Τρίτη, Οκτωβρίου 08, 2024

Ας την κρίνει ο Θεός / Leave Her to Heaven: μια ιστορία αρρωστημένου πάθους και δολοφονικής ζήλιας, ένα αριστοτεχνικά στημένο ψυχολογικό νουάρ


undefinedΗ ταινία Ας την κρίνει ο Θεός (πρωτότυπος τίτλος Leave Her to Heaven) είναι έγχρωμο φιλμ νουάρ παραγωγής 1945 σε σκηνοθεσία Τζον Μ. Σταλ. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι οι Τζιν Τίρνεϊ, Κόρνελ Γουάιλντ, Τζίνι Κρέιν, Βίνσεντ Πράις και Τσιλ Γουίλς[4][5]. Η ταινία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Μπεν Έιμς Γουίλιαμς και η διασκευή του για τη μεγάλη οθόνη έγινε από τον Τζο Σουέρλινγκ.

Υπόθεση

Ο συγγραφέας Ρίτσαρντ Χάρλαντ (Κόρνελ Γουάιλντ) και η κοσμική Έλεν Μπέρεντ (Τζιν Τίρνεϊ), συναντιούνται στο τρένο που πηγαίνει στο Νέο Μεξικό. Η έλξη τους είναι αμοιβαία και σύντομα ερωτεύονται και αποφασίζουν να παντρευτούν. Όλοι είναι χαρούμενοι για το γεγονός εκτός από τον πρώην αρραβωνιαστικό της Έλεν, τον πολιτικό Ράσελ Κουίντον (Ρίτσαρντ Πράις).https://cache.moviestillsdb.com/i/500x/gqujlijk/leave-her-to-heaven-lg.jpg Η Έλεν αγαπάει τον Ρίτσαρντ με έναν τρόπο αρρωστημένο, δεσποτικό και καταπιεστικό, όπως ακριβώς αγαπούσε και τον πατέρα της, ο οποίος έχει πεθάνει και με τον οποίον ο Ρίτσαρντ φέρει ομοιότητα.[...................................................]

ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ

Βικιπαίδεια=>Ας την κρίνει ο Θεός

Leave Her to Heaven» (1945) του Τζον Μ. ΣταλEssential Cinema #79: «Leave Her to Heaven» (1945) του Τζον Μ. Σταλ

Τo cinemagazine συγκεντρώνει μερικές από τις κορυφαίες ταινίες που έγιναν ποτέ και γράφει αναλυτικά γι’ αυτές. Σήμερα μια από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες της δεκαετίας του ΄40 για το αμερικανικό σινεμά, ένα από τα πλέον ατυπικά νουάρ που έγιναν ποτέ και μια από τις πιο αγαπημένες ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε. 

Συνέντευξη με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας»Κριτική από τον Λουκά Κατσίκα
cinemagazine.gr

Τοποθετημένο άβολα ανάμεσα στο μελόδραμα, την αρκούντως διεστραμμένη σαπουνόπερα και το ανορθόδοξο φιλμ νουάρ, δίχως όμως να μπορεί να ταιριάζει ακριβώς σε καμία από τις τρεις κατηγορίες, το άκρως δημοφιλές στην εποχή του δημιούργημα του Τζον Μ. Σταλ αποτελεί την καλύτερη ταινία ενός σκηνοθέτη ο οποίος είχε νωρίτερα γυρίσει τις πρωτότυπες εκδοχές του «Imitation of Life» και του «Magnificent Obsession», αρκετά χρόνια προτού ο Ντάγκλας Σερκ τα απαθανατίσει με τις δικές του διασκευές. 

Στην πιο διάσημη (και μαζί ασυνήθιστη) δημιουργία του, ο Σταλ δίνει απρόσμενα φαντασμαγορικές διαστάσεις σε μια ιστορία αρρωστημένου πάθους και δολοφονικής ζήλιας που έχει ως πρωταγωνίστρια μια στυγερή καλλονή η οποία είναι αποφασισμένη να επιστρατεύσει κάθε δυνατό μέσο προκειμένου να μην αφήσει κανένα να ληστέψει από αυτήν το ενδιαφέρον του συζύγου της και την παρανοϊκή εκδοχή βίου ανθόσπαρτου που ονειρεύεται για τον εαυτό της. Δίκαια βραβευμένος με Όσκαρ για την δουλειά που επιδεικνύει εδώ, ο διευθυντής φωτογραφίας Λίον Σάμροϊ λούζει το εξεζητημένο δράμα μέσα σε έναν τεχνικολόρ και φωτογενή παροξυσμό που έρχεται σε ιδανική αντίστιξη με το κατάμαυρο και ενίοτε νοσηρό περιεχόμενο του φιλμ. 

Ένας τεχνικολόρ και φωτογενής παροξυσμός που έρχεται σε ιδανική αντίστιξη με το κατάμαυρο περιεχόμενο του φιλμ

 

Παρακινούμενο από μια υπόγεια ονειρική υφή, που δίνει εξωπραγματικές διαστάσεις στα δρώμενα και ενίοτε τα εξυψώνει στη σφαίρα του μυθικού, το «Leave Her to Heaven» (ή «Ας την Κρίνει ο Θεός», όπως είχε προβληθεί στο 5ο Athens Open Air Film Festival) είναι η εξιστόρηση ενός τρελού έρωτα, μιας βαμπιρικής αγάπης και μιας ολέθριας εμμονής, όπως τα φυγαδεύει μοναδικά πίσω από τη φαρμακερή ομορφιά της και τα αρπακτικά της βλέμματα η (υποψήφια για Όσκαρ) Τζιν Τίρνεϊ, και τα συλλαμβάνει ο σκηνοθέτης μέσα στην παρανοϊκή all American καρτ ποστάλ ταινίας που εικονογράφησε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο ουλτρακαπιταλισμός που κυριαρχεί από τις αρχές της χιλιετίας και οι τρομακτικές αλλαγές που έχει επιφέρει στις κοινωνίες της εποχής μας

  Δύση, δημοκρατία, αντισυστημισμός – και το νέο κοινωνικό ζήτημα Παναγής Παναγιωτόπουλος booksjournal.gr   Πέμπτη, 07 Νοεμβρίου 2024  ...