Τετάρτη, Ιουλίου 20, 2022

Η Βούλα Πατουλίδου μετατρέπει - για την Ελλάδα , ρε γαμώτο!-, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε χαβούζα επικίνδυνων υγρών αποβλήτων;

 H αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου (Αρχείο)


Η Πατουλίδου, η χαβούζα και ο κίνδυνος για τη Θεσσαλονίκη



Έντονες αντιδράσεις έχουν ξεσπάσει μετά την αδειοδότηση του έργου μεταφοράς επικίνδυνων υγρών αποβλήτων σε μια παρωχημένης τεχνολογίας εγκατάσταση (διαχωριστήρα) μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 

 Συγκριμένα, τη 10η Φεβρουαρίου του 2022 η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, εξέδωσε διοικητική πράξη με την οποία αδειοδότησε συγκεκριμένο επιχειρηματία να μεταφέρει -από οποιαδήποτε επαγγελματική του δραστηριότητα ανά την Ελλάδα- επικίνδυνα υγρά απόβλητα σε διαχωριστήρα μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικότερα, με την με αρ. πρωτ. 329502/19-5-2022 απόφαση της Αντιπεριφερειάρχου Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης εγκρίθηκε η επ' αόριστον λειτουργία πλωτής εγκατάστασης με ετήσια δυνατότητα παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και επεξεργασίας 30.000 τόνων επικίνδυνων υγρών πετρελαιοειδών αποβλήτων, τα οποία δυνάμει της ανωτέρω απόφασης μπορούν να μεταφέρονται από οπουδήποτε, λίγα μόνο μέτρα από σπίτια, γραφεία, χώρους βόλτας και αναψυχής.

Η απόφαση εκδόθηκε σε χρόνο ρεκόρ ενώ προγενέστερη απόφαση με όμοιο περιεχόμενο είχε ακυρωθεί από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης. Να σημειωθεί ακόμη εδώ πως η μεθοδολογία του διαχωριστήρα έχει εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια από τα λιμάνια, κάτι που ισχύει και για το λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Λιμάνι Θεσσαλονίκης MOTIONTEAM

Στη συνέχεια, στις 3 Μαίου του 2022, ο συντονιστής αποκεντρωμένης διοίκησης ακυρωσε, κατόπιν προσφυγής κατοίκων, την "πρωτοβουλία" της κ. Πατουλίδου, ωστόσο η ίδια μέσα σε ελάχιστες ημέρες επανεξέδωσε μια όμοια πράξη με εκείνη που ακυρώθηκε. Εντύπωση προκαλεί εδώ πως από το σώμα των αδειών αυτών απουσιάζει η οποιαδήποτε αναφορά σε ενεργή σύμβαση του επιχειρηματία με το φορέα διαχείρισης του λιμένα (ΟΛΘ ΑΕ) για το εν λόγω αντικείμενο, δηλαδή για τη λειτουργία της εγκατάστασης ως υποδοχέα επικινδύνων αποβλήτων που παραλαμβάνει ο επιχειρηματίας από οπουδήποτε στην Ελλάδα.

Μάλιστα, υπάρχουν αναφορές πως στην οργανική μονάδα της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, που εποπτεύει περιβαλλοντικά τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, έχει τοποθετηθεί στενή εξ αίματος συγγενής υπαλλήλου του Οργανισμού, υπέυθυνου για το περιβάλλον, ενώ ο φορέας διαχείρισης δεν περιλήφθηκε έστω στις κοινοποιήσεις.

Κατόπιν των παραπάνω, εύλογες είναι οι ανησυχίες των κατοίκων για την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής από την αποθήκευση και επεξεργασία 30.000 τόνων επικίνδυνων πετρελαιοειδών αποβλήτων με την παρωχημένη μέθοδο του διαχωριστήρα σε απόσταση όχι μακρινή από τις οικίες τους. Φορείς της κοινωνίας των πολιτών, έχουν προσφύγει στον τον Περιφερειάρχη Απ. Τζιτζικώστα, αιτούμενοι επικυρωμένων εγγράφων για την όλη διαδικασία σχετικά με την αίτηση στην οποία στηρίχθηκε η προαναφερόμενη άδεια, αλλά και σχετικά με την έκθεση αυτοψίας, η οποία φέρεται να διενεργήθηκε στην προαναφερόμενη εγκατάσταση.

Μένει πλέον να δούμε αν θα παρέμβει ο Περιφερειάρχης για να παράσχει τις δέουσες εξηγήσεις που θα φωτίσουν τα "γκρι" σημεία της όλης ιστορίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Νέα Αριστερά 7-8-9-10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ :Συνέδριο ανανέωσης και επανεκκίνησης

  Νέα Αριστερά:Συνέδριο ανανέωσης Νίκος Παπαδημητρίου Περισσότεροι από 1.400 σύνεδροι από την Ελλάδα και το εξωτερικό δίνουν ρα...