Παρασκευή, Οκτωβρίου 15, 2010

ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ

Τα Παιδαγωγικά 
στο στόχαστρο του υπουργείου


Πλήρη καταγραφή των καθηκόντων που θα έχουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα αποσπασθούν στα Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας, ζητεί από τα ΑΕΙ το υπουργείο Παιδείας αναφέρει η Καθημερινή (14/10/2010). Στόχος είναι να εκλείψουν φαινόμενα προηγούμενων ετών όταν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί έκαναν τις... ορντινάτσες των πανεπιστημιακών. «Το έργο τους είναι σημαντικό, όμως σε πολλές περιπτώσεις γινόταν κατάχρηση των αποσπάσεων», ανέφερε χθες αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου, την ίδια στιγμή που τα Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, διαμαρτυρόμενα για τη μείωση του αριθμού των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.

Μειωμένος αριθμός

Ειδικότερα, κάθε χρόνο στα 19 Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας αποσπώνταν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βοηθούσαν σε ζητήματα (π.χ. πρακτικές ασκήσεις κ.ο.κ.) της εκπαίδευσης των φοιτητών. Ετησίως στα τμήματα αποσπώνταν από 20 έως και 45 εκπαιδευτικοί. Φέτος, ο αριθμός του μειώθηκε σημαντικά, στους πέντε για κάθε Τμήμα, καθώς πολλοί αποσπασμένοι επέστρεψαν στα σχολεία. Αποτέλεσμα είναι τα Παιδαγωγικά Τμήματα να αντιδράσουν. Ο γ.γ. του υπ. Παιδείας, κ. Βασίλης Κουλαϊδής, με έγγραφό του, που έφτασε προχθές στα Παιδαγωγικά Τμήματα ζητεί, μεταξύ άλλων, κατάλογο των εκπαιδευτικών που τα Τμήματα θέλουν να αποσπασθούν, αναλυτική περιγραφή των καθηκόντων που θα αναλάβουν και τις εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησής τους. Το υπ. Παιδείας, εμμέσως πλην σαφώς, δηλώνει ότι έως τώρα γινόταν κατάχρηση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Μάλιστα, όπως εξήγησε στην «Κ» πανεπιστημιακός Παιδαγωγικού Τμήματος, «πολλοί αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί κάθονται στα γραφεία για να κάνουν τις δουλειές των πανεπιστημιακών. Από την άλλη, συνήθης –έως πέρυσι τουλάχιστον– είναι η πρακτική οι αποσπασμένοι να συγκεντρώνουν τις ώρες του προγράμματός τους από Δευτέρα έως Τετάρτη και κατόπιν να... χαλαρώνουν». Ο ίδιος περιέγραψε τις αντιδράσεις των πανεπιστημιακών ως «επανάσταση των κολάρων που χάνουν το υπηρετικό τους προσωπικό».
«Σε όλους τους τομείς μπορεί να υπάρχει ένα αμαρτωλό παρελθόν. Συμφωνώ να γίνει ένας εξορθολογισμός του αριθμού των αποσπάσεων. Ομως, δεν είναι σωστό να υιοθετήσουμε τη λογική να... κόβουμε το κεφάλι όταν αυτό πονάει», τόνισε, μιλώντας χθες στην «Κ», η κοσμήτωρ της Παιδαγωγικής Σχολής στο ΑΠΘ, Δήμητρα Κογκίδου. «Η παρουσία μας είναι σημαντική. Κάνουμε τις πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών στα πειραματικά σχολεία, κάνουμε τα εργαστηριακά μαθήματα εντός του ιδρύματος, προσφέρουμε και διοικητικές υπηρεσίες. Χωρίς τους αποσπασμένους δεν μπορεί να λειτουργήσουν τα Παιδαγωγικά. Ολοι έχουμε υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα. Κανείς μας δεν θα ανέχονταν να κάνει δουλειές κλητήρα», ανέφερε στην «Κ» έμπειρη βιολόγος, με θητεία ως αποσπασμένη σε Παιδαγωγικό Τμήμα.

Πρόταση

Το υπ. Παιδείας προτείνει τα καθήκοντα των αποσπασμένων να εκτελούν οι εκπαιδευτικοί που κάνουν μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία, οι διδακτορικοί και μεταδιδακτορικοί φοιτητές. Ομως, όπως εξήγησε στην «Κ» η κ. Κογκίδου, δεν υπάρχουν Διδασκαλεία σε όλα τα παιδαγωγικά τμήματα ούτε μεταδιδακτορικοί φοιτητές σε όλα τα παιδαγωγικά τμήματα. Επίσης, πρόσθεσε ότι οι κανονισμοί σπουδών των Διδασκαλείων μπορεί να τροποποιηθούν μέχρι τον Απρίλιο ώστε οι αλλαγές να εφαρμοστούν από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Ολα δείχνουν ότι χρειάζεται να βρεθεί η χρυσή τομή σε μία περίοδο μειωμένων πόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έβδομη Ήπειρος (Der siebente Kontinent): η αποδόμηση μιας οικογένειας ως συμβολική προειδοποίηση του επερχόμενου τέλους της ανθρωπότητας

  Έβδομη Ήπειρος (Der siebente Kontinent)   Σκηνοθέτης: Michael Haneke Μίχαελ Χάνεκε(1942) Σενάριο: Michael Haneke, Johanna Teicht Ηθοποιο...