Παρασκευή, Δεκεμβρίου 15, 2017

Ο χαρακτηριστικότερος εκπρόσωπος του Γαλλικού ροκοκό

Μπουσέ, Φρανσουά (Francois Boucher, Παρίσι 1703 – 1770). Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης, από τους κυριότερους εκπροσώπους του ροκοκό. Μαθήτευσε κοντά στον Λεμουάν, ύστερα στον χαράκτη Καρς και κατασκεύασε πολλά χαρακτικά αντίγραφα έργων του Βατό. Ταξίδεψε στην Ιταλία το 1723 και από το 1725 μέχρι το 1733, μελετώντας κυρίως τον Κορέτζο. Το 1734 έγινε δεκτός στη Βασαλική Ακαδημία και το ίδιο έτος εικονογράφησε μια έκδοση του Μολιέρου. Από το 1737 εργάστηκε για την αυλή του Λουδοβίκου IE’. Δημιούργησε πολλά προσχέδια χαλιών για τις βιοτεχνίες του Μποβέ (Ιστορίες της Ψυχής, ‘Ερωτες των θεών) και των Γκομπλέν και από το 1755 έγινε επιθεωρητής τους. Συλλέκτης, οργανωτής εορτών, επηρεαζόμενος από τον συρμό της εποχής, ήταν ο ευνοούμενος της μαρκησίας Πομπαντούρ και του βασιλιά, που τον ονόμασε πρώτο ζωγράφο του και διευθυντή της Ακαδημίας. Η ζωγραφική του Μ., προϊόν μιας κοινωνίας εκλεπτυσμένης και άσωτης, εκφράζει το ηδονιστικό και ελευθεριάζον πολιτιστικό πνεύμα που είχε επικρατήσει στην αυλή από την εποχή της αντιβασιλείας. Ο Μ. ασχολήθηκε με όλα τα είδη της ζωγραφικής, αλλά ήταν ασυναγώνιστος στην ερωτική εικονογραφία και έδωσε στα θέματα της μυθολογίας και των «Ερωτικών γιορτών» του Βατό έναν λεπτό, διακοσμητικό χαρακτήρα. Η ρευστή αλλά ταυτόχρονα νευρώδης και δηκτική τέχνη του, αν και στερείται πραγματικού βάθους, αποτελεί σημαντικό βήμα προς τις μοντέρνες αισθητικές αντιλήψεις. Με το εύθυμο και αφελές ύφος της, υπήρξε στην ουσία αντι-αυλική και πλησιέστερη προς την «αστική» τέχνη του Σαρντέν και του Γκρεζ, με τους οποίους ο Μ. μοιάζει στους ρωπογραφικούς κυρίως πίνακες («Το πρόγευμα του Λούβρου»). Εκτός από τα μεγάλα διακοσμητικά έργα του μεγάρου Σπιμπίζ και του ανακτόρου του Φοντενμπλό, σημαντικά έργα του Μ. βρίσκονται στο Λούβρο («Η Αφροδίτη βγαίνει από το Λουτρό», «Η τουαλέτα της Αφροδίτης») και σε άλλα μουσεία της Ευρώπης. Ο Μ. είχε δημιουργήσει μια μεγάλη σχολή. Μεταξύ των πολυάριθμων μαθητών του, ήταν και ο Φραγκονάρ. «Η τουαλέτα της Αφροδίτης», έργο του Γάλλου ζωγράφου και χαράκτη Φρανσουά Μπουσέ, τον οποίο εμπνεύστηκε από έναν πίνακα του Βατό (Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη).

Φρανσουά Μπουσέ - Βικιπαίδεια


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Αυγή - Στο Κόκκινο 105,5 : τα εμβληματικά ΜΜΕ της Αριστεράς δεν πρέπει να κλείσουν

  Η Αυγή και Στο Κόκκινο 105,5 :το πρόβλημα είναι πολιτικό Η ΑΥΓΗ έχει επιβιώσει σε πιο χαλεπούς οικονομικά καιρούς, όταν το κόμμα δεν έμ...