Πέμπτη, Αυγούστου 24, 2023

Γιατί εξεγείρονται οι Δεξιοακραίοι εθνοκάπηλοι εναντίον του Ξυδάκη; Επειδή είπε την Αλήθεια για τον εθνικιστή Μπελέρη;

 


Επίθεση στον Ν. Ξυδάκη από Ακροδεξιά και Δεξιά

Δημήτρης Ψαρράς

xydakisΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI


Η τεκμηριωμένη τοποθέτηση του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ για το «σκοτεινό» παρελθόν του Φρέντη Μπελέρη προκάλεσε την μήνιν εθνικιστικών και υπερσυντηρητικών κύκλων, εξαπολύοντας πυρά εναντίον του ● Οι ίδιοι στοχοποίησαν προ ημερών την υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου στην οποία αποδόθηκε ότι χαρακτήρισε «πρόσωπο με σκιές» τον εκλεγμένο δήμαρχο Χιμάρας.

Οργανωμένη προσωπική επίθεση από τα μέσα της Δεξιάς και της Ακροδεξιάς δέχεται από χθες ο Νίκος Ξυδάκης, πρώην αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, με αφορμή όσα είπε τη Δευτέρα στην ΕΡΤ 1 σε σχέση με την υπόθεση του Φρέντη Μπελέρη. Αλλά τι ακριβώς είπε ο κ. Ξυδάκης;

«Ο Μπελέρης δεν είναι ένας αθώος άνθρωπος. Έχει ιστορία πολιτική και έχει ιστορία σκοτεινή. Θα έπρεπε να είχε καθαρίσει αυτή η ιστορία πολλούς μήνες πριν. Και να μη φτάσει να γίνει το μήλο της έριδος και διπλωματικό αγκάθι στις έτσι κι αλλιώς όχι τόσο εύκολες σχέσεις Αθηνών και Τιράνων».

Η τοποθέτηση ήταν σαφής και τεκμηριωμένη. Είναι γεγονός ότι ο κ. Μπελέρης δεν ξεκίνησε τη δημόσια δράση του τον τελευταίο μήνα. Είναι σε όλους γνωστό ότι πρόκειται για ένα στέλεχος της ελληνικής μειονότητας με πολιτικό παρελθόν αλλά και προσωπικές επιλογές που τον έφεραν αντιμέτωπο πριν από χρόνια και με την ελληνική Δικαιοσύνη, σε μια υπόθεση που πολύ σωστά χαρακτηρίζει «σκοτεινή» ο κ. Ξυδάκης.

Δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» στις 29/5/2023

Πρόκειται βέβαια για τη δράση παρακρατικών ελληνικών συμμοριών στα ελληνοαλβανικά σύνορα που αποκαλύφθηκε το 1995, με τη σύλληψη μιας ομάδας, στην οποία μετείχε και ο Μπελέρης (βλ. «Ο άγνωστος Φρέντι Μπελέρης», «Εφ.Συν.» 29.5.2023, https://tinyurl.com/2n9kuch3). Οποιος θέλει να καταλάβει το πολιτικό παρελθόν της υπόθεσης, ας κάνει τον κόπο να διαβάσει –όπως προτείνει ο κ. Ξυδάκης– το βιβλίο του βραβευμένου δημοσιογράφου της «Καθημερινής» Σταύρου Τζίμα, το οποίο κυκλοφόρησε το 2010 με πρόλογο του Αλέξη Παπαχελά («Στον αστερισμό του εθνικισμού»).

Η Ελλάδα οφείλει, βέβαια, να υποστηρίζει τα πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα της μειονότητας και στην περίπτωση αυτή είναι εμφανές ότι έχουν καταπατηθεί με την προφυλάκιση Μπελέρη. Ομως δεν μπορεί η ελληνική πολιτεία να σέρνεται πίσω από σκοτεινές πολιτικές επιλογές ή να ακολουθεί αδιαμαρτύρητα τους συνομιλητές του χρυσαυγίτη Μιχαλολιάκου και της τυχοδιωκτικής ομάδας Καρατζαφέρη-Πλεύρη (βλ. «Με γραμμή Καρατζαφέρη η Ν.Δ. του κ. Μητσοτάκη», «Εφ.Συν.» 1.6.2023, https://tinyurl.com/22vg8sgl).

Θυμίζω ότι παρόμοια επίθεση με αυτήν που δέχτηκε ο κ. Ξυδάκης είχε οργανωθεί πριν από λίγες μέρες και εναντίον της υφυπουργού Εξωτερικών Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου, στην οποία αποδόθηκε ότι χαρακτήρισε τον Μπελέρη «πρόσωπο με σκιές». Το χειρότερο είναι ότι αυτοί που εμφανίζονται ως άτεγκτοι φύλακες των εθνικών συμφερόντων στην πραγματικότητα παίζουν παιχνίδια στο εσωτερικό της Αλβανίας.

Γιατί ναι μεν ο σημερινός πρωθυπουργός Εντι Ράμα φαίνεται να ευθύνεται για όσα συνέβησαν πριν από τις εκλογές στη Χιμάρα και τη συνέχιση της προφυλάκισης χωρίς δίκη του Μπελέρη, αλλά την ίδια στιγμή εκείνος που στηρίζει τον εκλεγμένο δήμαρχο είναι ο πρώην πρόεδρος (και παλιός του διώκτης) Σαλί Μπερίσα, ο οποίος κατήγγειλε «σταλινική ενέργεια του Εντι Ράμα», μίλησε για τα «μαφιόζικα συμφέροντά του» και κάλεσε τους κατοίκους να ψηφίσουν Μπελέρη («Καθημερινή», 7.6.2023). Αλήθεια, μήπως θυμούνται τον Μπερίσα όλοι οι όψιμοι θαυμαστές του Μπελέρη;

Κακά τα ψέματα. «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές», ήταν ο εμβληματικός στοχασμός του Σολωμού που διέσωσε ο Πολυλάς. Ποιος τολμά σήμερα να ακολουθήσει αυτή την προτροπή;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ουζερί Τσιτσάνης (2004): Μνήμη Μανούσου Μανουσάκη, του σκηνοθέτη που έκανε καλό λαϊκό κινηματογράφο και απολαυστικές τηλεταινίες (1)

Μανούσος Μανουσάκης Το Ουζερί Τσιτσάνης είναι ελληνική ταινία παραγωγής του 2015 σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη. Το σενάριο είναι βασ...