Τρίτη, Ιουλίου 28, 2020

Αυττοί δεν είναι κυβέρνηση , αλλά οι παραγγελιοδόχοι των διαφημιστικών εταιρειών και οι ντελιβεράδες των ντόπιων και των ξένων ολιγαρχών

https://im1.7job.gr/sites/default/files/imagecache/1200x675/article/2020/31/322025-1503635_edited.jpgΗ ΝΔ επαναφέρει τις «θανατηφόρες» υπαίθριες διαφημίσεις και παρακάμπτει το ΣτΕ!


Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η επιλογή της κυβέρνησης να καταργήσει το νομικό πλαίσιο και να παρακάμψει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που απαγορεύουν τις τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες στο παρελθόν έχουν προκαλέσει αρκετούς θανάτους οδηγών ενώ έχουν "ξηλωθεί" από το 2009.
Με κοινή -"φωτογραφική"- υπουργική απόφαση, που δημοσιεύτηκε στις 22 Ιουλίου, οι Υπουργοί Παπαθανάσης, Χατζηδάκης, Μενδώνη, Λιβάνιος, Κεφαλογιάννης τροποποιούν τους όρους και προϋποθέσεις της υπαίθριας διαφήμισης, ανοίγοντας το δρόμο για την επιστροφή των "θανατηφόρων" πινακίδων στους δρόμους.
Οι συγγενείς των θυμάτων εκφράζουν έντονη αποδοκιμασία για την αιφνιδιαστική κίνηση χωρίς την παραμικρή διαβούλευση την ώρα που η κυβέρνηση επιχειρεί να διασκεδάσει τις πολύ αρνητικές εντυπώσεις και την κριτική συνολικά του συμπολιτευόμενου και αντιπολιτευόμενου τύπου. Η αντιπολίτευση κάνει λόγο για "δώρο" της κυβέρνησης στις εταιρίες.

Μάλιστα, παράγοντες των κινήσεων για την οδική ασφάλεια που ζητούν την άμεση απόσυρση, αποδίδουν την αιφνιδιαστική κίνηση σε προσπάθεια διευκόλυνσης  συγκεκριμένης εταιρίας υπαίθριας διαφήμισης, που μάλιστα θεωρούν διάδοχο σχήμα της εταιρίας MASTER, που είχε προκαλέσει κατακραυγή τις περασμένες δεκαετίες. Μάλιστα, σημειώνουν ότι στο πρόσφατο πακέτο "Πέτσα" η συγκεκριμένη εταιρία χρηματοδοτήθηκε με το υπέρογκο ποσό των 245.000 ευρώ, πολλαπλάσιο από τα περισσότερα ΜΜΕ της χώρας.
Διακομματικό το μέτωπο ενάντια στις πινακίδες
Το ξήλωμα των "θανατηφόρων" υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων ξεκίνησε το 2009, επί κυβέρνησης Παπανδρέου όταν είχε συσταθεί και αρμόδια ειδική Γραμματεία. Η νομοθεσία για την απόσυρσή τους, μετά από 7ετείς δικαστικές μάχες και πρωτοβουλίες είχε ευθυγραμμιστεί με τις διεθνείς συμβάσεις για την ασφάλεια των οδηγών, ήδη από το 2007 λαμβάνοντας υπόψη τα πορίσματα της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής υπό τον αείμνηστο Άρη Σταθάκη, επί κυβέρνησης Καραμανλή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σημερινός Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Παναγιώτης Πικραμμένος, ως μέλος του ΣτΕ, φέρεται να υποστήριξε σταθερά τη Σύμβαση της Βιέννης, βάση της οποίας εκδόθηκαν μια σειρά από καθοριστικές αποφάσεις για την απαγόρευση των διαφημιστικών πινακίδων.


Όπως γίνεται σαφές, η κυβέρνηση με την αιφνιδιαστική ΚΥΑ, έρχεται σε πλήρη αντίθεση όχι μόνο με το κοινό αίσθημα και τις οικογένειες όσων χάθηκαν εξαιτίας των πινακίδων αλλά και σε ένα διακομματικό και διαχρονικό μέτωπο που συμπεριλαμβάνει την πολιτική, τη δικαιοσύνη και τη δημοσιογραφία και είχε οδηγήσει στην απόσυρση των "δολοφονικών" υπαίθριων διαφημίσεων από τους δρομους. 
Ανακοίνωση του Συλλόγου "SOS Tροχαία Εγκλήματα"
Στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος "SOS Tροχαία Εγκλήματα", που υπενθυμίζει τα ονόματα κάποιων από τους οδηγούς που έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας των πινακίδων, κάνει λόγο για "ΚΥΑ προαναγγελθέντων θανάτων" και σημειώνει:
"Με την Κοινή Υπουργική απόφαση 46526 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 22/7/2020 με τίτλο «Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης» την οποία υπογράφουν οι  N. Κ. Παπαθανάσης Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κ. Χατζηδάκης Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Στ. Μενδώνη Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θ. Λιβάνιος Υφυπουργός Εσωτερικών και Ι. Κεφαλογιάννης Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανατρέπονται τα δεδομένα μιας τουλάχιστον δεκαετίας που αφορούν την υπαίθρια διαφήμιση. Το τετρασέλιδο κείμενο που καλύπτει λεπτομερειακά τις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών έγινε δημόσια γνωστό μετά την δημοσίευση του στο  ΦΕΚ και ενώ δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με κανένα εμπλεκόμενο φορέα, Δήμους, Περιφέρειες, Κόμματα, συλλογικότητες Πολιτών.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι γνώρισε την αποδοκιμασία από το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων (απίστευτη-μάλλον μοναδική εκδήλωση ομοφωνίας!). Απέμεινε έτσι μόνος του ο υφυπουργός Θ. Λιβάνιος να ισχυρίζεται πως «δεν είναι αυτό που όλοι νομίζουν»" αλλά πως η απόφαση αυστηροποιεί την νομοθεσία… 
Οι υπογράφοντες την Κοινή Απόφαση καλό είναι να δημοσιοποιήσουν ένα (1) φορέα που τους ζήτησε να συνταχθεί σχετική απόφαση λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε στο Δημόσιο χώρο με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία. 
Για την ιστορία και μόνο παραθέτουμε κάποιους ενδεικτικούς τίτλους ΜΜΕ: Επιστρέφουν σε πεζόδρομους και πλατείες οι πινακίδες - τέρατα – Πρώτο Θέμα, Φωτογραφική υπουργική απόφαση για τις πινακίδες εκτρώματα- Real.gr, Επιστρέφουν οι Πινακίδες «Εκτρώματα» σε Πεζόδρομους και Πλατείες – Altsantiri.gr, Επιστρέφουν οι διαφημιστικές πινακίδες σε πεζόδρομους και πλατείες με υπογραφή …επιτελικού κράτους – Documento. Αν  η κυβέρνηση μπορεί να βρεί ένα (1) ΜΜΕ που να υποδέχθηκε την Κοινή Υπουργική Απόφαση θετικά περιμένουμε να μας ενημερώσει.
Η ΚΥΑ έρχεται να νομιμοποιήσει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων κάθετα  προς το ρεύμα κυκλοφορίας – απευθυνόμενων στους οδηγούς. Στο άρθρο 4Γ όταν θέτει σαν προυπόθεση για την απαγόρευση τοποθέτησης κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στα στέγαστρα των στάσεων «το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα επιβατηγά οχήματα να είναι ανώτερο των 70 χλμ/ώρα».
Επιτρέπεται δηλαδή η τοποθέτηση τους όχι μόνο στους περισσότερους δρόμους της πόλης που το όριο είναι 50km, αλλά ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπως η Λεωφόρος Κηφισίας (όριο 70 km) η   ακόμα και το μεγαλύτερο μέρος της Λ. Συγγρού (όριο 70km). 
Η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων. Ένα όχημα που κινείται με 70 km/h σημαίνει πως διανύει 19.44 μέτρα σ ένα δευτερόλεπτο. Το να θέτεις ένα τέτοιο όριο σαν καθοριστικό για την τοποθέτηση μηχανισμών απόσπασης προσοχής είναι εγκληματικό ακόμα κι αν υποθέσουμε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα που οι οδηγοί σέβονται τα όρια ταχύτητας (μακράν πρώτη αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας). Το να τρέχεις σ ένα δρόμο με 70km/h και να κοιτάξεις μια διαφήμιση για ένα μόνο δευτερόλεπτο σημαίνει ότι θα διανύσεις 20 μέτρα χωρίς να βλέπεις μπροστά σου. Και ότι ήθελε προκύψει. Αυτά για 1 μόνο δευτερόλεπτο, που ποτέ δεν είναι ένα.
Τα απόγευμα της Δευτέρας 15 Ιουνίου 2020, στο Σύνταγμα, στην οδό Φιλελλήνων λεωφορείο που κινούνταν με μικρή ταχύτητα έπεσε πάνω σε στάση στην οποία περίμενε αρκετός κόσμος με αποτέλεσμα, ευτυχώς μόνο τον ελαφρύ τραυματισμό μιας γυναίκας. «Συμπτωματικά», στη στάση υπήρχε παράνομη (κάθετη στο οδόστρωμα)  διαφημιστική πινακίδα…
Η γενίκευση των κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στις στάσεις και η άρνηση θεώρησης τους ως παραγόντων κινδύνου απόσπασης της προσοχής με βάση την νέα ΚΥΑ θα προκαλέσει νέο κύκλο τροχαίων συγκρούσεων «χωρίς υπεύθυνους» στο οδικό δίκτυο.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξαναζήσουμε το αιματηρό παρελθόν της υπαίθριας διαφήμισης με τα δεκάδες θύματα και την θεσμοποιημένη διαπλοκή. Είναι απορίας άξιο, αλλά τόσο συνηθισμένο σ αυτή τη χώρα, παραμονές (υποτιθέμενης) εξαγγελίας νέου ΚΟΚ, σοβαρότατα θέματα της αρμοδιότητος του να «λύνονται» στο πόδι από «συναρμόδιους».
Στο όνομα των θυμάτων που προκάλεσαν οι παρανομίες και οι αυθαιρεσίες της υπαίθριας διαφήμισης, Γιάννη Σταυρουλάκη, Αποστόλη Καραλή, Αποστόλη Μολυβιάτη, Μιχάλη Βατράνη, Αντώνη Κυριακόπουλου, Γιάννη Παπαρήγα, Δημήτρη Τσιώκου, που οι οικογένειες τους συμμετέχουν στο σύλλογο μας, και τόσων άλλων, ζητάμε την άμεση ανάκληση της προκλητικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα λειτουργήσει αντικειμενικά σαν ηθικός αυτουργός σε νέα εγκλήματα.
Είναι προκλητικό για την κοινωνία και απόλυτα προσβλητικό για τις οικογένειες των θυμάτων να ευνοούνται με αυτό το σκανδαλώδη τρόπο διάδοχα σχήματα εταιρειών που εμπλέκονται στους φόνους των περισσοτέρων από τα θύματα που αναφέραμε ονομαστικά.
Ζητάμε την πλήρη απαγόρευση κάθε κάθετης προς το ρεύμα κυκλοφορίας διαφήμισης ανεξάρτητα από τα όρια ταχύτητας του δρόμου όπως έχει ήδη κατοχυρωθεί ήδη με την απόφαση 909/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης.
Η υπάρχουσα σήμερα νομοθεσία και οι αποφάσεις των Ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας είναι απόλυτα καθαρές και επαρκείς σε σχέση με το θέμα.
Είναι προφανές ότι διαφωνούμε κάθετα σε σχέση με την νομιμοποίηση μέσω της ΚΥΑ της τοποθέτησης γιγαντιαίων διαφημιστικών πλαισίων (τύπου PISA διαστάσεων 3Χ4 μέτρα- ύψος 5,5 μέτρα! ή ρακέτας) στους πεζόδρομους και στις πλατείες. Δεν είναι τυχαίο οτι ομόφωνα χαρακτηρίστηκαν απο τα ΜΜΕ ως «εκτρώματα ή τέρατα».
Οι λιγοστοί, μικρού μεγέθους δημόσιοι χώροι που υπάρχουν στις ελληνικές πόλεις δεν μπορούν να μεταβληθούν σε διαφημιστικό τσίρκο πλήρες τραπεζοκαθισμάτων, που απευθύνεται σ ένα διαρκώς φτωχοποιούμενο πληθυσμό, με κίνδυνο εκτος των άλλων να πέσει καμιά απ αυτές τις θηριώδεις κατασκευές στα κεφάλι του. Η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου και η αισθητική ρύπανση είναι μια ακραία αντικοινωνική δραστηριότητα. Σε μια πόλη, σε μια κοινωνία που ασφυκτιά από την ατμοσφαιρική ρύπανση το θόρυβο και την ασκήμια, το να φυτεύεις γιγαντιαίες πινακίδες αντί για δένδρα είναι ξεκάθαρα δηλωτικό των προθέσεων σου.
 Από τις 28 Μαίου 2020 ο SOS Τροχαία Εγκλήματα κατήγγειλε δημόσια τη χρησιμοποίηση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης εκ μέρους της κυβέρνησης στην αντι- COVID 19 ενημέρωση. Σήμερα η κυβέρνηση  έχει δημοσιοποιήσει τα ποσά που διατέθηκαν σε διάφορους αποδέκτες γι αυτή την καμπάνια. Τα ποσά με αποδέκτες δύο εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης ξεπερνούν κάθε άλλο μέσο. Την στιγμή που η τηλεόραση της ΕΡΤ και για τα τέσσερα κανάλια της, πανελλαδικής εμβέλειας, με εκατοντάδες ώρες εκπομπών, με εκατοντάδες συνδέσεις με επιστήμονες απ όλα τα μέρη της Γής, επιχορηγήθηκε συνολικά με 270.000 ευρώ  μόνο η εταιρεία υπαίθρια διαφήμισης POLITIS με δραστηριότητα μόνο στην Αττική επιχορηγήθηκε συνολικά με 245.000 ευρώ για αφίσες στα στέγαστρα των στάσεων. Κανένα τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο με εμβέλεια το Λεκανοπέδιο δεν επιχορηγήθηκε ούτε με τα μισά αυτού του ποσού, ούτε καμία πανελλαδικής εμβέλειας εφημερίδα…
Φαίνεται πως με τη βοήθεια του κράτους η υπαίθρια διαφήμιση ξαναβρίσκει το δρόμο της και η διαφημιστική πίτα ξανάρχισε να μεγαλώνει. Παραθέτουμε ενδεικτικό πίνακα:

Διαβάζοντας τη λίστα των επιχορηγουμένων φορέων μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί η νέα ΚΥΑ ήταν τόσο απαραίτητη και επείγουσα.
Αλλά δεν υπάρχει μόνο αυτή η λίστα.
Υπάρχει και η λίστα των θυμάτων. Που δεν μας επιτρέπει να δεχτούμε καμιά οπισθοδρόμηση. 
Κανένα άλλο θύμα της «νομιμοποιημένης» παράνομης διαφήμισης.
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 46526
Πόλεις για τους ανθρώπους, όχι για τα αυτοκίνητα και τις διαφημίσεις.
Υ.Γ. Η σοβαρότητα του θέματος απαιτεί μια δημόσια τοποθέτηση από τους:
Π. Πικραμένο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης που, ως δικαστής, μέλος του Σ.τ.Ε. υπερασπίστηκε πάντα τη σύμβαση της Βιέννης. Ως πολιτικός απέκτησε διαμετρικά αντίθετη γνώμη;
Δ. Παπαστεργίου, πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δήμαρχο Τρικκαίων, αυτός είναι ο δρόμος για ανθρώπινες πόλεις;
Κ. Μπακογιάννη, Δήμαρχο Αθηναίων, αυτό είναι το όραμα των πεζοδρομήσεων; Μεγάλος περίπατος με Μεγάλες πινακίδες;
Γ. Πατούλη, Περιφερειάρχη Αττικής, που γνωρίζει το θέμα  και τις τραγικές του επιπτώσεις και που από την περίοδο που ήταν Δήμαρχος Αμαρουσίου τάσσεται σταθερά ενάντια στην παράνομη υπαίθρια διαφήμιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας-Μιχάλης Γκανάς | Μικρός Τιτανικός Official Video Clip

"Μικρός Τιτανικός" Λαυρέντης Μαχαιρίτσας Στιχουργός: Γκανάς Μιχάλης Συνθέτης: Μαχαιρίτσας Λαυρέντης Album: Ρίξε κόκκινο στη νύχτα ...