Σινιάκ, Πωλ
(Signac)
Γάλλος ζωγράφος (Παρίσι 1863-1935). Θαυμαστής των εμπρεσιονιστών, στην αρχή επηρεάστηκε ιδιαίτερα από το Μονέ. Το 1884 ίδρυσε, μαζί με τον Ανρί Εντμόν Κρος κ.ά., την Εταιρεία των Ανεξάρτητων (της οποίας έγινε πρόεδρος το 1908), όπου εξέθεσε για πρώτη φορά τους πίνακες του.
Δυο χρόνια αργότερα έλαβε μέρος στην 9η έκθεση των εμπρεσιονιστών πλάι τους Ντεγκά, Πισαρό, Γκωγκέν και Σερά. Με τον τελευταίο ο Σ. συνδέθηκε με μακρά και γόνιμη φιλία, δεχόμενος τη στιγματογραφική τεχνική που εκπροσωπούσε τότε κυρίως ο Σερά.
Ο Σ., ξεπερνώντας την εμπρεσιονιστική αντίληψη της ανάλυσης των τόνων του φωτός σύμφωνα με ατομικά κριτήρια, μελέτησε και διατύπωσε θεωρητικά την ανάλυση των τόνων σύμφωνα με συγκεκριμένους επιστημονικούς νόμους, χρησιμοποιώντας, τις θεωρίες του Σεβρέν. Ο Σ. ανάλυσε το θέμα αυτό στο βιβλίο του Από τον Ευγένιο Ντελακρουά στο νεοεμπρεσιονισμό (1899), που έγινε με ενθουσιασμό δεκτό από την παράταξη εκείνη των καλλιτεχνών που ονομάζονταν ακριβώς νεοεμπρεσιονιστές.
Ο Σ. εφαρμόζοντας την τεχνική της διαίρεσης των τόνων του φωτός σε στοιχεία καθαρού χρώματος, πέτυχε να δώσει στις ελαιογραφίες και στις ακουαρέλες του εξαιρετικά έντονη φρεσκάδα και φωτεινότητα.
Η αγάπη του για τη θάλασσα (το αγαπημένο θέμα του) τον έκαμε να ταξιδέψει στις ακτές της Γαλλίας, της Ολλανδίας και της Ανατολικής Μεσογείου.
Από τα έργα του πρέπει να αναφέρουμε: Βάρκα στον ήλιο, Αντίμπ, Το Πον-Νεφ, Βενετία, Μασσαλία. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μεγάλη διακοσμητική σύνθεση στο Σπίτι του Λαού στις Βρυξέλλες που τιτλοφορείται Την εποχή της Αρμονίας. « Η Αντίμπ το βράδυ»: Πολ Σινιάκ (Μουσείο Καλών Τεχνών, Στρασβούργο). Πολ Σινιάκ: «Είσοδος του λιμανιού της Μασσαλίας».
Ο Σινιάκ συμμεριζόταν με τον Σερά, που ήταν στενός φίλος του, τις στιγματογραφικές αντιλήψεις (Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης).
Γάλλος ζωγράφος (Παρίσι 1863-1935). Θαυμαστής των εμπρεσιονιστών, στην αρχή επηρεάστηκε ιδιαίτερα από το Μονέ. Το 1884 ίδρυσε, μαζί με τον Ανρί Εντμόν Κρος κ.ά., την Εταιρεία των Ανεξάρτητων (της οποίας έγινε πρόεδρος το 1908), όπου εξέθεσε για πρώτη φορά τους πίνακες του.
Δυο χρόνια αργότερα έλαβε μέρος στην 9η έκθεση των εμπρεσιονιστών πλάι τους Ντεγκά, Πισαρό, Γκωγκέν και Σερά. Με τον τελευταίο ο Σ. συνδέθηκε με μακρά και γόνιμη φιλία, δεχόμενος τη στιγματογραφική τεχνική που εκπροσωπούσε τότε κυρίως ο Σερά.
Ο Σ., ξεπερνώντας την εμπρεσιονιστική αντίληψη της ανάλυσης των τόνων του φωτός σύμφωνα με ατομικά κριτήρια, μελέτησε και διατύπωσε θεωρητικά την ανάλυση των τόνων σύμφωνα με συγκεκριμένους επιστημονικούς νόμους, χρησιμοποιώντας, τις θεωρίες του Σεβρέν. Ο Σ. ανάλυσε το θέμα αυτό στο βιβλίο του Από τον Ευγένιο Ντελακρουά στο νεοεμπρεσιονισμό (1899), που έγινε με ενθουσιασμό δεκτό από την παράταξη εκείνη των καλλιτεχνών που ονομάζονταν ακριβώς νεοεμπρεσιονιστές.
Ο Σ. εφαρμόζοντας την τεχνική της διαίρεσης των τόνων του φωτός σε στοιχεία καθαρού χρώματος, πέτυχε να δώσει στις ελαιογραφίες και στις ακουαρέλες του εξαιρετικά έντονη φρεσκάδα και φωτεινότητα.
Η αγάπη του για τη θάλασσα (το αγαπημένο θέμα του) τον έκαμε να ταξιδέψει στις ακτές της Γαλλίας, της Ολλανδίας και της Ανατολικής Μεσογείου.
Από τα έργα του πρέπει να αναφέρουμε: Βάρκα στον ήλιο, Αντίμπ, Το Πον-Νεφ, Βενετία, Μασσαλία. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μεγάλη διακοσμητική σύνθεση στο Σπίτι του Λαού στις Βρυξέλλες που τιτλοφορείται Την εποχή της Αρμονίας. « Η Αντίμπ το βράδυ»: Πολ Σινιάκ (Μουσείο Καλών Τεχνών, Στρασβούργο). Πολ Σινιάκ: «Είσοδος του λιμανιού της Μασσαλίας».
Ο Σινιάκ συμμεριζόταν με τον Σερά, που ήταν στενός φίλος του, τις στιγματογραφικές αντιλήψεις (Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου