Τετάρτη, Απριλίου 15, 2009

Τα φαινόμενα βίας μπορούν να ανιχνευθούν από το Δημοτικό



Τα φαινόμενα βίας μπορούν
να ανιχνευθούν από το Δημοτικό



Φταίνε οι περιθωριοποιημένες συνοικίες; Ο μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών σε συνδυασμό με την ακαλλιέργητη πολυπολιτισμική κουλτούρα στα ελληνικά σχολεία; ΄Οπως αναφέρει η Καθημερινή (12.04.2009), οι διεθνείς έρευνες αναφέρουν και τα παραπάνω στους παράγοντες που οδηγούν στη βία στα σχολεία, όμως ποιος μπορεί να ξέρει τι ήταν ακριβώς αυτό που όπλισε το χέρι του 19χρονου; «Το βέβαιο είναι ένα», τονίζουν οι ειδικοί. «Τα φαινόμενα αυτά μπορούν να ανιχνευθούν έγκαιρα. Αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες δομές στα σχολεία. Και δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν».

Αντίθετα, όπως λέει μιλώντας στην εφημερίδα η κλινική ψυχολόγος που ειδικεύεται σε θέματα σχολικής βίας κ. Ελένη Κουλούτζου, η τακτική που ακολουθείται στο ελληνικό σχολείο είναι «να διώχνει τα παιδιά που δεν μπορεί να εντάξει». «Τα διώχνουν από την αυλή τους. Ξέρω παιδιά που έχουν αλλάξει πέντε σχολεία, ώσπου βρέθηκαν στον δρόμο τους εμπνευσμένοι διευθυντές ή καθηγητές και κινητοποίησαν υπηρεσίες και οικογένειες, βοηθώντας τον μαθητή».

Σύμφωνα με έρευνες, τα περισσότερα από τα παιδιά που προχωρούν σε καταστροφικές πράξεις προέρχονται από διαλυμένες οικογένειες και παρουσιάζουν κάποιου είδους προβληματική συμπεριφορά. «Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα παιδιά αυτά είναι πειθαρχημένα, αλλά δεν εμπνέονται από το σχολείο. Αλλωστε στους παράγοντες που οδηγούν στη βία περιλαμβάνεται και η σχολική αποτυχία, οι χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα», εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Ευστράτιος Παπάνης. «Αυτοί οι παράγοντες καλλιεργούνται επί χρόνια πριν “ξεσπάσουν” και θα έπρεπε να μπορούν να ανιχνευθούν μέσα στην τάξη. Ομως ακόμα και σήμερα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συμβουλευτικές-ψυχολογικές υπηρεσίες μέσα στον χώρο του σχολείου.
e-paideia.net
-Κυρία Στεφάνου, νομίζω ότι κάτι συμβαίνει στην αυλή.
Πάω να ρίξω μια ματιά.
- Καλή τύχη , κύριε Διευθυντά!
Θα προσεύχομαι για σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: