Η Ισαβέλλα κι ο Λάρυ, φαινομενικά πλασμένοι ο ένας για τον άλλον, αντιπροσωπεύουν στην πραγματικότητα δύο διαφορετικούς κόσμους. Εκείνη μεγαλοαστή και ματαιόδοξη, θέλει να ζήσει μια ζωή συμβατική, συμβατή με το κοινωνικό περιβάλλον που συναναστρέφεται. Μεγαλοαστός κι εκείνος, αλλά ελεύθερο κι ανεξάρτητο πνεύμα, νιώθει μέσα του τη φλόγα της αναζήτησης απαντήσεων για το νόημα της ύπαρξης. Την εποχή της μεγάλης αμερικανικής βιομηχανικής επανάστασης, όπου η υλιστική ευημερία είναι αυτοσκοπός και τρελός όποιος την αρνείται, τι χώρος υπάρχει για κείνον που επιδιώκει την πνευματική; Και ποιος είναι άραγε ο πραγματικά ευτυχισμένος;
Με φόντο το ειδύλλιο των δύο νέων και των επιλογών τους, ο συγγραφέας θέτει τον αναγνώστη ενώπιον της δικής του στάσης ζωής και των προσωπικών του αξιών κι επιλογών. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
******************************************
Στην κόψη του ξυραφιού (αγγλικός τίτλος: The Razor's Edge) είναι μυθιστόρημα του Σόμερσετ Μομ που δημοσιεύθηκε το 1944. Ο τίτλος του μυθιστορήματος προέρχεται από ένα απόσπασμα του ινδουιστικού ιερού κειμένου Κάθα Ουπανισάντ[3]: «Σηκωθείτε, ξυπνήστε, αναζητήστε τους σοφούς και συνειδητοποιήστε. Το μονοπάτι είναι δύσκολο να διασχιστεί σαν την ακονισμένη κόψη του ξυραφιού.»
Το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στο Σικάγο, το Παρίσι και την Ινδία τις δεκαετίες του 1920 και του '30 και αφηγείται την ιστορία του Λάρι Ντάρελ, ενός Αμερικανού πιλότου τραυματισμένου από τις εμπειρίες του στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, που όταν επιστρέφει στο σπίτι του στο τέλος του πολέμου, βρίσκεται αντιμέτωπος με υπαρξιακά ερωτήματα και αρνείται να συμμορφωθεί με τα κυρίαρχα κοινωνικά πρότυπα. Η αναζήτηση απαντήσεων τον μεταφέρει σε όλη την Ευρώπη και στην Ινδία, όπου βρίσκει μια αίσθηση ολοκλήρωσης στην ανατολική φιλοσοφία. Οι αναζητήσεις του ήρωα βασίζονται στις εμπειρίες του ίδιου του Σόμερσετ Μομ στην Ινδία που εκφράζει πολλές από τις σκέψεις και προβληματισμούς του για τη θρησκεία.[4]
Ο Σόμερσετ Μομ ήταν ένας από τους πιο παραγωγικούς και ακριβοπληρωμένους συγγραφείς της εποχής του, τόσο ως θεατρικός συγγραφέας όσο και ως μυθιστοριογράφος. Το χάρισμά του ως συγγραφέα ήταν η ικανότητά του να κάνει τον αναγνώστη να αντιμετωπίσει τους χαρακτήρες του με την ίδια σαφήνεια και συμπόνια που τους σκιαγραφούσε ο ίδιος. Στο μυθιστόρημα, ο Μομ εμφανίζεται ως συγγραφέας, αφηγητής και συμμετέχει στη δράση, χρησιμοποιώντας την ιστορία ως όχημα για να εξερευνήσει τις αντικρουόμενες ιδεολογίες των ηρώων του στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν το νόημα της ζωής μεταξύ υλισμού και πνευματικότητας.[5][.................................]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου