Masaki Kobayashi,
Harakiri (Χαρακίρι 1962)
Τatsuya Nakadai, Akira Ishihama, Shima Iwashita
1. « Στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, ο Τσουγκούμο, σαμουράι χωρίς αφέντη (ρόνιν), έρχεται σ' έναν αρχοντικό οίκο και ζητά την άδεια να πεθάνει έντιμα με χαρακίρι. Στη διάρκεια της προετοιμασίας της τελετής αφηγείται τα γεγονότα που τον οδήγησαν εκεί, όπου και διαφαίνεται ότι πρόθεσή του είναι να εκδικηθεί το θάνατο του γαμπρού του, ο οποίος εξωθήθηκε σε χαρακίρι από τον ίδιο οίκο. Ειδικό βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών 1963, για μια ταινία με χορογραφικές σκηνές μονομαχιών, αλλά και στοχασμό πάνω στις έννοιες του καθήκοντος, του ρόλου του σαμουράι και του ιστορικού ξεπέρασματός του.»
Σεραφείμ Τσιπέλης
_____________
2. «Την εισαγωγική υποβλητική και ράθυμη αφήγηση θα διαδεχτεί το φρενήρες κυρίως μέρος, γεμάτο εκρήξεις που ανατέμνουν τα χρονικά επίπεδα και λειτουργούν επεξηγηματικά, για να καταλήξουμε στο γκραν φινάλε της τελικής σύγκρουσης και λύσης, σε ένα αιματοβαμμένο κρεσέντο μάταιης εκδίκησης, σύμβολο και κορωνίδα μίας γενναίας κινηματογραφικής επίθεσης που έχει εξαπολυθεί.
Μονοπλάνα σπάνιας λυρικής δύναμης, περίτεχνες γωνίες λήψης και ένας εμπνευσμένος τεμαχισμός του χώρου συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν τη φιλοτέχνηση ενός εικαστικού αριστουργήματος, το οποίο δρα καίρια σαν πυροβολισμός εξ επαφής όσο και ύπουλα, σαν μη ανιχνεύσιμο δηλητήριο.»
του Γιώργου Παπαδημητρίου
Συνεχίστε την ανάγνωση: =>ΧΑΡΑΚΙΡΙ (SHEPPUKU / HARAKIRI) του Μασάκι Κομπαγιάσι
.
3. ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ
Μασάκι Κομπαγιάσι (1916-1996) - Βικιπαίδεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου