Αλέξης Δερμεντζόγλου
ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ «ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΗ»
- Για τη σκηνοθεσία του Πιέτρο Τζέρμι, που κινείται στα όρια της κοινωνικής ηθογραφίας χωρίς ποτέ να γίνεται φολκλόρ.
- Για το σενάριο των Βιντσεντσόνι και Άτζε-Σκαρπέλι, που συλλαμβάνει άριστα το πνεύμα της σικελικής υπαίθρου.
- Για την αναπαράσταση μιας κοινωνικής πραγματικότητας που θυμίζει σε πολλά την ελληνική.
- Για τον λεπτό χειρισμό ενός ευαίσθητου κοινωνικού θέματος, του ερωτικού κυνηγιού των αντρών και της πάση θυσία "αγνότητας" των γυναικών.
- Για τη σπουδαία ερμηνεία της πρωταγωνίστριας Στεφανία Σαντρέλι, που αποδίδει πειστικά την εγκλωβισμένη κόρη.
- Για τους ρόλους των υπολοίπων χαρακτήρων, που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση εγκλωβισμού με την κεντρική ηρωίδα.
- Για τα κωμικά στοιχεία της πλοκής, που ανακουφίζουν την ένταση, χωρίς να βαίνουν εις βάρος του κεντρικού νοήματος.
- Για τη μουσική επένδυση του Κάρλο Ρουστικέλι, σαρκαστική και ταυτόχρονα δραματική.
- Για τη φωτογραφία του Αγιάτσι Παρολίν, που αν και ασπρόμαυρη, αποδίδει τέλεια τον εκτυφλωτικό ήλιο που λειτουργεί πιεστικά προς τους ήρωες.
- Γιατί η ταινία είναι ίσως η πλέον αντιπροσωπευτική μεταξύ των ιταλικών της ίδιας θεματολογίας.
Sedotta e abbandonata (1964) / Ατιμασμένη και εγκαταλειμμένη.
Ιταλική ηθογραφική δραμεντί.
Σκηνοθεσία: Pietro Germi
Σενάριο: Pietro Germi, Luciano Vincenzoni
Υπόθεση:
Η 15χρονη Σικελή Ανιέζε Ασκαλόνε (Stefania Sandrelli) ξελογιάζεται και μένει έγκυος από τον Πεπίνο Καλιφάνο (Aldo Puglisi), που είναι ο αρραβωνιαστικός της αδελφής της Ματίλντε Ασκαλόνε.
Ο πατέρας Δον Βιντσέντσο Ασκαλόνε (Saro Urzì) τυπικός αυταρχικός Σικελός, το μαθαίνει, γίνεται έξαλλος και αρχικά ξυλοφορτώνει και τους δύο.
Στη συνέχεια αναζητά τρόπους για να διασώσει την "τιμή" της οικογένειας στα μάτια της μικρής κλειστής κοινωνίας. Γι αυτό το σκοπό, επιβάλλει στον Πεπίνο να παντρευτεί την ατιμασμένη κόρη κι όχι την Ματίλντε.
Παράλληλα. για να παρηγορήσει την Ματίλντε σκαρφίζεται ένα συνοικέσιο με ένα παρακμιακό τύπο.
Όταν όμως ο Πεπίνο το ξανασκέφτεται, αποφασίζει να την κοπανήσει και ο Δον Βιντσέντσο στέλνει τον γιο του Αντόνιο Ασκαλόνε (Lando Buzzanca), να τον βρει και να τον σκοτώσει.
Η Ανιέζε το μαρτυράει στην χωροφυλακή, όλοι καταλήγουν στο δικαστήριο και εκεί τα στόματα ανοίγουν και οι γλώσσες λύνονται...
Εκπληκτικό ηθογραφικό κωμωδιόδραμα του νεορεαλιστικού ιταλικού κινηματογράφου, που την δεκαετία του 1960 ήταν στο φόρτε του.
Μέσα από τους καταπιεσμένους χαρακτήρες, ο Τζέρμι σατιρίζει τα ήθη και τις εμμονές της σικελικής κοινωνίας που καθαγίαζε την παρθενιά της γυναίκας μέχρι τον γάμο, αλλά δεν απέτρεπε τα αρσενικά από το να κυνηγάνε λυσσασμένα το προγαμιαίο σεξ, παρά τις συνέπειες που έφταναν μέχρι τον φόνο για την ανάκτηση της χαμένης οικογενειακής "τιμής".
Ρεαλιστικές ερμηνείες του πατέρα-αφέντη Δον Βιντσέντσο Ασκαλόνε (Saro Urzì ), της ατιμασμένης κόρης Ανιέζε Ασκαλόνε (Stefania Sandrelli) και του άβουλου γιου Αντόνιο Ασκαλόνε (που τον υποδύεται ο θρυλικός ηθοποιός της ιταλικής φαρσοκωμωδίας Lando Buzzanca).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου