Τετάρτη, Ιουλίου 20, 2022

Ο μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος μετάστασης του πολέμου στη Μ. Ανατολή

Ο μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος μετάστασης του  πολέμου στη Μ. Ανατολή - Militaire.gr

Ο μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος μετάστασης του πολέμου στη Μ. Ανατολή


Στις 12 Ιούλη το πρώτο τρένο διαμετακόμισης φορτίων από τη Ρωσία στην Ινδία έφτασε στο Ιράν. Μεταφέροντας 19 κοντέινερ ξεκίνησε από το σταθμό του Chekhov κοντά στη Μόσχα στις 6 Ιουλίου και διανύοντας 3.800 χλμ έφτασε στα Ιρανικά σύνορα, διασχίζοντας το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν. Στη συνέχεια το φορτίο θα καλύψει ακόμη 1.600 χλμ μέσω σιδηρόδρομου για να φτάσει στο λιμάνι του Bandar Abbas στο νότιο Ιράν και από εκεί μέσω πλοίων θα καταλήξει στο λιμάνι της Nhava Sheva της δυτικής Ινδίας.Nhava Sheva Port, INNSA | Contacts Details + Terminals [Updated 2021] Έτσι εγκαινιάζεται η ανατολική πτέρυγα του Σιδηροδρομικού Διαδρόμου Βορράς-Νότος, τμήμα του Διεθνούς Μεταφορικού Διαδρόμου Βορράς-Νότου (INSTC).Iran starts pilot transit between Russia and India through INSTC

Γράφει οΟ μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος μετάστασης του  πολέμου στη Μ. Ανατολή > Ανεξάρτητος-νέα του ν. ΣερρώνΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΥΒΑΡΔΑΣ

PhD© Διεθνολόγος-Πολιτικός Επιστήμονας

Ο INSTC ιδρύθηκε το 2000 για την εμπορική διασύνδεση του Ινδικού Ωκεανού και του Περσικού Κόλπου με την Κασπία Θάλασσα μέσω Ιράν και στη συνέχεια με τη Ρωσία μέχρι την Αγ. Πετρούπολη. Με την υλοποίηση του το κόστος και ο χρόνος της εμπορικής διασύνδεσης μεταξύ Βομβάης (Ινδία) και Αγ. Πετρούπολης (Ρωσία) μειώνονται κατά 30% και 40% αντίστοιχα σε σχέση με την παραδοσιακή διαδρομή μέσω Σουέζ. Επίσης υλοποιείται σε σύμπλευση με την Κινεζική Πρωτοβουλία Ζώνη και Δρόμος (BRI), ενώ για τις συναλλαγές των συμμετεχόντων χωρών προκρίνονται τα εθνικά τους νομίσματα. Επακόλουθα η επιτάχυνση της οικοδόμησης του, όπως καταγράφεται και με την πρώτη ολοκληρωμένη διακομιδή εμπορευμάτων από τη Ρωσία στην Ινδία στις 7 Ιούλη μέσω της Κασπίας και του Ιρανικού λιμένα Bandar Anzali, είναι μεγάλης σημασίας εξέλιξη. Ο μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος μετάστασης του πολέμου στη Μ. Ανατολή

Καταρχάς θίγονται οι Ευρωατλαντικοί σχεδιασμοί καπιταλιστικής ενοποίησης της Ευρασίας. Μειώνεται η σημασία πρωτοβουλιών, όπως η “Οικοδομείστε Πίσω Έναν Καλύτερο Κόσμο (B3W)”, με πυρήνα συμμάχους ή εταίρους των ΗΠΑ στην περίμετρο της υπερηπείρου (Ινδία, Ιαπωνία) και πρωταγωνιστή το Αμερικανικό κεφάλαιο. Ενισχύεται ο ρόλος και το κύρος της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης (ΕΑΟΕ) που ηγείται η Ρωσία απέναντι στην ΕΕ. Συνεπώς σημαντικοί πυλώνες υποστήριξης των Ευρωατλαντικών συμμαχιών/συνεργασιών στην περιοχή υπονομεύονται.


Αντίθετα ευνοούνται τα σχέδια καπιταλιστικής ενοποίησης της υπερηπείρου που προωθούν από κοινού Κίνα, Ινδία και Ρωσία. Κατ’ επέκταση ωθείται η πολιτική τους συνεργασία για τη διευθέτηση μεταξύ τους ζητημάτων, τη διαχείριση κρίσεων και συμβάντων που σχετίζονται με την ασφάλεια και την προώθηση του εγχειρήματος. Ως εκ τούτου μορφοποιείται περεταίρω μία Ευρασιατική γεωπολιτική συνεννόηση.

Αντίστοιχα υλοποιείται ένα εναλλακτικό πλαίσιο οικονομικής δραστηριότητας. Δημιουργείται μία περιφερειακή δομή απαλλαγμένη από το δολάριο και τις πολιτικές και οικονομικές δεσμεύσεις που επιβάλλει το κυρίαρχο διεθνώς πλαίσιο που εγκατέστησαν και χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ για να διαιωνίζουν την πρωτοκαθεδρία τους στο διεθνές ιμπεριαλιστικό σύστημα. Διασφαλίζοντας μέσω της συνεργασίας τους τα απαραίτητα κεφάλαια, οι Ευρασιατικές δυνάμεις συνθέτουν μία νέα διεθνή πρακτική, η οποία ευνοεί την περεταίρω οικονομική ανεξαρτησία και την «ελεύθερη» μεγέθυνση της οικονομικής ισχύος των κεφαλαιοκρατικών τους τάξεων, έλκοντας σε αυτή και άλλες ανερχόμενες δυνάμεις (Τουρκία, Σαουδική Αραβία). Έτσι πλήττεται ένα σημαντικό εργαλείο για την άσκηση επιρροής που διαθέτουν η Δύση και οι ΗΠΑ.

Πρόσθετα αποδεσμεύεται περεταίρω το εμπόριο της Ευρασίας από τις Ωκεάνιες θαλάσσιες μάζες και τα στενά περάσματα, όπως το Σουέζ, όπου οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ διατηρούν ναυτική υπεροχή. Σε αυτό συμβάλλει και η διάνοιξη του βόρειο-Αρκτικού διαδρόμου για όλο και περισσότερους μήνες το χρόνο, εξαιτίας της τήξης των πάγων. Συνεπώς οι εισαγωγές και εξαγωγές των Ευρασιατικών δυνάμεων διαχωρίζονται όλο και περισσότερο από τη διάθεση της Ουάσιγκτον να «εγγυάται ή όχι την ελεύθερη διεθνή ναυσιπλοΐα». Το αποτέλεσμα είναι η μείωση της σημασίας της ναυτικής ισχύος των ΗΠΑ, γεγονός με έντονο αντίκτυπο στο βαθμό παγκόσμιας επιρροής τους.[...............................]

Ο μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος ...Ο μεταφορικός διάδρομος Ρωσία-Ιράν-Ινδία και ο κίνδυνος μετάστασης του  πολέμου στη Μ. Ανατολή > Ανεξάρτητος-νέα του ν. Σερρών

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: