Σάββατο, Αυγούστου 24, 2024

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ AΠO ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ : ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΝ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΣΤΗ ΓΑΖΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΗΣ ΓΑΖΑΣ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Π.Δ.

 

Γιάννης Αλαφούζος | Γιώργος Οικονόμου | Δημήτρης Βερνίκος | Ανδρέας Μαρτίνος

Οι αχθοφόροι μιας γενοκτονίας

Γιάννης Μπαζαίος

Αποδείξεις και ονόματα για το πάρτι των Ελλήνων εφοπλιστών με την τροφοδότηση των πολεμικών επιχειρήσεων του Ισραήλ στη Γάζα έδωσε στη δημοσιότητα η μη κερδοσκοπική οργάνωση «Oil Change International» (OCI)Announcement from Oil Change International's Board of Directors - Oil  Change International.

New Research Updates on Companies and Countries Supplying Oil Fueling Palestinian Genocide Amid ICJ Rulings

Σοκαριστικά στοιχεία της έρευνας από τη βρετανική Data Desk για τη χρήση αυτών των καυσίμων δημοσιεύτηκαν προχθές στον Guardian, με την προειδοποίηση ότι χώρες, εταιρείες και φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν στον εφοδιασμό μπορεί να αντιμετωπίσουν συνέπειες από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για παραβίαση της συμφωνίας της Γενεύης και για υποστήριξη σε γενοκτονία.

Oil supply to Israel | Data Desk research note

Η μεταφορά καυσίμων χρειάζεται δεξαμενόπλοια και τα πατριωτάκια μας είναι πρωταγωνιστές τα τελευταία χρόνια ως αξιόπιστοι και διψασμένοι για περιπέτεια μεσάζοντες σε κάθε ανάγκη που παρουσιάζεται, από τον καθαρό εφοδιασμό των διυλιστηρίων μέχρι τα βρόμικα πολυεθνικά παιχνίδια, αφού το δολάριο, ο χρυσός, τα διαμάντια ή τα κρυπτονομίσματα συνήθως δεν… λερώνουν. Αυτή τη φορά όμως οι συνέπειες μπορεί να είναι ανεξέλεγκτες.

Οι ερευνητές της Data Desk (datadesk.eco) ανέλυσαν ροές εμπορευμάτων του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου (LSEG) που βασίζονται σε δεδομένα από ναυλομεσίτες και από τα συστήματα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) των δεξαμενόπλοιων, πληροφορίες από λιμενικές και τελωνειακές αρχές (Sinoimex Global Trade Monitor), δορυφορικές εικόνες (ESA Sentinel-2), οικονομικές εκθέσεις και άλλα ελεύθερα διαθέσιμα δεδομένα, εντοπίζοντας 65 αποστολές πετρελαίου και καυσίμων προς το Ισραήλ μετά τις 20 Οκτωβρίου του περασμένου έτους και έως τις 15 Ιουλίου φέτος, οι περισσότερες εκ των οποίων εξυπηρετήθηκαν από δεξαμενόπλοια ελληνικής ιδιοκτησίας ή διαχείρισης.

Άρωμα Ελλάδας

Το δεξαμενόπλοιο Lipari (IMO 9529487) του Γιώργου Οικονόμου στον τερματικό σταθμό της EAPC στην Ashkelon του Ισραήλ στις 19 Απριλίου 2024 μετά από ταξίδι από το κοίτασμα Ima στα ανοιχτά της Νιγηρίας

Τα εμπλεκόμενα δεξαμενόπλοια ανήκουν ή διαχειρίζονται από εταιρείες με κύριους μετόχους τον Γιάννη Αλαφούζο, την οικογένεια Βερνίκου, τον Ανδρέα Μαρτίνο, τον Νικόλα Μαρτίνο και τον Γιώργο Οικονόμου (βλ. αναλυτικά στον πίνακα).

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, ανάμεσα στις συνολικά 65 μεταφορές άμεση σύνδεση με ελληνικά πλοία υπάρχει για τα 45 δρομολόγια που μετέφεραν κυρίως αργό πετρέλαιο και Fuel Oil (VGO).

Καταγράφονται οχτώ δρομολόγια από τα πλοία που ελέγχει η οικογένεια Αλαφούζου: Kimolos (IMO 9791145) και Milos (IMO 9746619) της OET Chartering Inc., το Folegandros (IMO 9793753) της Kyklades Maritime και το Nissos Sifnos (IMO 9884045) της Omega Ten Marine.

Με πέντε δρομολόγια χρεώνεται η ORL Shipping με το δεξαμενόπλοιο Chrysopigi (IMO 9303728) της οικογένειας Βερνίκου και άλλα εννέα δρομολόγια αφορούν την TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου με τα δεξαμενόπλοια Lipari (IMO 9529487), Bordeira (IMO 9529499), Alicante (IMO 9527855), Tamara (IMO 9600889), Freud (IMO 9804461) και Samsara (IMO 9792228).

Εντυπωσιακή και η συνεισφορά της Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με 6 δρομολόγια, με τα δεξαμενόπλοια SeaVoyager (IMO 9318096), SeaQueen (IMO 9288863), SeaSong (IMO 9290438), SeaRanger (IMO 9759800), SeaVelvet (IMO 9843211) και SeaLoyalty (IMO 9783928).

Πρωταθλητής πάντως είναι ο Ανδρέας Μαρτίνος με 16 δρομολόγια από 11 δεξαμενόπλοια (κάθε ένα με τη δική του εταιρεία), τα MINERVA Alexandra, MINERVA Doxa, MINERVA Georgia, MINERVA Gloria, MINERVA Grace, MINERVA Joanna, MINERVA Joy, MINERVA Kallisto, MINERVA Karteria, MINERVA Libra και MINERVA Olympia.

Οι άλλες μεταφορές

Τρία από τα δρομολόγια έγιναν με τα δεξαμενόπλοια Blue Rose (IMO 9335915) και Rolls I (IMO 9296119) που ανήκουν στο διυλιστήριο BAZAN στη Χάιφα και μετέφεραν Fuel Oil, πετρέλαιο κίνησης και νάφθα από Αλβανία, Ελλάδα και Ιταλία.

Αλλα εννέα δρομολόγια έγιναν από την Petraco Oil με πλοία της ιταλικής Pemont (Vallesina, Vilamoura, Valpiane και Valfoglia) και ένα με το Baltic Ice (IMO 9327401) της Trafigura.

Οι πιο σοβαρές μεταφορές με έτοιμα διυλισμένα καύσιμα (πετρέλαιο ΕΝ590 και στρατιωτικών προδιαγραφών Jet Fuel JP-8) έγιναν με 7 δρομολόγια από δύο επίσημα δεξαμενόπλοια του στόλου της MARAD υπό αμερικανική σημαία, τα Overseas Santorini (ΙΜΟ 9435909) και Overseas Sun Coast (IMO 9862944), τα οποία διέθεσε η OSG.

Το μισό αργό πετρέλαιο την περίοδο αυτή προήλθε από το Αζερμπαϊτζάν (28%) και το Καζακστάν (22%). Το αζερικό αργό παραδίδεται μέσω του αγωγού Μπακού - Τιφλίδα - Τζεϊχάν (BTC), ο οποίος ανήκει κατά πλειοψηφία στην BP και τον διαχειρίζεται. Το αργό πετρέλαιο φορτώνεται σε δεξαμενόπλοια στο τουρκικό λιμάνι Ceyhan για παράδοση στο Ισραήλ. Αφρικανικές χώρες προμήθευσαν το 37% του συνολικού αργού πετρελαίου με το 22% να προέρχεται από την Γκαμπόν, το 9% από τη Νιγηρία και το 6% από τη Δημοκρατία του Κονγκό. Τέλος, η Κύπρος παρείχε υπηρεσίες μεταφόρτωσης σε δεξαμενόπλοια που προμήθευαν αργό πετρέλαιο από την Γκαμπόν, τη Νιγηρία και το Καζακστάν μέσω του σταθμού στο Βασιλικό.[......................................]Animated GIFΟΛΟΚΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Οι αχθοφόροι μιας γενοκτονίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...