Το φαγητό στον Ελληνικό κινηματογράφο πρωταγωνίστησε, ίσως περισσότερο από κάθε άλλον εθνικό κινηματογράφο.
Οι ήρωες των ταινιών μας πείνασαν πάρα πολύ, όπως άλλωστε συνέβη με όλον τον ελληνικό λαό – κι αυτό καταγράφηκε στα ασπρόμαυρα καρέ με τον καλύτερο και τον πιο νόστιμο τρόπο.
«Σας πουλάω και την ψυχή μου για το φαΐ» θα αναφωνήσει στο τέλος του μονολόγου του ο μνημειώδης «Αχόρταγος» του Δημήτρη Ψαθά, δια στόματος Γιάννη Γκιωνάκη.

Την ίδια εποχή που ο αδερφός μας ο Γιάννης με τη «Γάργαρετ» στο φιλμ «Ο Φανούρης και το σόι του» δίνουν και την ψυχή τους για τον “σπιτικό μούσακος”. Δηλαδή τον μουσακά, όπως τον έφτιαχνε η μαμά. Το οικογενειακό τραπέζι κρατά αναμμένη τη λαμπάδα της οικογένειας.

Ο Βασίλης Λογοθετίδης έχει πέσει με τα μούτρα πάνω στα πιλάφια στο φιλμ «Σάντα Τσικίτα» διότι «τα είπαμε με τον Μπάμπη και τα συμφωνήσαμε». Ο Μαρούδας τραγουδά κι ο πεινασμένος Έλληνας, αυτός που βουτά το κουλουράκι του στην αλμυρή και νόστιμη τυρόπιτα του συναδέλφου του, χειροκροτά για ένα πιλαφάκι ακόμη.

Ο ίδιος Λογοθετίδης που στην ονειρική επάνοδο των Γερμανών στο «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» θα θυσιάσει τον Τζιτζιφρίγκο για την ταπεινή σουπίτσα του και μάλιστα με μπριγιόλ αντί για λάδι. Κι ο συγκάτοικος στην αυλή θα γευτεί το καχεκτικό κρέας του Φλοξ. Του Φλοξ, που πριν του κακόπεφτε το ψωμάκι και δεν το ακουμπούσε ενώ στην κόρη κακόπεφταν τα σαφρίδια.

Σ’ ένα παράλληλο κατοχικό σύμπαν ο Θανάσης Βέγγος στο «Tι έκανες στον πόλεμο Θανάση» θα κάνει παρατήρηση στον πρόεδρο του δικαστηρίου διότι χτυπά δυνατά στην έδρα του και σκορπίζονται οι σταφιδούλες του.
Την ίδια στιγμή που διεξάγεται η δίκη προκειμένου να διαπιστωθεί η προέλευση του κρέατος. Άλλοι ισχυρίζονται πως το συγχωρεμένο ζώον που ξεκοκαλίστηκε ήταν λαγός Βυτίνας κι άλλοι γάτος Αγκύρας.

Ο λαγός στιφάδο που έγινε μήλον της έριδος, θα γίνει λαγός της έριδος στο «Αχ αυτή η γυναίκα μου». Εκεί, το ζεύγος Βουγιουκλάκη–Παπαμιχαήλ θέλει να κάνει τα χατίρια του μπερμπάντη κυρίου διευθυντού για την προαγωγή αλλά τον λαγό θα τον μαγειρέψει η μαμά.

Κι όταν ο έρωτας περνά απαραιτήτως από το στομάχι, η Τζένη Καρέζη στο «Μια τρελή οικογένεια» προσπαθεί να μάθει να μαγειρεύει γιουβαρλάκια, για τον καλό της. Σ’ ένα σπίτι με υπερσύγχρονη κουζίνα που όμως δεν γνωρίζει ουδείς προς τα πού πέφτει.
Την ίδια αποχαυνωτική άγνοια επιδεικνύει και η Νίτσα Μαρούδα ως υπηρεσία της οικογένειας. Η Μίκα όμως, πρέπει να μαγειρέψει διότι αγαπά και πρέπει να ανταγωνιστεί τη μακαρονάδα με τη σάλτσα αντζούγια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου