Ή με τον Phylax ή με τον χωροφύλαξ
Κατσάκος Πέτρος
Ο Phylax ως έργο τέχνης κατάφερε να
ξεπεράσει τις προσδοκίες ακόμη και του ίδιου του δημιουργού του, που δεν
θα φανταζόταν ποτέ το γλυπτό του να μετατρέπεται σε κόκκινο πανί για
ένα συνονθύλευμα θρησκόληπτων και ακροδεξιών σκοταδιστών, που από τα
ευχέλαια και τους εξορκισμούς προχώρησαν, σύμφωνα με τις καταγγελίες του
δημάρχου Π. Φαλήρου, στη βίαιη αποκαθήλωση του αγάλματος. Με τον
έκπτωτο πλέον άγγελο να φιγουράρει κατακρημνισμένος στα πρωτοσέλιδα των
εφημερίδων και του Διαδικτύου, πέρασε στα ψιλά μια άλλη βεβήλωση που
σημειώθηκε τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα, με νεοναζί να λερώνουν με
αγκυλωτούς σταυρούς το μνημείο των εκτελεσθέντων στο μπλόκο της
Καλογρέζας.
Στο σημείο αυτό, όπου σήμερα στέκονται η μαρμάρινη επιγραφή με τα ονόματα των εκτελεσθέντων αντιστασιακών καθώς και η πλάκα με χαραγμένους τους στίχους του Γιάννη Ρίτσου, στις 15 Μαρτίου του 1944 χωροφύλακες και γερμανοτσολιάδες εκτέλεσαν 22 αγωνιστές, αφού πρώτα είχαν αποκλείσει την περιοχή της Καλογρέζας συγκεντρώνοντας αδιακρίτως άντρες ηλικίας 16 έως 60 ετών, που πήγαιναν στα εργοστάσια της περιοχής για δουλειά.
Οι ταγματασφαλίτες με επικεφαλής τον δωσίλογο Λάμπου και οι χωροφύλακες με επικεφαλής τον μοίραρχο Παπακώστα ξεχώρισαν 21 Έλληνες αγωνιστές οργανωμένους στο ΕΑΜ και έναν Ιταλό αντιφασίστα και τους εκτέλεσαν. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των κατοίκων: “Εις το μπλόκον της Καλογρέζας ήτο η Ασφάλεια μαζί με τσολιάδες. Επί κεφαλής δε τούτων ήτο ο Λάμπου, όστις και διέταξε την εκτέλεσιν των εκτελεσθέντων. Ο Λάμπου βαστούσε την εικόναν της Παναγίας και φώναζε ‘με την διαταγήν αυτής θα πιω αίμα’!”.
Εγκλήματα κατά ανθρώπων, ιδεών αλλά και ανθρώπινων έργων έχουν διαπραχθεί στο βάθος του χρόνου με την εικόνα της Παναγίας στο χέρι δολοφόνων και βέβηλων σκοταδιστών. Εγκλήματα με πρόσχημα την πίστη και στο όνομα ενός απάνθρωπου θεού έχουν λερώσει την ιστορία αυτού του τόπου, που δεν δείχνει να διδάσκεται από τα λάθη του.
Αμετανόητοι απόγονοι των ταγμάτων ασφαλείας δηλώνουν περήφανα εγγόνια του Λάμπου και των ομοίων του και αφήνουν τη ναζιστική σφραγίδα τους πάνω σε μάρμαρα ποτισμένα με αίμα. Κι από τη Νέα Ιωνία τρέχουν στο Παλαιό Φάληρο να γκρεμίσουν τον εχθρό της πίστης τους της αγίας, γιατί έχουν να πάνε και στο συλλαλητήριο μετά. Για όλους αυτούς δεν έχει ούτε “ναι μεν αλλά”. Για όλους αυτούς πρέπει να υπάρχει απάντηση. Ή με τον phylax ή με τον χωροφύλαξ.
Στο σημείο αυτό, όπου σήμερα στέκονται η μαρμάρινη επιγραφή με τα ονόματα των εκτελεσθέντων αντιστασιακών καθώς και η πλάκα με χαραγμένους τους στίχους του Γιάννη Ρίτσου, στις 15 Μαρτίου του 1944 χωροφύλακες και γερμανοτσολιάδες εκτέλεσαν 22 αγωνιστές, αφού πρώτα είχαν αποκλείσει την περιοχή της Καλογρέζας συγκεντρώνοντας αδιακρίτως άντρες ηλικίας 16 έως 60 ετών, που πήγαιναν στα εργοστάσια της περιοχής για δουλειά.
Οι ταγματασφαλίτες με επικεφαλής τον δωσίλογο Λάμπου και οι χωροφύλακες με επικεφαλής τον μοίραρχο Παπακώστα ξεχώρισαν 21 Έλληνες αγωνιστές οργανωμένους στο ΕΑΜ και έναν Ιταλό αντιφασίστα και τους εκτέλεσαν. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των κατοίκων: “Εις το μπλόκον της Καλογρέζας ήτο η Ασφάλεια μαζί με τσολιάδες. Επί κεφαλής δε τούτων ήτο ο Λάμπου, όστις και διέταξε την εκτέλεσιν των εκτελεσθέντων. Ο Λάμπου βαστούσε την εικόναν της Παναγίας και φώναζε ‘με την διαταγήν αυτής θα πιω αίμα’!”.
Εγκλήματα κατά ανθρώπων, ιδεών αλλά και ανθρώπινων έργων έχουν διαπραχθεί στο βάθος του χρόνου με την εικόνα της Παναγίας στο χέρι δολοφόνων και βέβηλων σκοταδιστών. Εγκλήματα με πρόσχημα την πίστη και στο όνομα ενός απάνθρωπου θεού έχουν λερώσει την ιστορία αυτού του τόπου, που δεν δείχνει να διδάσκεται από τα λάθη του.
Αμετανόητοι απόγονοι των ταγμάτων ασφαλείας δηλώνουν περήφανα εγγόνια του Λάμπου και των ομοίων του και αφήνουν τη ναζιστική σφραγίδα τους πάνω σε μάρμαρα ποτισμένα με αίμα. Κι από τη Νέα Ιωνία τρέχουν στο Παλαιό Φάληρο να γκρεμίσουν τον εχθρό της πίστης τους της αγίας, γιατί έχουν να πάνε και στο συλλαλητήριο μετά. Για όλους αυτούς δεν έχει ούτε “ναι μεν αλλά”. Για όλους αυτούς πρέπει να υπάρχει απάντηση. Ή με τον phylax ή με τον χωροφύλαξ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου