιασμού των στατικών συστημάτων
Κυρίως σταθμός
Το έργο που θα δημιουργηθεί πρέπει να κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα και όχι για ένα μικρό χρονικό διάστημα σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΤΜ ΑΤΕ. «Επιπλέον το υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι από αλλά έργα του Δ. Θεσσαλονικης, με αποτέλεσμα να μην έχεις ακριβώς τα υλικά που θα ήθελες για να υπάρξει μεγαλύτερη οικονομία».
Νότια πρόσβαση
Ο κ. Βέττας τόνισε και τα προβλήματα της Ν. Πρόσβασης αναφέροντας τα εξής: «Η μέθοδος από πάνω προς τα κάτω σημαίνει ότι θα πρέπει κατά τη μέθοδο της προς τα κάτω κατασκευής να φτιάχνεις και να προσθέτεις προς τα κάτω, αλλά αυτή η λύση είναι πάντα προβληματική. Προσθέτει κάποια πλεονεκτήματα, αλλά είναι ελάχιστα. Από τη μια χάναμε ποιότητα κατασκευής, από την άλλη δεν κερδίζαμε πολύ σε χρόνο, ενώ το κόστος ήταν παραπάνω σε σχέση με αυτό που είχε υπολογιστεί»
Βόρεια πρόσβαση
Η συγκεκριμένη είσοδος είναι πιο απλή και πιο ρηχή, αλλά βρίσκεται δίπλα στον σταθμό της Βενιζέλου, με αποτέλεσμα να χρειάζεται περισσότερη προσοχή.
Οι τελικές σημειώσεις της μελέτης
Η αξιολόγηση μεταξύ διαφόρων εκδοχών κατασκευής ενός έργου μπορεί να γίνει με σταθμισμένη εκτίμηση των επιρροών των σημαντικών παραμέτρων του. Αυτό δεν είναι πάντοτε εύκολο αλλά διευκολύνεται εάν επιστρατευθούν οι δυνατότητες που προσφέρει η ανιδιοτέλεια της επιστήμης. Επίσης, η κατάληξη δεν μπορεί να είναι ευτυχής παρά μόνο με συνεννόηση και συμβιβασμό μεταξύ των δικαιουμένων να ενδιαφέρονται σύμφωνα με τις σημειώσεις του κ. Βέττα.
Τέλος κάθε έργο υποδομής ιδιομορφείται από πολλά χαρακτηριστικά όπως τα παρακάτω που θα δείτε στον πίνακα:


Δεν υπάρχουν σχόλια: