Σάββατο, Ιουλίου 21, 2018

Δεξιοί επιχειρηματίες και "βολικοί¨" συστημικοί δημοσιογράφοι πίσω από τη νεκρανάσταση της Μακεδονίας



Εφημερίδα Μακεδονία των δεξιών επιχειρηματιών και όχι των απλήρωτων συντακτών!

Του Φίλιππου Δεργιαδέ*

 Χτες επισημοποιήθηκε με σχεδόν πανηγυρικό τρόπο η σύμπραξη ομάδας επιχειρηματιών της Βόρειας Ελλάδας στο νέο εταιρικό σχήμα που φιλοδοξεί την επανέκδοση της εφημερίδας Μακεδονία.
Το μεγάλο κόλπο με τη μεγαλύτερη και πιο ιστορική εφημερίδα της Βόρειας Ελλάδας πλέον εισέρχεται στη φάση της υλοποίησης. Μετά το λουκέτο από τον περασμένο Οκτώβριο που κόστισε δεκάδες θέσεις εργασίας και άφησε χρέη πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε Δημόσιο εργαζόμενους και προμηθευτές βρέθηκε το κόλπο της κοινωνικής οικονομίας και των πρόθυμων επιχειρηματιών ώστε εν μέσω κρίσης αλλά ενόψει κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων και με ανοιχτό το Μακεδόνικο η ιστορική εφημερίδα να ξαναβγεί στα περίπτερα.
Θα πει κάποιος πως η επανακυκλοφορία μιας εφημερίδας που έχει βάλει λουκέτο κι έχει αφήσει δεκάδες εργαζόμενους άνεργους και απλήρωτους είναι μία θετική εξέλιξη.

Ομως υπάρχουν μερικά δεδομένα που προκαλούν ερωτήματα και ενστάσεις. Στην ΚΟΙΝΣΕΠ που έχει συσταθεί με στόχο να αποτελέσει το βασικό εταιρικό σχήμα για την επανέκδοση μέσω της ενοικίασης των τίτλων συμμετέχουν μόλις 24 από τους 75 εργαζόμενους της εφημερίδας Μακεδονία. Όλοι είναι απλήρωτοι και σε επίσχεση εργασίας. Διεκδικούν μισθούς 18 μηνών και δεν έχουν αποζημιωθεί καθώς η Μακεδονική Εκδοτική Εκτυπωτική που εξέδιδε τις εφημερίδες Μακεδονία και Θεσσαλονίκη δεν έχει τεθεί σε εκκαθάριση και θεωρητικά παραμένει σε λειτουργία.
Η εκτίμηση πως το εγχείρημα είναι κόλπο για να επανακυκλοφορήσει η εφημερίδα απαλλαγμένη από χρέη ανεπιθύμητους εργαζόμενους και καθαρή δεξιά γραμμή δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Αλλωστε η ιδέα της ΚΟΙΝΣΕΠ δεν ήταν των εργαζομένων αλλά των διευθυντών που στήριξε αν όχι εισηγήθηκε και ο εκδότης.
Η Μακεδονική Εδοτική Εκτυπωτική και ο εκδότης της Γιάννης Ρήγας έχουν επιχορηγηθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου με 1 0,2 εκατομμύρια ευρώ ενώ τα χρέη της συνολικά αγγίζουν τα 15 εκατομμύρια ευρώ. Οι 20 πρόθυμοι επιχειρηματίες που επενδύουν τα κεφάλαιά τους στο εν λόγω εγχείρημα προφανώς γνωρίζουν ότι αυτές οι υποχρεώσεις βαραίνουν τους τίτλους των εφημερίδων.
Είναι διατεθειμένοι να τις αναγνωρίσουν και να τις αντιμετωπίσουν. Αν δεν το κάνουν είναι υπόλογοι και θα κληθούν να τοποθετηθούν ακόμα και δικαστικά.
Η συμμετοχή τους βέβαια στο εγχείρημα στέλνει στον κάλαθο των αχρήστων το εφεύρημα της ΚΟΙΝΣΕΠ και του δήθεν συνεταιριστικού σχήματος που προωθεί η διευθυντική ομάδα Αλεξανδρίδη. Το νέο φύλλο αν ποτέ εκδοθεί θα είναι μία καραμπινάτη επιχειρηματική προσπάθεια η οποία ενόψει κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων φιλοδοξεί να εκφράσει τον συντηρητικό χώρο και να στηρίξει ενεργά τον συνεταιρισμό εξουσίας Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ. Από τον Σεπτέμβριο η χώρα θα μπει σε μία διαρκή προεκλογική περίοδο με επίμαχα ζητήματα την οικονομία και
το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ. Στο τελευταίο η εφημερίδα Μακεδονία προφανώς θα επιδιώξει να παίξει ξεχωριστό ρόλο.
Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαία η ανάμειξη όλων αυτών των επιχειρηματιών στην επανέκδοση της εφημερίδας Μακεδονία. Ολοι τους ανήκουν στη λεγόμενη Κεντροδεξιά φιλελεύθερη ή συντηρητική και επιθυμούν να φύγει ο κακός ΣΥΡΙΖΑ. Ο χώρος του Τύπου παραμένει ένα ξέφραγο αμπέλι για όσους επιθυμούν να επενδύσουν
στα MME με στόχο να παίξουν πολιτικά οικονομικά ή και εθνικιστικά παιχνίδια.
Ομως το αίτημα για την επανέκδοση της Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης είναι ζωντανό και μας αφορά όλους εργαζόμενους και πολίτες.

Η κυβέρνηση οι Ενώσεις Συντακτών αλλά και η δικαιοσύνη οφείλουν να παρέμβουν και να ξεκαθαρίσει
το τοπίο. Διότι δεν γίνεται κάποιοι να επενδύουν στο όνομα της εφημερίδας Μακεδονία και να μην αναλαμβάνουν erga omnes τις ευθύνες που τους αναλογούν.

* Ο Φίλιππος Δεργιαδές είναι δημοσιογράφος, πρώην εργασιακός εκπρόσωπος στην εφημερίδα Μακεδονία
πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο Άρης Δημοκίδης παρουσιάζει (όχι με αμεροληψία) το χρονικό του πολύπαθου έργου

  Ο Άρης Δημοκίδης εκθέτει το χρονικό του πολύπαθου έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά αποτυγχάνει να δώσει μια σφαιρική εικόνα των λόγων π...