Τετάρτη, Αυγούστου 24, 2022

Ο εχθρός του υποκόσμου / Underworld U.S.A. (1961): Αμερικανικό νεο-νουάρ από τον σπουδαίο σκηνοθέτη Samuel Fulle

Ο εχθρός του υποκόσμου / Underworld U.S.A. (1961)
 
 https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzU4NDc1NjQyOV5BMl5BanBnXkFtZTYwOTY1NTg4._V1_.jpg

Αμερικανικό νεο-νουάρ από τον σπουδαίο σκηνοθέτη Samuel Fuller. Samuel Fuller 1 - Photographic print for saleΟ Fuller ήταν και ο παραγωγός της ταινίας και έγραψε επίσης το σενάριο βασισμένος σε άρθρα περιοδικών και εφημερίδων.
 
 Στέρεες ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές Cliff Robertson και Dolores Dorn αλλά και όλο το υπόλοιπο καστ ηθοποιών. 
Ταιριαστό το μουσικό σκορ του Harry Sukman. 
 
Υπόθεση: Ο δεκατετράχρονος ορφανός από μητέρα Τόλυ Ντέβλιν (Cliff Robertson) βλέπει τις σκιές τεσσάρων κακοποιών να κτυπάνε μεχρι θανάτου τον πατέρα του. H εικόνα αυτή τον στιγματίζει για πάντα και ο Τόλυ βάζει σκοπό της ζωής του να τους βρεί να και εκδικηθεί το σκοτωμό του πατέρα του. Underworld U.S.A. (1961) - IMDb
 
Αναγνωρίζοντας τον ένα από τους δράστες και μαθαίνοντας ότι είναι ισοβίτης στη φυλακή, κάνει διαρρήξεις για να συλληφθεί και να βρεθεί στη φυλακή μαζί του ώστε να μάθει τα ονόματα των άλλων τριών, πράγμα που το πετυχαίνει.Screenshot Saturday: Sam Fuller's Underworld USA (1961) | Video Word Made  Flesh
 
 Μετά από είκοσι χρόνια, οι δολοφόνοι έχουν ανέβει στην κορυφή του συνδικάτου του εγκλήματος. Ο Τόλυ έχει γίνει εκδικητικός και ανάλγητος, όπως οι εγκληματίες που κυνηγάει. Έχει χάσει την ανθρωπιά του και για χάρη μιας ψυχρής, σκληρής εκδίκησης απορρίπτει τις δύο σχέσεις που θα μπορούσαν να τον απολυτρώσουν: μια γυναίκα που την έχει σαν μητέρα του (Beatrice Kay) και την φιλη του Καντλς (Dolores Dorn).... Underworld U.S.A. - Harvard Film Archive
 
Όπως και στα άλλα noir του σκηνοθέτη (The Crimson Kimono 1959, Pickup On South Street 1953, The Shock Corridor 1963 και The Naked Kiss 1964 ), είναι οι γυναίκες που δίνουν το μέτρο της ηθικής και κρατούν το κλειδί για τη λύτρωση. OZU TEAPOT — Underworld U.S.A. | Samuel Fuller | 1961 Cliff... Η ταινία είναι γεμάτη από συμβολισμούς και κοντινά πλάνα που αγαπούσε ο Fuller και που αξίζουν όσο χίλιες λέξεις. Χαρακτηριστική η σκηνή τέλους της ταινίας που κλείνει με ένα ζουμ στη σφιγμένη γροθιά του Τόλυ Ντέβλιν.

Underworld U.S.A. - Wikipedia

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η σημαντικότερη μελωδία κάθε μεγάλου συνθέτη (προσωπική άποψη)

0:00 Claudio Monteverdi 1:38 Heinrich Schütz 2:23 Barbara Strozzi 4:03 Jean-Baptiste Lully 5:29 Henry Purcell 7:34 Arcangelo Corelli 9...