Πέμπτη, Ιουλίου 15, 2021

Κεραμ(ιδαρ)έως: ο εφιάλτης της Εκπαίδευσης

 Τομεάρχης ΣΥΡΙΖΑ Ειδήσεις - Όλα τα νέα από το topics.gr


Νίκη Κεραμέως: Εφιάλτες

Γιώργος Λακόπουλος

Γίνεται ακόμη πιο ανατριχιαστικό, αν η αποσυρθείσα διάταξη προέρχεται από τον συνήθη τόπο νομοπαρασκευής: το μέγαρο Μάξιμου.

Με ποιους έχουμε μπλέξει; Τι συμβαίνει στο μυαλό όσων κυβερνούν;

Τα παραδείγματα είναι πολλά για κρυφτεί η διαστροφή που διαπερνά ενίοτε τις κυβερνητικές πράξεις τους και τις πολιτικές επιλογές τους.

Όλα πάνε στραβά στη χώρα. Αλλά η κυβερνητική κομπανία πανηγυρίζει ευτυχής, ανύπαρκτες επιτυχίες.

Τον τόνο δίνει ο Πρωθυπουργός, αυτοτοποθετούμενος στον θρόνο του Δία: όλα πηγάζουν από τη σοφή κεφαλή του.

Απέτυχε οικτρά να εμφανιστεί – πάλι - ως σωτήρας ταυτιζόμενος με τον εμβολιασμό. Οι πολίτες που δεν εμβολιάζονται απλώς δεν τον εμπιστεύονται.

Παρότι ακόμη και όταν κατεβάζει τον πήχη, πάλι από κάτω περνάει, θριαμβολογεί από την τηλεόραση.

Την αποτυχία του πιστοποιούν τα στοιχεία και τα πραγματικά δεδομένα και επιβεβαιώνουν οι… αποφάσεις του.

Για να το σώσει, το κάνει διαρκώς χειρότερο. Απειλεί, υπόσχεται, εκμαυλίζει κι αναστατώνει την κοινωνία με αντιφατικά κι ανεφάρμοστα μέτρα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κάποιοι υπουργοί του ενσωματώνουν τη διαστροφή στα νομοθετήματά τους…

Η Νίκη Κεραμέως σέρνει τον χορό σ’ αυτό το περίεργο γαϊτανάκι. Με μια διάταξη που μόνο διαταραγμένοι εγκέφαλοι – ή οπαδοί καθεστώτων που η ανθρωπότητα θέλει να λησμονήσει - μπορεί να σοφίστηκαν. Facts About Sheep | Live Science

Τη, δια νόμου, κατανομή των μαθητών σε τμήματα ανάλογα με τις «μαθησιακές ανάγκες» τους. Ήτοι ανάλογα με τις επιδόσεις τους. Family Outcast: How to Tell If You Are the Black Sheep - WeHaveKids

Μην μπούμε σε λεπτομέρειες, άλλωστε μετά την κατακραυγή, υποχρεώθηκε να το καταπιεί.

Ότι το αποδέχθηκε όμως και το έβαλε σε νομοσχέδιο με την υπογραφή της είναι δείκτης για τις παιδαγωγικές αντιλήψεις της. Ή για το παιδαγωγικό κενό της.

Στην προέκταση της «ρύθμισης» οι μαθητές θα μπορούσαν να διαχωρίζονται, ανάλογα με το φύλο, την εμφάνιση, την προέλευση, το φρόνημα, την οικονομική κατάσταση και βεβαίως το… εμβόλιο!

Δεν ξέρουμε ποιοι ακριβώς σαλτιμπάγκοι βρήκαν ευκαιρία να παίξουν ακραία παιχνίδια με τους μαθητές, εμπνεόμενοι από τις ιδέες του Μεταξά για τη νεολαία.

Γίνεται ακόμη πιο ανατριχιαστικό, αν η αποσυρθείσα διάταξη προέρχεται από τον συνήθη τόπο νομοπαρασκευής: το μέγαρο Μάξιμου.

Αν η δουλικότητα που διακρίνει τους υπουργούς μπροστά στο ιερατείο που περιβάλει τον Πρωθυπουργό οδήγησε την Κεραμέως στην απόπειρα νομοθέτησης της ακρότητας, ως μέθοδο παιδαγωγικής, δικό της πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση, τη βαρύνει ότι επιχείρησε να βγάλει το τζίνι από το μπουκάλι και να καταστήσει τον διαχωρισμό φυσική εξέλιξη για τους πολίτες εξ απαλών ονύχων.

Οι καλοί με τους καλούς , οι κακοί με τους κακούς, οι δυνατοί με τους δυνατούς, οι αδύνατοι με τους αδυνάτους, οι πλούσιοι με τους πλουσίους, οι φτωχοί με τους φτωχούς, οι υγιείς με τους υγιείς, οι ασθενικοί στον Καιάδα.

Προς το παρόν ο εφιάλτης πέρασε - ή αναβλήθηκε.

Αλλά το εφιαλτικό ερώτημα μένει: ποιοι μας κυβερνούν και πού μας πάνε;



Νίκη Κεραμέως / Πρώτη ήττα - Παίρνει πίσω δυο από τις απαράδεκτες διατάξεις ...

***********************

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

What is Sociology scaled 1

Επιστολή-κόλαφος στη Νίκη Κεραμέως   από την πρόεδρο της Βρετανικής Ένωσης Κοινωνιολογίαςγια τον εξοβελισμό της κοινωνιολογίας από την ελληνική εκπαίδευση  

 Χρήστος Κάτσικας

Διεθνή πυρά στη Νίκη Κεραμέως για την απόφασή της να εξοβελίσει από τα λύκεια την Κοινωνιολογία.

Η Πρόεδρος του British Sociological Association, πρόεδρος της Βρετανικής Ένωσης Κοινωνιολογίας , Καθηγήτρια  Susan Halford,  απέστειλε επιστολή στην Κεραμέως έστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην οποία μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι "είναι σημαντικό να υπερασπιστούμε την επιστήμη μας δηλώνοντας με σαφήνεια την αξία της κοινωνιολογικής εκπαίδευσης και να περιγράψουμε τι θα χάσει η επόμενη γενιά εάν τηρηθεί αυτή η απόφαση».

Η επιστολή:

 

Αγαπητή Υπουργέ κυρία Κεραμέως,

Μέλη της Ελληνικής Ένωσης Κοινωνιολόγων καθώς και οι καθηγητές κοινωνιολογίας του Λυκείου της Ελλάδας ήρθαν σε επικοινωνία με τη Βρετανική ένωση Κοινωνιολόγων. Σοκαρισμένοι πληροφορηθήκαμε από τους συναδέλφους μας στην Ελλάδα την πρόσφατη απόφασή σας να σταματήσετε τη διδασκαλία της κοινωνιολογίας στα ελληνικά Λύκεια τη νέα σχολική χρονιά. Καταλαβαίνουμε ότι αυτή η απόφαση χαρακτηρίστηκε «πολιτική απόφαση» αλλά δε δόθηκε καμία άλλη επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση.

Έχουμε πληροφορηθεί για τις πολυάριθμες διαμαρτυρίες καθηγητών και ακαδημαϊκών που λαμβάνουν χώρα αυτόν τον καιρό στην Ελλάδα και σας  γράφουμε για να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας σε αυτές τις καμπάνιες. Έχουμε αυτή τη θέση γιατί πιστεύουμε στη μεγάλη αξία της κοινωνιολογικής εκπαίδευσης και θέλουμε να εξηγήσουμε ποιες πιστεύουμε ότι θα είναι οι απώλειες για τη νέα γενιά αν αυτή η απόφαση εφαρμοστεί.

Η κοινωνιολογία παρέχει τις βάσεις για εμπειρική και θεωρητική ανάλυση των πιο σημαντικών προβλημάτων της εποχής μας. Επίσης, καθώς εστιάζει σε θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και αλλαγής η κοινωνιολογία καλλιεργεί τη γνώση που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης. Ακόμα,  παίζει μεγάλο ρόλο όσον αφορά στην πληροφόρηση της νέας γενιάς σχετικά με τη διανομή του πλούτου και της κοινωνικής ισότητας, τις σχέσεις φυλής και φύλου και σχετικά με το πώς η ποιότητα της ζωής μας και ιδίως της υγείας και της εκπαίδευσης μπορεί να βελτιωθεί μέσα από  κοινωνικές παρεμβάσεις. Η κοινωνιολογική γνώση και οι κοινωνιολογικές δεξιότητες είναι βασικές για πολλά επαγγέλματα που σχετίζονται με την κυβέρνηση, τη βιομηχανία, τον τομέα της κοινότητας και βοηθούν τους πολίτες να γίνουν σκεπτόμενοι και αφοσιωμένοι στον σκοπό τους. Καθώς είμαστε αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της παγκόσμιας πανδημίας , την κλιματική αλλαγή, τις μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών, την ανισότητα και τις ολοένα αυξανόμενες πνευματικές ασθένειες, η κοινωνιολογία  θα πρέπει να έχει κεντρική θέση στην εξεύρεση αποτελεσματικών λύσεων.

Η απόφασή σας να σταματήσετε τη διδασκαλία της κοινωνιολογίας θα σημαίνει ότι τα παραπάνω θέματα δε θα έχουν πια θέση  στο εκπαιδευτικό σύστημα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Το να αποκλείσετε τους μαθητές του Λυκείου από την ευκαιρία να αναπτύξουν αυτή τη γνώση, καθώς  και την κατανόηση και τις δεξιότητες της κριτικής και αναλυτικής σκέψης που συνοδεύουν μια κοινωνιολογική παιδεία, φαίνεται τρομερό, κυρίως δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε.

Απλά δεν μπορούμε να καταλάβουμε για ποιο λόγο ένα δημοκρατικό κράτος αποφάσισε να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο.

Ως εκ τούτου, σας καλούμε να αναθεωρήσετε αυτή σας την απόφαση.

Με εκτίμηση,

Susan Halford, Author at Work Thought BlogSusan Halford, καθηγήτρια

Πρόεδρος της Βρετανικής Ένωσης Κοινωνιολογίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο ουλτρακαπιταλισμός που κυριαρχεί από τις αρχές της χιλιετίας και οι τρομακτικές αλλαγές που έχει επιφέρει στις κοινωνίες της εποχής μας

  Δύση, δημοκρατία, αντισυστημισμός – και το νέο κοινωνικό ζήτημα Παναγής Παναγιωτόπουλος booksjournal.gr   Πέμπτη, 07 Νοεμβρίου 2024  ...