Ο μύθος του Αισώπου βάζει τον υπερόπτη και αμέριμνο λαγό
να την "πατά" από την αργοκίνητη αλλά πεισματάρα χελώνα.
Πού να φανταζόταν ο σοφός μυθοπλάστης ότι
είκοσι αιώνες μετά ένας ολόκληρος λαός ( και μάλιστα
αυτός που διατείνεται ότι είναι κατευθείαν απόγονος
ενός υποδειγματικού αρχαίου προγόνου του),
που βαυκαλίζεται ότι είναι ο πιο μάγκας της υφηλίου,
θα μετουσίωνε το μύθο του σε πραγματικότητα.
Στην τελευταία θέση της Ευρώπης τα ελληνικά σχολεία!
Τα ελληνικά σχολεία βρίσκονται στην τελευταία θέση της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης! ΄Οπως αναφέρουν Τα Νέα (05.12.2007), έρευνα του ΟΟΣΑ καtατάσσει τα ελληνικά Γυμνάσια στην 36η θέση στην Κατανόηση Κειμένου, στην 38η θέση στις Φυσικές Επιστήμες και στην 39η θέση στα Μαθηματικά. Μόλις πάνω από την Τουρκία, τη Χιλή και το Ισραήλ.
Η Ελλάδα παίρνει κάτω από τη βάση στη σύγκριση ανάμεσα σε 57 χώρες, όσον αφορά την επίδοση 15χρονων μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα, τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Κατανόηση Κειμένου, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ.
«Μεγάλη σημασία έχει η κοινωνία μας να απαιτεί για τα παιδιά μας να έχουν καλή εκπαίδευση στο σχολείο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το σχολείο είναι χώρος σοβαρής εργασίας» είπε στην εφημερίδα ο εθνικός συντονιστής και διαχειριστής της έρευνας Παναγιώτης Καζαντζής, αναπληρωτής καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Η έρευνα Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (ΡΙSΑ) 2006 διενεργήθηκε πέρυσι υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ και συμμετείχαν περισσοτέροι από 400.000 μαθητές από συνολικά 57 χώρες- 30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και επιπλέον 27 συμμετέχουσες χώρες. Είναι οι χώρες που κατέχουν περίπου 90% της παγκόσμιας οικονομίας και συνδέουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξή τους με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος.
Η χώρα μας συμμετείχε με 192 σχολεία και τα αποτελέσματα προκύπτουν από τις απαντήσεις 4.871 μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία κ.λπ.). Σημειώνεται ότι και η περυσινή χρονιά σημαδεύτηκε από πολυήμερες καταλήψεις σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας μας. Τα κενά στα σχολεία ήταν αρκετά, ενώ η σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από την εισαγωγή νέων βιβλίων αλλά και τις γκάφες του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων. Για το 2006, επίκεντρο ήταν το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών. Η χώρα μας κατατάσσεται στην 28η θέση από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ στο σύνολο των 57 χωρών που έλαβαν μέρος η Ελλάδα καταλαμβάνει την 38η θέση, πολύ κοντά στη Ρωσία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση στο ίδιο Πρόγραμμα του 2003, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση κατά 20,5 μονάδες. Επίσης, η μέση επίδοση των κοριτσιών το 2006 ήταν υψηλότερη ε κείνης των αγοριών κατά 12 μονάδες.
Στην 28η θέση μεταξύ των 30 χωρών μελών του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα και στα Μαθηματικά, υψηλότερη επίδοση κατά 14 μονάδες σε σχέση με το 2003- κοντά στην Πορτογαλία και την Ιταλία. Αυτή η μεταβολή αποδίδεται κυρίως στη βελτίωση των χαμηλών και μέτριων επιδόσεων καθώς και στη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων των κοριτσιών την περυσινή χρονιά. Όσον αφορά την κατανόηση κειμένου, η μέση επίδοση των μαθητών σημείωσε πτώση κατά 12 μονάδες, καταλαμβάνοντας την 27η θέση, και βρέθηκε κάτω από τον μέσο όρο στη συνολική κατάταξη. Από την κατάταξη της Ελλάδας με βάση το σύνολο των αποτελεσμάτων διαπιστώνεται ότι η χώρα μας σημειώνει επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο και στα τρία γνωστικά αντικείμενα, διατηρώντας περίπου την ίδια θέση κατάταξης για κάθε γνωστικό αντικείμενο και στις τρεις φάσεις της εφαρμογής του Προγράμματος ΡΙSΑ, δηλαδή το 2000, το 2003 και 2006.
Ανάμεσα στις 30 χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα παρουσιάζει στην Κατανόηση Κειμένου τη μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης αγοριών- κοριτσιών, όπου τα κορίτσια έχουν κατά 57 μονάδες υψηλότερη επίδοση. Το 2003 η αντίστοιχη επίδοση των κοριτσιών υπερείχε των αγοριών κατά 37 μονάδες. Δεν υπήρξε όμως σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των κοριτσιών στην Κατανόηση Κειμένου το 2006 σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοσή τους το 2003.
«Προκύπτουν συμπεράσματα που όλοι πρέπει να αξιολογήσουμε και να οδηγηθούμε στα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών αλλά και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος» σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης. «Λείπουν τα μέτρα στήριξης των μαθητών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης παραμένει εδώ και δεκαετίας σε πολύ χαμηλά επίπεδα και προβλήματα όπως η στελέχωση των σχολείων με προσωπικό από την αρχή της χρονιάς και η πρωινή λειτουργία τους, θέματα αυτονόητα σε άλλες χώρες, για τη δική μας παραμένουν άλυτα».
Γενικότερα, οι 15χρονοι μαθητές της Φινλανδίας έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στις Φυσικές Επιστήμες, οι Νοτιοκορεάτες στην Κατανόηση Κειμένου και οι μαθητές της Ταϊβάν κατέχουν την πρώτη θέση στα Μαθηματικά.
Ωστόσο, κυρίαρχη θέση στην έκθεση ΡΙSΑ 2006 είχαν οι Φυσικές Επιστήμες. Η επιστημονική γνώση συνδέθηκε με ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή και οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί. Στις Φυσικές Επιστήμες λοιπόν, τη Φινλανδία με 563 μονάδες ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ και ο Καναδάς. Οι ΗΠΑ, η Ισπανία και η Ιταλία είναι μεταξύ των 32 χωρών που κατατάχθηκαν κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. «Στη σημερινή κοινωνία, όπου κυριαρχεί η χρήση της τεχνολογίας, η κατανόηση βασικών επιστημονικών ιδεών και θεωριών καθώς και η ικανότητα της ανάλυσης και επίλυσης επιστημονικών προβλημάτων είναι περισσότερο σημαντικές από ποτέ» επισημαίνεται μεταξύ των άλλων στην έκθεση ΡΙSΑ 2006. Οι συντάκτες της έκθεσης καλούν τους αρμόδιους φορείς των χωρών να ενθαρρύνουν το επιστημονικό προσωπικό τους για ακόμη μεγαλύτερη συνεργασία με τους μαθητές. Σύμφωνα με την έκθεση, πολύ μικρή μερίδα μαθητών εκδηλώνει την επιθυμία να εργαστεί σε κάποιο επιστημονικό πεδίο στο μέλλον.
e-paideia.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου