Η Ιωάννα Θεοφίλου είναι αριστούχος των φετινών πανελληνίων εξετάσεων, αλλά έχει μια θεμελιώδη διαφορά από την πλειονότητα των άλλων αριστούχων. ΄Οπως αναφέρουν Τα Νέα (05.07.208), αποφοίτησε από δημόσιο σχολείο στο Μοσχάτο και δεν παρακολούθησε ούτε μία ώρα φροντιστήριο ή ιδιαίτερα μαθήματα!
Και αυτό όχι επειδή η οικογένεια δεν διέθετε τους οικονομικούς πόρους- ο πατέρας της είναι αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού- αλλά γιατί η ίδια επέλεξε, και επέβαλε στους γονείς της που είχαν τις γνωστές επιφυλάξεις μήπως δεν τα καταφέρει, να στηριχθεί μόνο στις δικές της δυνάμεις. Δηλώνει «παθιασμένη» με τη Φιλολογία και, παρ΄ ότι οι βαθμοί της μπορούν να την οδηγήσουν σχεδόν παντού, θέλει να γίνει φιλόλογος και φυσικά, να διδάξει αποκλειστικά και μόνο στη Δημόσια Εκπαίδευση!
Με βαθμό απολυτηρίου 19,8 και 19.539 μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις, η Ιωάννα πιθανότατα θα είναι μια από τις πρώτες των πρώτων, αν όχι η πρώτη, που θα εισαχθεί την ερχόμενη χρονιά στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας. «Από μικρή είχα συνηθίσει να διαβάζω μόνη. Αυτό χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια από τους γονείς μου, οι οποίοι ποτέ δεν με πίεσαν να αποδώσω καλά ή μου έταξαν δώρα εάν το έκανα. Αντίθετα, τον τελευταίο χρόνο μπορώ να πω ότι εγώ ήμουν εκείνη που επέβαλα ησυχία στο σπίτι για να διαβάσω!».
Η Ιωάννα είναι η καλύτερη διαφήμιση του δημόσιου σχολείου. Όταν οι συμμαθητές της πήγαιναν στα φροντιστήρια, εκείνη αξιοποιούσε τον ίδιο χρόνο για να διαβάζει μόνη της, ενώ απευθυνόταν στους ίδιους τους καθηγητές της όταν είχε απορίες. Κι εκείνοι τη βοηθούσαν πάντοτε, εκτιμώντας τη στάση της και τον αποκλεισμό της φροντιστηριακής βοήθειας. Επινόησε μάλιστα μια μέθοδο διαβάσματος που μοιάζει με διδασκαλία. Κολλούσα δεκάδες χαρτάκια στους τοίχους και μετά σημείωνα πάνω σε αυτά, προσπαθώντας να διαβάζω σα να δίδασκα η ίδια το μάθημα», λέει στην εφημερίδά.
.
Η νεαρή αριστούχος είναι ιδεολόγος. Αν και με τους βαθμούς της θα μπορούσε να επιλέξει μια άλλη σχολή που θα την οδηγούσε σε γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση, εκείνη θα περιμένει να διοριστεί στο δημόσιο σχολείο ως φιλόλογος, αφού αυτό είναι το όνειρό της.
Η φιλόλογος της Ιωάννας κ. Κατερίνα Γεωργουλέα παρατηρεί ότι η μαθήτριά της πήγε αντίθετα στο ρεύμα: «Δεν χωρίζουμε τα παιδιά με βάση την επίδοσή τους (και άλλοι μαθητές άλλωστε είχαν μεγάλες βαθμολογίες), γιατί δεν θέλουμε το σχολείο να είναι ανταγωνιστικό, ούτε η Ιωάννα ήθελε κάτι τέτοιο. Νοιαζόμαστε για όλα τα παιδιά. Απλώς η Ιωάννα μάς έδωσε την ευκαιρία να δείξουμε τη σημασία του δημόσιου σχολείου σε εποχές που η δημόσια Εκπαίδευση συκοφαντείται και εγκαταλείπεται και από την Πολιτεία, που οφείλει να τη στηρίξει υλικά και ηθικά».
Το αρνητικό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι η μοναχική προσπάθεια ενός παιδιού να αριστεύσει αποτελεί είδηση στις μέρες μας, η οποία καταδεικνύει τη φωτεινή πλευρά του δημόσιου σχολείου που όταν θέλει μπορεί. Ωστόσο η Ιωάννα είναι, δυστυχώς, εξαίρεση.
e-paideia.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου