Μοιραίο Πάθος (Damage) 1992
Μια ταινία του σπουδαίου Louis MalleΛουί Μαλ(1932-1995) - Βικιπαίδεια
1992: O τρεις φορές υποψήφιος για Oscar Γάλλος Louis Malle, σκηνοθέτης του Ασανσέρ για Δολοφόνους, του Atlantic City και του Η Φλόγα που τρεμοσβήνει, αποφασίζει να καταδυθεί μαζί με τρεις σπουδαίους ηθοποιούς και έναν μεγάλο μουσικοσυνθέτη στα άδυτα μιας τραγικής ιστορίας ερωτικού πάθους. Αφήστε τις μικροαστικές αναστολές σας στην άκρη και ξανά-θυμηθείτε το Μοιραίο Πάθος.
Ο Stephen Fleming-Jeremy Irons επιφανής και μέλος του Αγγλικού κοινοβουλίου, παντρεμένος με την Ingrid-Miranda Richardson θα γνωρίσει την Anna Barton-Juliette Binoche, λίγο πριν του συστηθεί επίσημα ως η αρραβωνιαστικιά του γιου του. Από την στιγμή που το βλέμμα τους διασταυρώνεται, εμείς θα ξεκινήσουμε να κρατάμε την ανάσα μας σχεδόν ως το τραγικό φινάλε. Ξέρουμε πως κάτι ξεκινάει, και είναι πέρα από τις δυνάμεις των χαρακτήρων να συγκρατηθεί. Εδώ είναι που ο Louis Malle κάνει την διαφορά, καταφέρνοντας να κάνει τον θεατή συνένοχο-όχι και απαραίτητα-αλλά και γνώστη του παράνομου και εντελώς εξωπραγματικού πάθους την στιγμή που οι υπόλοιποι απλά αγνοούν ή αρχίζουν να υποπτεύονται. Η ερωτική σχέση του πατέρα με την αραβωνιαστικιά του παιδιού του, όχι μόνο θα ξεκινήσει αλλά θα εξελιχθεί σε έναν ανεμοστρόβιλο εμμονής, εξάρτησης και σεξουαλικότητας.Το βλέμμα είναι αυτό που μετράει για τον Louis Malle στο πάθος και από ένα βλέμμα ξεκινάνε όλα στην ταινία. Οι εραστές δεν θέλουν να πληγώσουν κανέναν αλλά δεν είναι σε θέση να καταλάβουν πως αυτό είναι αναπόφευκτο. Υπάρχουν στιγμές που μπορούσαν να βάλουν τέλος στην ιστορία τους αλλά ο Malle τους βάζει όχι μόνο να συνεχίζουν αλλά να ξεπερνάνε και τα όρια (το κρυφό διαμέρισμα). Γιατί όλο αυτό είναι κάτι διαφορετικό, κάτι πρωτόγνωρο. Όταν η σύζυγος-μάνα ξεστομίζει I dont trust her καταλαβαίνουμε πως θα αρχίσει η κατηφόρα και η μετωπική σύγκρουση δεν θα αργήσει.
Μεγάλο ατού της ταινίας οι τρεις πρωταγωνιστές. Οι δύο Βρετανοί και η Γαλλίδα.Ο Jeremy Irons, εστετιστής και με κύρος ενσάρκωσε έναν χαρακτήρα με τέτοια αποστείρωση και με τέτοιο ταλέντο, που κατάφερε ακόμα και στις έντονες ερωτικές σκηνές που με τόσο μαεστρία και άποψη σκηνοθέτησε ο Malle, να μην προσδίδει σαρκική ευχαρίστηση στον ρόλο του, αλλά ενοχή. Μεγάλη δουλειά για τον ηθοποιό. Το ίδιο έπραξε και η Binoche. Η ευχαρίστηση δεν υπάρχει στον χαρακτήρα της , όπως τον ερμηνεύει, και στις ερωτικές σκηνές της βγάζει την ενοχή πολύ έντονα. Η σεξουαλικότητα της Binoche είναι αντισυμβατική και το πρόσωπο της κάτασπρο,παγωμένο χωρίς κανένα συναίσθημα αλλά με ένα βλέμμα που φωνάζει χίλια πράγματα ταυτόχρονα. [.................................]
This is Classic: Μοιραίο Πάθος (Damage) 1992 - Cinepivates
Την όλη ιστορία και την πορεία της, συνοδεύει και ο μεγάλος Zbigniew Preisner στην μουσική. Γαργαλιστική, υπνωτιστική, sexy και φυσικά τραγική στο ομώνυμο θέμα Fatale.Ο μεγάλος συνθέτης της τριλογίας του Krzysztof Kieslowski και του Διπλή Ζωή της Βερονίκ, έγραψε ένα soundtrack διαχρονικό και κλασσικό σήμα κατατεθέν της ταινίας. Βασισμένο στην νουβέλα της Josephin Heart, το Damage βρήκε την σωστή του θέση στον κινηματογράφο γιατί εκεί μπορέσαμε να δούμε το βλέμμα και το πραγματικό νόημα της ταινίας: πως οι καταστρεμένοι άνθρωποι (damaged) είναι επικίνδυνοι διότι ξέρουν πως μπορούν να επιζήσουν από άλλη μια επικείμενη καταστροφή. Διότι το Damage δεν είναι μια ταινία για έρωτες και ρομάντζα αλλά μια ταινία σινεφιλική ευχαρίστηση, που μας μίλησε για την εμμονή και την μανία, για το ζωώδες ερωτικό πάθος, για complex και κρυμμένα συναισθήματα με έναν όχι χυδαίο και ωμό τρόπο αλλά με τον τρόπο του Louis Malle και των A class ηθοποιών του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου