Παρασκευή, Αυγούστου 28, 2020

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΨΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ


H Google σήμερα τιμά τον Αλέξανδρο Δούμα, τον σπουδαίο Γάλλο συγγραφέα



Η Google, μέσα από το σημερινό της Doodle, τιμάει τον σπουδαίο Γάλλο συγγραφέα του 19ου αιώνα, Αλέξανδρο Δουμά.


Γνωστός κυρίως από τα ιστορικά του μυθιστορήματα τα οποία τον κατέστησαν έναν από τους πιο πολυδιαβασμένους Γάλλους συγγραφείς στον κόσμο. Πολλά από τα μυθιστορήματά του, όπως Ο Κόμης Μοντεχρήστος, Οι Τρεις Σωματοφύλακες, Μετά Είκοσι Έτη κ.α., αρχικά είχαν δημοσιευθεί σε σειρές. Έγραψε επίσης θεατρικά έργα και άρθρα σε περιοδικά.
Ο Αλέξανδρος Δουμάς γεννήθηκε το 1802 στο χωριό Βιγιέρ-Κοτρέ (Villers-Cotterêts) της Γαλλίας και ήταν εγγονός ενός Γάλλου ευγενούς, που έζησε για πολλά χρόνια στις Δυτικές Ινδίες.
Πατέρας του ήταν ο Θωμάς-Αλέξανδρος Δουμάς μικτής αφρικανικής καταγωγής.
Ο πατέρας του Αλέξανδρου Δουμά, Θωμάς-Αλέξανδρος ήταν γιος του Alexandre-Antoine Davy de la Pailleterie, Γάλλου ευγενή και ανώτατου αξιωματικού στο πυροβολικό της γαλλικής αποικίας του Άγιου Δομίνικου (σήμερα Αϊτή) και της Marie-Cessette Dumas μίας σκλάβας Αφρο-Καραϊβικής καταγωγής. Δεν ήταν γνωστό αν η Marie-Cessette είχε γεννηθεί στην Αφρική ή στον Άγιο Δομίνικο (αν και το γαλλικό της επίθετο υποδηλώνει πώς ήταν Κρεολή), ούτε είναι γνωστό από ποια αφρικανική χώρα ήταν οι πρόγονοί της.
Ο Θωμάς-Αλέξανδρος επέστρεψε στη Γαλλία με τον πατέρα του και εκπαιδεύτηκε σε στρατιωτική σχολή και έπειτα μπήκε στον στρατό. Παντρεύτηκε την Μαρί Λαμπουρέ, την κόρη ενός ταβερνιάρη, και μετά από έναν καβγά με τον πατέρα του άλλαξε το επίθετο του και πήρε αυτό της μητέρας του (Δουμάς).
Ο Θωμάς-Αλέξανδρος έφτασε το βαθμό του στρατηγού μέχρι την ηλικία των 31, ο πρώτος από τις Γαλλικές Αντίλλες που έφτασε αυτό το βαθμό. Πολέμησε με διάκριση στους Γαλλικούς Επαναστατικούς Πολέμους. Αν και στρατηγός του Βοναπάρτη στην ιταλική και αιγυπτιακή εκστρατεία έπεσε σε δυσμένεια μέχρι το 1800 και ζήτησε άδεια να γυρίσει πίσω στη Γαλλία. Στην επιστροφή του το καράβι έπρεπε να δέσει στη Σικελία, όπου αυτός και οι σύντροφοι του έγιναν αιχμάλωτοι πολέμου για δυο χρόνια. Σε αυτό το διάστημα η υγεία του διαλύθηκε. Μέχρι τη γέννηση του Αλέξανδρου ο πατέρας του είχε φτωχύνει. Ο Θωμάς-Αλέξανδρος πέθανε το 1806. Ο Αλέξανδρος δεν ενδιαφερόταν για τα μαθήματα του σχολείου και ξεχώριζε μόνο για τα όμορφα γράμματά του. έτσι, σε ηλικία 12 ετών προσλήφθηκε ως γραφέας σε συμβολαιογραφείο.
Το 1822 πήγε στο Παρίσι, όπου ο γραφικός του χαρακτήρας και το γεγονός ότι ο πατέρας του ήταν λίγο-πολύ γνωστός, του έδωσε μία θέση αντιγραφέα στο γραφείο του Δούκα της Ορλεάνης και μέλλοντα βασιλιά Λουδοβίκου Φίλιππου. Βρίσκοντας πως τα έσοδά του ήτανε πάρα πολύ λίγα και δεν του φτάνανε για μια πολυδάπανη ζωή, ο Αλέξανδρος Δουμάς αποφάσισε να γράψει για το θέατρο, βρίσκοντας πως ο τρόπος αυτός ήτανε σίγουρος για να κερδίσει περιουσία. Το καινούργιο στυλ με το οποίο έγραφε άρεσε στο κοινό και το 1825 κέρδισε τα πρώτα του χρήματα ως συγγραφέας. Παράλληλα, άρχισε να κάνει γνωριμίες στους φιλολογικούς κύκλους.
Το έργο που έκανε γνωστό το όνομα του Αλέξανδρου Δουμά ήταν το δράμα «Ο Ερρίκος Γ’ και η Αυλή του» (1829), που ήταν το πρώτο επιτυχημένο έργο της νέας ρομαντικής εποχής. Ύστερα από αυτό, ο Αλέξανδρος Δουμάς ανέβασε και άλλα θεατρικά έργα, από τα οποία πολλά παίζονται ακόμη και σήμερα. Αν και τα θεατρικά έργα του Δουμά τού έφερναν σημαντικά έσοδα, τα μεγάλα έξοδα που έκανε τον ανάγκαζαν να βρίσκεται σχεδόν πάντα βουτηγμένος στα χρέη. Οι κριτικοί χτύπησαν το έργο του.
Το 1830 ο Δουμάς πήρε ενεργά μέρος στην Επανάσταση του Ιουλίου που ανέβασε στο θρόνο της Γαλλίας τον Δούκα της Ορλεάνης. Όσο κρατούσαν οι πολιτικές διαμάχες που προκάλεσε η άνοδος του Λουδοβίκου Φιλίππου, ο Δουμάς συμμετείχε ενεργά στον αγώνα. Καθώς το Παρίσι είχε ανάγκη από πυρομαχικά, προσφέρθηκε να πάει στο Σουασόν και να φέρει. Επρόκειτο για εξαιρετικά εμπιστευτική αποστολή, την οποία έβγαλε εις πέρας.
Στο μεταξύ, καθώς τα θεατρικά έργα άρχισαν να χάνουν την αγάπη του κοινού, ο Δουμάς στράφηκε προς το μυθιστόρημα. “Οι Τρεις Σωματοφύλακες” (1844) σημείωσαν μεγάλη επιτυχία. Και τότε καταπιάστηκε και με άλλα μυθιστορήματα: “Μετά Είκοσι Έτη” (1845), “Βασίλισσα Μαργκό” (1845), “Οι Κορσικανοί Αδελφοί” (1845), “Ο Κόμης Μοντεχρήστος” (1845-1846), “Ο Ιππότης του Κόκκινου Σπιτιού” (1845-1846), “Ο Υποκόμης της Βραζελόνης” (που περιλαμβάνει το διάσημο “Σιδηρούν Προσωπείον”) (1848), “Η μαύρη τουλίπα” (1850) κ.α. Οι φιλολογικές του επιτυχίες, που του έφεραν και μεγάλα κέρδη, παρέσυραν τον Δουμά σε μία σπάταλη και εξωφρενική ζωή, που του δημιούργησε πολλές δυσκολίες και ενοχλήσεις.
Τον Σεπτέμβριο του 1870, μετά από ένα ατύχημα που τον άφησε σχεδόν παράλυτο, ο Αλέξανδρος Δουμάς εγκαταστάθηκε στο σπίτι του γιου του, Αλέξανδρου Δουμά του νεώτερου, στο Πουί όπου και απεβίωσε στις 5 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Το 2002 ο τάφος του μεταφέρθηκε στο Πάνθεον του Παρισιού, το μαυσωλείο όπου είναι θαμμένες λαμπρές προσωπικότητες της Γαλλίας.
Πηγή: cnn.gr
********************
The Life of Alexandre Dumas, Classic Adventure WriterΔιάβασε ένα άρθρο της Λώρης Κέζα για τη ζωή και το έργο του Αλέξανδρου Δουμά.

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

The Three Musketeers (1935)

The Three Musketeers (1935) | J.B. Kaufman

The Three Musketeers (1935 film) - Wikipedia

 

********************

"Οι Τρεις Σωματοφύλακες" του Αλέξανδρου Δουμά στο ραδιόφωνο

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ: Χάρης Λαμπίδης
 ΡΑΔΙΟΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Μιχάλης Μπούχλης
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : Σοφία Μιχαλίτση
Βασίλης Μητσάκης
Στέφανος Ληναίος : Ιππότης Ντ΄Αρντανιάν
Γιάννης Βογιατζής : Δούκας του Μπάκιγχαμ
Νότης Περγιάλης : Βασιλιάς Λουδοβίκος 13ος
Σταύρος Ξενίδης : Καρδινάλιος Ρισελιέ
Δάφνη Σκούρα : Βασίλισσα Άννα η Αυστριακή
Γιώργος Τζώρτζης : Άθως
Γιάννης Μιχαλόπουλος: Ντε Πρεβί
Βέτα Προέδρου: Μυλαίδη
Γιώργος Μιχαλακόπουλος : Ροσφόρ
 Κώστας Καστανάς : Πόρθος
Κώστας Πρέκας : Άραμις
Χρήστος Κατσιγιάννης
Δημήτρης Χρυσομάλλης: Γραμματέας
Τάκης Ράπτης
Άννα Κυριακού: Κονστάνς
Κώστας Παλιός: Φύλακας
Έλλη Φωτίου: Τίτι
Μιχάλης Μαραγκάκης
Έλλη Ξανθάκη: Γιαγιά
Λουκιανός Ροζάν
Τάκης Βουλαλάς
Κώστας Καζάκος
Βασίλης Ανδρονίδης : Ντε Γουίντερ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...