Παρασκευή, Ιουλίου 06, 2018

Απολαμβάνοντας ένα νουάρ του Χεμινγουέι σε μια κινηματογραφική τριλογία μεγάλων σκηνοθετών

The Killers (Hemingway short story) - Wikipedia

Αποτέλεσμα εικόνας για the killers hemingwayTHE KILLERS (Οι Δολοφόνοι, 1946) του Robert SiodmakΣχετική εικόνα

Πηγή:filmcracker.blogspot.com

Τα πρώτα δέκα λεπτά αυτού του κλασικού φιλμ ακολουθούν σχεδόν κατά γράμμα το ομώνυμο διήγημα του Χέμινγουεϊ, που γράφτηκε το '27 : δύο πληρωμένοι δολοφόνοι εμφανίζονται ξαφνικά σε μια πόλη και εκτελούν τον ερημίτη Σουίντ - δηλ. "Σουηδό" (Μπαρτ Λάνκαστερ), όπως είναι το παρατσούκλι του, ο οποίος δεν αντιστέκεται καθόλου. Σ' αυτό το σημείο το σενάριο απομακρύνεται απο το πρωτότυπο και εφευρίσκει τον ρόλο του Ρίορνταν (Έντμοντ Ο' Μπράϊεν), ενός ενθουσιώδους πραγματογνώμονα ασφαλιστικής εταιρίας, ο οποίος αποκαλύπτει σιγά σιγά το παρελθόν του "Σουηδού" : ένας πρώην πυγμάχος, ανακατεμένος με μια ύποπτη κυρία (Άβα Γκάρντνερ), μια ληστεία και μια προδοσία!

Στον "Πολίτη Κέην" η ιστορία είναι χωρισμένη σε φλας μπακ ανάλογα με τους αφηγητές. Στους "Δολοφόνους", αυτή η ιδέα εξελίσσεται περισσότερο, μπερδεύοντας τη χρονική σειρά των φλας μπακ. Η διαδικασία συναρμολόγησης του παζλ ενισχύει το σύνδεσμο του θεατή με τον Ρίορνταν. Καθώς διεισδύει στο παρελθόν του "Σουηδού", ο αεικίνητος Ρίορνταν απολαμβάνει την έντονη ζωή ενός ήρωα του νουάρ, χωρίς όμως τις συνήθεις επιπτώσεις. Η σχέση του Ρίορνταν με τον παράνομο κόσμο του "Σουηδού" γίνεται ανάλογη με τη σχέση ανάμεσα στο θεατή και την ταινία - μια ιδέα που αποκρυσταλλώνεται λίγο πριν από την τελική αναμέτρηση, όταν η σιλουέτα του Ρίορνταν φαίνεται σε πρώτο πλάνο σαν να βρίσκεται στην μπροστινή σειρά ενός κινηματογράφου. Εκτός από εξαιρετικό νουάρ, οι "Δολοφόνοι" αποτελούν και ένα ερμηνευτικό σχόλιο για το λόγο που απολαμβάνουμε τα νουάρ (και κατ' επέκταση τον ίδιο τον κινηματογράφο) : ως μια απόδραση (από την πλήξη και την σιγουριά) στον κίνδυνο και την καταστροφή, αλλά από απόσταση ασφαλείας...

Οι Δολοφόνοι (ταινία 1946) - Βικιπαίδεια 

  ___________________________

 2

"Oι δολοφόνοι" του Αντρέι Ταρκόφσκι

1956

 The Killers (Russian: Убийцы) is a 1956 student film by the Soviet and Russian film director Andrei Tarkovsky and his fellow students Marika Beiku and Aleksandr Gordon. It is based on the short story The Killers by Ernest Hemingway, written in 1927. It was Tarkovsky's first film, produced when he was a student at the State Institute of Cinematography (VGIK). Students were required to work on films in groups of two or threes due to a lack of equipment at the film school VGIK. Andrei Tarkovsky and Aleksandr Gordon asked Marika Beiku to work with them. The idea for adapting Ernest Hemingway's short story was Tarkovsky's. All roles were played by students of the VGIK, and the camera and lighting was handled by fellow students Alfredo Álvarez and Aleksandr Rybin. Beiku, Gordon and Tarkovsky set up an American bar in the studio of the film school, at this time a symbol of depravity and becoming a little attraction among students. Props were brought by students from their homes, and from relatives and friends. The film was praised by Mikhail Romm, the professor and teacher of Beiku, Gordon and Tarkovsky. Directed by: Marika Beiku, Aleksandr Gordon, Andrei Tarkovsky Written by: Ernest Hemingway (story), Aleksandr Gordon, Andrei Tarkovsky Starring: Yuli Fait, Aleksandr Gordon, Valentin Vinogradov, Boris Novikov, Yuri Dubrovin, Andrei Tarkovsky, Vasily Shukshin Cinematography: Alfredo Alvarez, Aleksandr Rybin Release date(s): 1956 (USSR) Running time: 19 min. Country: Soviet Union Language: Russian

 

 

  --------------------------------------------------------------------

3 "Οι δολοφόνοι" του Ντόναλντ Σίγκελ

1964

Ο Τσάρλι και ο Λη είναι επαγγελματίες δολοφόνοι, μισθωμένοι να σκοτώσουν τον πρώην επιτυχημένο ραλίστα Τζόνι Νορθ που πλέον εργάζεται ως δάσκαλος σε σχολείο για τυφλούς. Παρά το γεγονός ότι προειδοποιήθηκε, ο Νορθ μένει άπραγος και αφήνει τα δύο άτομα να τον σκοτώσουν. Ωστόσο, ο Τσάρλι, ο μεγαλύτερος και πιο έμπειρος από τους δύο, προβληματίζεται. Αυτός και ο Λη αποφασίζουν να ανακαλύψουν ποιος τους προσέλαβε να βγάλουν από τη μέση τον Νορθ και να μάθουν γιατί το θύμα τους δεν προσπάθησε να διαφύγει. Πρωταγωνιστούν: John Cassavetes, Lee Marvin, Angie Dickinson, Ronald Reagan.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ (1921-2009) : ο οικοδόμος του κριτικού λογοτεχνικού λόγου (Δεκαπέντε χρόνια από τον θάνατό του)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ: ο οικοδόμος του  κριτικού λογοτεχνικού λόγου     Αλέξανδρος Αργυρίου(1921-2009) 1 .ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ(Βιβλία) 2...