Ο Γιος του Σαούλ Saul Fia / Son of Saul
Δραματική 2015 | Έγχρ. | Διάρκεια: 107'
Στο
Άουσβιτς του 1944 ο Σαούλ είναι ένας από τους Εβραίους κρατούμενους που εξαναγκάζεται ως Sonderkommando να βοηθά τους Γερμανούς στην "υποδοχή" , στην εξόντωση (στους θαλάμους αερίων) και στο κάψιμο των
ομοεθνών του. Kάποια στιγμή αποφασίζει να θάψει το πτώμα ενός
παιδιού, το οποίο ισχυρίζεται πως είναι δικό του.
Gerontakos
*********************
Οκτώβριος του 1944, στο στρατόπεδο εξόντωσης, Άουσβιτς - Μπίρκεναου. Ο Saul Auslonder (Γκέζα Ρόχινγκ) είναι Ούγγρος, μέλος της Sonderkommando, της ομάδας των Εβραίων κρατουμένων η οποία έχει απομονωθεί από το στρατόπεδο και είναι αναγκασμένη να βοηθά τους Ναζί στον μηχανισμό των μεγάλης κλίμακας εκτελέσεων.
Ενώ δουλεύει σ' ένα από τα κρεματόρια, ο Σαούλ ανακαλύπτει το πτώμα ενός αγοριού το οποίο θεωρεί ότι είναι το παιδί του. Ενώ η Sonderkommando σχεδιάζει εξέγερση, ο Σαούλ αποφασίζει να φέρει εις πέρας μια αδύνατη αποστολή: να σώσει το σώμα του παιδιού από τις φλόγες, να βρει έναν Ραββίνο να απαγγείλει την νεκρώσιμη ακολουθία (Kaddish) και να θάψει το αγόρι όπως πρέπει.
«Ο «Γιος του Σαούλ» είναι μια φιλόδοξη ταινία γυρισμένη με οικονομία, η οποία βυθίζει τον θεατή κατ’ ευθείαν στην καρδιά του στρατοπέδου συγκέντρωσης. Σκοπός μας ήταν να ακολουθήσουμε ένα τελείως διαφορετικό δρόμο από την συνηθισμένη προσέγγιση των ιστορικών δραμάτων, το τεράστιο πεδίο δράσης τους και την πολυσήμαντη αφηγηματικότητά τους. Αυτή η ταινία δεν λέει την ιστορία του Ολοκαυτώματος, αλλά την απλή ιστορία ενός ανθρώπου παγιδευμένου σε μια τρομερή κατάσταση μέσα σ' ένα περιορισμένο πλαίσιο χώρου και χρόνου. Δυο μέρες της ζωής ενός ανθρώπου αναγκασμένου να διατηρήσει την ανθρωπιά του, ο οποίος βρίσκει την ηθική σωτηρία στην διάσωση ενός νεκρού σώματος. Ακολουθούμε τον κύριο χαρακτήρα σε όλη την ταινία, αναδεικνύοντας μόνο το άμεσο περιβάλλον του και δημιουργώντας ένα οργανικό φιλμικό χώρο περιορισμένων αναλογιών, πιο κοντινών στην ανθρώπινη αντίληψη. Η χρήση της φωτογράφισης μικρού πεδίου, η μόνιμη παρουσία στοιχείων εκτός πλάνου στην αφήγηση εκτεταμένων λήψεων, οι περιορισμένες οπτικές και πραγματολογικές πληροφορίες στις οποίες έχει πρόσβαση ο κύριος χαρακτήρας και ο θεατής, είναι τα θεμέλια της οπτικής και αφηγηματικής στρατηγικής μας.» - Λάζλο Νέμες
Η ταινία «Ο Γιος του Σαούλ» (Son of Saul / Saul fia - 2015) του Λάζλο Νέμες (Ουγγαρία), τιμήθηκε τον Μάιο στο 68ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το Βραβείο Fipresci.
Πηγή: TVXS
*************************
Διαβάστε τη συνέντευξη του σκηνοθέτη Λάζλο Νέμες στην Εφημερίδα των Συντακτών
Δεν δίνω άφεση αμαρτιών στο Ολοκαύτωμα |
[Photo Credit: U.S. National Archives, William Blye Collection] |
Ναζί των Ταγμάτων Εφόδου μπροστά σε εβραϊκό μπαρ του Βερολίνου . Οι πινακίδες γράφουν: «Γερμανοί υπερασπιστείτε τον εαυτό σας κατά της άγριας εβραϊκής προπαγάνδας. Αγοράζετε μόνο από τα γερμανικά καταστήματα!"(1933) . [Photo Credit: U.S. National Archives, William Blye Collection] |
Φλεγόμενη συναγωγή στο Siegen κατά τη Νύχτα των Κρυστάλλων. Η Νύχτα των Κρυστάλλων, ήταν μια μεγάλης κλίμακας συντονισμένη επίθεση κατά των Εβραίων σε όλη τη γερμανική Επικράτεια , στις 10 Νοεμβρίου του 1938. [Photo Credit: The Pictorial History of the Holocaust, ed. Yitzhak Arad. New York: Macmillan, 1990.] |
Το εξώφυλλο του 1939 από αντισημιτικό φυλλάδιο με τον τίτλο: Η μάστιγα του Θεού: Πολωνοί Εβραίοι. Photo Credit: U.S. National Archives.] |
Γερμανοί στρατιώτες καθ΄οδόν προς την Πολωνία. Η επιγραφή στο βαγόνι λέει: " Πάμε στην Πολωνία να χτυπήσουμε τους Εβραίους" Αριστερά βλέπουμε ένα αντιεβραϊκό σκίτσο. (1939) [from The Pictorial History of the Holocaust, ed. Yitzhak Arad. New York: Macmillan, 1990] |
Στην πολωνική πόλη του Olkusz, τον Ιούλη του 1940. Ο Ραβίνος Γιτζάκ Moshe Hengerman αναγκάζεται να προσευχηθεί ξυπόλυτος μπροστά στα σώματα του "ποιμνίου" του , που κοίτονται μπρούμυτα, κακοποιημένοι μόλις από Γερμανούς χασκογελούντες στρατιώτες. [Photo Credit: Yad Vashem Historical Museum] |
Εβραίοι στο Wuerzburg της Γερμανίας , ενώ βαδίζουν προς το στρατόπεδο συγκέντρωσης (1942) [Photo Credit: U.S. National Archives] |
Η κεντρική πύλη του Auschwitz με τη διαβόητη επιγραφή "Η εργασία απελευθερώνει." |
Παιδιά που υποβάλλονταν σε ιατρικά "πειράματα" στο Άουσβιτς. [from The Pictorial History of the Holocaust, ed. Yitzhak Arad. New York: Macmillan, 1990] |
Buchenwald. Κρατούμενοι λίγο πριν από την εκτέλεσή τους σε παρακείμενο δάσος. (1933) [Photo Credit: American Jewish Joint Distribution Committee, Lorenz Schmuhl Collection] |
Γερμανοί φρουροί μπροστά από το διοικητήριο στο στρατόπεδο του θανάτου στο Belzec (1942). [Photo Credit: Main Commission for the Investigation of Nazi War Crimes] |
Εβραίες από το Γκέτο Mizocz στην Ουκρανία. Μερικές κρατούν τα βρέφη και όλες είναι γυμνές. Περιμένουν σε μια γραμμή πριν από την εκτέλεσή τους από τους Γερμανούς και τους συνεργάτες τους Ουκρανούς, τους οποίους σήμερα θεωρούν γνήσιους πατριώτες οι ναζιστές του Δεξιού Τομέα και οι επίσημες Ουκρανικές αρχές του διαβόητου Ποροσένκο. [Photo credits: Main Commission for the Investigation of Nazi War Crimes] |
Ένας Γερμανός αστυνομικός πυροβολεί τις Εβραίες γυναίκες που είχαν μείνει ζωντανές στη χαράδρα μετά την μαζική τους εκτέλεση. (1942) [Photo credits: Main Commission for the Investigation of Nazi War Crimes] |
Εβραίοι άνδρες περιμένουν το θάνατο σε ένα φορτηγό αερίου. [Photo credits: Main Commission for the Investigation of Nazi War Crimes] |
Κρεματόρια στο στρατόπεδο Μπούχενβαλντ. This photo was taken by an SS photographer. It is part of an album discovered after liberation by a female prisoner. Most people create family albums containing photos of their children, wives, husbands, mementos of places visited. Evidently this SS photographer was proud of the work he and his comrades were doing. The people in the photo had only just been brought from the trains where they had been crammed in cattle cars with no food, water or sanitation. Look closely at them, these were the people the Nazis considered dangerous. Not long after this photo was taken they were gassed, and their bodies burned. Αυτή η φωτογραφία λήφθηκε από ένα φωτογράφο των SS . Είναι μέρος ενός άλμπουμ που ανακαλύφθηκε μετά την απελευθέρωση από γυναίκα κρατούμενη. Οι περισσότεροι άνθρωποι δημιουργούν οικογενειακά άλμπουμ που περιέχει φωτογραφίες των παιδιών, των συζύγων, των συγγενών και των φίλων ή αναμνηστικά από τα μέρη που έχουν επισκεφθεί. Προφανώς αυτός ο Εσεσίτης φωτογράφος ήταν υπερήφανος για το έργο που αυτός και οι σύντροφοί του είχαν κάνει. Οι άνθρωποι στη φωτογραφία είχε μόλις κατεβεί από τις αμαξοστοιχίες όπου ήταν επί μέρες στριμωγμένοι ασφυκτικά σε βαγόνια μεταφοράς ζώων, χωρίς τροφή, νερό ή αποχέτευση. Κοιτάξτε προσεκτικά τους αυτούς τους ανθρώπους που οι Ναζί θεωρούσαν (και εξακολουθούν να το πιστεύουν οι επίγονοί τους) επικίνδυνους. Λίγο μετά την απαθανάτιση αυτής της στιγμής οι άνθρωποι αυτοί δε θα υπάρχουν. Θα σταλούν σε θαλάμους αερίων και τα πτώματά τους θα καούν. Photo and Caption Credit: Alan Jacobs @ www.remember.org |
Μαζικός τάφος στο στρατόπεδο του Bergen-Belsen. Photo Credit: Alan Jacobs @ www.remember.org |
Σωροί από παπούτσια και ρούχα των χιλιάδων θυμάτων . |
Μαζική εκτέλεση Εβραίων στην κατεχόμενη από τα ναζιστικά στρατεύματα Σοβιετική Ένωση. Στην ομάδα των γυμνών Εβραίων συμπεριλαμβάνεται και ένα αγόρι. [from The Pictorial History of the Holocaust, ed. Yitzhak Arad. New York: Macmillan, NY, 1990.] |
Μαζική εκτέλεση ανθρώπων κάθε φύλου και ηλικίας στην κατεχόμενη από τους Γερμ,ανούς Σοβιετική Ένωση. Photo and Caption Credit: Alan Jacobs @ www.remember.org |
Ένας στρατιώτης πυροβολεί στο κεφάλι τον τελευταίο από μία ομάδα Εβραίων στο Vinica της Ουκρανίας. [Photo Credit: Library of Congress] |
Καρότσα κατάφορτη από πτώματα κρατουμένων στο στρατόπεδο Μπούχενβαλντ. [Photo Credit: U.S. National Archives] |
|
Νταχάου: επιζώντες την ημέρα της απελευθέρωσης. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου