Κυριακή, Ιουνίου 21, 2020

Παπαγάλε, πες "καφέ", ο Πέτσας σε γυρεύει για λουφέ*


Σποτ ΣΥΡΙΖΑ: Εύλογος διχασμός ή υπερβολική υποκρισία;

tvxs.gr

Το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ που επιχειρεί να μιλήσει για την πληρωμένη δημοσιογραφία, δίχασε τη δημοσιογραφική κοινότητα, αλλά και τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Με  τον τίτλο «Πόσο κοστίζει ο Μωυσής», το σποτ παρουσιάζει δημοσιογράφο της τηλεόρασης, εν ώρα δελτίου ειδήσεων να μιλάει για τον πρωθυπουργό. Όσο από το ταβάνι πέφτουν χαρτονομίσματα, αλλάζει ο τρόπος και το ύφος της προς το φιλικό, φιλικότερο και τέλος εξυμνητικό ύφος. Άλλοι μιλούν για κακής αισθητικής σποτ που τσουβαλιάζει τίμιους και μη δημοσιογράφους και μιλούν απευθυνόμενοι στον ΣΥΡΙΖΑ για «αυτογκόλ από τα αποδυτήρια», όπως έγραψε η δημοσιογράφος Ντίνα Δασκαλοπούλου κι άλλοι για ένα επιτυχημένο σποτ που ενόχλησε γιατί έθιξε το σύστημα των διαπλεκόμενων ΜΜΕ. Ο διχασμός πέρασε και στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και εκφράστηκε με διαφορετικές τοποθετήσεις στελεχών του.
 Δεν τα παίρνουμε όλοι 
  «Δεν τα παίρνουμε όλοι» είπαν πολλοί δημοσιογράφοι ετερόκλιτων χώρων και ΜΜΕ, με τον τρόπο τους μέσω των social media, οι οποίοι ένιωσαν προσβεβλημένοι από το σποτ και αναρωτήθηκαν γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εστίασε στους καναλάρχες και τους εκδότες αλλά στους ίδιους τους δημοσιογράφους.  Μία από αυτούς, η Έλενα Ακρίτα που σχολίασε σχετικά:
  Όλοι οι δημοσιογράφοι τα παίρνουν.
  Όλοι οι γιατροί λαδώνονται με φακελάκια.
  Όλοι οι δικαστές χρηματίζονται.
  Όλοι οι ηλικιωμένοι δεν πρέπει να ψηφίζουν.
  Όλοι οι νέοι είναι άμυαλοι.
  Όλες οι γυναίκες είναι κατώτερα όντα.
  Όλοι οι άντρες είναι πατριάρχες.
  Και πάει λέγοντας. Το #not εξυπακούεται φαντάζομαι
  Σε επόμενο ποστ της συμπλήρωσε «Είμαστε εμείς οι δημοσιογράφοι που κατακρίνουμε το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ, ταυτόχρονα όμως ζητάμε επιμόνως απαντήσεις από τον Πέτσα για τα ιλιγγιώδη ποσά που έδωσε στα σάιτ. Κι είστε και εσείς, οι δημοσιογράφοι που επίσης το κατακρίνετε, αλλά έχετε κάνει μόκο το σκάνδαλο των εκατομμυρίων - και όχι μόνον αυτό. Αλήθεια, τώρα σάς έπιασε ο πόνος για την χαμένη τιμή του κλάδου μας; Τόσον καιρό δεν βλέπετε; Δεν ακούτε; Δεν μιλάτε;»
   Για την χαμένη αξιοπρέπεια του κλάδου ευθυνόμαστε εμείς
  «Είναι σαφές, ότι η τηλεπερσόνα συμβολίζει τους δημοσιογράφους που «τα παίρνουν» κι όχι εμάς» απάντησε μια άλλη μερίδα δημοσιογράφων οι οποίοι δεν ταυτίστηκαν με την ηρωίδα του σποτ και υποστηρίζουν ότι για την χαμένη αξιοπρέπεια του κλάδου ευθύνονται οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι που είτε εξαγοράζονται είτε σιωπούν.
  Ένας από αυτούς, ο Νίκος Τσαγκρής, πρώην μέλος του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ που έγραψε : «Το video του ΣΥΡΙΖΑ δεν αναφέρεται σε δημοσιογράφους αλλά σε Μέσα Ενημέρωσης και σάιτ της λίστας Πέτσα, δείχνοντας, εμφανώς, τους ιδιοκτήτες τους. Κατά τη γνώμη μου, αν και αισθητικά μέτριο, είναι πολιτικά,και δεοντολογικά άψογο και πάντως, σε καμιά περίπτωση δεν διασύρει τους δημοσιογράφους... Αυτό που, κατά τη γνώμη μου, προσβάλλει τους δημοσιογράφους είναι η φαυλότητα της λίστας Πέτσα, και η απόπειρα εκμαυλισμού τους, που υποκρύπτεται σ' αυτήν, η παράνομη χρηματοδότηση φιλοκυβερνητικών ή και ευθέως κυβερνητικών ΜΜΕ και σάϊτ, και ο αποκλεισμός άλλων, "αντικυβερνητικών" ή μη...»
  Ο διχασμός όμως -ως προς την ερμηνεία του σποτ κι όχι ως προς την ουσία του μηνύματος-, μεταφέρθηκε και στο εσωτερικό του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με την Όλγα Γεροβασίλη, γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ να δηλώνει στο Μέγκα πως πρόκειται  «...για σατιρικό σποτ που είχε πιθανώς ατυχή παρουσίαση» και τον γραμματέα του κόμματος Πάνο Σκουρλέτη να απαντά στην επιστολή διαμαρτυρίας της ΕΣΗΕΑ ότι η πλειονότητα των δημοσιογράφων δεν μπορεί να ταυτιστεί με τη μορφή που παρουσιάζει. Κάνει σαφές δε ότι το σποτ δεν πρόκειται να αποσυρθεί καθώς  θεωρεί ότι το μείζον ζήτημα είναι η διάθεση δημοσίου χρήματος στα ΜΜΕ με όρους αδιαφάνειας. Και οι δύο όμως τονίζουν πως ο στόχος του σποτ δεν ήταν να προσβάλει τον δημοσιογραφικό κόσμο στο σύνολό του αλλά να αναδείξει την έλλειψη διαφάνειας και λογοδοσίας σχετικά με τα κριτήρια χρηματοδότησης. Από την στιγμή όμως που χρειάστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ να διευκρινίσει, ότι στόχος δεν ήταν οι δημοσιογράφοι γενικά, έχει ήδη μετατοπιστεί η συζήτηση από το σκάνδαλο λίστας Πέτσα, στην ερμηνεία ενός σποτ.
 Ευκαιρία για κρυφτό και αλλαγή ατζέντας!
  Ανάμεσα στους δημοσιογράφους που δικαίως ενοχλήθηκαν, από το σποτ, πύρινου ύφους καταδικαστικών σχολίων έκαναν σε έντυπα και social media, δημοσιογράφοι που είναι καιρό στο pay role της ΝΔ. Κρυμμένοι πίσω από την αγανάκτηση των τίμιων συναδέλφων τους, βγήκαν να καταδικάσουν για νιοστή φορά την αξιωματική αντιπολίτευση, αποσιωπώντας πλήρως το σκάνδαλο της λίστας Πέτσα τα οποία σχολιάζει το σποτάκι.
  Το σποτ όμως, ξύπνησε από την αιωνία νάρκη της και την ΕΣΗΕΑ που έκανε λόγο για απαράδεκτο διασυρμό του δημοσιογραφικού κόσμου άμεσα, ενώ για δεκάδες προκλητικά σκάνδαλα του χώρου είτε σιωπά, είτε δρα ετεροχρονισμένα, όπως στην περίπτωση της λίστας Πέτσα.
  Εκτός από τους φιλοκυβερνητικούς δημοσιογράφους και την ΕΣΗΕΑ, από το σποτ θίχτηκε όμως φυσικά και η κυβέρνηση. Ο δημοσιογράφος Αλέξανδρος Κλώσσας έδωσε μια εύστοχη απάντηση:
  «Αν στην κυβέρνηση τους ενδιαφέρει η τιμή της δημοσιογραφίας και η υπόληψη των δημοσιογράφων, να δώσουν τη λίστα με τα χρήματα που πήραν κάποια ΜΜΕ. Εμείς είμαστε μεγάλα παιδιά και μπορούμε να υπερασπιστούμε την τιμή μας.»
  Ο διευθυντής της Αυγής, Άγγελος Τσέκερης προσθέτει: «Οι δημοσιογράφοι του Συστήματος, δεν λαδώνονται για να γλείφουν. (Αυτό το κάνουν επί του προσωπικού.) Οι δημοσιογράφοι του συστήματος λαδώνονται κυρίως για να κρύβουν ειδήσεις. Το Σύστημα δεν ζητάει λεφτά για να γλύφει και να αποθεώνει. Αυτό θα το έκανε ούτως η άλλως. Το Σύστημα όταν χρειάζεται λεφτά, εκβιάζει. Θα ήταν εξαιρετικό να γινόντουσαν αυτά σποτάκι.»
  Μένει να δούμε αν το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε ή όχι τον σκοπό του.  Μιλώντας με όρους επιτυχίας διαφημιστικού προϊόντος,, έκανε όλους να μιλούν γι’ αυτό. Πολιτικά μιλώντας, μεταφέρθηκε η συζήτηση από το σκάνδαλο της λίστας Πέτσα που είχε στριμώξει την κυβέρνηση, στο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ. Δημοσιογραφικά μιλώντας, κατάφερε να δυσαρεστήσει ακόμα και δημοσιογράφους φιλικούς σε αυτόν και είναι γνωστό ότι δεν έχουν απομείνει και πολλοί.
  Αυτό όμως που δεν έχει απαντήσει κανένας είναι, ποιος μίλησε όταν η ΝΔ το 2009, παρουσίασε σποτάκι που ούτε λίγο ούτε πολύ, έκανε όλους τους δημοσιογράφους παπαγάλους. Πόσοι βγήκαν στα κάγκελα; Πόσοι ένιωσαν προσβεβλημένοι; Η απάντηση είναι, ελάχιστοι.   Και σήμερα δεν το θυμάται κανείς από τον τόσο μονοφωνικό υπέρ της ΝΔ θόρυβο των ΜΜΕ.


Νέος ΠΚ: Ανησυχία ΟΟΣΑ για την ενεργητική δωροδοκία 
*Λουφές: 1. αμοιβή,μισθός 
2.  χρήματα που αποκτήθηκαν ανήθικα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...