Δευτέρα, Αυγούστου 22, 2022

Νέες ανακαλύψεις «πορτρέτων φαγιούμ» στη νεκρόπολη της Αρχαίας Φιλαδέλφειας

Νέες ανακαλύψεις «πορτρέτων φαγιούμ» στη νεκρόπολη της αρχαίας Φιλαδέλφειας

Τι αποκαλύπτουν τα ευρήματα της Αιγυπτιακής αποστολής στην αρχαία ελληνιστική πόλη της Κάτω Αιγύπτου Τι αποκαλύπτουν τα ευρήματα της Αιγυπτιακής αποστολής στην αρχαία ελληνιστική πόλη της Κάτω Αιγύπτου

[.............]https://www.lifo.gr/sites/default/files/styles/lifo_lightbox_open/public/articles/2022-08-08/FEYOUM%20%284%29.png?itok=TLqKqaaB

Νέες ανακαλύψεις «πορτρέτων φαγιούμ» στη νεκρόπολη της αρχαίας Φιλαδέλφειας  | LiFO 

Το ζωγραφισμένο σε λινό πορτρέτο που βρέθηκε μιμείται το σχήμα ενός ξύλινου πάνελ. Το θέμα του πίνακα είναι μια νεαρή γυναίκα, της οποίας το κεφάλι, ο άνω κορμός και τα χέρια είναι ζωγραφισμένα σε γκρίζο φόντο.  Δύο θραύσματα κρανίου που βρέθηκαν στο πορτρέτο μελετήθηκαν και επιβεβαιώθηκε ότι πρόκειται για νεαρή ενήλικη γυναίκα ηλικίας μεταξύ δεκαεπτά και είκοσι δύο ετών, γεγονός που αντανακλά μια μιμητική ομοιότητα μεταξύ του ζωγραφισμένου πορτρέτου και της νεκρής. Η νεαρή κοπέλα προβάλλει μια χαρούμενη έκφραση, τα μεγάλα, στρογγυλά, σκούρα μάτια της κοιτούν κατευθείαν προς τα εμπρός. Η χρήση του ροζ με λευκές ανταύγειες φωτίζει τη σάρκα της ενώ δύο παράλληλες σκούρες γραμμές στο πλάτος του λαιμού της υποδηλώνουν τις ρυτίδες που είναι κοινώς γνωστές ως «δακτύλιοι της Αφροδίτης».

Αυτά τα χαρακτηριστικά, τα μεγάλα, στρογγυλά μάτια, το γεμάτο κάτω χείλος, το κάπως παχουλό πρόσωπο και ιδιαίτερα το έντονο, σχισμένο πηγούνι μπορούν να παρατηρηθούν και σε άλλα πορτρέτα που αποδίδονται στη Φιλαδέλφεια ή ταυτίζονται ως πορτρέτα από το Er-Rubayyât. Στα μαλλιά της φορά μια φουρκέτα και σκουλαρίκια που παρόμοια μπορεί να δει κανείς στο πορτρέτο μιας γυναίκας στη συλλογή του Ινστιτούτου Τεχνών του Ντιτρόιτ, που χρονολογείται μεταξύ 130 και 160 μ.Χ. Φοράει ένα σωληνοειδές, σπειροειδές χρυσό βραχιόλι σε κάθε καρπό και ένα διπλό χρυσό δαχτυλίδι στο μικρό και το τρίτο δάχτυλο του αριστερού χεριού της. Στο δεξιό της χέρι κρατάει ένα ανθοστόλιστο στεφάνι ή γιρλάντα από ποικιλόχρωμα κόκκινα και ροζ πέταλα τριαντάφυλλου(;). Στο αριστερό της χέρι κρατάει μια μικροσκοπική φιάλη, πιθανότατα ένα αρωματικό λάδι ή ένα μπουκάλι με αρωματικά έλαια, ή ενδεχομένως κρασί, καθώς το υγρό στο εσωτερικό της παριστάνεται με πορφυρό χρώμα. Παραδείγματα τέτοιων φιαλών σε κεραμική αλλά και σε γυαλί βρέθηκαν σε διάφορα χαρακτηριστικά και θέσεις που σχετίζονται με ταφές σε όλες τις πρόσφατα ανασκαμμένες περιοχές. Παρόλο που το έντονο κόκκινο είναι το πιο δημοφιλές χρώμα για τους χιτώνες των γυναικών που απεικονίζονται στα πορτρέτα αυτά, αυτή η νεαρή γυναίκα είναι ντυμένη με ένα κάπως μονότονο ένδυμα σε κοκκινωπό-καφέ χρώμα. Η χρονολογία του χτενίσματος, η χρονολογία των σκουλαρικιών και η τεχνοτροπία του πορτρέτου υποδηλώνουν μια χρονολογία στα μέσα έως τα τέλη του 2ου αιώνα μ.Χ. 

[.............................]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ=>Νέες ανακαλύψεις «πορτρέτων φαγιούμ» στη νεκρόπολη της Αρχαίας Φιλαδέλφειας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η σημαντικότερη μελωδία κάθε μεγάλου συνθέτη (προσωπική άποψη)

0:00 Claudio Monteverdi 1:38 Heinrich Schütz 2:23 Barbara Strozzi 4:03 Jean-Baptiste Lully 5:29 Henry Purcell 7:34 Arcangelo Corelli 9...