Η Mary Fedden, OBE (14 Αυγούστου 1915 – 22 Ιουνίου 2012) ήταν Βρετανίδα καλλιτέχνης.
Μερικές φορές περιγράφεται λανθασμένα ως κόρη του Roy Fedden (ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα θείος της, όπως και η Romilly Fedden), η Mary Fedden γεννήθηκε στο Μπρίστολ όπου φοίτησε στη Σχολή Μπάντμιντον της πόλης. Σπούδασε στο Slade School of Fine Arts του Λονδίνου από το 1932 έως το 1936. Στη συνέχεια επέστρεψε στο Μπρίστολ όπου ζωγράφιζε και δίδαξε μέχρι το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου, η Fedden ανέπτυξε το δικό της στυλ ζωγραφικής με λουλούδια και νεκρές φύσεις, που θυμίζουν καλλιτέχνες όπως ο Matisse και ο Braque.
Το 1951, η Mary Fedden παντρεύτηκε τον καλλιτέχνη Julian Trevelyan. Συνέχισε να διδάσκει ζωγραφική στο Royal College of Art από το 1956 έως το 1964, η πρώτη γυναίκα δασκάλα που δίδαξε στη Σχολή Ζωγραφικής. Οι μαθητές της ήταν ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ και ο Άλεν Τζόουνς. Στη συνέχεια δίδαξε στο σχολείο Yehudi Menuhin στο Cobham, Surrey, από το 1965 έως το 1970.
Το 1995, αναγνώρισε σε συνέντευξή της στο περιοδικό The Artist:
Πραγματικά αρμενίζω από επιρροή σε επιρροή…. Βρήκα τον πρώιμο Μπεν Νίκολσον συναρπαστικό όπως και τους πίνακες της γυναίκας του Γουίνιφρεντ. Θαυμάζω επίσης τη Σκωτσέζα καλλιτέχνιδα Anne Redpath και τον Γάλλο ζωγράφο Henri Hayden.
Τα θέματα της Fedden εκτελούνται συχνά με τολμηρό, εκφραστικό ύφος με ζωηρά και αντίθετα χρώματα, αν και η δουλειά της του 2005-6 χρησιμοποιεί ένα στενότερο τονικό εύρος. Οι νεκρές φύσεις της τοποθετούνται συχνά μπροστά σε ένα τοπίο, καθώς απολάμβανε την αντίθεση ανόμοιων, ακόμη και ιδιόρρυθμων στοιχείων. Όταν χρησιμοποιούσε ακουαρέλες, τόνιζε την τραχιά υφή των αγαπημένων της ινδικών χαρτιών.
Η Fedden εξέθετε σε εκθέσεις για ένα άτομο σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο από το 1950 μέχρι τον θάνατό της το 2012. Αυτές περιλάμβαναν τη Γκαλερί Redfern, στο Λονδίνο από το 1953, τη New Grafton Gallery, το Λονδίνο από τη δεκαετία του 1960, τη γκαλερί Hamet από το 1970, την γκαλερί Arnolfini, στο Bristol, στην Bohun Gallery, στο Henley on Thames από το 1984 και στην Beaux Arts Gallery, στο Λονδίνο τη δεκαετία του 1990. Μια μεγάλη έκθεση της δουλειάς της πραγματοποιήθηκε στη Βασιλική Ακαδημία Δυτικής Αγγλίας το 1996.
Έλαβε επίσης πολλές παραγγελίες για τοιχογραφίες, ιδίως το Φεστιβάλ της Βρετανίας το 1951, το P&O liner Canberra το 1961, το Νοσοκομείο Charing Cross το 1980 (μαζί με τον σύζυγό της, τον καλλιτέχνη Julian Trevelyan), το Colindale Hospital το 1985 και για σχολεία στο Μπρίστολ, στο Hertfordshire και στο Λονδίνο. Τα έργα της βρίσκονται σε πολλές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές όπως το Chantrey Bequest for the Tate Gallery, Contemporary Art Society και οι γκαλερί τέχνης City του Carlisle, του Hull, του Bristol, του Εδιμβούργου και του Sheffield.
Το 1995, η συγγραφέας και κριτικός Μελ Γκούντινγκ έγραψε μια μονογραφία για το έργο της που ιχνηλατεί τη μακρόχρονη καριέρα της μέχρι τον γάμο της με τον Τζούλιαν Τρεβέλιαν και τη ζωή τους μαζί στον Τάμεση στο Τσίσγουικ του Λονδίνου. Το 2007, κυκλοφόρησε ένα δεύτερο βιβλίο για το Fedden, γραμμένο από τον Christopher Andreae, που παρακολουθεί ολόκληρη την καριέρα της μέχρι το 2006.
Από το 1984, η Fedden κατείχε τη θέση του Προέδρου της RWA, μέχρι το 1988, την ίδια χρονιά που πέθανε ο σύζυγός της Julian Trevelyan. Έγινε ακαδημαϊκός της Βασιλικής Ακαδημίας και έλαβε τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο του Μπαθ. Έχει επίσης λάβει OBE και τιμητικό πτυχίο από το Πανεπιστήμιο του Durham (2009) για το έργο της.
Για πολλά χρόνια, η Fedden ήταν στενός φίλος της πρώην τηλεοπτικής παρουσιάστριας, Anna Ford. Η Fedden παρέμεινε μια παραγωγική και δημοφιλής ζωγράφος μέχρι τον θάνατό της το 2012. Συνέχισε να ζει και να εργάζεται στο στούντιο που μοιραζόταν με τον σύζυγό της από τη δεκαετία του 1940, στον ποταμό Τάμεση, στο Λονδίνο. Πέθανε σε ηλικία 96 ετών, στο Λονδίνο.
«Τέσσερα χρόνια αφότου εξαπέλυσε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στη δημοκρατία και άφησε τον Λευκό Οίκο ντροπιασμένο, ο καταδικασμένος εγκληματίας και δύο φορές κατηγορούμενος πολιτικός θα επιστρέψει στην Ουάσιγκτον, D.C., ως ο 47ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών»(Vanity Fair, digital magazine)
Δευτέρα, Αυγούστου 14, 2023
Mary Fedden : η λατρεμένη ζωγράφος των Βρετανών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με τον Τάσο Αποστολίδη για το νέο του graphic novel «Αριστοτέλης» με εικονογράφηση Αλέκου Παπαδάτου
Tάσος Αποστολίδης:«Η φιλοσοφία του Αριστοτέλη έχει να κάνει με την πραγματική ζωή, με το τώρα» Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Τάσο Απ...
-
Κι ήτανε τα στήθια σου άσπρα σαν τα γάλατα Γιώργος Σαραντάκος "Γαργάλατα", 50 χρόνια μετά Λέγοντας Αποστασία ή Ιουλιανά εν...
-
Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ Θερμές ευχαριστίες στον Κώστα Μ. που εντόπισε τις φωτογραφίες στο sch.gr και μου τις έστειλε... 1.ΚΥΨΕΛΗ...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου