Σάββατο, Μαρτίου 13, 2021

Cinobo: μια πάμφθηνη κινηματογραφική πλατφόρμα με άφθονες ποιοτικές ταινίες

 

Τo Cinobo σε έναν χρόνο έγινε ακαταμάχητο

Βένα Γεωργακοπούλου

Τo Cinobo σε έναν χρόνο έγινε ακαταμάχητο

Η πρώτη ελληνική συνδρομητική streaming πλατφόρμα σβήνει το πρώτο της κεράκι με 1.000 εξαιρετικές ταινίες, συνεχή αύξηση των συνδρομητών της και κάθε τόσο και μια έκπληξη. Η managing director της ,Δάφνη Μπεχτσή, κάνει έναν απολογισμό και επιβεβαιώνει τη φιλοσοφία της: «Απεμπλοκή από την εμπορικότητα, ούτε μία “κακή” ταινία στον κατάλογό μας».

Πέρυσι τέτοια μέρα, 12 Μαρτίου, μπήκε το Cinobo στις ζωές των Ελλήνων (σε Ελλάδα και Κύπρο) σινεφίλ. Η πρώτη ελληνική συνδρομητική streaming πλατφόρμα με έμφαση στο καλό σινεμά, το «Netflix των σινεφίλ», όπως έγραφε η «Εφ.Συν.». Η Δάφνη Μπεχτσή, managing director της πλατφόρμας, από οικογένεια με κινηματογραφική παράδοση, κόρη του διανομέα Χρήστου Μπεχτσή, μας δήλωνε τότε: «Είμαι αισιόδοξη, η Ελλάδα αγαπάει αυτό το σινεμά, όλα τα σημάδια που έχουμε είναι ενθαρρυντικά».

Σήμερα πια, βετεράνοι της καραντίνας, βλέποντας μόνο στα όνειρά μας κανονικές προβολές σε κλειστές αίθουσες, έχουμε βρει στο Cinobo το καλύτερο αποκούμπι. Και όχι επειδή το Netflix πλημμύρισε σκουπίδια. Ούτε επειδή περιφρονούμε το αξιαγάπητο, δημόσιο Ertflix. Αλλά γιατί το Cinobo με εκπληκτικούς ρυθμούς, γνώση και επαγγελματισμό, έγινε απλούστατα ακαταμάχητο. Οι 300 ταινίες του έφτασαν σιγά σιγά τις χίλιες. Προστίθενται, όπως μας λέει η κυρία Μπεχτσή, κατά μέσον όρο είκοσι κάθε μήνα, πάνω από μία κάθε δύο μέρες. «Και το πιο σημαντικό είναι ότι όλες επιλέγονται μία προς μία».

Δεν κρύβει τη χαρά της. Στα πρώτα γενέθλια του Cinobo μπορεί να πει: «Πετύχαμε τους στόχους μας και τους ξεπεράσαμε - και σε αριθμό συνδρομητών. Δεν αγωνιούμε πια, κινούμαστε με ασφάλεια». Δεν κρύβει, βέβαια, ότι «όπως κάθε start up είχαμε και τις δύσκολες στιγμές μας, ξεκινήσαμε άλλωστε με μια πολύ μικρή ομάδα, τρία άτομα ουσιαστικά και τώρα γίναμε δώδεκα. Ετσι, μετά από μια πολύ δυναμική αρχή, αφού ήμασταν κάτι που έλειπε και συζητήθηκε, εκεί γύρω στο καλοκαίρι, με το άνοιγμα και τον κόσμο να έχει ανάγκη από ζωντανό θέαμα και κοινωνικοποίηση, είχαμε μια ελάχιστη στασιμότητα. Κι όμως, δεν μας στενοχώρησε, χαρά μάς έδωσε, φιλοσοφία μας είναι ότι οι ταινίες πρέπει να βγαίνουν στη μεγάλη οθόνη».

H δουλειά του Cinobo είναι άλλη. Φυσικά και δεν λέει όχι σε νέες κυκλοφορίες, που τις ψάχνει με επιμονή, αλλά και διακριτικότητα στα φεστιβάλ, με πρόσφατη μεγάλη επιτυχία την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της ταινίας του φοβερού Ρουμάνου Ράντου Ζούντε, «Bad Luck Banging or Loony Porn», που κέρδισε τη Χρυσή Αρκτο στο Βερολίνο.

«Δεν θέλουμε να μπαίνουμε στα πόδια των διανομέων, δεν είναι αυτός ο ρόλος μας· θέλουμε απλώς να επιλέγουμε μία ή δυο ταινίες, που θεωρούμε ότι είναι επένδυση για το μέλλον της πλατφόρμας μας λόγω της καλλιτεχνικής τους αξίας», εξηγεί η Δάφνη Μπεχτσή. «Βασικός μας στόχος, όμως, με τον κατάλογο του Cinobo είναι να δώσουμε μεγάλη διάρκεια ζωής σε ταινίες, παλιά κλασικά αριστουργήματα ή νεότερες μεγάλης αξίας, που ίσως δεν προσέχτηκαν όσο τους άξιζε όταν βγήκαν στις αίθουσες. Να μην παίζονται λίγο οι ταινίες και εξαφανίζονται. Επίσης, τελείως ακομπλεξάριστα, να απεμπλακούμε από το τριπάκι της εμπορικότητας, στο οποίο επί χρόνια βρίσκεται η αγορά. Να διαλέξουμε ταινίες με κριτήριο την ψυχαγωγία και την καλλιτεχνική αξία. Καμία “κακή” ταινία να μην ανεβεί στο Cinobo. Kαι φαίνεται ότι η “συνταγή” μας έπιασε το κοινό».

Ξέρουν πάνω-κάτω το προφίλ των συνδρομητών. Ενα ευρύ φάσμα ηλικιών, από 18 έως 65 και άνω, με ένα πικ στις ηλικίες 25-45. Και εντελώς μοιρασμένο ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες. Οι χρήστες του Cinobo έχουν μια πυκνή επαφή με την πλατφόρμα, η οποία σκίζει στο επικοινωνιακό της σκέλος. Newsletter, πλούσιο μπλογκ σαν τα καλύτερα κινηματογραφικά περιοδικά και παρουσία στα σόσιαλ μίντια προωθούν και εξηγούν τον κάθε νέο τίτλο. Και όλα αυτά, γίνονται από τη δεμένη ομάδα των δώδεκα ατόμων.

Είναι λογικό, αφού, όπως επισημαίνει η Δάφνη Μπεχτσή, είναι νέοι άνθρωποι, που πέρα των άλλων προσόντων τους (εμπειρία σε μίντια και τεχνολογίες) έχουν κυρίως μια μεγάλη αγάπη για το σινεμά. «Και φυσικά δίνω πολλά κρέντιτς στην ομάδα του προγράμματος».

Εμείς να δει. Ιδού μια πρόχειρη αναφορά στα πρόσφατα διαμάντια ή στα μελλοντικά - του Μαρτίου. Τσιώλης, Κακογιάννης (βασικό στοιχείο της ταυτότητας του Cinobo η στήριξη του ελληνικού σινεμά), πέντε αποκαταστημένα αριστουργήματα του Γουόνγκ Καρ-γουάι και μια ταινία, «Η γυναίκα των δακρύων», του περίφημου Χάιρο Μπουσταμάντε από τη Γουατεμάλα, που πάει σφαίρα στα Οσκαρ Ξένης Ταινίας, μπήκε ήδη στη λίστα των εννέα.

Τελειώνοντας, η Δάφνη Μπεχτσή στέλνει ένα μήνυμα στον ελληνικό χώρο του οπτικοακουστικού. «Ερχεται τέτοια φουρτούνα, οι εξελίξεις που θα γίνονταν σε χρόνια συνέβησαν σε πέντε μήνες, οι streaming υπηρεσίες κολοσσοί απέκτησαν εκατομμύρια επιπλέον χρήστες και καταφτάνουν στη γειτονιά μας και νέοι παγκόσμιοι παίχτες. Για να μπορέσει η εγχώρια αγορά να ανταγωνιστεί το κύμα που έρχεται και να κρατήσει ένα μερίδιο, χρειάζεται να συνεργαστούμε όλοι. Από τον διανομέα και τον παραγωγό μέχρι τις πλατφόρμες streaming. Να ξεπεράσουμε όσα κάναμε μέχρι τώρα και να σκεφτούμε και λίγο outside the box».

Top Ten ενός χρόνου θέασης

▶ «Μνήμες φόνων» του Μπονγκ Τζουν-Χο
▶ «Δέκα ύποπτοι για φόνο» του Ζιλ Πακέ-Μπρενέ
▶ «Στη γη του άγριου μελιού», ντοκιμαντέρ των Ταμάρα Κοτέφσκα-Λιούμπομιρ Στεφάνοφ
▶ «Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου
▶ «Τα κορίτσια της Χρυσής Αυγής», ντοκιμαντέρ του Χόβαρντ Μπούστνες
▶ «Μαζί σου κι ας πεθάνω» του Τζος Λόσον
▶ «Κάιρο Eμπιστευτικό» του Ταρίκ Σαλέχ
▶ «Το ξέρουν όλοι» του Ασγκαρ Φαραντί
▶ «Η υπηρέτρια» του Παρκ Τσαν-γουκ
▶ «Babyteeth» της Σάνον Μέρφι

Cinobo | Cinema No Borders - Δοκιμάστε Δωρεάν για 14 ημέρες



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΜΠΗ- Συναυλία μνήμης/ Παρακολουθήστε την μέσω live streaming

  ΤΕΜΠΗ Συναυλία μνήμης Παρασκευή 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στά...