ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΠΙΔΑΚΗΣ: «Με συγκινούν τα αμερικανικά pulp μυθιστορήματα και το “Όσα παίρνει ο άνεμος”»
LIFO PODCASTS/ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ
The Book Lovers
lifo.gr
Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με τον Νίκο Καραπιδάκη, ομότιμο καθηγητή Μεσαιωνικής Ιστορίας και διευθυντή του περιοδικού «Νέα Εστία», για τα βιβλία που τον διαμόρφωσαν.
BIBΛIONET /Καραπιδάκης, Νίκος Ε., 1955-
Μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Ο ήρωας της παιδικής του ηλικίας ήταν ο Ντ' Αρτανιάν από τους «Τρεις Σωματοφύλακες» του Αλεξάνδρου Δουμά. Αργότερα ανακάλυψε ότι πρότυπο του Ντ' Αρτανιάν ήταν ο Λαροσφουκό, ο Γάλλος αριστοκράτης, διάσημος γνωμικογράφος. Τώρα, ήρωας του είναι ο Αντρέ Μαλρό, μέσα από τα «Αντιαπομνημονεύματά» του αλλά και μέσα από τη δημόσια ζωή του.
Η κρίσιμη στιγμή της αναγνωστικής ζωή του ήταν στις τελευταίες τάξεις του τότε εξαταξίου Γυμνασίου, όταν, διαβάζοντας μια σχολιασμένη έκδοση της «Αντιγόνης», διαπίστωσε ότι η ανάγνωση μπορεί να είναι κάτι πιο πολύπλοκο: πέρα από την ανάγνωση-απόλαυση υπάρχει και η ανάγνωση-κόπος. Το έπαθε και με τον Θουκυδίδη.
Αγάπησε πολύ το μυθιστόρημα του Μπορίς Πάστερνακ «Δόκτωρ Ζιβάγκο». Γοητεύτηκε από τη Λάρα και την ερωτεύτηκε. Ήταν ένας ιδεότυπος γυναίκας. Αγάπησε όμως και τον Διονύσιο Ρώμα, τις γοητευτικές, σχεδόν μεταφυσικές ιστορίες του από την Ζάκυνθο. Με αφορμή τον «Δόκτορα Ζιβάγκο», λέει ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεις τον έρωτα. Και αναφέρεται στη μεσαιωνική ερωτική ιστορία του Αβελάρδου και της Ελοΐζας, που τα γράμματά τους μετάφρασε από τα λατινικά, ανασυσταίνοντας τον ερωτικό λόγο τους.
Διαβάζει ποίηση: Καββαδία, Ρενέ Σαρ, Μαλαρμέ, Θανάση Χατζόπουλο, Δάντη. Τον συγκινούν τα αμερικανικά pulp μυθιστορήματα, ο κόσμος του Σκοτ Φιτζέραλντ, η σάγκα του «Όσα παίρνει ο άνεμος». Τον συγκινεί όμως και το «Κιβώτιο» του Άρη Αλεξάνδρου και τα βιβλία του Γιάννη Μακριδάκη και της Μπερναντίν Εβαρίστο.
Ως αναγνώστη τον κάνουν ευτυχισμένο τα καλογραμμένα κείμενα. Ακόμη κι αν είναι η καλογραμμένη εργασία ενός φοιτητή του.
Θα καλούσε σε γεύμα τον Δάντη, τον Μιχάλη Κοπιδάκη, τον Λαροσφουκό κι έναν ορθόδοξο θεολόγο, τον Γοντικάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου