Τρίτη, Δεκεμβρίου 04, 2007

ΟΙ ΜΑΦΙΟΖΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ


ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ

Του Μάκη Βοϊτσίδη

Καλά με τ΄ άλλα για τα Ζωνιανά. Αλλά όχι και να εκπλησσόμαστε, επειδή κάποιος έχτισε τριώροφη οικοδομή χωρίς άδεια. Για να χτίσεις οικοδομή χωρίς άδεια δε χρειάζεται να ζεις στα Ζωνιανά ή σε κάποιο άλλο κράτος εν κράτει. Oικοδομή χωρίς άδεια μπορείς να χτίσεις παντού στην Ελλάδα. Και αν τυχόν βρεθεί άνθρωπος σ΄ αυτήν τη χώρα, που έχτισε μόνο όσα τετραγωνικά επιτρέπεται, δικαίως θα διεκδικήσει τον τίτλο του πλέον νομοταγούς πολίτη -πράγμα το οποίο στη χώρα της αυθαιρεσίας, της «μαγκιάς» και της εκλογικής διαπλοκής ισοδυναμεί με αφέλεια.

Ας μην πάμε μακριά. Oικιστικά, όλη η γύρω Θεσσαλονίκη είναι Ζωνιανά σε μεγέθυνση. Μηχανικοί και συμβολαιογράφοι έχουν να διηγηθούν απίστευτες ιστορίες πολεοδομικής αυθαιρεσίας που σε κάνουν ν� αναρωτιέσαι πώς έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης μία χώρα, στην οποία όποιος θέλει χτίζει ό,τι θέλει -συχνά σε καταπατημένες δημόσιες εκτάσεις- χωρίς κανένας να του ζητήσει εξηγήσεις. Υπάρχουν διαμερίσματα στις χρυσοφόρες επεκτάσεις της Θεσσαλονίκης, η άδεια των οποίων γράφει δώδεκα τετραγωνικά (!), αλλά ο εργολάβος έχτισε και πούλησε ογδόντα -τα υπόλοιπα είναι η αυθαίρετα κλεισμένη πιλοτή. Αλλά αυτά δεν είναι τίποτε μπροστά στο όργιο αυθαιρεσίας που συντελείται στα περίχωρα, με τα εκτός σχεδίου «συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών». Διακόσια τετραγωνικά μέτρα επιτρέπεται να χτίσεις σε αγροτεμάχιο τεσσάρων στρεμμάτων, αλλά, κατά τρόπο θαυματουργό, ξεφυτρώνουν τέσσερα και πέντε ανεξάρτητα σπίτια, που το καθένα έχει εμβαδόν τουλάχιστον εκατόν πενήντα. Υπόγεια που μπαζώνονται και ξεμπαζώνονται, για να μην υπολογιστούν στο συντελεστή δόμησης, βεράντες και ημιυπαίθριοι που κλείνουν, σοφίτες, όπου και οΤκατσένκο θα περπατούσε όρθιος, αλλά και «κανονικές» αυθαίρετες προσθήκες κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στη νομιμότητα και την πραγματικότητα.

O αντινομάρχης Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης τι λέει για όλα αυτά; Εστειλε ποτέ ένα συνεργείο για να καταγράψει καμιά δεκαριά τέτοιες παρανομίες; Πήγε στον εισαγγελέα ένας μηχανικός που υπέγραψε ψευδώς ότι το έργο εκτελέστηκε σύμφωνα με την άδεια; Κατεδαφίστηκε ένα παράνομο κτίσμα, ώστε να θορυβηθούν οι υπόλοιποι και να πατήσουν φρένο; Καταλογίστηκαν οι εισφορές που διέφυγαν από το ΙΚΑ; Πώς θα ενταχθούν αύριο αυτές οι περιοχές στο σχέδιο και ποιοι κοινόχρηστοι χώροι θα προκύψουν, όταν σ' όλη την έκταση του αγροτεμαχίου υπάρχουν οικοδομές; Ποιοι προστατεύουν την κραυγαλέα παρανομία; Και με τι αντάλλαγμα;
Αγγελιοφόρος,4/12/2007

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ

Όσα αναφέρει ο Μάκης Βοϊτσίδης για τα εργολαβικά εγκλήματα,
που συντελούνται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη εκτός των τειχών
είναι απολύτως αληθινά.
Το τελευταίο διάστημα λόγοι οικογενειακοί με υποχρεώνουν να αναζητώ
εναγωνίως ένα αξιοπρεπές διαμέρισμα στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης,
σε περιοχή που έως εχθές ήταν χωραφότοπος και τώρα έχει
μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο, όπου ο πάσα εις εργολάβος
επιδίδεται ανενόχλητος σε κάθε είδους αυθαιρεσία και απαιτεί
ασύλληπτα ποσά για τα κατ' ευφημισμόν σπίτια που χτίζει.
Προκειμένου να βγάζουν , λόγω του χαμηλού συντελεστή,
από τη μύγα ξίγκι, οι επιδέξιοι σε κατεργαριές
επιτηδευματίες μετατρέπουν τους δηλωμένους ως υπόγεια,
αυλές, ακάλυπτους, πάρκιν και αποθήκες χώρους σε διαμερίσματα ,
που τα πωλούν μαζί με τα ανώγεια
ως... μεζονέτες , ενώ κάνουν το ίδιο με τα διαμερίσματα
των πάνω ορόφων , που τα συνδέουν με εσωτερική σκάλα
με την κωνική οροφή και δημιουργούν τις λεγόμενες
....οροφομεζονέτες.
Φυσικά οι σοφίτες των τελευταίων ορόφων κάθε άλλο παρά διαμερίσματα
μπορούν να χαρακτηριστούν, αφού είναι αδύνατο να κυκλοφορήσεις όρθιος
μέσα στα υποτυπώδη δωμάτιά τους λόγω των επικλινών στεγών τους.
Κι όμως για τα εξαμβλώματα αυτά, είτε του ύψους είτε του βάθους,
ζητούν ποσά κανονικών διαμερισμάτων, ενώ δεν "παίζονται" οι τιμές
που απαιτούν για τα νόμιμα "flat" μεσοδιαμερίσματα.
Κι όλα αυτά χωρίς ίχνος ασανσέρ, πράγμα που σε υποχρεώνει
να ανεβαίνεις από εξωτερικές σκάλες (οι περισσότερες εκτεθειμένες στο
ανεμόβροχο) τριάντα και βάλε σκαλοπάτια.
Είναι ευνόητο ότι οι "υπερπολυτελείς" αυτές κατοικίες γίνονται μέσα σε ένα περιβάλλον άγρια μπαζωμένο, ασύστολα κακοποιημένο και
ενσυνείδητα μη διαθέττον τις στοιχειώδεις υποδομές
πολεοδομικής χάραξης και αποχετευτικού δικτύου.
Έχουμε πατήσει για τα καλά στον εικοστό πρώτο αιώνα και
υπάρχουν νεόδμητα πολεοδομικά συγκροτήματα που χρησιμοποιούν ...βόθρους,
όπως , λόγου χάρη, συμβαίνει στην περιοχή της Καρδίας.
Όσο για την κάλυψη άλλων βασικών αναγκών , όπως συγκοινωνία,
σχολεία κλπ. δε γίνεται καν λόγος.
Αν θέλουμε να αναζητήσουμε το βασικό υπαίτιο όλης αυτής
της φριχτής κατάστασης, θα πούμε αδίστακτα ότι αυτός
δεν είναι άλλος από το Κράτος και τους φορείς
που έχουν την ευθύνη της τήρησης των νόμων
που διέπουν τους κανόνες ανέγερσης των οικοδομών.
ΥΠΕΧΩΔΕ, Πολεοδομία, Αστυνομία, Εφορία, Τοπική αυτοδιοίκηση
είναι η πεντακέφαλη Λερναία Ύδρα που καταβροχθίζει
την ελληνική ενδοχώρα και λυμαίνεται το εισόδημα
του αφελούς νεοέλληνα , που νομίζει ότι θα αναβαθμίσει
το πρεστίζ του αν αποκτήσει μεζονέτα μακριά
από το υποβαθμισμένο κέντρο.
Για να αντιληφθεί γρήγορα ότι οι συνθήκες ζωής του
είναι πολύ χειρότερες από εκείνες που βίωνε μέχρι πρό τινος
στο υποβαθμισμένο κέντρο.

* Σημείωση: Έχει πάει κανείς από τους "αρμόδιους" στην περιοχή του Ελαιώνα
κατά Πυλαία μεριά; Αν ναι, τότε μπορεί να μας εξηγήσει πώς μετατράπηκαν σε
υπερπολυτελή διαμερίσματα τα δηλωμένα στην πολεοδομία ως... γραφεία κάποιων νεόδμητων συγκροτημάτων; Ποιοι έβαλαν τις υπογραφές και τα έπιασαν χοντρά , για να μη μιλήσουν ή για να να μην τσιμπήσουν τους ενόχους; Δεν είναι πολλοί. Μερικές δεκάδες είναι όλοι κι όλοι. Γιατί δεν τους έπιασαν οι επί των νόμων θεματοφύλακες; Γιατί δεν έχωσαν ούτε ένα από τους λαμπρούς απατεώνες στην ψειρού;



1 σχόλιο:

Giorgio είπε...

Γιατί υπολογίζει κανείς τους ημιυπαίθριους χώρους???

Επειδή πρόσφατα ασχολήθηκα με ένα νεόκτιστο σπίτι οι μοναδικοί που ρώτησαν για τους ημιυπαίθριους ήταν στη ΔΕΗ...ΚΑΝΕΝΑΣ μα κανένας αλλος!!!Ουτε καν η πολεοδομια!!!

Αυτά μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν...

Brahms: Most Beautiful Adagios

Tracklist: 00:00:00 Violin Concerto in D Major, Op. 77: II. Adagio (Berliner Symphoniker, Eduardo Marturet & Borika van den Booren) 00...