Δευτέρα, Ιουλίου 24, 2023

Μία εικόνα πρωθυπουργικού προσώπου... χίλιες επικοινωνιακές λέξεις

 

Τι έκανες στο μέτωπο, Κυριάκο;

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης
(ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/POOL/INTIME NEWS)

Ο Μητσοτάκης αξύριστος! Με εμφανή γένια, λίγο ασπρισμένα-λίγο μαύρα, να έχουν φυτρώσει στο συνήθως λείο, καλοξυρισμένο, έτοιμο για την κάμερα πρόσωπο. Παρεμπιπτόντως, και ο Πατούλης αξύριστος επίσης. Με μεγαλύτερα γένια αυτός -λογικό, αφού κάπου μόναζε για πέντε μέρες. Και οι δύο, με ύφος μεταξύ θλίψης, κούρασης και μεγάλης έγνοιας για όσα συμβαίνουν, φωτογραφίζονται στις επισκέψεις τους στο Συντονιστικό Κέντρο. Όπου πήγαν να ενημερωθούν, υποτίθεται, για τον όλεθρο της φωτιάς που σκοτώνει ζώα, δάση, οικοσυστήματα, σπίτια, περιβάλλον. Και προδιαγράφει τη δυστοπία του μέλλοντός μας: Έρημη χώρα!

Και τι σχέση μπορούν να έχουν τα αξύριστα γένια του Μητσοτάκη με τα αιμοβόρα χτένια της φωτιάς; Απλώς σε βάζουν σε σκέψεις. Ή δεν βρήκε χρόνο για να απαλλάξει το πρόσωπό του από αυτά, όπως για παράδειγμα τα στελέχη της Πυροσβεστικής πλάι του, που, αν και τραβάνε των παθών τους τον τάραχο, εμφανίζονται κουρασμένοι μεν, αλλά φροντισμένοι, ξυρισμένοι, περιποιημένοι. Ή ότι ακόμα και εν μέσω πύρινου ολέθρου, με κραυγές αγωνίας και οργής να συνοδεύουν τις φωτιές, ο Μητσοτάκης σκέφτεται πρώτα τη δική του εικόνα. Ακόμα χειρότερα, μόνο τη δική του εικόνα. Ο κουρασμένος, αξύριστος, θλιμμένος κυβερνήτης.

Είναι δυνατόν ο κόσμος κυριολεκτικά να καίγεται και τον Μητσοτάκη να τον ενδιαφέρει -ή να τον συμβουλεύουν- πώς θα εμφανιστεί στον διακεκαυμένο λαό; Φυσικά και είναι. Όποιος τον θυμάται στην πανδημία, στα Τέμπη, στις φωτιές της Εύβοιας δεν έχει καμιά αμφιβολία. Δεν μένει μάλιστα καμιά αμφιβολία και για κάτι άλλο. Μπορεί τα κάθε λογής δράματα να μαυρίζουν τη ζωή μας, αλλά η εμπειρία τους βελτιώνει τις τεχνικές της εικόνας του. Όλο και καλύτερος... Με ψυχραιμία -το λες και κυνισμό- φτιάχνεται μπροστά στον καθρέφτη -ή τον φτιάχνουν- για τις εμφανίσεις του στον ρόλο που κρίνουν ότι πρέπει να υπηρετήσει κάθε φορά.

Στα Τέμπη τα έχασε στην αρχή μπροστά στην τραγωδία και κατέφυγε στον αποδιοπομπαίο τράγο - το ανθρώπινο λάθος κ.λπ. Το διόρθωσε αμέσως και πέρασε ωραία-ωραία στη συντριβή και στη συγγνώμη. Στην πανδημία ήταν επικός και συγκαταβατικός -έλα, Σωτήρη!- όσο πηγαίναμε καλά. Και εξαφανίστηκε όταν το θανατικό πήρε διαστάσεις. Τώρα έκανε -ή τον συμβούλεψαν να κάνει- δύο τινά. Πρώτον, να μην εμφανιστεί στις φωτιές - το προστατευμένο περιβάλλον τού Συντονιστικού Κέντρου αρκεί για τη φωτογράφιση. Και δεύτερον, η εμφάνισή του να είναι σαν να γύρισε από το μέτωπο. Εξού και δεν… πρόλαβε να ξυριστεί.

Τι σημασία έχουν όλα αυτά; Δεν σβήνουν οι τρίχες οποιουδήποτε τις φωτιές. Σωστό. Όταν όμως ο πρωθυπουργός «καίγεται» για την εικόνα του ενώ καιγόμαστε, κρατάτε νερό και λάστιχα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Armand Guillaumin (1841-1927) - Της μεγάλης των Γάλλων ιμπρεσιονιστών σχολής

Αρμάν Γκιγιομέν(1841-1927) ****************************************   Μορέ – Αρμάν Γκιγιομέν Κατερίνα Βασιλείου ...