Τρίτη, Μαρτίου 16, 2021

Στο μεταίχμιο, μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας-Ingmar Bergman: "Η ώρα του λύκου" (1968)/Ένα κινηματογραφικό αριστούργημα

  • Bertil Anderberg, Erland Josephson, Georg Rydeberg, Gertrud Fridh, Gudrun Brost, Ingrid Thulin, Liv Ullmann, Max von Sydow, Naima Wifstrand, Ulf Johansson
  • Ingmar Bergman
  • Drama, Horror
  • April 9, 1968
  • Σουηδικά, Νορβηγικά

JUST SCREENSHOTS — Skammen 1968 / Ingmar Bergman Σε μια από τις πιο ιδιαίτερες ταινίες του Ingmar Bergman, συναντάμε τον Γιόχαν Μποργκ (Max von Sydow) έναν επιτυχημένο ζωγράφο, που έχει αποσυρθεί σε κάποια απομονωμένη νήσο της Σουηδίας, μαζί με τη σύζυγό του (Liv Ullmann). Εκεί, θα της δείξει τα τελευταία του σκίτσα: φρικιαστικές, δαιμονικές μορφές, που στοιχειώνουν τα όνειρά του την ώρα ανάμεσα στη νύχτα και την αυγή, την "ώρα του λύκου". 

Ύστερα, από κάποια περίεργα συμβάντα, που περιλαμβάνουν και τους νέους, εκκεντρικούς γείτονές τους, ο Γιόχαν αναγκάζεται να της παραδεχτεί την αλήθεια: οι "δαίμονές" του τον καταδιώκουν... ακόμα και όταν δεν κοιμάται... ακόμα και στο φως της ημέρας. 

«Στοιχειωμένος από τους δαίμονες του, ο καλλιτέχνης Γιόχαν Μποργκ (Μαξ φον Σίντοφ), παλεύει μάταια να ανακτήσει τα λογικά του και να κρατήσει τις καλλιτεχνικές του ικανότητες. Η σύζυγός του Άλμα (Λιβ Ούλμαν), προσπαθεί απεγνωσμένα να τον βοηθήσει, ωστόσο σταδιακά και η ίδια αρχίζει να μοιράζεται τις παραισθήσεις του.

Η λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ ιδιοφυΐας και τρέλας σταθμίζεται υπέροχα σε έναν αριστουργηματικό συνδυασμό σουρεαλισμού, εξπρεσιονισμού και του απόλυτου γοτθικού τρόμου.

H «Ωρα του Λύκου», περιγράφει συγκλονιστικά το τελευταίο ξέσπασμα ενός κεντρικού ήρωα, που βρίσκεται στο μεταίχμιο, μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, ο οποίος μέσω της πάλης του με τους προσωπικούς του δαίμονες, οδηγείται σταδιακά στην παράνοια.» (γιώργος Ρούσσος TVXS.gr)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSnO2Eg9srEquNpPUC5YNHdEVqhEAjRn76Y-g&usqp=CAUΟ Ingmar Bergman αποτελεί, ομολογουμένως, μια ιδιαίτερη περίπτωση σκηνοθέτη, που κατάφερε να δημιουργήσει ένα δυσνόητο και κρυπτικό κινηματογραφικό σύμπαν που, όποτε αποκαλύπτει τα νοήματά του, φανερώνει έναν διεξοδικό και βαθύ προβληματισμό. Το 1968, ο κορυφαίος Σουηδός δημιουργός υπογραφεί το σενάριο και σκηνοθετεί μία από τις πιο ιδιαίτερες και προσωπικές ταινίες του, με πρωταγωνιστές δύο αγαπημένους του ηθοποιούς και συνεργάτες. Τον συμπατριώτη του Max von Sydow και την μούσα του από την Νορβηγία, Liv Ullmann.

In 'Shame,' Ingmar Bergman examines evil in ordinary people | The Stanford  Daily

Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1918-2007)- Βικιπαίδεια

Δεν υπάρχουν σχόλια: