Τετάρτη, Φεβρουαρίου 26, 2020



Η επιστήμη εξηγεί, μα κάποιοι δεν ακούνε...

Απόστολος Λυκεσάς

Η επιστήμη εξηγεί, μα κάποιοι δεν ακούνε...

Επί τρεις ώρες χθες ανέλυε ο μελετητής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΜΤ ΑΤΕ στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης όλους τους λόγους που συντείνουν στο ότι η μοναδική βιώσιμη λύση για τον σταθμό Βενιζέλου είναι η παραμονή των αρχαιοτήτων στο σημείο ● Πρόκειται για τον συντάκτη της αδιάψευστης μελέτης που... αγνοούσε ο κ. Μητσοτάκης και είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.».
Η μοναδική λύση που υπάρχει σήμερα για τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία διαθέτει και μελέτη κατασκευής, είναι αυτή που προβλέπει και κατασκευή σταθμού και διατηρεί κατά χώρα τις ανεπανάληπτες αρχαιότητες που έχουν βρεθεί.
Εξι μήνες από την αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» (11.9.2019, «Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη»), που είχε προκαλέσει σάλο, ο μελετητής-λύτης του δήθεν άλυτου προβλήματος εμφανίστηκε χθες το μεσημέρι στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης (καλεσμένος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών) για να εξηγήσει λεπτομερώς όλες τις φάσεις του σχεδιασμού που κράτησε περίπου ένα χρόνο, προκειμένου να παραδώσει στις αρχές Αυγούστου 2019 στην «Αττικό Μετρό» (Α.Μ.) τη μελέτη με την οποία και ο σταθμός μπορούσε να κατασκευαστεί και οι αρχαιότητες να διατηρηθούν ανέγγιχτες στη θέση τους και το μετρό παράλληλα να λειτουργεί.
Κοντά τρεις ώρες παρουσίαζε το έργο του γραφείου ο μελετητής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΤΜ ΑΤΕ Παναγιώτης Βέττας, εξηγώντας όλα τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, τις επιλογές που εξετάστηκαν και απορρίφθηκαν, προσκομίζοντας ακόμη και τα αρχικά σχέδια αυτών των λύσεων και λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το ζήτημα λύθηκε με «στοχαστικό προβληματισμό».
Καθηλωτικός –ούτε τρίξιμο καρέκλας δεν ακούστηκε στο γεμάτο αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής όσο μιλούσε-, μένοντας στην αυστηρά επιστημονική ανάλυση και παρουσίαση, δεν απέφυγε την πρόκληση «θα περίμενα σήμερα να δω και συναδέλφους από τους φορείς που κατασκευάζουν ή επιβλέπουν το έργο…», ενώ μόνο προς το τέλος αρκέστηκε στο σχόλιο «αντιλαμβάνομαι ότι οι συνάδελφοι της “Αττικό Μετρό” εργάζονται υπό πίεση». Ολοι κατάλαβαν...
Ηταν σαφής και καίριος όταν έλεγε ότι «θλίβομαι γιατί ένα τεχνικό ζήτημα, ενδιαφέρον αλλά απλό, έγινε αντικείμενο έριδας, (…) αλλά τον τελευταίο καιρό βρίσκουμε διάφορα θέματα που διχάζουν, άλλα αστεία άλλα σοβαρά» και χαρακτήρισε το εγχείρημα του γραφείου του «δύσκολο και συναρπαστικό, όχι εξωφρενικών απαιτήσεων αλλά δυσκολιών».
Πολύ απλά εξήγησε τις λύσεις που έδωσαν, καθώς «υπήρχαν απαιτήσεις λειτουργικότητας και ασφάλειας (…) δεν ήταν έργο σε ιδανικές συνθήκες εδάφους (…) όλα τα έργα μπορούσαν να γίνουν από μικρές διόδους, με μικρά μηχανήματα, μικρά τμήματα υλικών, ταυτοχρόνως δε με μικρό κόστος και τον μικρότερο χρόνο κατασκευής». Οπότε «κατασκευάσαμε τον σταθμό στη λογική ότι ταυτοχρόνως θα περνούσαν από κάτω συρμοί του μετρό σε λειτουργία, με μια μικρή διακοπή για τη σύνδεση του σταθμού με τις αποβάθρες επιβίβασης».
Αυτά που υπαινίχθηκε ο κ. Βέττας τα είπε καθαρά ο Χρήστος Αναγνωστόπουλος, καθηγητής του Πολυτεχνείου, σύμβουλος της Α.Μ. επί μακρόν: «Εμεινα έκπληκτος όταν άκουσα τέλη Αυγούστου 2019 ότι δεν υπάρχει λύση - κι ενώ είχε πάει η μελέτη στην Α.Μ. Υστερα είπαν ότι είχε προβλήματα αξιοπιστίας. Ποια; Η μελέτη που δεν υπήρχε; Και έκαναν και… παρατηρήσεις, αλλά το σχετικό φύλλο συντάχθηκε με άλλη λογική και πάντως όχι αυτή της επιστήμης. Το παραμύθι ότι δεν υπάρχει μελέτη πρέπει να σταματήσει. Υπάρχει και είναι πλήρης».

Ενα μικρό μέρος από τα αρχαία
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
Ή, όπως το είπε ο πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ Παναγιώτης Πρίνος, «δεν πρόκειται για απόδειξη της εφικτότητας της λύσης, αλλά για λύση καινοτόμα και έξυπνη».
Μιλώντας ως καθηγητής ξανά πλέον του Πολυτεχνείου, ο τέως πρόεδρος της Α.Μ. Γιάννης Μυλόπουλος σχολίασε πως «μόνη νόμιμη λύση, σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο του 2002, είναι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με παραμονή του αρχαιολογικού συμπλέγματος στη θέση του. Οσο η τεχνική αυτή λύση υπάρχει και είναι εφικτή, η απόσπαση των αρχαίων είναι λύση εκτός νομιμότητας». Επιπλέον, τόνισε πως στο τέλος του 2020 μπορεί να λειτουργεί το μετρό με τους 12 από τους 13 σταθμούς του.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την παρέμβαση του Γιάννη Μπουτάρη, που είπε χαρακτηριστικά ότι «το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό, είναι πολιτικό και κατάπτυστο», θύμισε ότι η προηγούμενη κατασκευάστρια κοινοπραξία «είχε φαληρίσει –αυτό ήταν αιτία των καθυστερήσεων- και πήρε και 180 εκατομμύρια “χαρτζιλίκι” ως αποζημίωση. Τώρα ξανατρίβουν τα χέρια τους με την ανακοίνωση Μητσοτάκη και τον καλώ να κάνει “κωλοτούμπα” γι’ αυτό το θέμα. Μάλιστα, πέρα από τις προσφυγές στο ΣτΕ, σκεφτόμαστε και άλλους τρόπους αντίδρασης…».

Τι έδειξε η μελέτη κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες αμετακίνητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...